Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
Van een stille meelezer een nieuwe parelcode voor de MM spaarders:

folder2473
thnx voor de parelcode supercow!

Die had ik nog niet, heel fijn. Weer wat centjes erbij.

Mijn schoonzusje heeft vandaag via Ladymail de jackpot gewonnen, 42 euro!

Waarom heb ik die mazzel nou nooit.
tnx voor de parelcode :-)
Groupon heb ik vandaag opgezegd, er zat nooit iets voor mij tussen.
gordijnen:

vaak kan je bij kwantum goedkoop gordijnen laten maken (en er zijn ook regelmatig gratis maken aanbiedingen). De prijzen liggen sowieso niet hoog bij kwantum en het is kwalitiatief niet slecht
ah super bedankt voor de parelcode zeg, ben weer wat actiever aan het klikken de laatste weken, zowel met euroclix als MM tikt uiteindelijk toch wel aan :)!

Wat ik trouwens altijd doe als ik fotos wil afdrukken, eventjes kijken waar je de eerste Xaantal afdrukken gratis kunt krijgen wanneer je je aanmeld, even nieuw emailadres bij gmail aanmaken en je hebt 50 fotos gratis met alleen verzendkosten betalen!
zo, ik meld me weer even aan zodat ik weer mee kan lezen.

Hier gaat het vrekken niet zo goed. :(

Moest nog 80 euro aan de gemeente betalen voor een huisvestingsvergunning, gelukkig is de 80 euro voor de afvalstoffen heffing wel kwijtgescholden! :D

En ik had nieuwe schoenen nodig, weer 70 euro minder (dat was met 20% korting aftrek). Maar goed, ik koop dan ook maar 1 paar per jaar..

En al mijn kleding lijkt spontaan stuk te gaan :( Heb een nieuw vest nodig maar die zijn ook allemaal zo duur (wil zo'n grof gebreid ding). Of ze zijn 20 euro en dan van dat synthetische spul waar ik niet tegen kan. Bij de hema hadden ze er een van katoen en wol, maar die was dan wel weer 40 euro (niet gekocht dus). Laatst wel 2 ill dolce broeken van marktplaats, voor 1 euro per stuk, en je zag niet dat ze gedragen waren! :D

Dan heb ik nog een domper met het betalen van het college geld. Ik leen collegegeld krediet, wat 140 is in de maand. Ik betaal in 6 termijnen. En dan leek het me logisch dat dat om de maand zou zijn. Nou niet dus! Ik mag de komende 5 maanden bijna 300 euro per maand betalen, dus ik moet zelf nog 160 ergens vandaan zien te toveren. Die lening die ik heb (die in eerste instantie alleen voor de 1e maanden was) blijft dus nog wel even :(

En volgens mij gaat mijn nespresso naar de maan :( (niet alweer een discussie dat ik te dure koffie drink ajb) Nu heeft de wehkamp een mooie aanbieding voor 80 euro en na de verkoop van mijn brommer heb ik nog een potje voor 'huis en inrichting'

Boodschappen doen gaat wel redelijk goed en goedkoop. Al komen de tartaartjes nu mijn strot uit omdat ik zo'n fijne voordeel verpakking had gekocht..

* grom grom grom* :(
quote:himalaya schreef op 01 november 2010 @ 21:13:

Bij de lading folders zaten weer kortingsbonnen voor McDonalds en Bristol (stickers tot 20% korting).Voor wie de McDonalds bonnen heeft gemis Mc bonnen.
Maartj3 ik vind het wel grappig dat je een vest van 40 euro te duur vind en tegelijkertijd een aanbieding zoekt van 80 euro voor een nieuwe Nespresso. :-)

Je verhaal over het krediet snap ik niet. Je ging uit van 6 x 140 euro en moet nu 6 x 300 euro betalen?

Kun je niet een deel van je brommerpotje betalen? Persoonlijk vind ik het vreemd om potjes te hebben terwijl je nog een schuld hebt waarover je rente betaald (of je moet bepaalde kosten al voorzien)?
ook als vrek moet je dingen hebben waar je blij van wordt, als dat voor Maartj3 Nespresso is, dan moet ze dat lekker doen.
Wat vreemd dat je collegegeld in 6 opeenvolgende maanden geincasseerd wordt. Ik heb zelf dit jaar in 1 keer betaald, maar normaal gesproken zijn de betaalmaanden september, november, januari, maart en mei (5 termijnen van ongeveer 340 euro).
ik denk dat Maartj3 bedoeld dat ze dacht dat ze elke maand 140 moest betalen, maar dat het nu om de maand 300 is?
Dat zou best kunnen Star. Maar dan zie ik het probleem van maartje niet zo. Dan bewaar je die 140 euro van de maand waarin je niet betaald toch voor de maand waarin je wel moet betalen? Of is dat te simpel gedacht
weet ut ook nie
quote:Starshine schreef op 02 november 2010 @ 13:20:

ik denk dat Maartj3 bedoeld dat ze dacht dat ze elke maand 140 moest betalen, maar dat het nu om de maand 300 is?collegegeld wordt op sommige universiteit / hoge scholen redelijk onevenredig afgeschreven, dus zeg maar sep-okt-nov-jan-feb oid dus heel snel al in verhouding met hoeveel je in die maanden kunt sparen. Maar dit klopt ook niet helemaal want naast je collegegeldkrediet kun je ook nog bovenop je presetatiebeurs een lening hebben (geloof tot 400 euro in de maand), nou als ik mijn eigen uigaven als student bekijk moet je het daar makkelij kan kunnen betalen.
Even googlen leert dat er ontzettend veel verschil zit tussen onderwijsinstellingen. De mijne doet het dus in 5 keer, om de maand. Er zijn er die doen 10 termijnen achterelkaar, 8 termijnen, 4 termijnen etc etc. Het hangt dus heel erg van de onderwijsinstelling af.

Aan de andere kant vind ik wel dat collegegeld iets is waarvan je zeker weet dat je het moet betalen, dus daar kan je in mijn ogen rekening mee proberen te houden. Ik neem niet aan dat je helemaal geen spaargeld hebt Maartje? Misschien kan je het nu van je rekening halen en weer aanvullen met het krediet wat je krijgt?
quote:Starshine schreef op 02 november 2010 @ 13:12:

ook als vrek moet je dingen hebben waar je blij van wordt, als dat voor Maartj3 Nespresso is, dan moet ze dat lekker doen.

Klopt, ik neem liever een keer in de zoveel tijd een voor mij heilige kop koffie dan dat ik vesten koop van 40 euro.. Ik geniet meer van mijn koffie dan van een duur vest :p Alleen jammer dat ik dus nog niks gevonden heb wat niet synthetisch is en ook niet duur.

dat potje is ook voor een laptop of wat dan ook. Ik vind daar niks raars aan om dat te hebben als ik leen. Stel dat mijn laptop stuk gaat heb ik snel een nieuwe nodig. Dan kan ik wel zeggen tegen de IB-groep dat ik die maand wil lenen, maar daar heb ik niet genoeg aan voor een laptop, en 2 maand zonder laptop word moeilijk voor school, dus vandaar

Wbt collegeld;

@ zwuppellien en starshine; dat was dan ook mijn bedoeling! :p dan was het idd geen probleem!

Maar ze schrijven het dus een aantal maanden achter elkaar af, zodat ik geen kans krijg om geld opzij te zetten. Nu moet ik dus 160 euro uit eigen zak vissen. En nu zal het niet zo'n groot probleem worden omdat ik nog extra bij leen, maar ik baal er wel van. De lening had ik zowizo nodig (ik zou het net niet redden zonder) maar ik had hem op max. gezet ivm het feit dat ik moest verhuizen enzo. Daarna was het de bedoeling om hem zo laag mogelijk te zetten, maar nu ik ineens 160 bij moet springen werkt dat dus niet.

Mhja,, t komt wel goed, maar het is gewoon balen! :(
Je kan hem toch meteen weer een stuk lager zetten nadat je het collegeld hebt betaald. Nu moet je even meer uitgeven, maar de 2e 6 maanden van het collegejaar geef je een stuk minder uit.

Feitelijk gaat het dus om hetzelfde bedrag en is je probleem helemaal niet zo onoverkomelijk Gewoon even rustig in- en uitademen *zen*.
is dat vest niet toevallig nu in de aanbieding bij de hema?

als het dit vest is, kost het nu nog 27 euro
simbatje wijzigde dit bericht op 02-11-2010 17:18
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:simbatje schreef op 02 november 2010 @ 17:17:

is dat vest niet toevallig nu in de aanbieding bij de hema?[afbeelding]

als het dit vest is, kost het nu nog 27 euro

jaa dat is hem!

Hebben hebben hebben.. Maar met 27 euro kan ik ook nog zo veel anders doen! * zucht* :(

* zen zen zennn*
tja, dat wordt kiezen.... Succes met beslissen!
Waarom gaat ook alles in 1x kapot. Ik heb besloten geen basic shirt van de h&m meer te kopen, igg niet van een bepaalde lijn (je hebt verschillende) Ik heb er toen 5 in 1x gekocht en ze zijn nu dus allemaal bijna tegelijk naar de maan. Vol met gaten, ik heb het nog geprobeerd te maken, maar dat werkte niet helaas.. Die goedkope shirts waren voor mij dus alleen maar duurkoop.

Ik heb echt een baaldag vandaag..

En dan moet ik morgen nog schriften enzo gaan kopen, ik moet maar eens uitvinden waar hier de action zit.

Aargh, en dan komen de feestdagen er ook weer aan!

Bah, ik moet echt even aan wat anders denken dan aan geld enzo..
De H&M basic shirts lijken ook steeds dunner te worden. Ook bij mij vallen er gaatjes in oa bij de oksels. De van die Hema vind ik een stuk beter, en ze zijn geregeld in de aanbieding.

Er stond een test van mannen basic shirts in het Kassa Magazine en daar kwamen die van de H&M als slechtste uit.
Bij mij is het juist bij de zoom aan de onderkant, voor en achter.. terwijl ik eigenlijk nooit geen riemen of broeken draag met scherpe dingen..

Ik heb er wel een van de h&m die wbt structuur erg lijkt op die van de hema, en die is nog steeds mooi (en echt zwart)..

Ik denk dat ik wanneer dat mogelijk is, geld opzij zet voor kleding. En dan ga ik n de sale wel kijken naar merk shirt zoals G-star enzo. Die blijven bij mij gewoon 2 jaar mooi! Heb een tijdje terug 4 merk shirts voor 35 euro gekocht (normaal 135 euro :') ) hopelijk gaan die weer zo lang mee! Alleen jammer dat dat nu bijna het enigste is wat ik heb, haha.
@maartje3

wat ik me afvraag, hoe ziet jouw uitgavenpatroon eruit? je leent en je hebt collegegeld krediet, heb je geen bijbaantje? Ik ben nameljik ook student maar kom echt heel makkelijk rond..

Desalnietemin ben ik wel een vrek op sommige gebieden, zo zit ik hier lekker met mn eigen koffie in thermoskan in de bibilotheek (koffie op de universiteit is tuowenso ok niet te zuuupen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven