Kalkverf op meubels

31-10-2010 13:31 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb prachtige Carte Colori kalkverf op een van mijn muren. Nu heb ik een tafeltje met dezelfde verf beschilderd maar daar als ik dit tafeltje nu nat afneem blijven er donkere vegen achter die niet meer weg gaan en nu heeft er ook nog een glas met een natte onderkant een kring opgemaakt. Als ik het tafeltje overschilder is het natuurlijk weg maar ik zou liver advies hebben hoe ik deze verflaag moet behandelen om herhaling te voorkomen. Imena ervaring met klankverf op meubels?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Het lijkt me dat dat komt omdat kalk poreus is, maar dat had je zelf waarschijnlijk al bedacht. Zaak is het dus om de poriën af te sluiten met een matte transparante lak. Dat lijkt me even zoeken. De transparante vernissoorten die ik tot nu toe gebruikt heb (zelfs "mat") waren allemaal min of meer glanzend. Maar misschien vind je dat acceptabel.
Maar gaf dat wel een voldoende waterafstotende laag?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven