Vivamod

21-10-2010 16:42 4467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.

* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?

Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.

* Waar blijft een reactie van de angels?

De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.

* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?

Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).

* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?

Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.

Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.

Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.

groetjes, Naomi
Het topic is wederom opgeschoond.

Ik heb alle discussie over forummers, discussie over het beleid, discussie over de Angels en alle offtopic verwijderd.

Alle vragen aan Naomi én de discussie over de betreffende blog zijn blijven staan.

Hierbij wil ik jullie ook vriendelijk verzoeken ontopic te blijven.

Dat wil zeggen: alleen vragen aan Naomi en discussie over de betreffende blog.
quote:Shebyte schreef op 30 oktober 2010 @ 20:03:

Two, kun jij nakijken hoelang mijn vorige ban nou uiteindelijk was? (was een tijdelijke permaban waar Naomi naar heeft gekeken).

Met andere woorden, wat kan ik verwachten bij een mogelijke volgende overtreding?Je laatste ban was 24 uur. Mocht je weer de fout ingaan kun je een ban van 48 uur tegemoet zien, conform bansysteem.
quote:Mirjam762 schreef op 30 oktober 2010 @ 23:42:

Kan mijn topic over het missende Volkskrant-magazine, gesloten worden? Het is niet meer relevant omdat we het Magazine toch hebben aangetroffen. Bedankt!

In principe verwijderen wij geen topics.

Als er niet meer op je topic gereageerd wordt, verdwijnt deze vanzelf uit de lijst.
Belachelijk dat het bericht van Mastermind is verwijderd!

Gelukkig heb ik het gelezen en Mastermind, ik ben het helemaal met je eens. Wat heb je dat goed geschreven, echt de spijker op z'n kop wat mij betreft m.b.t. het forum toen en nu. Hulde!

Jammer dat het weer de beerput is ingegaan...
.
Waarom is de posting van Mirlo weg? Die had toch wel een punt lijkt me zo.
Naomi, waarom hebben de engelsen geen @viva.nl-mailadres? Je medewerkers een gratis emailaccount van gmail laten gebruiken is niet echt professioneel, vind ik.
De posting van Mastermind heeft niet met dit Vivamod topic te maken.

De posting van Mirlo gaat inhoudelijk over een beslissing van de Angels. Klachten kunnen via de e-mail (forum@viva.nl), het is niet de bedoeling dat deze op het forum besproken worden, laat staan dat erover gediscussieerd wordt.
quote:misspoez schreef op 31 oktober 2010 @ 11:28:

Naomi, waarom hebben de engelsen geen @viva.nl-mailadres? Je medewerkers een gratis emailaccount van gmail laten gebruiken is niet echt professioneel, vind ik.Dit is in de groep gegooid en gaat besproken worden.
Sorry hoor maar waarom blijft de post van spaarvarken dan wel staan? Vreemd weer. Heb post van mm helaas gemist.
Lig, dat heb ik ook gevraagd maar dat was ivm de privacy toen ik antwoorde dt er toch gezegd kan worden waarschuwing ivm. Onthullen oude Nick werd dat weer verwijderd ivm privicay. Op mijn vraag waarom dat gedaan is heb ik geen antwoord gekregen en hij is gewist.

Bij deze dus nogmaals de vraag aan naomi waarom werd mijn posting gewist?
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 31 oktober 2010 @ 11:36:

Sorry hoor maar waarom blijft de post van spaarvarken dan wel staan? Vreemd weer. Heb post van mm helaas gemist.Ik heb echt zo eerlijk mogelijk offtopic postings verwijderd, en dus ook zo eerlijk mogelijk de vragen aan Naomi laten staan.
Angel 4 dan is er 1 doorheen geglipt want spaarvarken vraagt Naomi ten huwelijk lijkt me redelijk off topic
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 31 oktober 2010 @ 11:38:

Lig, dat heb ik ook gevraagd maar dat was ivm de privacy toen ik antwoorde dt er toch gezegd kan worden waarschuwing ivm. Onthullen oude Nick werd dat weer verwijderd ivm privicay. Op mijn vraag waarom dat gedaan is heb ik geen antwoord gekregen en hij is gewist.

Bij deze dus nogmaals de vraag aan naomi waarom werd mijn posting gewist?Omdat je vraag inhoudelijk gaat over ons beleid/een genomen beslissing van de Angel.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 31 oktober 2010 @ 11:40:

Angel 4 dan is er 1 doorheen geglipt want spaarvarken vraagt Naomi ten huwelijk lijkt me redelijk off topicJa, maar het is een vraag aan Naomi. En zoals eerder gezegd, ik laat alle vragen aan Naomi staan.
Zo, er is weer aardig wat opgeschoond...

Denk je nou echt dat dit gaat werken Naomi?

Forummers monddood maken is het nieuwe beleid?

En omdat ik het niet vaak genoeg kan zeggen: het bericht van MM sloeg juist op dit topic en op het wanbeleid van Viva!

Waarom vinden jullie van niet, Naomi en Angels?
.
@naomi ( ik zal de smiley maar achterwege laten)

toen ik gisteren een tijdschrift wilde kopen stond daar ook de Viva bij. En weet je, ik heb m niet gekocht, kon alleen met wrakke forum met het wrakke forumbeleid zien. Is dit de bedoeling van Sanoma?
quote:Viva Angel4 schreef op 31 oktober 2010 @ 11:42:

[...]

Ja, maar het is een vraag aan Naomi. En zoals eerder gezegd, ik laat alle vragen aan Naomi staan.Hmmm nou het lijkt me niet zo´n probleem om de opmerkingen die in dit topic worden geplaatst, om te buigen naar een vraag, denk je ook niet Naomi?
quote:Viva Angel4 schreef op 31 oktober 2010 @ 11:29:

De posting van Mastermind heeft niet met dit Vivamod topic te maken.

Jawel hoor Angel, ik heb 'm speciaal geschreven mbt discussie/vragen over het beleid e.d.

Misschien had ik er een vraag aan Naomi achteraan moeten plakken?

Goed, bij deze de vraag aan Naomi:

@Naomi: mag ik de goeie ouwe tijd weer terug? Zo ja: wanneer? Zo nee: waarom niet?

Mag dan nu mijn oude posting weer teruggezet worden, want dan is tenminste duidelijk waar mijn vraag op slaat.
Ehm, waar is mijn posting ( die weliswaar begon als een antwoord aan MV maar wel degelijk gericht was aan Naomi) omtrent de vraag om een Napraat topic te openen plús motivatie daarvoor gebleven?
quote:Soulcats schreef op 31 oktober 2010 @ 11:48:

Denk je nou echt dat dit gaat werken Naomi?Aangezien jij ziek bent Naomi (en beterschap trouwens! ), zie ik het dan goed dat de angels nu direct aangestuurd worden door Annerieke en dat het nieuwe beleid behelst dat er Zero Tolerance en zonder dialoog gemodereerd gaat worden totdat de community gewoon alleen weer post over die zaken die bezoekers opleveren?
quote:Evidenza schreef op 31 oktober 2010 @ 12:03:

Ehm, waar is mijn posting ( die weliswaar begon als een antwoord aan MV maar wel degelijk gericht was aan Naomi) omtrent de vraag om een Napraat topic te openen plús motivatie daarvoor gebleven?Omdat dat hier al uitgebreid is besproken.
maar goed, wat is normaal eigenlijk, Naomi ?
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
@ naomi en de angels

hebben jullie nou echt niet in de gaten dat dit niet werkt?
In dit topic mogen alleen nieuwe vragen aan Naomi worden gesteld.

Alle herhalingen van vragen, discussie en

een vraagteken achter je discussie of mening zetten zodat het opeens een vraag aan Naomi is worden bestraft.

En ik neem aan dat jullie onderhand begrijpen wat ik daarmee bedoel en dat ik het meen.
...
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven