Gezondheid alle pijlers

Galstenen / Galaanval

10-09-2010 21:38 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort weet ik dat ik galstenen heb (met helaas de bijhorende galaanvallen), en staat er een operatie in de planning. Maar wanmneer???

Deze week was t weer 3x raak. Ik de nacht van woensdag op donderdag kroop ik weer door mijn bed, 2 uur onder de douche gestaan, overgeven en ga zo maar door. En gister en vandaag overdag ook weer een klein "aanvalletje". Dan kan ik wel "gewoon" functioneren zolang ik maar blijf bewegen en lopen. Anders word ik gek.

Maar nu eet ik 's avonds bijna niks anders dan een soepje/bouillionnetje, crackers enz (momenteel ook weinig trek na zo'n aanval)

Wat ook niet slim is: vet eten, spinazie, koolsoorten, koffie, witte wijn enz...

Wie heeft hier ook ervaring mee en zegt, als ik dát eet wordt t minder of juist niet eten want dan krijg ik er ook last van....

I
Ben ik weer. Maandag de uitslag van t bloedonderzoek gehad. was nog steeds niet goed. Moest meteen voor vervolgonderzoek.Dus kon dinsdag meteen onder de mriscan. Ze hebben t idee dat er nl ergens eens teentje vastzit, maar op de echo zien ze niks. en vanmiddag kan ik al naar de maagleverdarm arts voor de uitslag...

best wel spannend vind ik dat...want stel..stel he...dat t wat anders is...
quote:Gieske schreef op 19 september 2010 @ 11:17:

Vraagje....

Binnen welke termijn is bij jullie de galblaas verwijderd?

Tijd tussen de diagnose & operatie.

En hoelang was je na de operatie uit de running?

Een collega zit al 10* weken thuis wachtende op een oproep voor operatie en moet daarna ook nog herstellen

* - 2 weken was ze "gewoon" ziek thuis, huisarts was op vakantie ;-(

Ik heb om verschillende reden het idee dat ze er ernstig misbruik van maakt!!!!!

Vanaf mijn bezoek aan spoedeisende hulp en volgende dag diagnose duurde het ca. 4 of 5 weken tot de operatie. Heb niet gewerkt gedurende die tijd vanwege eigenlijk constante pijn, hele dag aan de diclofenac, chronisch slaapgebrek.

Na de operatie nog zeker een maand thuis en toen begonnen met halve dagen. Was wel een 'normale operatie' met zeg maar extra narcose, dus dat heeft een langere hersteltijd dan de kijkoperatie.

Vooral energie heeft lang geduurd voordat dat weer een beetje op niveau was.

Maar vergis je niet hoor, constant gal-aanvallen putten je helemaal uit. Ik kon dagenlang alleen in foetushouding op de bank liggen...
even een update: sinds woensdag 27 oktober ga ook ik galblaasloos door t leven. Dus dat is nog niet zo heel lang. Maar ik voel me goed!
We zijn inmiddels ruim de 26 weken of wel 1/2 jaar versteken.

Madam zit nog steeds thuis, ze heeft nl. last van de wondje die gemaakt zijn. Voor het verwijderen van haar galbaas/galstenen.

Z'n last dat ze ook niet naar bedrijfarts kan en ook niet bij de nieuwjaarsborrel kan zijn.

Navraag deed mij verbazen;

We hebben het hier over 2 wondjes te grote van 1 á 2 cm ?!

Ben erg benieuwd of en hoelang jullie uit de running waren.

Ook ivm aanvragen van oa. vakantie(dagen)

Ik heb tot nu toe voor 2 gewerkt en hierdoor al een kleine 2 weken vakantie aan de baas geschonken.

Wil graag in 2011 wel iets meer gebruik maken van de aangeboden vrije dagen.
quote:Gieske schreef op 07 januari 2011 @ 21:44:

We zijn inmiddels ruim de 26 weken of wel 1/2 jaar versteken.

Madam zit nog steeds thuis, ze heeft nl. last van de wondje die gemaakt zijn. Voor het verwijderen van haar galbaas/galstenen.

Z'n last dat ze ook niet naar bedrijfarts kan en ook niet bij de nieuwjaarsborrel kan zijn.

Navraag deed mij verbazen;

We hebben het hier over 2 wondjes te grote van 1 á 2 cm ?!

Ben erg benieuwd of en hoelang jullie uit de running waren.

Ook ivm aanvragen van oa. vakantie(dagen)

Heel simpel, ik kwam vrijdags uit het ziekenhuis, en was woensdags weer aan het werk. Het is dat mijn kerel zo vasthoudend was anders was ik maandags alweer aan de slag gegaan. In het aller aller allerslechtste geval moet je 6 weken rustig aan doen al je zwaar lichamelijk werk hebt. Maar een half jaar is belachelijk, dat zal een arbo arts ook zien

Ik heb tot nu toe voor 2 gewerkt en hierdoor al een kleine 2 weken vakantie aan de baas geschonken.

Wil graag in 2011 wel iets meer gebruik maken van de aangeboden vrije dagen.
Hallo, bij mij ook galblaas weggehaald, 1 dag opereren andere dag weer naar huis, herstel moest 2 weken duren, helaas liep het anders bij mij, 12 dagen na operatie lag ik weer op de operatie tafel, ik had een bacterie erbij gekregen en daarna ging mijn gezongheid weer goed. ben in totaal 3 weken uit de running geweest. Bij mij hebben ze opnames gemaakt van de operatie die ik op CD heb gekregen en uiteraard een potje met de stenen, is een leuk aandenken. De kijkoperatie stelt niet veel voor.

De tijd tussen constatering en operatie zaten 3 weken tussen.

Ik ben blij dat dat ding eruit is, kan alles weer eten en lekker slapen.

Succes.
Hallo, bij mij is ook de galblaas verwijderd, vrijdag geopereerd, 's middags naar huis, anderhalve week later op woensdag weer gaan werken voor halve dagen. Nog anderhalve week later weer fulltime gaan werken. Operatie volgens het boekje verlopen, had verwacht dat ik iets sneller weer fulltime aan het werk zou zijn, maar dat ging gewoon nog even niet. Ben blij dat dat rotding verwijderd is!

Mijn operatie is overigens 3 weken vervroegd, omdat ik steeds meer klachten kreeg en m'n Gamma GT veel te hoog was.

Heb 5 maanden rondgelopen met de klachten, omdat ik ook na iedere aanval dacht dat het de laatste was en opzag tegen een operatie (was eerste keer).

Heb na het eten nog wel wat bijverschjnselen, valt zwaar, snel naar toilet, misselijk van te veel koffie, maar dat zal vast beter gaan met een paar weken.

Ben zoooo blij dat ik geen aanvallen meer heb!

Groetjes,

M
Ik weet nu sinds anderhalf jaar ( toen ik net 20 was) dat ik galstenen heb. Al die tijd gedacht dat ik gewoon telkens en zware darmonsteking had, totdat er op een echo een wolkje met galsteentjes gezien werd. Was wel schrikken! Vooral omdat ik de week ervoor een verschrikkelijke zere buik had, dat zowel naar onder, als naar boven ( de schouder) uitstraalde. Later werd mij door de internist uitgelegd als een koliekaanval. Er was echter verder geen indicatie om mijn galblaas er uit te laten halen, omdat het daarna niet meer was gebeurd. Ik heb nu iedere 1 a 2 maand een lichte aanval en ik voel het vaak aankomen door een zeurende pijn rechtsonder..Nu let ik erg goed op wat ik eet ( dus geen pannenkoeken en patat meer), aangezien dit bij mij buikpijn opwekt.. ik vind het verschrikkelijk irritant.. op je 22e rekening houden met wat je eet, ieder half jaar terugkomen voor controle en iedere maand bloedprikken..Hopelijk zet het een keer door, zodat ik er eindelijk vanaf ben! En iedereen die er last van heeft.. sterkte! Wat een rotpijn zeg..
Even voor de goed orde...

Ik heb geen galstenen of last van mij galblaas.

Mijn directe collega zit al ruim 26 weken thuis vanwege galstenen en verwijdering van haar galblaas.

Ze heeft nog last van de wondjes....en zit (nog) thuis.

Omdat ik naast mijn uren, ook die van haar werk.

Wil ik graag weten hoelang je van zoiets uit de running ben.

Zodat ik mijn vakantie('s) kan plannen voor 2011.

Wil graag weten of Maart (wintersport) haalbaar is, of dat ik eerder richting Mei moet gaan plannen....

Kortom wanneer kan ik haar terug verwachten....
Ze zit al een half jaar thuis??? Wow!

Ik kan natuurlijk niet voor haar spreken, maar ik ben november 2009 geopereerd (geen kijkoperatie, maar 'the full package').

Ik heb na de operatie een week in het ziekenhuis gelegen en daarna nog zo'n 2, 3 weken thuis. Mijn wonden (1 grote snee, een mooi rondje van de drain en een klein sneetje in mijn navel) hebben best nog wel een tijdje pijn gedaan, en mijn littekens voel ik nog steeds wel eens als het bijvoorbeeld gaat sneeuwen, maar zo veel pijn dat ik niet kan werken? Hmmm... lijkt me een beetje overdreven, maar nogmaals, niet iedereen heeft dezelfde pijngrens.

Ik ben wel nog een behoorlijke tijd moe geweest daarna. Denk dat dat zeker wel een half jaar geduurd heeft, maar dat lijkt me ook niet echt een reden om niet te kunnen werken. Ik was ook weer niet zo moe, dat ik een middagdutje moest doen, ofzo Gewoon wat minder energie...

Weet je zeker dat er geen andere dingen meespelen bij haar?
[sHet idee dat ze misbruik maak van de situatie.][/s]

Tja.....dat hoop ik over te kunnen laten aan (goed) geschoolde bedrijfsarts/verzuim-consulentes. leidinggevendes enz.

Niet dat ze daar heen gaat, maar oké.
Gieske, ik denk dat er bij haar dan toch wat meer aan de hand is, hoor!

Ook ik ben mijn galblaas kwijt en had echt hele hevige koliekaanvallen (zo erg dat ik dacht dat ik dood ging) en ben er maar 1x voor thuis gebleven (toen ik van zondag op maandag een aanval kreeg). Na zo'n aanval meteen bij de dokter terechtgekomen die mij gelijk doorstuurde en ik vier weken later al geopereerd was. Had 3 galstenen zo groot als knikkers.

Had ook wel last van de wondjes (vooral in de navel) maar was binnen 2 weken weer volledig aan het werk!

Natuurlijk is het voor iedereen anders, maar een half jaar uit de running voor een galblaas vind ik persoonlijk wel héél erg veel. En ik had heftige aanvallen, hoor! Zo erg dat de aders in mijn ogen er van sprongen (door het spugen) en er dus uitzag als een zombie....
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven