Dooie mus.

31-10-2010 14:16 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telkens toch weer denken dat je nu eindelijk die promotie krijgt vanwege bepaalde opmerkingen.

Weer teleurgesteld worden als blijkt dat je man nog steeds niet weet wat je lievelingsgeurtje is.

Elke keer toch weer hoopvol als je een kado'tje open maakt.

En niets laten merken als het tóch weer een kadopakket van de DA is.......

Iedere keer van de leg zijn als je vriendinnen je verjaardag vergeten zijn, of je man je trouwdag.

Simpele dingen - in jouw ogen - die vergeten worden; moederdag, Valentijnsdag.

Aan wie vertel je zulke dingen; aan de personen zelf, aan een ander of houd je het voor jezelf?

Neig je naar mokken of zet je je er kranig overheen?

Het helpt om jezelf in zulke gevallen maar eens te verwennen?

Eigenlijk zijn het geen échte zware problemen.

Toch zit het je weleens niet helemaal lekker.

Pas als je grotere problemen hebt als dit kun je relativeren.

Alhoewel..........

Deel hier je dooie mus!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ach nou ja, als ie uit een goed hart komt...

Nooit zal ik het interview met een bepaalde natuurfilmer vergeten. Die man had dááágen in de bosjes gezeten, om de baltsroep van een zeldzame grote vogel op film vast te leggen. Eiiiindelijk was het zover. De grote vogel zoog zijn longen vol, vertelde de natuurfilmer, en de borst van het dier zwelde veelbelovend op. En vervolgens?... De man deed het uiterst miezerige fluittoontje van de hitsige vogel na, het klonk als een bijna onhoorbare blokfluit... 'I couldn't believe it. THIS was IT??!!'
Frappant; dat iedereen wel eens last heeft van dooie mussen. Uiteraard, misschien wel? Chronisch dooie mussen langs zien komen, dat zou té erg zijn, maar zo af en toe? Kennelijk valt daar voor de meesten best mee te leven. De mussen hier lijken op vogeltjes-pas-uit-het-ei. Er zijn geen hele lang levende mussen bij.

Maar zou het verschil maken als je zo'n dooie mus zelf had groot gebracht met pipetjes en een zelfgemaakt bedje in een ouwe schoenendoos? Of is de ene dooie mus gewoon gelijk aan elk ander?

Dood is dood?

Sja,....... zo veel verstand heb ik er nou ook weer niet van.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
beeld zegt zoveel meer

Dat zijn geen mussen, dat zijn eh kraaien. Drie kraaien, witte geit?
drie kraaien witte geit

tuttje is d'r rietje kwijt?
Nee Tutt is op de brabo-toer.
quote:meds schreef op 31 oktober 2010 @ 16:06:

beeld zegt zoveel meer

[afbeelding]

Maak me gek!

Groetjes van de kat van Dana
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 31 oktober 2010 @ 16:16:

Nee Tutt is op de brabo-toer.Boeruh
Frappant, wat een heerlijk woord! Ouderwets, maar o zo leuk. Uniek ook. Recalcitrant vind ik ook zo'n leuk woord. En Narrig ook.

Tussen twee haakjes, zal iedereen dooie mus dan niet hetzelfde definieren? Waarschijnlijk niet. Ook dat kan ik zelf wel bedenken.

Zit ik net trouwens te bedenken of ik nog een dode mus weet. Is vriend ondertussen even naar de buren gelopen. Tot onze verbazing blijven zij namelijk op zondag klussen. Timmeren, boren, slopen. Echt niet normaal. Nog geen 5 minuten nadat vriend terug is: Godskolere beginnen ze weer met boren! Ongelooflijk! En ze zijn er al zo vaak op aangespoken. Dooie mus! Oftewel, kut met peren. Prima als je wilt klussen, maar niet als in de voorwaarden staat dat dat niet op zondag mag. En nu moet ik ook nog zorgen dat vriend niet heel kwaad terug gaat. Eigenlijk zou ik hem moeten laten gaan. Nah dat komt niet goed! Liever dat ik hem dan maar vermaak. Is ook leuk! Joepie! Niet zo'n dooie mus!
Reken maar dat ik wel eens dooie mussen heb gehad. Al vraag ik me af of je dooie mussen gehad kan hebben...Raar is dat toch, dat je soms een uitdrukking niet meer precies weet.

En terug naar wat ik wilde zeggen. Ja, die dooie mussen dus. Ook andere vogels kunnen wel eens dood gaan. Niet dat enkel mussen dood kunnen gaan dus. Grauwe eksters bijvoorbeeld. En ik weet echt niet waarom die zo heten.

Nu weer terug naar de mussen. Straks weet ik niet meer wát ik wilde vertellen, zo;n dag is het nu eenmaal.

Dooie mus dus. Ik heb ze wel eens gezien. Eksters ook. Maar minder vaak, dat geef ik toe. Over het algemeen zijn het mussen, die de dood vinden. Die het niet redden. Sjielug hoor.
Huh? Waarom zou een mens niet op zondag mogen klussen? In wat voor voorwaarden staat dat?

*denkt even diep na: als je van maandag t/m vrijdag werkt, dan is het toch vrij logisch om op zaterdag je boodschappen e.d. te doen en op zondag het timmerwerk?*
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Oh k heb er ook nog een paar:

- ik was op detacheringsbasis werkzaam bij een kantoor, werd me een jaarcontract toegezegd (mondeling uiteraard) vervolgens wekenlang niks gehoord, er zelf maar achteraan gegaan, reactie werkgever: 'je wist toch dat dit tijdelijk was'?

- ik zou bij een ander kantoor me meer gaan bezighouden met ondernemingsrecht en daar ook opleidingen in gaan volgen. Reactie werkgever 'we hebben het erover gehad, maar ik heb het nooit toegezegd'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven