Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
wat ik nu ga zeggen mag misschien heel hard klinken maartje maar ik denk dat je je ergens toch wel een heel klein beetje aanstelt. Je geeft aan echt niet te kunnen werken tijdens je studie en je hebt afgelopen zomer geen vakantiewerk kunnen vinden. Ik kan me beiden gewoon echt niet voorstellen. oke ik woon in een grote studentenstad waar de baantjes eigenlijk altijd wel voor het oprapen liggen. Maar je moet toch ergens wel een ordinair supermarkt baantje kunnen vinden?

Daarnaast werken tijdens je studie, het klinkt misschien heel veel maar wat is nou 2 keer een ochtendje schoonmaken? Of een avondje kassadraaien, daarbij je hebt je weekend ook helemaal vrij nu, je gaat mij niet vertellen dat je twee volle dagen aan je studie besteed.

Kijk het is ook gewoon een kwestie van instelling vaak.
Kunnen je ouders trouwens ook niet bijspringen in de vorm van af en toe wat extra eten? Maak je veel gebruik van openbaar vervoer? Want als je buiten je gratis OV uren reist zou je daar ook nog op kunnen besparen door bijvoorbeeld op maandagochtend vroeg terug te gaan (als je het weekend nr je ouders gaat) ipv zondagavond.
quote:himalaya schreef op 03 november 2010 @ 09:42:

[...]

Hélemaal niets in de periode van mei (eindexamens) tot augustus? Niet bij een callcenter, schoonmaakwerk, vakantiekracht in een winkel, in de landbouw?

Dan woon ik blijkbaar in een heul ander deel van het land dan jij!

Maar erg vervelend dat je dus geen enkele mogelijkheid hebt om een paar uurtjes te werken zodat je extra inkomen hebt.

Mijn ideeën zijn een beetje uitgeput, alles is wel gezegd.

Nee, ik heb echt alles gehad volgens mij. De thuiszorg instantie waar ik eerder gewerkt heb konden me ook al niet gebruiken. Call centers waren te ver weg.. Je wil niet weten hoeveel brieven ik heb geschreven (en van schandalig weinig ook echt wat terug gehoord)

Ik vind het ook jammer, maar ik zie echt niet in hoe ik naast deze studie nog zou moeten werken. Misschien ben ik over een poosje wat meer gewend zodat het allemaal wat soepeler verloopt.. En anders zal ik toch een beetje bij moeten lenen, want ik vind wel dat mijn studie voor werk gaat.

Igg bedankt!
quote:Atelier_madame schreef op 03 november 2010 @ 09:51:

wat ik nu ga zeggen mag misschien heel hard klinken maartje maar ik denk dat je je ergens toch wel een heel klein beetje aanstelt. Je geeft aan echt niet te kunnen werken tijdens je studie en je hebt afgelopen zomer geen vakantiewerk kunnen vinden. Ik kan me beiden gewoon echt niet voorstellen. oke ik woon in een grote studentenstad waar de baantjes eigenlijk altijd wel voor het oprapen liggen. Maar je moet toch ergens wel een ordinair supermarkt baantje kunnen vinden?

Daarnaast werken tijdens je studie, het klinkt misschien heel veel maar wat is nou 2 keer een ochtendje schoonmaken? Of een avondje kassadraaien, daarbij je hebt je weekend ook helemaal vrij nu, je gaat mij niet vertellen dat je twee volle dagen aan je studie besteed.

Kijk het is ook gewoon een kwestie van instelling vaak.

Het is aan jou of je me gelooft of niet maar er was echt niks te vinden in de omgeving, en ik was ook niet de enigste..

Misschien stel ik me aan. Maar als ik tot 5-6 uur op school heb gezeten ga ik naar huis, kook ik en daarna aan mijn huiswerk en dan is het al snel 10 uur en dan ga ik naar mijn nest. En dat elke dag. In het weekend ben ik 1 van de 2 dagen bezig met mijn huiswerk, en die ene vrije dag hou ik dan ook gewoon echt vrij, want anders hou ik het niet vol.. En 1 dagje vrij lijkt me niks te veel gevraagd..

Helaas moet ik zondags wel terug want maandag moet ik weer vroeg op school zijn :S

Van mijn moeder krijg ik wel eens wat blikvoer (tonijn, soep, groente) mee
Nou, dan nu maar snel weer verder studeren in plaats van forummen, des te eerder ben je klaar met je studie of een deel er van, en kun je een bijbaantje vinden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
allemaal, ik ben door hima hierheen verwezen vanwege dat ik zei dat ik altijd aan het eind van mijn geld een stukje maand over hou. Even lezen en kijken of er nuttige tips langs komen
a docter a day keeps the apple away
'even' lezen Marmul??

Dat wordt niet zwemmen of studeren vandaag!
Als je ouders geen geld hebben, dan heb je recht op een aanvullende beurs. Heb je dat nu ook?
Hoi Marmul! Als je dan bij deel 1 begint, kun je dan alle 'echt nuttige' tips even kopieren en hier plakken?
Haha ik heb door de blz een gescant en bedacht dat ik dit ga doen als ik heeeel veeel tijd over heb
a docter a day keeps the apple away
Jee Maartj3, lastig dat je geen bijbaan naast je studie kan hebben. Wat voor opleiding doe je (HBO of WO)? Ik weet nl wel dat je op het HBO veel aanwezig moet zijn, veel meer dan op het WO. Toch vraag ik me af: heb je elke dag nodig om aan je studie te zitten? Ik heb nl. vriendinnen die twee studies deden en er nog naast werkten. Of die een zware studie zoals medicijnen deden en er ook nog naast werkten. Misschien moet je idd even wennen, dan denk ik dat je over een tijdje echt wel een bijbaantje kan hebben

En misschien kan je meer aan je studie doen in de uren dat je op je opleiding bent (neem aan dat je niet elke dag van 9-17 college hebt). In elk geval succes! Op jezelf wonen is altijd even puzzelen en uitproberen met geld.

Ik heb de aardappel helemaal herontdekt. Gezond, goedkoop en schillen voor 1 of 2 personen is ook zo gepiept (haha).

Oja, bedankt voor de tip over de HEMA gordijnen!
Pfoe pfoe veel geschreven..

Leuke tips Fes!!

Ik heb deze maand totaal niet gevrekt, heb wel een mooi 2e hands bankstel gekocht..

Heeft iemand nog tips om de sigarettengeur hieruit te krijgen.. heb de hoezen al gewassen.. en de kussens die erop zitten (sierkussens) blijven stinken.. Dus als dat niet weggaat, ga ik nieuwe sierkussens halen (niet vrekproof), dus als jullie nog tips hebben?
hmm, probeer het eens met een soda-oplossing.

(heet water en soda in een spuitfles mengen en dat erop sprayen).

Werkt in ieder geval wel voor muffe matrassen.

(als het niet werkt, kun je ook sprayen met azijn of spiritus)
quote:Poppy86 schreef op 03 november 2010 @ 10:16:

Heeft iemand nog tips om de sigarettengeur hieruit te krijgen.. heb de hoezen al gewassen.. en de kussens die erop zitten (sierkussens) blijven stinken.. Dus als dat niet weggaat, ga ik nieuwe sierkussens halen (niet vrekproof), dus als jullie nog tips hebben?Heb je de kussens gewassen met azijn? Ik lees op www.omaweetraad.com dat kommetjes azijn ook gebruikt worden om sigarettenrook uit een kamer te krijgen. Het is een goedkoop middel, dus het proberen waard.

Enne... een 2e hands bankstel kopen is toch ook vrekken?
Koop in elk geval geen Citin Tapijtpoeder.

DAT BLIJFT STINKEN! !!

Misschien sprayen met HG-Alle Geurtjes Weg ?
Oja Maartj3: ik vind het wel heel knap dat je voor 100 euro per maand kan rondkomen qua eten. Dat is 25 euro per week, dat is niet veel (maar ook niet onmogelijk), je hebt nooit ruimte voor iets extra's. Ga je nooit iets leuks doen met vriendinnen? Is misschien niet vrek proof, maar als ik nooit meer een drankje ga doen of iets anders leuk doe met vriendinnen of collega's, dan word ik zwaar depressief. Dus ik heb gewoon ingecalculeerd dat dat ook geld kost (de ene maand meer dan de andere). Ik zou als ik jou was echt meteen een bijbaan zoeken, haha, maar ik besteedde dan ook niet zoveel tijd aan m'n studie (schrijf nu scriptie, 16u per week werken, rest studie).
Vind dit zo'n leuk topic. Woon in het buitenland dus heb aan de kortingsbonnen ed niet zo veel, hoewel ik die doorstuur naar mijn moeder in NL, maar jullie 'algemene' tips zijn echt nuttig. En grappig!

Gisteren kwam hier een studente om bijles te geven aan mijn dochters. Meisje studeert rechten. Werkt 4 dagen in de week halve dagen in een hotel en komt vanaf nu 3x in de week hier. Vraag me niet hoe ze het doet, maar ik heb er ontzettend veel bewondering voor. Ik vroeg of ze dichtbij ons woont, ja hoor geen probleem. Kan ze lopend doen. Is wel 15 minuten heen, 15 minuten terug. Denk toch dat je aan dit soort mensen een voorbeeld moet nemen Maartj3. Kom eerst in een goed studieritme en ga dan op zoek naar werk. Vergeet niet dat het voor latere werkgevers ook belangrijk is dat ze zien dat je al werkervaring hebt. Maakt niet uit wat je gedaan hebt.
Soms heb je om 17u het idee dat je te moe bent om nog iets te doen. En als je dan op de bank gaat zitten word je -voor je gevoel- nog moeier. Maar als je wat eet en dan van 17.30 tot 19.30 nog gaat studeren en dan van 19.30 tot 21.30u nog gaat werken (bijv schoonmaken via de thuiszorg ofzo) dan stel je jezelf daarop in en valt het meestal erg mee.

En 't is ook nog eens goed voor je CV!
quote:Yeti80 schreef op 02 november 2010 @ 18:27:

De H&M basic shirts lijken ook steeds dunner te worden. Ook bij mij vallen er gaatjes in oa bij de oksels. De van die Hema vind ik een stuk beter, en ze zijn geregeld in de aanbieding.

Er stond een test van mannen basic shirts in het Kassa Magazine en daar kwamen die van de H&M als slechtste uit.

Grappig, ik heb laatst 2 longsleeves bij de hema gekocht en daar zitten al gaatjes in bij mijn riem / broeksknoop.

Het shirt van de H&M (LOGG) van een jaar oud is nog steeds mooi en van dikkere kwaliteit ook.

Toevoeging: je hebt niet toevallig onthouden welke er dan als beste uit de test zijn gekomen?
Heel lief dat jullie me allemaal motiveren Maar het gaat nu gewoon echt niet. Even een voorbeeldje; Ik heb een vak waarvan de voorbereiding voor de les al 2 uur duurt (staat in het boek), dan hebben we vragen die we in de 2 zelfstudie uren moeten doen (maar vaak krijg je die niet eens af) en dan is er nog het huiswerk voor de volgende keer, waar ook weer 2 uur voor staat.. En dat is dan 1 vak :S En nu duurt het bij mij zowiso al langer omdat de boeken engels zijn en ik dat nog moeilijk vind. Maar het gaat heel langzaam aan al wat beter

Ik ben gewoon echt druk met school. Ik heb al tijd verdaan door het MBO en toen de HAVO, en ik heb geen zin om meer tijd te verliezen.

Ik snap dat het mooi staat op een CV maar daarin tegen heb ik naast bij baantje ook al veel stage's gelopen omdat ik VMBO en MBO gedaan heb, dus mijn cv is niet helemaal leeg.

Ik hoop dat dit een beetje een beproeving is. In de zin van; wie hier door het 1e jaar heen komt red het wel..

Jullie mogen me lui of wat dan ook vinden, maar ik weet van mezelf dat ik gewoon echt geen tijd heb en ook echt geen vrije tijd, behalve de zondag. En die hou ik er in, want ik heb zelfs geen tijd voor contact met vrienden.
Kijk nou, ik kan het Kassa magazine online vinden, ze hebben (natuurlijk) niet alle bladzijdes online staan, maar wel degenen waar het om gaat

http://www.digibrochure.n ... assa201005/magazine.html#/spreadview/6/ Even bladeren naar pagina 6-7.
Maartj3, zorg eerst dat je je studie op een rijtje krijgt. Ik hoop voor je dat het inderdaad in het 2e jaar jaar minder wordt. Want als het echt zo veel werk is, 6 dagen in de week, dan voorspel ik bij deze dat je dat geen 4 jaar (of langer) vol gaat houden.
Siensien; Ja dat ga ik echt proberen, want ik weet wel zeker dat ik dit geen 4 jaar vol hou :( Al wil ik het wel super graag, want dit is wel wat ik later wil gaan doen.
Is het misschien een idee om een bijspijkercursus engels te gaan doen zodat het niet meer zo zwaar voor je is?
quote:Zwuppeliennn schreef op 03 november 2010 @ 14:52:

Is het misschien een idee om een bijspijkercursus engels te gaan doen zodat het niet meer zo zwaar voor je is?Waarschijnlijk geen tijd voor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven