Geld & Recht alle pijlers

Na kentekencheck autoverzekering opeens veel duurder!

30-10-2010 22:11 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik zit even met iets heel erg raars. Vorig jaar heb ik een autoverzekering afgesloten bij een bepaalde verzekering. Ik betaal zoveel premie per maand. Nu was ben ik sinds deze week eens aan het kijken voor een andere auto, gewoon eens voor de lol, niet dat ik een andere auto nodig heb ofzo, nu wilde ik eens weten hoeveel premie deze andere auto zou kosten per maand; dus dit ging ik uitrekenen met mijn eigen autoverzekering, en ik kwam op een veel hoger bedrag uit, dan mijn huidige auto. Dit vond ik heel erg raar, dus ging ik voor de zekerheid ook mijn eigen auto nog eens checken, met mijn kenteken en kwam ik opeens ¤20 meer uit, dan ik nu betaal, gewoon met mijn huidige autoverzekering dus! Hoe kan dat in godsnaam?

Heeft iemand hetzelfde probleem?
Heb je wel het juiste aantal schadevrije jaren ingevuld? Heb je met je huidige auto WA zonder casco en heb je bij 't invullen mét ingevuld?
het is meer toch? niet minder? ik zie het probleem niet zo.

Heb je misschien korting? collectiviteit of zit je in een bepaalde trede?
Nee, elninjoo, ik heb het helemaal goed gedaan. Heb het nu al 10 keer ofzo geprobeerd. Het is echt zo gek. Heb mijn vriend mee laten kijken, ik heb alles al tig keer gecontroleerd... Zo vreemd...
Hoezo is dat een probleem? Kennelijk zijn de premies omhoog gegaan en heb jij de mazzel dat je nog de oude premie betaalt.
Het is meer ja, dan ik nu betaal. Ik heb geen korting en ik heb geen collectiviteit en zit niet in een bepaalde trede. Was mijn eerste verzekering.
quote:nummerzoveel schreef op 30 oktober 2010 @ 22:16:

Hoezo is dat een probleem? Kennelijk zijn de premies omhoog gegaan en heb jij de mazzel dat je nog de oude premie betaalt.Daar was ik ook al aan het denken! Maar ¤20 per maand, wow! En deze verzekering is dus tot 1 mei 2011, betekent dat dan, dat ik vanaf 2 mei 2011 dan opeens ¤20 per maand meer ga betalen? Of kunnen ze dat niet maken? Daar ben ik dus juist bang voor.
quote:lichtpuntjes schreef op 30 oktober 2010 @ 22:17:

Het is meer ja, dan ik nu betaal. Ik heb geen korting en ik heb geen collectiviteit en zit niet in een bepaalde trede. Was mijn eerste verzekering.

lekker houden zo zou ik zeggen! is toch weer 240 euries op jaarbasis.

Trouwens heb je no claim? want dat is sinds dit jaar verhoogd bij de meeste verzekeraars
quote:lichtpuntjes schreef op 30 oktober 2010 @ 22:18:

[...]

Daar was ik ook al aan het denken! Maar ¤20 per maand, wow! En deze verzekering is dus tot 1 mei 2011, betekent dat dan, dat ik vanaf 2 mei 2011 dan opeens ¤20 per maand meer ga betalen? Of kunnen ze dat niet maken? Daar ben ik dus juist bang voor.nee, dat kan niet zomaar. Ze moeten je schriftelijk aangeven dat het verhoogd wordt en je kunt op basis daarvan zelfs de verzekering opzeggen.
Nee, ik heb geen no claim.
quote:Medatative_rose schreef op 30 oktober 2010 @ 22:20:

[...]

nee, dat kan niet zomaar. Ze moeten je schriftelijk aangeven dat het verhoogd wordt en je kunt op basis daarvan zelfs de verzekering opzeggen.Pfffhh, gelukkig maar. Want daar maakte ik me best zorgen om. ¤20 per maand erbij voor de auto, is best veel!
quote:lichtpuntjes schreef op 30 oktober 2010 @ 22:22:

[...]

Pfffhh, gelukkig maar. Want daar maakte ik me best zorgen om. ¤20 per maand erbij voor de auto, is best veel!

Is ook veel, maar tegen die tijd kun je natuurlijk altijd nog ergens anders gaan "shoppen".

Bij mijn verzekeraar zit ik al heel lang, dit jaar gaven ze aan dat mijn no claim werd verhoogd en niet met een beetje ook. Ik heb dus de no claim stopgezet.
Ja dat is waar. Maar aan de ene kant, denk je dat ze dat kunnen maken? Me opeens ¤20 per maand meer laten betalen? Dan weten ze toch bijna zeker dat ze me kwijt zijn?
quote:lichtpuntjes schreef op 30 oktober 2010 @ 22:32:

Ja dat is waar. Maar aan de ene kant, denk je dat ze dat kunnen maken? Me opeens ¤20 per maand meer laten betalen? Dan weten ze toch bijna zeker dat ze me kwijt zijn?

Ik denk zelf ook zo hoor!

Tegenwoordig kun je via internet toch de mooiste vergelijkingen maken, maak daar gebruik van!

Check anders je auto eens via deze verzekeraar, speciaal voor vrouwen.

klik
wat bedoel je met no claim verhogen is ongunstig?

het is toch juist wél gunstig als je op de maximale no claim zit?
quote:elninjoo schreef op 30 oktober 2010 @ 22:51:

wat bedoel je met no claim verhogen is ongunstig?

het is toch juist wél gunstig als je op de maximale no claim zit?ik betaalde eerst maar bar weinig voor mijn no claimverzekering, nu zou ik bijna het dubbele moeten gaan betalen. Dus de premie werd verhoogd niet mijn no claim.
Is dat niet het tarief voor "nieuwe klanten" ?

Jaren geleden zat ik tot volle tevredenheid bij OVVM. Eén maand heb ik zonder auto gezeten, daarna een andere gekocht. Werd mijn WA-premie ineens 300 gulden duurder ! Ze waren net overgegaan naar Groene Land, OVVM bestond niet meer, en dit was het aanbod voor nieuwe klanten.........

Ik ben toen naar de FBTO gegaan, en ben daar nog steeds heel tevreden over.
je bouwt toch altijd gewoon no claim op bij autoverzekeringen? of zijn er speciale verzekeringen voor brokkenpiloten? ik zit al zolang ik rij op de hoogste no claim trede (heb 5 jaar in 'n auto op m'n vaders naam gereden en daarna was onze verzekeringsagent zo coulant om mij maar 1 trede te laten zakken toen ik op m'n eigen naam afsloot en die had ik binnen no time weer terug verdiend)
quote:Medatative_rose schreef op 30 oktober 2010 @ 22:38:

[...]

Ik denk zelf ook zo hoor!

Tegenwoordig kun je via internet toch de mooiste vergelijkingen maken, maak daar gebruik van!

Check anders je auto eens via deze verzekeraar, speciaal voor vrouwen.

klik

Sorry dat ik inbreek maar Medatative_rose: Ik denk er al een tijdje over om over te stappen naar de verzekeraar die jij hier opperde ik wil alleen graag nog twee dingen weten. Ik heb ze vanmiddag een mailtje gestuurd, maar ben erg nieuwsgierig (en moet op tijd mijn ANWB lidmaatschap opzeggen als ik overstap), ben jij verzekerd via hen? En zo ja: Mag ik je dan mijn twee vragen voorleggen? Misschien dat jij het antwoord weet en ik dit weekend nog alles kan regelen...

Om niet helemaal offtopic te gaan; TO hoe lang ben je al verzekerd bij de maatschappij waar je nu zit? Waarschijnlijk heb je inmiddels meerdere schadevrije jaren opgebouwd en daarom nu een (flinke) korting. Daar merk je misschien niet veel van als je verzekering al een tijd loopt, maar dus wel als je over zou stappen of nu nieuwe klant zou worden...
Anders rekenen jullie ook eens uit bij de kenteken check of het nu opeens hoger is?
Nou Medatative_rose en bbwtje! Ik ben dus nu verzekerd bij de verzekering waar jullie het over hebben Om die verzekering gaat het dus. Ik ben nog geen jaar verzekerd daar. Dus dat is het rare.
quote:Bbwtje schreef op 30 oktober 2010 @ 23:23:

[...]

Sorry dat ik inbreek maar Medatative_rose: Ik denk er al een tijdje over om over te stappen naar de verzekeraar die jij hier opperde ik wil alleen graag nog twee dingen weten. Ik heb ze vanmiddag een mailtje gestuurd, maar ben erg nieuwsgierig (en moet op tijd mijn ANWB lidmaatschap opzeggen als ik overstap), ben jij verzekerd via hen? En zo ja: Mag ik je dan mijn twee vragen voorleggen? Misschien dat jij het antwoord weet en ik dit weekend nog alles kan regelen...

Om niet helemaal offtopic te gaan; TO hoe lang ben je al verzekerd bij de maatschappij waar je nu zit? Waarschijnlijk heb je inmiddels meerdere schadevrije jaren opgebouwd en daarom nu een (flinke) korting. Daar merk je misschien niet veel van als je verzekering al een tijd loopt, maar dus wel als je over zou stappen of nu nieuwe klant zou worden...

nou mijn zusje is hier verzekerd en andere verzekeringen waren zo duur. Ze is ook een stuk jonger dus ze is nu gegaan voor zo goedkoop mogelijk met een redelijke dekking.

Ik zit al jaren bij achmea, ook omdat ik collectiviteitskorting heb via mijn werkgever bij hen. Ook scheelt het dat ik alle andere verzekeringen daar heb. Ik ben superblij met achmea als het gaat om de dienstverlening(klantenservice)

Ik heb behoorlijk wat te verduren gehad in mijn oude woonplaats. woonde in een slechte buurt. kentekens eraf, auto gestolen en later teruggevonden helemaal ontdaan van het leer aan de binnenkant. Ongelukjes van mensen met parkeren etc.

Dus zelf nooit schade gereden maar wel wat te verduren gehad, nog iedere keer heeft achmea vanaf begin tot eind alles opgepakt.Zelfs de vervangauto langer mogen houden ook al hadden ze mijn auto teruggevonden. Normaal moet je dan de auto inleveren. Ik werd altijd gebeld wanneer men dat beloofde en kreeg snel antwoord op al mijn vragen.Poeh als ik het teruglees lijkt het of ik er zelf werk :-)

Die tip van die vrouwenverzekering gaf ik omdat mijn zusje best wel wat heeft zitten vergelijken en bij hen de goedkoopste variant vond met de dekking die ze nodig had.
Bij interpolis kun je ook 'n alles in één verzekering afsluiten. Als je meerdere verzekeringen bij hen onderbrengt krijg je korting.
[quote]Bbwtje schreef op 30 oktober 2010 @ 23:23:

[...]

Nou ik zou zeggen open een topic, het is hier toch een vrouwenforum hé:-) er zullen wel meer mensen zijn die hier verzekerd zijn. Of je moet je vragen stellen, dan kan ik het morgen aan mijn zusje vragen en kan ik het hier weer posten.

Is dat een idee?
Ik ben dus verzekerd bij die vrouwenverzekering he, maar die is dus nu ineens duurder geworden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven