Bijzonder slaapprobleem!!! Help!!!
woensdag 3 november 2010 om 14:14
Mijn kindje is 1 jaar oud en slaapt vanaf z'n geboorte al niet echt makkelijk. In augustus zijn we twee weken op vakantie geweest in een bungalow, daar sliep hij heel goed. Als ik hem in z'n ledikant neerlegde, bleef hij liggen en ging slapen. In tegenstelling tot thuis, waar hij meestal meteen op staat en gaat spelen of huilen. Wegens omstandigheden hebben we twee weken met ons gezin in een andere woning gewoond en ook daar sliep hij prima. Wat zou maken dat hij thuis meestal niet goed slaapt en ergens anders wel. Ik gebruik dezelfde bedrituelen, enzovoorts...
Hopelijk kan iemand ons helpen!!!
Hopelijk kan iemand ons helpen!!!
woensdag 3 november 2010 om 14:22
Ik geloof niet in aardstralen of wat dan ook, maar het is een feit dat mijn neefje beter sliep toen zijn bedje van de ene kant van de kamer naar de andere werd verplaatst, waarbij hij met z'n hoofd de andere kant op lag. Kleine moeite om uit te proberen en misschien scheelt het een hele hoop! Succes!
woensdag 3 november 2010 om 14:23
Kan het misschien zijn dat jullie een ander dagritme hadden toen jullie elders verbleven ? Misschien meer ondernomen hebben en meer buiten zijn geweest en dat je kind dus meer moe was en daardoor beter sliep.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
woensdag 3 november 2010 om 14:31
quote:SeptemberGirl schreef op 03 november 2010 @ 14:22:
Hey Supersmollie, daar heb ik niet zo'n zin in, snap je... Dus ik geef dat stokje mooi door aan Himalaya en Pippa71, mogen zij zich helemaal af laten zeiken door andere forummers.
Nou nee, dank je!
Ik weet niet of ik erin geloof, maar als het werkt als je zijn bed ergens anders neerzet, dan is dat toch alleen maar fijn? Ik zeg altijd maar zo: vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan! (of las ik dat ooit op een marktkraam? )
Hey Supersmollie, daar heb ik niet zo'n zin in, snap je... Dus ik geef dat stokje mooi door aan Himalaya en Pippa71, mogen zij zich helemaal af laten zeiken door andere forummers.
Nou nee, dank je!
Ik weet niet of ik erin geloof, maar als het werkt als je zijn bed ergens anders neerzet, dan is dat toch alleen maar fijn? Ik zeg altijd maar zo: vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan! (of las ik dat ooit op een marktkraam? )
woensdag 3 november 2010 om 14:55
Het hoeft niet eens aan aardstralen te liggen, het kan ook zijn dat er een stopcontact in de buurt van zijn bedje de negatieve energie van electriciteit afgeeft en dat dat kan , is allang bewezen. Ik zou zijn bedje verplaatsen en kijken of het dan beter gaat. Aardstralen of niet, het gaat om het welzijn van je kindje en daar kan je niet, al dan niet bijgelovig over doen, het gaat om een oplossing. Ik hoop dat het helpt.
woensdag 3 november 2010 om 14:55
Mijn nichtje slaapt bij ons ook veel beter dan thuis (doorgaans). Ik wijt het aan andere omstandigheden en vooral het feit dat hier bij ons de kamers echt behoorlijk donker zijn (en bij haar thuis heel licht).
Maarja, een bungalowtent zal niet echt donker zijn denk ik. Geen idee, experimenteer eens wat. Andere plek, andere gordijnen, raam open/dicht, flinke wandeling maken voor het slapen gaan, ander ritueel, in bad voor het slapen, etc.
Maarja, een bungalowtent zal niet echt donker zijn denk ik. Geen idee, experimenteer eens wat. Andere plek, andere gordijnen, raam open/dicht, flinke wandeling maken voor het slapen gaan, ander ritueel, in bad voor het slapen, etc.
woensdag 3 november 2010 om 15:03
Ik zou goed naar de inrichting van de kamer kijken. Kijkt je kind vanuit bed naar een rustige plek in de kamer of een drukke? Staan er misschien kasten met deuren die open kunnen staan (onrustiger en misschien enger?). Tocht en ventilatie? Heb je zelf wel eens op de plek van zijn bedje gezeten om te luisteren, wellicht zijn er geluiden die afleiden? Ik zou de kamer ook anders indelen en ook proberen om deze rustig te maken, prikkelarm en zorgen voor geborgenheid. In slaap vallen is namelijk ook loslaten, ontspannen en je overgeven en als dat hem niet lukt kun je misschien wel door een kleine verandering zorgen dat het wel lukt. (Ik had bijvoorbeeld een bed met een ombouw, waardoor mijn bed niet volledig tegen de muur stond en er zo'n donkere spleet tussen bed en muur zat. Dat vond ik echt doodeng als kind, maar ik durfde/kon dat niet goed aangeven. Ik had vast beter geslapen als mijn bed anders had gestaan.