Dooie mus.

31-10-2010 14:16 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telkens toch weer denken dat je nu eindelijk die promotie krijgt vanwege bepaalde opmerkingen.

Weer teleurgesteld worden als blijkt dat je man nog steeds niet weet wat je lievelingsgeurtje is.

Elke keer toch weer hoopvol als je een kado'tje open maakt.

En niets laten merken als het tóch weer een kadopakket van de DA is.......

Iedere keer van de leg zijn als je vriendinnen je verjaardag vergeten zijn, of je man je trouwdag.

Simpele dingen - in jouw ogen - die vergeten worden; moederdag, Valentijnsdag.

Aan wie vertel je zulke dingen; aan de personen zelf, aan een ander of houd je het voor jezelf?

Neig je naar mokken of zet je je er kranig overheen?

Het helpt om jezelf in zulke gevallen maar eens te verwennen?

Eigenlijk zijn het geen échte zware problemen.

Toch zit het je weleens niet helemaal lekker.

Pas als je grotere problemen hebt als dit kun je relativeren.

Alhoewel..........

Deel hier je dooie mus!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Twiet!

Wat ik niet ben is een kanariepiet

Een vogel ben ik wel

Een dooie mus nog wel

Is wel wat saai

Saai is niet het juiste woord

Erg saai is een stuk beter

En warm onthaal lees ik hier

Nou dan ga ik er maar even voor zitten

Ben bang dat het nog wel even kan duren

Is het hier een beetje gezellig?

Twitteren doe ik trouwens niet

Canarische eilanden lijken me nu ook wel wat

Het is tijd om weer te lezen
Ik heb die printer trouwens voor straf nog steeds niet geinstalleerd en mijn verjaardag was vijf weken geleden.

Ha! Dat zal 'm leren.
Wat een kwezel.

Hij tekende overal ramen.

Op te hoge muren,

op te lage muren,

op wanden die stompe hoeken maken,

in de lucht en zelfs op de daken.

Hij tekende ramen alsof het vogels waren.

Op de grond, in de nachten,

in de voelbaar dove blikken,

in de omgeving van de dood,

op de graven, in de bomen.

Hij tekende zelfs ramen op de deuren.

Maar hij tekende nooit een deur.

Hij wilde niet naar binnen en niet naar buiten.

Hij wist dat het onmogelijk is.

Hij wilde alleen zien: zien.

Hij tekende ramen.

Overal.
2 keer per jaar koop ik een staatslot, daar ben ik 2/3 jaar terug mee begonnen.

Helaas ben ik nog steeds geen multimiljonair.

Ik kon wederom een stageplaats krijgen bij een buitelandse vestiging van mijn laatste stagebedrijf.Geweldig , heb er zin in.

Maar de onderwijsinstelling wil niet dat studenten twee keer stage lopen bij hetzelfde bedrijf.Jammer!

Moeders heeft op mijn verjaardag niks van zich laten horen.Geen dooie mus maar een dooie arend.

Ik vraag al jaren een hond voor mijn verjaardag al sinds ik uit huis ben,nu jaren later moet ik het nog steeds doen met een knuffelhond.

Een echte dooie mus is als je al een paar dagen in het ziekenhuis ligt en de arts roept al 2 dagen dat hij tevreden is Hierdoor krijg ik de illusie dat ik de volgende dag naar huis mag, het gaat immers zo goed.

Als de volgende dag is aangebroken ga ik snel douchen(al voor dat de verpleegkundige komt met de medicatie en voor het ontbijt.Vervolgens verzamel ik al wat spulletjes zodat ik straks snel kan inpakken.

Ik wacht,wacht en wacht op de arts die vervolgens weer zegt dat hij tevreden is en dat het de goede kant op gaat, maar dat hij het nog een paar dagen wil aankijken. Shit, dooie mus!

Dat was het voor voorlopig
quote:DooieMus schreef op 31 oktober 2010 @ 15:01:

Twiet!

Wat ik niet ben is een kanariepiet

Een vogel ben ik wel

Een dooie mus nog wel

Is wel wat saai

Saai is niet het juiste woord

Erg saai is een stuk beter

En warm onthaal lees ik hier

Nou dan ga ik er maar even voor zitten

Ben bang dat het nog wel even kan duren

Is het hier een beetje gezellig?

Twitteren doe ik trouwens niet

Canarische eilanden lijken me nu ook wel wat

Het is tijd om weer te lezenHeb jij nou gewoon mijn avatar gejat? Tsssssssss. Kan ik dit melden bij wat engels?
Na even nagedacht te hebben heb ik nog een dooie mus. Acht jaar geleden verbrak ik mijn relatie. Omdat ik nog redelijk jong was vond ik het niet zo erg. Maanden later trof ik een nieuw vriendje. In de gloria! Kei leuk en veel lol. Achteraf bijzonder hoor. Na een maand ongeveer maakt hij het uit. Omdat... Omdat ik zijn vriendje gedumpt had! Kutzooi! Niet vaker heb ik me zo belazerd gevoeld. Iedereen zei weer dat ik het me niet zo moest aantrekken. En nu denk ik dat ze gelijk hadden. Toen niet, toen voelde ik me genaaid. O nu ik dit opschrijf kan ik zo weer boos worden. Nieuwe ronden nieuw kansen. Tenminste dat dacht ik. Breekt ie dat zo af. Reken maar dat ik het als een dooie mus heb ervaren. Eigenlijk wel een beetje sneu misschien. Kinderachtig ook. Een toch en toch....

Nu is het helemaal goed gekomen. Happy de peppie met vriendje nu. Ik ben het echter niet vergeten. En dat lukt denk ik nooit. Ruk!
Waarom zijn er eigenlijk nog maar zo weinig mussen? Andere jaren leken er veel meer te zijn. Niet dat ik ze echt mis hoor. Bevuilen toch alleen maar de boel. En fluiten doen ze ook al niet. Lelijk vind ik ze ook. Eksters zijn veel mooier en sierlijker. Doe mij maar een dooie ekster dan.
Kan het zo zijn dat sommige mensen boos zijn?

Uitermate teleurgesteld? Neem die mensen dan toch serieus

Neem hun advies ter harte En doe er iets mee!!!

Niet aan de kant gooien, maar echt iets mee doen

We zijn hier toch geen kleuters of wel? Een geintje moet kunnen toch? Het lijkt me sterk dat dit forum voor huilies moet zijn

En voor meningloze troela's. Terwijl mensen met een mening hier ook zeer welkom zijn!

Steeds op nieuw loopt het uit de klauwen. Crisis na crisis, het houdt niet op. Het lijkt wel een spelletje. En elke keer weer"morgen krijg je antwoord" Lekker dan, weer een dooie mus. Daar krijg ik ondertussen echt jeuk van En ik word er pislink om.Niet leuk meer.

Leven en laten leven, lijkt me een beter motto. Alles behalve wat er nu gebeurd!! Tegenstrijdig vind ik het, met jullie bedrijfsmotto!

En dat waar jullie voor zouden moeten staan. Neem dit advies ter harte!!!
quote:Floks schreef op 31 oktober 2010 @ 15:11:

Waarom zijn er eigenlijk nog maar zo weinig mussen? Andere jaren leken er veel meer te zijn. Niet dat ik ze echt mis hoor. Bevuilen toch alleen maar de boel. En fluiten doen ze ook al niet. Lelijk vind ik ze ook. Eksters zijn veel mooier en sierlijker. Doe mij maar een dooie ekster dan.Een beetje meer respect voor dit ras graag.
Aangenaam gezellig hier. Niks geen dooie boel. Geen gezeur over van alles. En nog wat. Lekker lezen op het forum. Waar het gaat over dooie mussen. Aandachtsgebieden te over. Aandachtig lees ik verder. Reageren op de diverse topics, even geduld. Binnenkort. Lekker kletsen. In real life is het lang niet zo leuk. Jullie zijn hier wel gezellig. Forummen heeft wel wat. Ja. Echt wel.
Relativeren?

Ik weet er alles van, ik relativeer me een slag in de rondte.

Pas geleden nog.....

Voor het eerst bracht ik mijn auto naar de garage.

Ik dacht nog dat ze mij, omdat ik mijn auto daar kort geleden heb gekocht, wel zouden matsen.

Vergeet het maar.......

APK-keurinkje, nieuwe banden, grote beurt, vervanginkje hier, vervanginkje daar..

Fokking hell, dat tikt aan!

Over de zeshonderd euro was ik kwijt, voor een auto die ik pas geleden daar had gekocht.

Rechtsmatig had ik geen poot om op te staan, de garantietermijn was slechts drie maanden en dus verlopen.

Uitzuigers zijn die garagegasten, allemaal.

Mijn autootje is bij deze dus genomineerd als mijn dooie mus van de maand.
Wat wilde ik nou toch typen?

Waarom zijn er eigenlijk nog maar zo weinig mussen? Andere jaren leken er veel meer te zijn. Niet dat ik ze echt mis hoor. Bevuilen toch alleen maar de boel. En fluiten doen ze ook al niet. Lelijk vind ik ze ook. Eksters zijn veel mooier en sierlijker. Doe mij maar een dooie ekster dan.Doe mij maar een dooie stadsduif en dan direct een dozijn of 100 s.v.p.

Waarom zijn er eigenlijk nog maar zo weinig mussen? Andere jaren leken er veel meer te zijn. Niet dat ik ze echt mis hoor. Bevuilen toch alleen maar de boel. En fluiten doen ze ook al niet. Lelijk vind ik ze ook. Eksters zijn veel mooier en sierlijker. Doe mij maar een dooie ekster dan.Er zijn nog maar weinig mussen omdat het er steeds minder worden. En ik betreur dat wel. Niet dat ik de poep waardeer, hoor. Sterker nog, dat vind ik ook minder aan mussen.
En zo is het ook gewoon, mims. Elke keer word je genaaid bij die gasten. Niet te vaak gaan. Scheelt een hoop geld!
Ik had van de week trouwens de eerste mandarijntjes

Kanonne, zure krengen zeg! Ben er nog net niet mee terug gegaan. En voorlopig koop ik ze dus niet meer!. Niet te vreten die dingen! Ga wel voor bananen, of druifjes, die zijn nog wel te doen deze tijd van het jaar. Of bramen en bosbessen. En ananas! Die koop ik nog wel, maar geen zure mandarijntjes voor Tutt.
Crisistijd is trouwens wel de ideale periode voor teleurstellingen en dooie mussen.

Eerst was the sky the limit en kon het niet op. Nu moet er op de centen gelet worden. Schrapen, oppotten en bewust omgaan met de financiën. Uitgaven controleren en jezelf leren beheersen. Uiteraard werkt dat teleurstellingen in de hand, omdat sommige mensen hun budget wel aangepast hebben, maar hun verwachtingspatroon op hetzelfde niveau hebben laten staan. Relativeren is dan ook het codewoord, relativeren, verwachtingen aanpassen en teleurstellingen uitspreken.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 31 oktober 2010 @ 15:20:

Kanonne, zure krengen zeg! Ben er nog net niet mee terug gegaan. En voorlopig koop ik ze dus niet meer!. Niet te vreten die dingen! Ga wel voor bananen, of druifjes, die zijn nog wel te doen deze tijd van het jaar. Of bramen en bosbessen. En ananas! Die koop ik nog wel, maar geen zure mandarijntjes voor Tutt.Echt? Chocoladekrentjes zijn wel lekker! Heerlijk gewoonweg. Trossen bananen gaan er hier doorheen. Wel goed rijp, die groene hoef ik ook niet. En noten, allerlei soorten. Laat maar komen.
De melk is zuur, daarom moet je hout gaan hakken. Met 3 flessen whisky. De maan schijnt door de bomen en de mussen vallen dood van het dak omdat het zo koud is.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 31 oktober 2010 @ 15:20:

Kanonne, zure krengen zeg! Ben er nog net niet mee terug gegaan. En voorlopig koop ik ze dus niet meer!. Niet te vreten die dingen! Ga wel voor bananen, of druifjes, die zijn nog wel te doen deze tijd van het jaar. Of bramen en bosbessen. En ananas! Die koop ik nog wel, maar geen zure mandarijntjes voor Tutt.Geen mandarijnen kopen hoor in deze tijd. Er is veel lekkerder fruit. Niet dat ik niet van mandarijnen houd hoor. In deze tijd zijn ze gewoon nog niet lekker. Appels wel. Ander fruit ook. Laat die mandarijnen echter nog maar even liggen.
Mijn kat zegt dat jullie niet zo moeten zeiken.

Lekker, man.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Auto's en keuringen ja. Nooit gedacht dat ik daat nog over zou tiepen hier. Nou heb ik me ook was meegemaakt. Eergisteren moest ie weer. Retevroeg opstaan om de auto weg te brengen. Is die monteur ten eerste verbaasd mij te zien. Echt, ik kon hem wel wat aandoen, voelde me al niet lekker enzo. Toch bleek dat ik gelijk had en de auto mocht blijven. Ja hoor, paar uur later telefoontje. Er moesten een paar dingen gebeuren. Helemaal niet veel ofzo. Onderdeeltje hier. Onderdeeltje daar. Rekening loopt behoorlijk op! Toen ik gisteravond met de auto wegging dacht ik dat ie nu perfect moest rijden. En dat deed ie ook wel. Radiootje aan. Ondertussen een beetje kletsen met vriend. Opeens, kaboem, stop! Kutzooi, er gaat iets niet goed! Blijkt dat ze de verkeerde olie erop gegooid hebben. In godsnaam! Ja, ik was niet blij!
Dooie mussen of niet, het blijft trouwens wel lastig om ermee om te gaan. Immers, als je teleurgesteld bent in iets, of dat nou materialistisch is of niet, ben je kwetsbaar. Cadeautjes die je niet krijgt, aardige dingen die niet gedaan zijn, onattent gedrag... het is best moeilijk dan te blijven relativeren. Teleurstellingen groeien dan snel uit in persoonlijk gekwetst voelen. Als er niet aan je verwachtingen is voldaan, is het heel gemakkelijk dit op jezelf te betrekken. Tenslotte is de dooie mus op jou persoonlijk gericht, en zul je dus wel iets gedaan (of juist gelaten) hebben om die te verdienen. Uiteindelijk groeit zo'n dooie mus haast uit tot een dooie olifant, en blaas je het hele zaakje op. Uiteindelijk lijkt het mij dan ook het beste om een dooie mus gelijk uit te spreken en niet op je kiezen te bijten. Relaties zijn bij bosjes gevallen omdat een van de partners te trots van zijn of haar teleurstelling te laten blijken en de frustratie inwendig maar liet groeien.
Sja, ik denk dat de TO niet meer reageert. Maar ja, dat komt wel meer voor als je niet typt wat ze willen horen. Bgb, ben je er nog? En wat vind je van onze dooie mussen? Lollig he? En kom je zelf nog met dooie beesten? Ik ben benieuwd naar jouw bijdragen, gezien de leuke openingspost. Doei, doei!
quote:SjakieAfhakie schreef op 31 oktober 2010 @ 15:00:

Ik ben expert op het gebied van dooie mussen. Dus als je er een vraag over hebt, kom maar op. Ik geef geen antwoord denk ik, of in elk geval niet het antwoord waar je op had gehoopt.

O? Niet?

Zeggen dat je antwoord geeft, maar niet het antwoord waarop Ik hoop.... Nou, hoe weet je nou wat ik wil horen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Sytze_Vliegen schreef op 31 oktober 2010 @ 15:35:

Sja, ik denk dat de TO niet meer reageert. Maar ja, dat komt wel meer voor als je niet typt wat ze willen horen. Bgb, ben je er nog? En wat vind je van onze dooie mussen? Lollig he? En kom je zelf nog met dooie beesten? Ik ben benieuwd naar jouw bijdragen, gezien de leuke openingspost. Doei, doei!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven