kat plast in huis!

29-10-2010 23:30 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee katten en nu vind ik regelmatig plasjes in huis.

Ze hebben het nooit eerder gedaan, zijn drie jaar, zijn verder goede zindelijk, hebben een kattenbak en komen regelmatig buiten. (Ik denk dat een van de twee het doet en niet allebei)

Ik zit net achter de PC, komt mijn kat aangelopen, gaat tussen het bureau en de verwarming op een stapel tassen zitten en plast schaamteloos over mijn tas heen. Laatst had ze ook al over mijn nieuwe suede schoenen gepiest in de gang. Ze doet het niet op een plek.

Hoe komt dit? Waarom doet ze het, en hoe leer ik het weer af?

Merel
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Onze kat plast bijv in schoenen met zweetlucht,tassen met kleding net uit de winkel(nog net van kunnen weerhouden )etc,dus geurtjes die hem niet aanstaan/te sterk zijn.

Zou dat kunnen?
quote:luni schreef op 30 oktober 2010 @ 19:17:

Onze kat plast bijv in schoenen met zweetlucht,tassen met kleding net uit de winkel(nog net van kunnen weerhouden )etc,dus geurtjes die hem niet aanstaan/te sterk zijn.

Zou dat kunnen?Hij doet dit omdat die geur vreemd is en dan moet hij zijn eigen geur over deze vreemde geur heen plassen om het weer bekend te maken.
quote:iris1969 schreef op 30 oktober 2010 @ 18:37:

- Katten hebben geen verlatingsangst Als ik google kom ik wel op sites van dierenartspraktijken die het hebben over verlatingsangst syndroom?!
quote:viva1973 schreef op 30 oktober 2010 @ 19:59:

[...]

Als ik google kom ik wel op sites van dierenartspraktijken die het hebben over verlatingsangst syndroom?!Dat kan, ik vind dat zelf een te grote vermenselijking van het probleem en ik noem het liever eenzaamheid of verveling. De gevolgen zijn hetzelfde.
quote:iris1969 schreef op 30 oktober 2010 @ 19:34:

[...]

Hij doet dit omdat die geur vreemd is en dan moet hij zijn eigen geur over deze vreemde geur heen plassen om het weer bekend te maken.Ja dat klopt,maar vervelend is het wel
quote:MereldeMus schreef op 30 oktober 2010 @ 10:19:

Oke.... Goede tips.....

Ik heb maar een kattenbak, dat zijn er dus twee te weinig.

Het is wel zo'n enorm geval maar klaarblijklijk toch te weinig ruimte.

het gaat niet om de ruimte, het gaat erom dat katten niet graag hun behoefte doen op de plek van een andere kat.

Misschien moeten ze ook wel weer wennen. Ze zijn heel de lente en zomer buiten geweest (niet voortdurend natuurlijk) ze zijn nu het kouder wordt weer vaker binnen,

Dus ze zijn gewend om buiten op hun eigen plek te plassen

En ja we zijn de laatste tijd meer weg dan anders. Verlatingsangst zou dus ook kunnen.

Ik kijk het nog een paar dagen aan.

Anders ga ik na het weekend naar de dierenarts.

Bedankt tot dusver...
maar altijd eerst checken op blaasgruis of blaasontsteking

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven