Lichte huid. Trendsetter
woensdag 3 november 2010 om 09:47
Op nu.nl zie ik net dit stukje van /over Victoria Koblenko.
http://www.nu.nl/achterkl ... ko-zuinig-bleke-huid.html
Zou ze een trendsetter kunnen worden? Ik hoop al jaren dat een bleke huid weer 'in' wordt. Het is tenslotte veel gezonder.
http://www.nu.nl/achterkl ... ko-zuinig-bleke-huid.html
Zou ze een trendsetter kunnen worden? Ik hoop al jaren dat een bleke huid weer 'in' wordt. Het is tenslotte veel gezonder.
woensdag 3 november 2010 om 10:37
quote:Mlle_j schreef op 03 november 2010 @ 10:35:
Wit zijn in de zomer is toch sinds de jaren negentig al geaccepteerd? Ik ben bleek, ik blijf ook in de zon vrij blank en vind het prima. Naturel staat vaak het mooist. Net zoals bruine mensen zich niet wit zouden moeten maken geldt dat andersom ook. Een beetje een glansje smeer ik er nog weleens op soms, maar echt mijn blanke huidje 'bruin' maken, nee bedankt!Ziet er ook niet uit, bruin gezicht met witte handen.
Wit zijn in de zomer is toch sinds de jaren negentig al geaccepteerd? Ik ben bleek, ik blijf ook in de zon vrij blank en vind het prima. Naturel staat vaak het mooist. Net zoals bruine mensen zich niet wit zouden moeten maken geldt dat andersom ook. Een beetje een glansje smeer ik er nog weleens op soms, maar echt mijn blanke huidje 'bruin' maken, nee bedankt!Ziet er ook niet uit, bruin gezicht met witte handen.
woensdag 3 november 2010 om 10:43
quote:Sem292 schreef op 03 november 2010 @ 10:40:
Ik ben al jaren zuinig op mijn bleke huid.
Niet omdat ik bang ben voor rimpels maar een bruin kleurtje staat me nou eenmaal minder goed.Dat zouden meer mensen zich moeten realiseren.
Ik ben al jaren zuinig op mijn bleke huid.
Niet omdat ik bang ben voor rimpels maar een bruin kleurtje staat me nou eenmaal minder goed.Dat zouden meer mensen zich moeten realiseren.
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
woensdag 3 november 2010 om 10:48
quote:Maja82 schreef op 03 november 2010 @ 10:43:
[...]
Da's bij mij altijd binnen 2 weken weer foetsie.
Dan ben je een geluksvogel. Kan bij mij nog duren tot in de winter.
Mijn voeten zijn echte zonliefhebbers, als ik een urtje in het eerste zonnetje heb gelopen is het het eerste dat diepbruin word.
[...]
Da's bij mij altijd binnen 2 weken weer foetsie.
Dan ben je een geluksvogel. Kan bij mij nog duren tot in de winter.
Mijn voeten zijn echte zonliefhebbers, als ik een urtje in het eerste zonnetje heb gelopen is het het eerste dat diepbruin word.
woensdag 3 november 2010 om 10:58
woensdag 3 november 2010 om 11:07
Ik ben ook iemand die in de winter heel bleek is en in de zomer gauw kleurt. Maar sinds ik de laatste jaren steeds meer pigmentvlekken van de zon krijg, ga ik er niet meer in liggen bakken en kom ik nooit buiten zonder factor 30 in de winter en 50 in de zomer. Ik bruin dus ion mijn gezicht niet meer en vind het best mooi zo. In de winter steken mijn donkere ogen mooi af. Maar wat ik al niet voor een opmerkingne heb moeten aanhoren. Of ik ziek was, of ik altijd zo wit zie? In mijn puberteit kleedde ik me altijd helemaal in het zwart en hield mijn gezicht express zo wit omdat ik dat zo mooi dramatisch vond staan, zeker met zwart opgemaakte ogen.Nu doe ik het uit noodzaak maar ik voel me er mooi bij. Wat anderen denken moeten ze lekker zelf weten. Ik zie dit liever dan zo'n getaande kop door de zon.
zaterdag 6 november 2010 om 23:44
Ik ben erg snel bruin,als de zon schijnt ,zomer of winter .
Ondanks dagelijks factor 50 op mijn gezicht .Veel complimenten over mijn tint maar ook waarschuwingen .Mensen denken dat ik vaak lig te bakken ,maar dat doe ik al jaren niet meer .
Wordt gewoon erg snel bruin en wil eigenlijk lichter zijn ,maar lukt mij niet .
Ondanks dagelijks factor 50 op mijn gezicht .Veel complimenten over mijn tint maar ook waarschuwingen .Mensen denken dat ik vaak lig te bakken ,maar dat doe ik al jaren niet meer .
Wordt gewoon erg snel bruin en wil eigenlijk lichter zijn ,maar lukt mij niet .
maandag 8 november 2010 om 12:04
Ik ben rossig en heb daarom natuurlijk ook de daarbij behorende lichte huid. Nu is het niet een kleurtje dat er gelijk ongezond uit ziet, maar als je mijn huidskleur vergelijkt met anderen dan ben ik toch wel vaak degene met de minst bruine huid.
Nu heb ik eigenlijk het geluk dat ik rossig ben waardoor mijn lichte huid niet zo opvalt. Als het mensen opvalt dat ik een lichte huid heb, geven ze ook immers gelijk aan dat ik rossig ben en dat het daarom ook wel te verklaren valt. Verdedigen hoef ik me dus niet echt en hoor eigenlijk amper dat ik er ziek uit zou zien. Het lijjkt me wel lastig als je een haarkleur hebt waarbij een lichte huidskleur niet gelijk past, dan denk ik dat je je toch regelmatig moet verdedigen, terwijl dat eigenlijk onzin is natuurlijk.
Nu heb ik eigenlijk het geluk dat ik rossig ben waardoor mijn lichte huid niet zo opvalt. Als het mensen opvalt dat ik een lichte huid heb, geven ze ook immers gelijk aan dat ik rossig ben en dat het daarom ook wel te verklaren valt. Verdedigen hoef ik me dus niet echt en hoor eigenlijk amper dat ik er ziek uit zou zien. Het lijjkt me wel lastig als je een haarkleur hebt waarbij een lichte huidskleur niet gelijk past, dan denk ik dat je je toch regelmatig moet verdedigen, terwijl dat eigenlijk onzin is natuurlijk.
maandag 8 november 2010 om 12:50
De laatste jaren smeer ik mijn gezicht tijdens de zomer maanden met een hoge factor in, en in de winter een dagcreme met 15. Ik heb een heel bleek gezicht. Ik ben zuinig op mijn huid. Als tiener ging ik 2 x per dag voor de gezichtsbruiner en als ik foto's van die tijd terug zie dan is het echt niet mooi.
Maarja het was mode, ben blij dat het nu geen mode meer is.
Maarja het was mode, ben blij dat het nu geen mode meer is.
maandag 8 november 2010 om 15:38
Een lichte huid is toch niets om je voor te generen? Dat proef ik een beetje uit je tekstjes Maja 82.
Moet jij eens naar de zuidelijke landen op vakantie gaan. Yep, die landen waar de zon zo heerlijk schijnt. De donkere mannen zien maar wat graag een "licht" type. Die zijn daar uitzonderlijk en zeer geliefd. Je zal volop in de belangstelling staan.
Nadeel is dat je in de schaduw moet blijven om niet te verbranden.
Ik begrijp dat je er als kind al over werd aangesproken. Dat was zeker op school? Maar kinderen pesten elkaar toch overal op. Brijl, rood haar, blond haar, te weinig haar, rare neus, Te dik, te dun, te lang, te kort, te dom of rare slimmerik.
Kortom er is altijd wel wat voor kinderen om te pesten.
Forget it, ga door met je leven en wees trots op je lichte huid.
Moet jij eens naar de zuidelijke landen op vakantie gaan. Yep, die landen waar de zon zo heerlijk schijnt. De donkere mannen zien maar wat graag een "licht" type. Die zijn daar uitzonderlijk en zeer geliefd. Je zal volop in de belangstelling staan.
Nadeel is dat je in de schaduw moet blijven om niet te verbranden.
Ik begrijp dat je er als kind al over werd aangesproken. Dat was zeker op school? Maar kinderen pesten elkaar toch overal op. Brijl, rood haar, blond haar, te weinig haar, rare neus, Te dik, te dun, te lang, te kort, te dom of rare slimmerik.
Kortom er is altijd wel wat voor kinderen om te pesten.
Forget it, ga door met je leven en wees trots op je lichte huid.
zondag 14 november 2010 om 01:08
Hier nog een ultieme bleekscheet. Ik ben echt intens wit.
En er enorm mee gepest als kind. Zelfs mijn moeder schold me uit voor witbrood met melkflessen.
Maar ik word echt niet bruin, heb gewoon geen pigment.
Ik heb rossig blond haar en heel lichte ogen.
Maar de opmerkingen zijn niet van de lucht...: ongebakken deeg, melkflessen, lichtgevend in het donker, dat je zo het licht weerkaatst dat men een zonnebril op moet om naar je te kijken, etc etc
Ik kan ook heel moeilijk foundation vinden. Zelfs de allerlichtste kleur staat alsof ik op skivakantie ben geweest, maar dan veel lelijker,
Ik hoop ook echt dat een heel witte huid ooit geaccepteerd gaat worden.
Mijn man is donker en die krijgt nooit opmerkingen.
En er enorm mee gepest als kind. Zelfs mijn moeder schold me uit voor witbrood met melkflessen.
Maar de opmerkingen zijn niet van de lucht...: ongebakken deeg, melkflessen, lichtgevend in het donker, dat je zo het licht weerkaatst dat men een zonnebril op moet om naar je te kijken, etc etc
Ik kan ook heel moeilijk foundation vinden. Zelfs de allerlichtste kleur staat alsof ik op skivakantie ben geweest, maar dan veel lelijker,
Mijn man is donker en die krijgt nooit opmerkingen.
maandag 15 november 2010 om 18:50
[quote]isabon schreef op 14 november 2010 @ 01:08:
Mijn man is donker en die krijgt nooit opmerkingen.[/quote]
Daar hebben ze dan vast weer ander opmerkingen over
Mijn man is donker en die krijgt nooit opmerkingen.[/quote]
Daar hebben ze dan vast weer ander opmerkingen over