Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Hoe zien bij jullie die Turkse winkels er uit dan? Wij hebben er hier eentje zitten die er niet bepaald smakelijk uit ziet. Groente en fruit staan de hele dag buiten pal in de zon en het vlees ligt onverpakt in de koelingsbakken. Ook snijden ze het vlees tussen de vieze kopjes en glazen. Het trekt me niet om daar wat te gaan kopen. Ben ik dan zo raar dat ik er liever niets haal of zijn die bij jullie gewoon veel schoner?
De halal-supers en slagers die ik in Nederland ken, zijn schoner en netter dan de gemiddelde Aldi.

Hier in de VS is het een ander verhaal. Ik heb het idee dat ze maar weinig regels hebben. Zo schoon en geordend als de ene winkel is, zo viezig en en chaotisch is de andere. Hele rare dingen zie je. Maar dus niet alleen bij de halalwinkels. De bakkersvrouw pakt je brood bijvoorbeeld heel netjes, niet met haar blote handen, maar met een papiertje, uit het schap. So far so good. Ware het niet dat het een verschrikkelijk stoffig schap is.

Hoerenpasta was hier ooit ook standaardrepertoire Elynn. Lekker en snel Stom dat ik oude favorieten soms tijdenlang vergeet omdat er nieuwe favorieten bij zijn komen.
Ik heb het gedaan! Ik heb een nieuwe nick na lang twijfelen. Prive was iemand er achter gekomen wie ik was, en daar had ik niet zo'n zin in. Nu mogen jullie raden wie ik ben .
Hmpf. Was je op de meet?
quote:sabbb schreef op 27 oktober 2010 @ 14:50:

[quote]Kuzu schreef op 26 oktober 2010 @ 19:39:

Hier zijn ze wel aardig bij de Turkse winkel.

Een winkel kom ik niet meer, was sowieso een beetje een smoezelige zaak en de eigenaar was een knorrige oude man.

In dezelfde straat is een nieuwe winkel geopend waar ze echt heel vriendelijk en netjes zijn. Leuke mensen.

quote]

In mijn stad zijn er volgens mij 5 Turkse winkels. 1tje is lekker dicht bij ons en de bas van der heijden, dus het zou ideaal zijn als ik daar gelijk alles kan halen. Maar daar kan meestal geneens een hoi vanaf als ik binnenkom, dus daar kom ik ook niet meer. Het is niet dat ik slecht wordt behandeld, maar het is inderdaad ook rusitg en ik voel me zo aangekeken, ik kan niet net zoals van de ah 5 minuten alle potjes gaan lezen want dan voel ik me al helemaal bekeken.. maar toch blijf ik naar turkse winkeltjes gaan hoor!Wij hebben er hier 3 waarvan er eentje is(waar ik weinig kom want is verder weg dan de andere) waar het ongeveer gaat zoals jij beschrijft. Maar dat boeit me eigenlijk niet, ze bedoelen het namelijk niet slecht volgens mij dus ik ga gewoon ongegeneerd 5 min naar een potje kijken als ik wil!
Ik weet 't, ik weet 't! Ik herken je motto!
quote:Urala schreef op 27 oktober 2010 @ 16:00:

Hoe zien bij jullie die Turkse winkels er uit dan? Wij hebben er hier eentje zitten die er niet bepaald smakelijk uit ziet. Groente en fruit staan de hele dag buiten pal in de zon en het vlees ligt onverpakt in de koelingsbakken. Ook snijden ze het vlees tussen de vieze kopjes en glazen. Het trekt me niet om daar wat te gaan kopen. Ben ik dan zo raar dat ik er liever niets haal of zijn die bij jullie gewoon veel schoner?Vlees eet ik niet meer dus let daar niet echt op. Maar familieleden(die nogal gesteld zijn op hygiene enzo) die halen daar wel gewoon vlees dus het zal wel goed zijn. Het is iig biologisch! En ja, groente en fruit de hele dag in de zon vind ik niet zo´n punt eerlijk gezegd. Doet de groenteboer ernaast ook.
quote:Lampje2204 schreef op 27 oktober 2010 @ 16:51:

Ik weet 't, ik weet 't! Ik herken je motto!

Ik ben nog even op zoek naar waar ik ook alweer die avatar had gemaakt, dan maak ik ff een nieuwe en weet iedereen het.

En ja Twijfelmeid, ik was op de meet!
quote:Jynta1981 schreef op 27 oktober 2010 @ 17:00:

[...]

Ik ben nog even op zoek naar waar ik ook alweer die avatar had gemaakt, dan maak ik ff een nieuwe en weet iedereen het.Hier denk ik...
Ik probeer zo wat nieuws; gevulde kipfilet (mozzarella) gerold in rauwe ham.

Verder gebakken aardappeltjes en boontjes.
Hihihi ik zie t ook aan je motto!

Ja vervelend he als mensen uit je prive-leven er achterkomen dat jij het bent. Ik speel ook met de gedachten om een nieuwe nick aan te maken. Om wellicht voor te zijn dat mensen me prive zullen herkennen.... Haha als het niet al te laat is.
quote:Lampje2204 schreef op 27 oktober 2010 @ 17:03:

[...]

Hier denk ik... Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh! Die zocht ik. Helemaal voor jan lul een topic geopend... Ga kind halen en als zij op bed ligt ga ik daarmee aan de slag. Tot die tijd een hint als avatar.
Ja Winnie, ik twijfelde ook al een tijd. Helemaal omdat ik al zó lang die andere nick heb, ik wás dat. Maar deze vind ik ook leuk en toen ik net actief op zoek was naar een nieuwe naam klikte het met deze.
Nieuwe nick is leuk hoor Jynta!

Ik ga er nog eens even goed over nadenken.
Ik vind die avatar leuk!
Die van die kersen? Dat was alleen een hint. Deze blijft denk ik, die ik nu heb.
quote:Urala schreef op 27 oktober 2010 @ 16:00:

Hoe zien bij jullie die Turkse winkels er uit dan? Wij hebben er hier eentje zitten die er niet bepaald smakelijk uit ziet. Groente en fruit staan de hele dag buiten pal in de zon en het vlees ligt onverpakt in de koelingsbakken. Ook snijden ze het vlees tussen de vieze kopjes en glazen. Het trekt me niet om daar wat te gaan kopen. Ben ik dan zo raar dat ik er liever niets haal of zijn die bij jullie gewoon veel schoner?

Ik woon in een grote stad en er zijn heel veel Turkse en Marokkaanse winkels, ook slagers en een viswinkel. "Mijn" Turkse groenteboer verkoopt geen vlees, alleen fruit, groente en kruiden (en potjes en zakjes met spannende inhoud). En de winkel ziet er gewoon normaal schoon uit, geen vreemde dingen gezien. Kennelijk ben je niet in goede winkels geweest! Het kan natuurlijjk van winkel tot winkel verschillen, zoals yette ook al omschrijft.

Vanavond maakt vriend hier roergebakken groente met kipsate (even marineren, aan een stokje rijgen en grillen) met satesaus, seroendeng, gebakken uitjes en rijst.
Jynta, wat zit je haar leuk...
Zojuist op m'n werk gegeten, want overwerken vanavond: stamppot andijvie met spekjes en merquezworstjes. Was lekker!

Morgen eet ik bij m'n broer.
*
*
Hier ook andijviestamp, maar dan zonder spekjes voor mij, maar met een uien-gehaktbal. Smaakte erg goed. Mams heeft dan ook in de keuken gestaan.
quote:Lampje2204 schreef op 27 oktober 2010 @ 18:25:

Jynta, wat zit je haar leuk... Dank u!
Vandaag gebakken krieltjes, tilapiafilet, doperwtjes en appelmoes.
Vandaag een omelet gemaakt,vriend is nog ziekig en ik was te moe om echt te koken.

Morgen eten we pasta.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven