Vivamod

21-10-2010 16:42 4467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.



* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?



Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.



* Waar blijft een reactie van de angels?



De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.



* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?



Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).



* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?



Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.



Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.



Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.



groetjes, Naomi
Alle reacties Link kopieren
Kan de titel van Het hakenkruis in een heel ander kader geplaatst worden veranderd in De swastika in een heel ander kader geplaatst? Ik denk dat het woord "hakenkruis" meer een associatie oproept met de Tweede Wereldoorlog dan "swastika" dat doet. De afbeelding in het eerste bericht van dat topic associeer ik overigens niet direct met de Tweede Wereld oorlog omdat:

- de kleur blauw is;

- de haken naar links wijzen;

- de swastika rechtop staat.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Er zijn antwoorden gegeven!

Dat die niet helemaal zijn zoals jullie graag zouden willen zien het zij zo!

Deze discussie is nu al weken aan de gang kunnen jullie daar nu eindelijk niet eens mee stoppen en desnoods met een schone lei beginnen?

Er zijn forummers bij gaan posten die er in eerste instantie niks mee te maken hadden laat het degene die werkelijk problemen met bepaalde angels het dan in privé mail kenbaar maken en laat het forum het forum zoals ie was.

Overal krijg je nu van dit soort topics en er staat niks nieuws in

al weken krijg je hetzelfde verhaal naar je kop, en ja nu kan je mij aanvallen maar ik krijg kippevel van het schelden naar de angels en zij zullen hun fouten gemaakt hebben maar er zijn zeker ook forummers die grove mails gestuurd hebben met verwensingen waar een aap nog geen brood van lust!

Kunnen we nu echt niet met zijn allen weer een forum opbouwen waar de sfeer goed is en waar het weer leuk forummen is?

En als je het hier zo slecht vind waarom blijven jullie dan nog?
Alle reacties Link kopieren
Prima Iris1969, ik ben niet haatdragend.



BGB: excuses maken doe ik op grond van twee criteria: de daad en de geadresseerde. Het eerste is goed voor excuses, de tweede in mijn ogen niet.
Alle reacties Link kopieren
Daarnaast zie ik de OP is aangepast en er deel over E. is verwijderd. How come?



En deze zin

Nee, jullie mogen niet het topic dat alleen bedoeld is voor vragen aan Naomi volzetten met gezeik en gezuig.



staat er nog wel en juist nu gaat dit topic weer open.



Hebben de angels ook allemaal een inlogcode als 'internetredactie', diezelfde naam waaronder blog is geschreven over de geen-winnaar-haloweenavator'??
Alle reacties Link kopieren
Internetredactie = two?



Schiet mij maar lek.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 01 november 2010 @ 11:52:

Kan de titel van Het hakenkruis in een heel ander kader geplaatst worden veranderd in De swastika in een heel ander kader geplaatst? Ik denk dat het woord "hakenkruis" meer een associatie oproept met de Tweede Wereldoorlog dan "swastika" dat doet. De afbeelding in het eerste bericht van dat topic associeer ik overigens niet direct met de Tweede Wereld oorlog omdat:

- de kleur blauw is;

- de haken naar links wijzen;

- en rechtop staat.Hans, er is op dit moment een pittige discussie over een andere situatie gaande. Ik denk dat je vraag dreigt onder te sneeuwen hier.
quote:kijkmijnoueens schreef op 01 november 2010 @ 11:51:

Iris, ik vind je vaak een zeurpiet, maar in deze mag je je best wat harder opstellen, ze maakte je uit voor nazi. Beetje haar op je tanden meid!Nee, ik ben er klaar mee. Excuses krijg ik niet en dat hoeft ook niet meer van mij als ik ze niet vanzelf krijg.
Alle reacties Link kopieren
er zijn GEEN antwoorden gegeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:ayra xx schreef op 01 november 2010 @ 11:52:

Er zijn antwoorden gegeven!

Dat die niet helemaal zijn zoals jullie graag zouden willen zien het zij zo!

Deze discussie is nu al weken aan de gang kunnen jullie daar nu eindelijk niet eens mee stoppen en desnoods met een schone lei beginnen?

Er zijn forummers bij gaan posten die er in eerste instantie niks mee te maken hadden laat het degene die werkelijk problemen met bepaalde angels het dan in privé mail kenbaar maken en laat het forum het forum zoals ie was.

Overal krijg je nu van dit soort topics en er staat niks nieuws in

al weken krijg je hetzelfde verhaal naar je kop, en ja nu kan je mij aanvallen maar ik krijg kippevel van het schelden naar de angels en zij zullen hun fouten gemaakt hebben maar er zijn zeker ook forummers die grove mails gestuurd hebben met verwensingen waar een aap nog geen brood van lust!

Kunnen we nu echt niet met zijn allen weer een forum opbouwen waar de sfeer goed is en waar het weer leuk forummen is?

En als je het hier zo slecht vind waarom blijven jullie dan nog?Klinkt niet alsof je de (oorspronkelijke!!) OP van het 'Doe normaal' topic hebt gelezen dat vanochtend door 2 werd geopend en waar nog al malse dingen in stonden. DOOR VIVA dus aangewakkerd. Niet door een forummer.
Alle reacties Link kopieren
quote:ayra xx schreef op 01 november 2010 @ 11:52:

maar er zijn zeker ook forummers die grove mails gestuurd hebben met verwensingen waar een aap nog geen brood van lust!

?" Waar de honden geen brood van lusten " luidt het spreekwoord.

Maar jij weet dat zeker? Hoe weet jij dat zo zeker, dan? Omdat je dat gehoord hebt van iemand die het gezien heeft?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dan hoef je toch nog steeds niet de witte vlag te zwaaien, dit is echt haar tekortkoming hoor, hoef jij je hand niet voor in eigen boezem te steken
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 01 november 2010 @ 11:50:

[...]



Waarom ga jij steeds over grenzen, om daarna met het het witte vlaggetje te zwaaien en naar iedereens mond te praten?Ik praat niemand naar de mond, maar ik ben er klaar mee. Vrienden zullen we nooit worden, maar een wapenstilstand vind ik zelf wel zo prettig. Ik heb geen zin meer in al dat gezeur.
Alle reacties Link kopieren
ben het wel een beetje met ayra eens.dit gezeik duurd nu al zo lang!maakt het forum er niet gezelliger op!
Alle reacties Link kopieren
En er zijn door degenen die Twee zo snoeperig aanhaalde in haar OP helemaal geen hatemails verstuurt. Nooit.



Ze zal in de war geweest zijn met trollen etc, maar de namen die genoemd werden door Twee zijn pertinent gelogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind al dat geschrijf/gedreig over dat de juridische afdeling van Sanoma bezig is blabla wel erg ongeloofwaardig. Hoe lang word er al niet geschreven over juridische acties. En wat voor basis is er uberhaupt voor juridische acties.



Nou ja het zal allemaal wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:kijkmijnoueens schreef op 01 november 2010 @ 11:55:

je hand niet voor in eigen boezem te stekenAls we toch spreekwoorden gaan verbasteren...... ik heb vanmorgen een " leuke " variant op deze langs zien komen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:lookatme schreef op 01 november 2010 @ 11:52:

Prima Iris1969, ik ben niet haatdragend.



BGB: excuses maken doe ik op grond van twee criteria: de daad en de geadresseerde. Het eerste is goed voor excuses, de tweede in mijn ogen niet.Kijk dit vind ik dan weer totaal onnodig. Kun je niet wat meer klasse en stijl tonen?
quote:ayra xx schreef op 01 november 2010 @ 11:52:

Er zijn antwoorden gegeven!

Dat die niet helemaal zijn zoals jullie graag zouden willen zien het zij zo!

Deze discussie is nu al weken aan de gang kunnen jullie daar nu eindelijk niet eens mee stoppen en desnoods met een schone lei beginnen?

Er zijn forummers bij gaan posten die er in eerste instantie niks mee te maken hadden laat het degene die werkelijk problemen met bepaalde angels het dan in privé mail kenbaar maken en laat het forum het forum zoals ie was.

Overal krijg je nu van dit soort topics en er staat niks nieuws in

al weken krijg je hetzelfde verhaal naar je kop, en ja nu kan je mij aanvallen maar ik krijg kippevel van het schelden naar de angels en zij zullen hun fouten gemaakt hebben maar er zijn zeker ook forummers die grove mails gestuurd hebben met verwensingen waar een aap nog geen brood van lust!

Kunnen we nu echt niet met zijn allen weer een forum opbouwen waar de sfeer goed is en waar het weer leuk forummen is?

En als je het hier zo slecht vind waarom blijven jullie dan nog?

Ik ben het met je eens, daarom ben ik me er ook mee gaan bemoeien. De sfeer is de laatste tijd tot het nulpunt gedaald, met gisteravond echt als de ergste die ik in lange tijd heb gezien. Zelf heb ik liever ook over het maken van erwtensoep of iets dergelijks.

Op één of andere manier heeft het zijn weerslag op het hele forum en dat vind ik zonde.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 01 november 2010 @ 11:58:

[...]





Kijk dit vind ik dan weer totaal onnodig. Kun je niet wat meer klasse en stijl tonen?



Nee, echt...... lekker opgelost hoor, tussen jullie.

Tsjongejongejonge........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:kijkmijnoueens schreef op 01 november 2010 @ 11:55:

Dan hoef je toch nog steeds niet de witte vlag te zwaaien, dit is echt haar tekortkoming hoor, hoef jij je hand niet voor in eigen boezem te stekenDoe ik ook niet en door haar laatste reactie trek ik de wapenstilstand bij deze ook weer in.
Alle reacties Link kopieren
Cateau, er zijn geen antwoorden gegeven. Dat is nu net het hele punt. Er word op de persoon gemodereerd, kennelijk met informatie van buitenaf, en deze informatie van andere sites word hier gebruikt om mensen te bannen om NIETS.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 01 november 2010 @ 11:59:

[...]





Doe ik ook niet en door haar laatste reactie trek ik de wapenstilstand bij deze ook weer in.Goed zo.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 november 2010 @ 11:59:

[...]





Nee, echt...... lekker opgelost hoor, tussen jullie.

Tsjongejongejonge........Nee, helaas dat is mislukt.
Alle reacties Link kopieren
diepe zucht
Alle reacties Link kopieren
quote:kijkmijnoueens schreef op 01 november 2010 @ 11:59:

Cateau, er zijn geen antwoorden gegeven. Dat is nu net het hele punt. Er word op de persoon gemodereerd, kennelijk met informatie van buitenaf, en deze informatie van andere sites word hier gebruikt om mensen te bannen om NIETS.Het is mij nu ook volkomen helder waarom de één een ban krijgt voor een flauwekulreden en de ander over de schreef kan blijven gaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven