Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfirefly schreef op 29 oktober 2010 @ 09:49:

Vinden jullie bloemen ook zo duur? Ik haal tegenwoordig bloemen bij de Aldi die ik dan opleuk met wat groen uit mijn tuintje.

Ik kreeg ze gisteren gratis bij Appie! En nog mijn favoriete bloemen ook

Dus tip: Ga vlak voor sluitingstijd eens langs appie
Ik vind de plantjes van ikea altijd er ok. Niet duur en hufterproof. Ik heb namelijk geen groene vingers en de planten die ik nu heb blijven het gewoon goed doen. Al een half jaar voor 6 euro totaal
Ik vind bloemen niet vrekwaardig, zonde van mijn geld. Zet liever een orchidee neer die een paar maanden staat.

Gisteren nieuwe premies gehoord van de zorgverzekering: 11% duurder zowel de basis- als aanvullende verzekeringen.

Toch maar eens rondkijken straks naar wat andere aanbieders doen en kijken wat die aanvullende verzekering nou nog echt toevoegd.
@Punica, die bij ons sluit om 22 uur , maar op zaterdag om 20 uur geloof ik.
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
Zonder bloemen in huis vind ik het echt kil en kaal. Maar een orchidee vind ik ook een bloem. Die van mij staan nu al ruim een jaar. En vorige maand heb ik bij AH 2 orchideen voor 5 euro gekocht en die staan ook nog hardstikke mooi met een heleboel knoppen erin.

Ben zelf ook al aan het opletten met wat ik uitgeef, maar dat gaat niet altijd heel goed.

Had klein geld (1&2 Euro) gespaard. Had ruim 200 euro en binnen een maand weer op gemaakt aan geen idee wat. Ga denk ik toch maar eens een boekje bij houden wat ik allemaal koop.

Ben wel weer begonnen met het sparen van ¤ 2,00 en ¤ 1,00 muntjes. Nu mag ik er echt niet meer aanzitten..
Als de orchidee uitgebloeid is moet je em niet weggooien maar rustig afwachten tot er nieuwe uitlopers komen ;). De oude kun je eruit knippen.

Zojuist toch maar de ANWB gebeld. Scheelt weer ruim 100 euro.
Oeps, wordt volgens mij een beetje erg marktplaats verslaafd.

Wij hadden beiden nog winterschoenen nodig.

In totaal 6 paar gekocht voor ons samen :$

Najaa, als ik 2 paar nieuw had moeten kopen was ik zeker wel meer kwijt geweest dan wat er nu voor betaald heb.

Dan heb ik het natuurlijk wel over goede schoenen en niet over schoenen van 2 tientjes per paar, waar ik toch niet op kan lopen.

Heb ib niet meer open staan, maar ik heb volgens mij rond de 70,- euro uitgegeven (incl. verzendkosten) voor 6 paar schoenen/laarzen.

Laatst ook al (kinder-) kleding geshopt via mp, kleding voor man en mij is al binnen en valt mij reuze mee! Ik heb er weleens mijn twijfels bij als iets nieuw/z.g.a.n wordt aangeboden, maar "dit" is echt z.g.a.n

Nu de kinderkleren nog afwachten, ben benieuwd!

Dus, hoezo "marktplaats verslaafd" ?!
De orchidee dient wel afgesnoeid te worden toch? En heeft ook speciale orchidee grond nodig. Anders kun je lang wachten ben ik bang...
Ik heb jaren geleden een orchidee gekregen. Toen hij uitgebloeid was, heb ik op aanraden van iemand de steel een eind teruggesnoeid en op een dag groeide er een nieuwe stengel aan met knoppen.

En zo gaat het steeds opnieuw. HIj staat nu al 8 jaar, zonder orchideegrond of pokon.
quote:Punica schreef op 27 oktober 2010 @ 11:04:

Ik denk dat het bij mij juist een voordeel is -qua boodschappen dan, de rest is wel duurder- dat mijn vriend en ik niet samenwonen. Als hij hier woont tijdelijk (leeft in buitenland), dan merk ik dat het veel lastiger is, en dat we snel denken ooooh lekker dit, lekker dat, en dan ligt de wagen toch vol.

Voor mezelf, mij interesseert het niet genoeg dat ik vaak hetzelfde eet, en niet uitgebreid. Ik geef ook niks om frisdrank en vind het dus ook niet erg om koffie/thee/water te drinken. Ik heb wat minder eisen Dat heb ik ook. Mijn vriend drinkt een fles merk cola per dag en als hij op reis is, bespaart dat al een hoop geld. Daarbij si hij nogal van lekkere dingen op brood, broodjes, hij eet graag vlees, voor mij is dat niet echt noodzaak en ik eet meestal vegetarisch als hij weg is..... Als hij weg is, kan ik soms de volle 3 weken geen boodschappen doen en toch gezond eten uit mijn voorraadkast en vrizer. (Ik koop veel diepvriesgroentes en vries ook veel groentes van mijn ouders in, teveel verse groentes ebderven nogal eens.
Pinkroses, heb je nieuwe schoenen gekocht via marktplaats of schoenen waar al op gelopen is?
quote:Supersoulfighter schreef op 27 oktober 2010 @ 13:01:

Breekster: er zijn strenge regels waar vlees aan mag voldoen voordat het scharrel of biologisch is. Is het een biologische of scharrelpoelier? Dan zit je goed. Idem op de markt. Maar anders hebben die dieren net zo'n slecht leven gehad als de kippen bij de supermarkt.

Ik ga zo trouwens toch even voor aardappels kijken, want dat instant spul, dat is toch ook wel een stuk verdriet. Opnieuw opwarmen lukt ook niet, dan wordt het heel waterig. En zitten grenzen aan besparen En ik ben een lekkerbek, dus ik probeer zo smakelijk mogelijk te eten.

Iemand trouwens ervaring met zelf gevoerde gordijnen maken/laten maken door een kennis? Is dat echt zoveel goedkoper dat bij HEMA ofzo? Aangezien je zelf ook veel stof moet kopen etc.

Goedkoopst is bij de ikea of leen bakker (of op marktplaats) van die kant en klaar gordijnen te kopen, die te wassen en dan zelf om te zomen, met een naaimachine of strijkband (krijg je bij de ikea erbij. Voor de prijs kun je er zelfs twee rijen ophangen of er twee aan elkaar stikken met zoveel voering als je wilt ertussen. Ik heb bij de Leen bakker weleens gordijnen voor een tientje gekocht, hartstikke mooi en na omzoomen zien ze er echt super uit.

HEMA gordijnen zijn echt behoorlijk duur, ze hebben daar volgens mij alleen op maat gemaakte. ik hou van af en toe veranderen van mijn inrichting, dus mijn gordijnen wisselen weleens en het is met die kant en klaar gordijnen heel goedkoop.
quote:rianne323 schreef op 28 oktober 2010 @ 13:31:

Als iemand de coupon van de glisskur actie wil hebben neem dan even contact op. Ik heb hem opgeslagen en kan hem zo doorsturen!

Hoi Rianne,

Ik wil hem ook wel!

Ik heb je net als vriend toegevoegd, want volgens moet dat voordat je ieland een pm kan sturen??
quote:Starshine schreef op 13 oktober 2010 @ 22:37:

[...]

maar voor de Ikea moet ik 40 km rijden eerst

Ik kan kruipend naar de Ikea

1,5 km.....
Vandaag zelf 50 cent winst gemaakt :D: de crackers van vitalu waren bij de hoogvliet in de aanbieding voor 1,19, maar krijg 1,69 terug!
Ik ben weer bijgelezen en ik wil zeggen dat ik jullie allemaal zo leuk vindt
quote:Zwuppeliennn schreef op 29 oktober 2010 @ 18:32:

Pinkroses, heb je nieuwe schoenen gekocht via marktplaats of schoenen waar al op gelopen is?

Beiden: op merkschoenen waarop is gelopen, maar daar heb ik duidelijke foto's van gevraagd en dus ook naar geboden.

Heb zelfs gegoogled op de nieuwwaarde.

Maar ook op schoenen waar niet/1x op is gelopen die dus werden aangeboden als z.g.a.n, ik moet het uiteraard nog afwachten, maar zover ik het op de foto's kon zien is het wel waar.
Gordijnen heb ik bij ikea gehaald en mijn moeder heeft ze op maat gemaakt (ideaal, die oudere generatie die nog met een naaimachine kan omgaan )

Ik vond in een kringloopwinkeltje een rek met nieuwe zakjes zaad voor fruit en groenten voor 40 cent per zakje. Mijn minimoestuin staat volgend jaar vol voor 4 euro. Enigzins genant omdat ik dolenthousiast werd. 'ooooh zelfs andijviezaadjes! voor maar 40 cent! Whoehoe!'.

Bloemen koop ik ook nooit, ik vind het altijd zo zonde dat die een complete reis hebben afgelegd (milieu) om vervolgens voor teveel geld (vrek) te kort te staan (slecht met bloemen. Ja, vreemd. Radijszaadjes laten opgroeien tot volwaardig voedsel kan ik wel, een bos bloemen langer dan 4 dagen mooi houden kan ik niet).

Hebben jullie trouwens de documentaire Taste the waste gezien? En kennen jullie de docu Your daily bread?
quote:Zwuppeliennn schreef op 29 oktober 2010 @ 14:57:

Ik vind de plantjes van ikea altijd er ok. Niet duur en hufterproof. Ik heb namelijk geen groene vingers en de planten die ik nu heb blijven het gewoon goed doen. Al een half jaar voor 6 euro totaal Bij mij laten zelfs zijden planten hun blaadjes vallen........
Ik koop af en toe een plukboeket bij de biowinkel in de Groningse wijk Beijum als verjaardagscadeautje. Dan weet je zeker dat de bloemen nog geen honderd meter hebben gereisd én vers zijn.
quote:SuperCow schreef op 28 oktober 2010 @ 10:13:

Laatst vertelde een vriendin me dat ze altijd bij de Shell Express ging tanken in plaats van de Tango omdat die benzine beter is en haar auto daar zuiniger op liep. Qua prijs maakt dat niet uit hier. Deelt iemand die ervaring?

Ik heb het nog niet geprobeerd omdat de Shell net iets onhandiger ligt dan de Tango (moet dan keren op een drukke weg en de Shell is altijd drukker).Mijn peugeot 206 diesel rijdt inderdaad niet goed op goedkope diesel. Ik heb firezone en tinq in de buurt waar ik dus altijd tankte. Tot ik een aantal keren op de snelweg reed en ipv 130 terug afzakte naar 90. Ook al had ik het gaspedaal helemaal ingetrapt. Heel vreemd. Blijkt dus dat je af en toe duurdere diesel moet gebruiken omdat daar een stof inzit die de motor schoonhoudt. Die goedkope tankstations zijn vaak restjes opgekochte brandstof die ze vermengen. Daar schijnt nogal wat prut in te zitten. Ik tank nu altijd bij Shell in de buurt van mijn werk. Ik neem dan de normale, dus niet de dure en mijn auto rijdt fantastisch. Wat prijs betreft maakt het met die Shell niets uit. En ik weiger het om op de snelweg te tanken. Wat een afzetters!
En ik hou van bloemen en ga ook altijd naar de Aldi. Straks komen de amaryllissen weer met eucalyptus. Die koop ik altijd.
bij de witte boekhandel heb ik mooi een aantal dvd's als verjaardagcadeaus gescoord voor maar 1,99 per stuk (en nee, geen b-films)
Hey hallo,

kwam toevallig op dit forum terecht, en me meteen aangemeld.

echt helemaal geweldig :D

nog een Tip....Ik weet alleen niet of het bij elke Hema zo is.

tussen 9 en 10 uur, kun je daar een ontbijtj bestellen voor 1 eurie. dan krijg je een kop koffie of thee, een pistoletje met kaas en bacon en een croissant met jam.
quote:driewieler schreef op 29 oktober 2010 @ 16:37:

De orchidee dient wel afgesnoeid te worden toch? En heeft ook speciale orchidee grond nodig. Anders kun je lang wachten ben ik bang...

Ik heb echt nog nooit speciale orchidee potgrond gebruikt. Meestal bloeit de orchidee bij mij een maand of 3 ... dan is die uitgebloeid, snoei ik m voorbij het derde oog en nu, 1,5 maand later heb ik weer allemaal uitlopers dus het valt mij echt mee

Gewoon de orchideeën trouwens die soms bij de AH in de aanbieding zijn. En dan heel weinig water geven! Dat is t belangrijkste. Eén keer lag mijn oma in het ziekenhuis, ben ik elke dag naar haar huis gegaan voor de kat (wel zo aardig ) en heb ik zo goed mogelijk de orchideën verzorgd ... bewaterd en vertroeteld en toen ze thuis kwam waren alle bloemen zo dood als een pier Ik had ze verzopen blijkbaar .. dat was echt heel sneu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven