Full House deel 2

12-10-2010 19:40 2492 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!

07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!

28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House
Die leuk bedoelde supermarktacties zijn vaak helemaal niet zo leuk voor ons moeders hè, levert altijd weer ruzie op. Smurfen, gogo's, toy story, dungans, maakt niet uit wat, ze willen altijd precies wat broer heeft en het is nooit eerlijk wie welke openmaakt enz, zucht. Maar er is hoop amalia, het gaat iets beter nu ze wat groter zijn.

Tijdens avond eet en bedritueel heb je daar natuurlijk al helemaal geen zin in

hier weer een prutnacht met snotterend meisje, en mijn eigen hoofd zit inmiddels ook helemaal dicht. Lang leve de herfst.

Heb haar net in bed gelegd met een gewoon slaapzakje aan ipv bakerzak, ze wil nl steeds op haar vingers sabbelen. Ik hoor haar niet meer, dus ze slaapt denk ik
RW, toetjes doen het hier niet goed al lokkertje Daar halen ze hun neus voor op helaas.

Hennes zag ik idd in de folder. Ik kijk nu bij Shoeby.nl, die heeft shakeweken. Ook veel korting.

Sardegna, ik hoop dat het werkt voor meisje dat sabbelen. A heb ik eigenlijk na 2,5 mnd uitgebakerd. Ik vond het irritant om in te bakeren, halverwege de nacht was ze vaak losgebakerd en ze kon niet duimen. Nu gaat het prima.

Sneu dat snotteren :(

Gat zeg, ik HAAT die wintertijd. Middelste stond weer om half 6 naast m'n bed. Wat ik sowieso raar vind, want het was niet half 7 hiervoor, maar eerder rond 7en. Dan zou je nu 6 uur verwachten, wat ik ook nog veel te vroeg vind.

Oudste ook wakker, nou die loopt met zwarte kringen en een wit gezicht rond. Het wordt tijd dat ze weer een eigen kamer krijgen, maarja voordat die zolder klaar is... pfff. Hoop verfwerk hoor.

Kent iemand nog een goed verfmannetje?

Oei oei A is huilerig. Gisteren ook al. Is er een sprong met 4,5 mnd? ik zal oei ik groei er eens op naslaan.
Amalia ik ken wel 3 schilders. Oh getsie half 6 dat is niks na een gebroken nacht. Ik ben wederom suikerbrood wezen halen daar heb ik gewion trek in en ik heb het twee weken niet op en ik eet echt weinig dus komt vast goed.

O heeft prikken gehad. Ik was vergeten dat dat best zielig is! is het ene beentje klaar doen ze het andere ! En of je dan ook even haar beentje wil vasthouden. Nouja.. Hoe dan ook O lacht vrolijk naar me en ik merk nog niks. Inmiddels 3 uur later dus hopen dat het zo blijft.

Ze woog 5 kilo en was 54 cm. Gek maar 56 was echt te klein hoor maar ze is toch maar 54 cm.

Lekker propje! Lief ! Ik heb man al gebeld van nou ze ligt hier op mijn schoot en.... ( en? En? Hij dacht oei drama ) ze lacht heel blij !
Aaah zielig he? Dan voel je je een verrader. Ze gaat goed zeg qua maat en gewicht!

Rikst dank je wel voor het lieve kaartje!! Ik vind het geweldig, prachtig met dat zilver erop. Heel mooi.

Shoppen met dochter helaas weer geen succes Al ging ze niet huilen deze keer ha ha. Maar wel wat mopperen in de winkel. Nouja ik ook want ik zag niets leuks. En moet die suffe voedingsbh staat ook alles stom.

Mopper de mopper dus
Fijn dat ze niks heeft van de prikken Viool, hopelijk blijft dat de komende 24 uur zo. Lekker gegroeid is ze zeg! Het kleine poppetje gaat goed.

Lmeisje slaapt alweer in haar gewone slaapzakje, vanmorgen sliep ze wel 2 uur achter elkaar. Ik moest alleen wel even naar haar toe net toen ik haar had weggelegd, ze was nl hard aan het gillen met haar speentje in haar handje, da's dus niet handig... F heeft dat ook gehad weet ik nog, die begon toen vrij snel te duimen, hoop dat dat bij Lmeisje ook lukt. Ik vind het zo veel lekkerder voor haar als ze haar handjes gewoon 'los' heeft. En lekker warm ook, zo'n slaapzakje, zeker nu herfst/winter komen.

Amalia, ga jij met 3 kinderen shoppen dan?? Da's wel druk... Ik winkel op woe-middag altijd een uurtje onder zwemles van middelste, rondje hema, drogist en soms leuk kledingwinkeltje. Of spullen voor oudsteL, want die is dan mee. Lmeisje vindt dat gelukkig altijd wel OK. Ligt gewoon lekker in de wagen, of gaat slapen. Zo lief en makkelijk is dat, jongens gingen altijd KEIHARD krijsen in de wagen. Ik heb dat ding maanden nauwelijks durven gebruiken, deed bijna alles met de baby-bjorn. Iedere avond schouderpijn. Beter nu! (ik ben al weer wat vrolijker dan begin van de week hè??)

Vanavond werken, gemengd gevoel.
Sterkte Sardegna ! Vanavond ! T is toch even raar.

Lekker he zo'n slaapzakje.

Amalia ja dat herken ik! Je hebt ook van die grote dan he.Truitjes in mijn maat gaan ook niet dicht.Maar leve de bv hoor het is toch de pokon voor mijn o.

O heeft nu 37,6. Toch de inentingen.. Ook had ze een heel zielig en ander huiltje. Maar tussendoor de oude o.

Hoera ! Ik heb oppas, een goede vriendin, moeder van mviools vriend. Zij is zo leuk met kinderen, in mijn ogen een kanjer, eentje die ik bewonder om haar talent met kinderen. Dus wat wil ik nog meer. Haar vraag was of ze mee mag bij de overblijf( ze is overblijfmoeder ) of ik moet de woensdag nemen. De woemsdag kan maar dan zijn de jongens een uur alleen, van kwart voor 1 tot 2. Nu gaan ze tegenwoordig so wie so hun gang op woensdag. Maar.. In elk geval... me happy
Hai!

Heb wat foto's van mijn dotje op hyves gezet!

Hopelijk gaat het verder met iedereen goed! Bijlezen lukt even niet, maar denk aan jullie!
Leuk rikst !
Geradbraakt! Ineens denk ik pff elke avond zo moe en rugpijn en dan kom ik boven, berg was in kamer jongens en badkamer. Afwas.. En dan denk ik : elke dag jezelf schoon en aangekleed en leuk 3 kinderen, gedouched getandenpoetst, huiswrrk af, in de gaten houden werkstukken spreekbeurten, elke dag gezonde maaltijd boodschappen er voor halen en op tafel, huis schoon, opgeruimd, en je mist altijd wel wat en dan is dit alleen " basis " zonder werk, gezinsleven, sociaal leven. Ik ben gewoon te gaar om een goed gesprek met kinderen of man te voeren of zij zijn te druk .

Ik wou ookweer voorlezen voor de gezelligheid.

Maar wanneer, elke dag is teveel !

Ik haal morgen wel een licht boek in de bib, wat leuk is voor af en toe.

Verder laat ik ze nu een werkstukplanning maken.

Ik ben dat huiswerk nu al zat ;-( en het is niet eens t mijne en ik maak me er al meer druk om

man is naar ouderavond, ik ben bij o die nu gewoon in slaap viel.

Dan kan ik bedenken hoe we het tijdelijk oplossen met een computerplek in huis creeeren. Hm misschien op zolder ? Niet pedagogisch. Geen zicht. Maar echt hier is ook geen plek meer, alles zit aan zn max. Ik heb een stereo en boxen in mn slaspkamer & bank & servieskast, soms staat de computer hier al en dat vind ik niks. Het is nml 4 bij 2 ofzo. Als iedereen hier ook nog leuk komt computeten terwijl ik o op bed leg. Nee!

Morgen ga ik eens prutsen.... Oja... Eters morgen.... HMmm lekker slim

Hoe doen jullie het toch allemaal ?? Oja we hebben allemaal grote gezinnen
Het zijn tropenjaren viool! Ik denk dat het bij jou wel extra moeilijk is omdat jullie echt ruimtegebrek hebben, en geen vaatwasser, dat zijn toch wel 'luxe' dingen die erg handig zijn met een groot gezin!!!

Een computerplek zou ik zeker zichtbaar doen, kun je niet een laptop aanschaffen die kun je altijd weer opruimen?

Verder heb ik een werkster 1 keer in de 14 dgn scheelt ook!!!

En hier liggen ze nog om 7 uur in bed en dan is er rust, ik ruim op, stofzuig, sop de keuken (jaja iedere avond) en om 8 uur zitten we aan de koffie. Is bij jou ook anders natuurlijk.
hmmm was nog niet klaar, bij mij is het echt een opgeruimd huis is ook opgeruimd in mijn hoofd cliche maar waar, ik kan niet rustig op de bank zitten als het in de keuken nog een rommel is bv, ruimte geeft ook rust ik denk dat je daar een hoop 'mist'
winkelen met 3 kinderen??? Nee hoor, ik had alleen Aatje bij me. Ben je gek.
Ik zag Amalia al lopen. Die heeft ogen in haar rug! Shoppen met 3 kinderen is in mijn geval handiger maar ik houd niet van 100x nee verkopen en ze blijven toch vragen of ze dit en dat mogen. Alleen als ik een duidelijk doel heb, goed humeur en lekker weer dan shop ik met kinderen en anders Lekker Zelf !

Rw omdat ik dat ook heb/ had herken ik het!

Maar het gaat niet meer op voor mij. Ten eerste is het toch altijd rommelig omdat iedereen zn eigen hoekjes wil. De jongenskamer is steeds niet naar mn zin en mviool is dol op rommel ( discussie discussie discussie ) dus op eigen te kleine kamer heb ik ( erg he) tijdelijk strijd opgegeven. Als ik zeg: opruimen dan gebeurd het ook wel hoor.

Kortom ik heb leren omgaan met rommel en dat is niet goed! In combinatie met de moeheid nu merk ik dat ik de controle beetje verlies. Ik maak alle dGelijkse dingen op orde maar ik houd geen puf over voor extra schoonmaak en opruim werk. Koelkast. Oven. Op de kasten in de kasten... Etc het is nodig om daar een dag voor te maken he

o nogsteeds 37,7 maar niet heeeel naar.
Ik ben zo blij dat ik oppas voor mn meisje heb!
Fijn viool, goeie oppas.

Het is wat je zegt RW, tropentijd. Ik heb me er ook tijdelijk bij neergelegd dat het iets minder schoon en netjes is in huis dan ik zou willen. Maar het valt hier mee hoor. In het weekend doen vriend en ik altijd even samen een goeie ronde: hij stofzuigt en dweilt het hele huis terwijl ik wc's poets en badkamer schoonmaak.

Door de weeks doe ik dan wat lukt. Bedden opmaken , Sowieso iedere dag wel een wasje en af en toe de stofzuiger erdoor, de wc in de gang een extra beurt. Mijn geluk is dat de jongens gedrild zijn 's avonds voor het slapen gaan zelf hun spullen op te ruimen. Heel erg niet-pedagogisch: jongens, alles wat jullie niet opgeruimd hebben verdwijnt vanavond in de kachel (we hebben een houtkacheltje). En als ze een keer niet opschieten: wat hebben wij een lekker vuurtje vanavond! Slecht? Werkt wel als een dolle

Lmeisje heeft echt heerlijk geslapen zonder bakerzakje vannacht! maar 1x snotter/hoestbui en verder pas om 7.15 wakker om te drinken. En gewoon lief wakker, niet eens huilen! Ze ging naar haar handjes kijken, echt lief. Ik hoop heel hard dat dit doorzet
quote:amalia schreef op 03 november 2010 @ 21:33:

winkelen met 3 kinderen??? Nee hoor, ik had alleen Aatje bij me. Ben je gek.

Ik dacht al...

GroteL vindt winkelen trouwens leuk, dus dat is wel handig. F vindt het ook niet erg (als het niet te lang duurt), hij houdt vooral van schoenen/laarzen kopen en de body shop (huh?, 't is een jongen) Maar om ze nou alle 3 mee te hebben...
Leuk plaatjes van Rikst-baby, ik ga gauw kijken! En idd heel lief kaartje.
Wat goed Sardegna!!!

A zit in een sprong. Ik dacht al wat is ze onrustig, dus ik pak Oei ik Groei erbij en daar staat dat ze met 4,5 mnd een sprong hebben. Nou, hallo zeg, ze zit er vol in. Alleen maar piepen, ik mag het contact niet met haar verbreken. Als ze bij oma zit is het niet goed en zodra ze mij ziet is het huilen en wil ze bij mij. Weer wakker om 4 uur. Ik heb haar vannacht 20 min laten huilen maar het was echt hartverscheurend, zo zielig. toen heb ik haar toch maar gevoed.

Maar ik merk wel dat ze weer ontzettend aan het ontwikkelen is, dat is wel erg leuk. Echt alles aan het ontdekken.

Nou, ik moet op zoek naar een schilder, ga ik maar doen. Waar moet ik beginnen, zucht....
Wil je mn buurman uit de straat ? Hij heeft schilderbedrijf. En de man van vriendin ook. Hij is heel precies, dingen waar wij niet opletten.

Ohhh Amalia wat pittig maar ook leuk dat ze een sprongetje maakt. Dat herken ik van mviool ineens heleboel nieuwe dingen kunnen.

Oviool is een kletskousje. Erg grappig

heeft er iemand een tip voor mn vloer. Ik heb tijdelijk een vrij kale houtvloer maar ik deed hem met dweil maar daar wordt hij erg lelijk van. Maar hij neemt al het vuil op en het ergste is het is in de eetkamer. Stofzuigen haalt geen vlekken weg.

Sardegna ik heb denk ik een stel zwijnen... Hier dus na elke maaltijd stofzuigen en zeker als er vriendjes waren. Ze eten al hun eten verplicht aan tafel ( tot welke leeftijd weet ik niet of dat ik ooit weer de regel bijstel als ik beneden woon ) maar ze hielden zich te weinig aan dat ze al hun dpullen op moesten ruimen.

Trouwens het maandag afwasdag grrrr

mn vloer moet ik daarna dweilen, de gordijnen zaten onder de spinazie en ook mn vloer ( ze moesten ook de borden leegscheppen ) dat zag ik de dag erna pas.

Ik maak me wel een beetje zorgen, is dit normaal, mn benen en armen voelen moe en ik zie overal tegenop. En o kwam pas om 5 uur en ik was vroeg gaan slapen. Ik probeer mezelf wel op te beuren " leuk vanavond eters " " lekker toetje voor de kinderen maken, feest!"

maar ik heb niet eens zin in de boodschappen of koken

ik zit ook met het schoonouder gebeuren in mijn maag. Dat vreet aan me. Ik bedoel ze zijn er nu al twee weken en zaterdag ben ik jarig, geen contact. Ookheb ik niet gebeld ( kan ik ook echt niet opbrengen ik heb echt geen energie voor ongewenst opbellen, spanning etc ) maar mn schoonzusje zitdaar en die is over uit het buitenland en ik vind dat ikeigenlijk haar wat dingen moet laten zien in NL ( dagje uit ofzo ) dat is leuk voor haar toch. Maar is het heel lullig dat ikgewoon de puf niet kan vinden. Ik pieker me ook suf of ik ergens beter en attenter had kunnen reageren maar nee, ik kon het niet. Tijdens de zh periode heb ik ze weleens kort in woorden gezegd dat ik het fijn vond dat de kinderen bij hen konden zijn. Maar en bedankje kon ik daar niet kopen of teminste ik was teveel met de zwangerschap bezig. Daarna mochten we niet in het huis en belande ik in de kraamtijd in ander huis. Ook toen heb ik wel er aan gedacht ( pakket opsturen ofzo ) maar voelde het raar omdat " er iets niet helemaal klopte al "

nu is het zover dat mijn man het zat is en ik helemaal geen fut meer er voor heb. Hij wil ook niet dat ze nog langs ons heen dviool bellen en afspraken maken etc.

Sorry trouwens voor dit negatieve verhaal. Ikbegrijp zelf wel waarom ik daar niet van opknap. Verder zit ik ook met cviool in mijn maag. Dit gaat over zijn gedrag / signalen en de manier waarop daarop gereageerd wordt. Ik werk toch met kinderen die vastlopen en ik vind het belangrijk dat er naast het gedrag aanpakken ook met zorg gekeken wordt naar wat een kind " laat zien" en hoe je een kind kan helpen positief met de onderliggende laag om te gaan. Ik vind het jammer dat hij alleen straf en stigma krijgt " hij sloopt alles" " alles wat hij krijgt gaat kapot " " echt niet normaal is hij hoor "

terwijl ik een creatief kind zie, dat gefrustreerd is,dat eventueel een periode van een jaar ander soort materiaal nodig heeft om mee te spelen

( klei, water, zand, blokken, lego ) zodat hij zijn spel vrij kan voortzetten. Hier heeft hij ook met name houten dingen of tekent of fietst hij of speelt hij samen. Ook denk ik dat het kapot maken, boos zijn, niet tegen verlies kunnen nog andere oorzaak heeft. Ik vind het gewoon zieligdat hij nu zo'n stempel krijgt.

Opvoeden is echt lastig ! En vooral met twee gezinnen. Bij mviool heb ik al opgegeven dat ik invloed heb op de weekenden. Maar cviool is maar 2 van de 14 dagen hier snap je dat is niet opvoeden...

Ach gister zat een moeder van school hier te huilen. Ze is ook gescheiden en haar kind groeit nu ook zo vervelend op in twee geheel andere werelden en isdaar erg ongelukkig mee.

Eigenlijk wel heel goed forum dit allemaal complete gezinnen! Of zoals bij ons, een moderne versie ervan. Wauw wat voel ik me modern ( not )
Viool je hebt het echt zwaar!

Ik ben vrij rancuneus; ik zou die schoonouders in hun sop gaar laten koken en bekijk het maar. Als ze niet eens Oviool willen zien, wat een stelletje achterlijken zeg. Sorry hoor. En dan idd wel met haar broertje afspreken, dat kan niet. Dan komen ze hem maar ophalen gecombineerd met een kraambezoek. En ik zou ze de waarheid zeggen. Vertel dat je ontzettend blij bent met de oppas gedurende jouw zkhperiode, maar dat je niet snapt dat ze nu niet op kraambezoek komen. Mss voelen ze zich gepasseerd op een of andere manier, maar dan kunnen ze dat zeggen. Erger dan dit kan het niet worden toch?

Makkelijk gezegd dan gedaan he?

En wb CViool, oei daar zou ik me ook vreselijk zorgen over maken. Ik snap dat je er niet aan wilt, maar ik zou alles op alles zetten om hem bij jullie te krijgen!

1 snap ik niet dat 2 broertjes niet bij elkaar wonen (van de moeder dan snap ik het niet he)

2 vind ik van wat ik zo hoor van jou dat zij hem echt niet goed opvoed. Mishandeling vind ik echt wel hard om te zeggen, maar ze praat negatief over z'n vader die hij niet eens papa mag noemen, oude kleren aan naar jullie, smetvrees enz.

Kunnen jullie het psychisch aan om de zaak nog een keer aan te pakken? Hij ziet bij jullie eens in de 2 weken een gezellig harmonieus gezin waar hij deel van uitmaakt en dan hopla weer weg naar zijn moeder waar het volgens mij erg ongezellig is. Die wordt qua emoties behoorlijk heen en weer geslingerd.

Nou dat was mijn ongezouten mening. Sorry dat ik het hier zo neerknal.

voor jou.

Oja en verder herken ik het hoor dat je zo moe bent. Vooral nu je beter slaapt, dan komt alle vermoeiheid eruit. Probeer zo min mogelijk dingen te doen, alleen de belangrijkste dingen. En neem ook tijd voor jezelf. Dus als O slaapt, even op de bank en NIETS doen. Desnoods met je ogen dicht even zitten.
Dank je, onee he een pijnlijke plek in mijn rechterborst... Ik combi met dit hangerige gevoel dat ik heb...
Viool voor het grootste deel eens met Amalia (zal ik ook zo'n motto maken: wat amalia zegt vind ik meestal ook wel ) Denk vooral aan jezelf, je eigen gezinnetje, oviooltje. Jaag jezelf alsjeblieft niet op dat je van alles moet.

Hier ook plek in rechterborst, kleintje en (nog) geen ziek gevoel, dus fingers crossed dat Lmeisje 'm eruit drinkt voor het een echte verstopping/ontsteking gaat worden. Ik denk dat het komt omdat de meisjes ineens 's nachts niet meer drinken Viool, of minder iig.

Amalia, dubbel hè zo'n sprongetje, Lastig vanwege plak-baby, maar ook leuk dat ze ineens zo snel gaat.

Weet je wat ik zo grappig vind, dat we ondanks onze drukke levens met babies, kinderen, werk, huishouden en andere beslommeringen steeds tijd vinden of maken om hier te lezen en schrijven. Het is ook een soort uitlaatklep geworden ofzo, het forum en alles hier delen en bespreken.
Ja dat is wel lekker he sardegna. Soms gebeurt er iets en dan denk ik: oh dat moet ik even op het forum laten weten ha ha.

Nou geen sprongetje waar ze last van heeft, maar 5e of 6e ziekte. Ze had in de vakantie al 3 dagen koorts, en nu heeft ze allemaal rode vlekjes. En ik merkte al dat ze steeds begon te kermen als ik haar iets wilde aantrekken bij haar armen. Nou las ik ook dat gewrichtspijn ook kan voorkomen. Zielig hoor.

ook voor mij
Ach! Knuffel amalia en a meisje !!

@ sardegna ja dat is het! Soort stuwing wat ik nooit had. Het zet geloof ik niet door.
Ik wist niet dat je nu nog borstontstekingen kon krijgen . Hopelijk voor jullie trekt dat weer weg.

Viool heb jij nou een avator van een meisje met enorme (.)(.)??? Ha ha, ik dacht dat het een meisje was met iets van een tas ofzo onder haar arm, maar nu ik goed kijk... Zo voel je je dus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven