alcoholische versnapering

03-11-2010 15:36 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Drink zelf eigenlijk alleen zoete witte wijn of wit mouserend.

Nu moet ik toegeven dat als ik drink, ik wijn ook opslobber Nu zoek ik eigenlijk gewoon een lekker ander drankje of likeurtje en zomaar benieuwd, wat drinken jullie??

Dank je
Ik varieer nogal

Pils

hefeweissen

rozebier

witbier

rode wijn (niet zoet, dat vind ik goor en niet te vol)

witte wijn (ook niet zoet)

port

corenwijn

Dat is het eigenlijk wel

Vergeten: bisschopswijn natuurlijk
trappist

duvel

corona

rode wijn

prosecco
port

witte wijn

prosecco

malibu met ananassap
bokbier
Guinness, rosé, rode wijn (Duitse of Franse, Afrikaanse vind ik nogal zwaar).
in de koude wintertijd:

gluhwein (met 'n scheutje strohrum)

rumgrog (2/3 strohrum 40%, 1/3 water opwarmen met scheutje limoensap en honing)
rosé, droog wit

bier, liefst van onze zuider-buufjes zoals 'n Brugse zot

verder Likor 43, Tia Maria (alle2 wat zoeter) en ook heel lekker, heel fris Limoncello.
witte wijn (drooh) rode wijn (droog en vol), rosé, weiß gespritzt (witte wijn met soda), sekt, prosecco en af en toe een portje.
Interessant, ik drink vooral wijn en dan met name rood of een droge witte, rosé in de zomer en port bij een kaasplankje.

Maar vanwege gezondheidsredenen mag ik geen rozijnen/druiven hebben...nouja ik probeer het. Ben erg op zoek naar iets wat wijn kan vervangen en bier is het niet. Lees dus even mee misschien komt er iets lekkers voorbij.
caipirinha

mohito

singapore sling

tonic met jagermeister en citroen
volle rode wijn

droge witte wijn

rosé

bier: wit, rosé

clara: bier met fanta lemon

coebergh

rum

wodka
Boswandeling

Passoa met appels

Safari met Cola

Rode Woka met Redbull

Bessen met 7Up
Wat ik echt heel erg lekker vind, en eigenlijk in Italië heb ontdekt is Campari Soda. Dat is een heerlijk drankje om te nemen als aperitief, maar ook gewoon zomaar (buiten op een terras bijvoorbeeld). Het is knalrood, smaakt heel zoet en bitter tegelijk. Ik ben fan! (En gewoon te koop bij de supermarkten hier, in kleine flesjes die per vijf in een doos verpakt zitten.)

Weet je wat ik ook zo lekker vind... Spritz!!! Dat is een aperitief uit de regio Veneto in Italië, gemaakt van 40% Prosecco, 30% bronwater, 30% Aperol (of Campari) en schijfje sinaasappel. Daarbij eet je zoute chips. Jammie!
's Zomers rose (of sangria!), 's winters rode wijn. Bij een hittegolf af en toe een biertje.

Als cocktail ben ik fan van Mohito. Heeeeeeerlijk!

Of jus met Malibu, ook erg lekker.
Likor 63

( de meeste mensen die al van zoete drankjes houden, zoals zoete witte wijn, vinden dit ook erg lekker)
Bacardi-cola, Tia Maria Cola, Raketje (sinas met Blueberry likeur van de Kuyper), wit bier, margharita.
Goed bier, witbier, trappist, Murphy's, rode wijn, droge witte wijn, cava, whiskey, Irish Mist, Liqor 43, Southern Comfort, tequila, rum, en nog heeeeel veel meer sterke drank.

Dat klinkt als een behoorlijk drankorgel, maar dat valt best mee. Ik lust bijna alles, en ik drink ook echt wel graag, maar vaak drink ik niet eens één keer per week.

Maar ik vind het wel leukker dus, allemaal.
668, the neighbour of the Beast
Ik drink niet veel alcohol, maar als ik het drink vind ik Amaretto in de koffie erg lekker, of een Baileys als borreltje.

Met uitgaan drink ik rosé of witte wijn. Soms ook Baileys
champagne!
Ik lust ook bijna alles, maar ben echt gek op champagne en aanverwanten en op een koud biertje op een hete namiddag...
droge witte wijn

rose

prosecco

cava

Jilzz (misschien alternatief voor degene die iets anders dan wijn zocht)

rosebiertje (heeeel af en toe en 2/3 gewoon biertje met 1/3 cassis vind ik net zo lekker maar is stuk goedkoper)

wodka cassis

wodka redbull

sangria (zelfgemaakt)

Qua likeurtje (na het eten)

Tia Maria

Cointreau

43

ron miel

absoluut niet:

cognac

sherry

bailey's

citroen brandewijn

whiskey

bier

kruidenbitter en andere bittertjes
Amaretto met appelsap

Malubu met kersensap

Ja lekker zoete zooi dus.
Van alles eigenlijk! Bier, witbier (geen bokbier, brrr), warme chocolademelk met rum, 43, Cointreau, Amaretto, Baileys, rose, droge witte wijn, rode wijn, cocktails als strawberry daiquiry bijvoorbeeld en een nieuw likeurtje of drankje proberen doe ik ook graag.
Ik drink veel wijn: rood, wit, roze, maar nooit in de kroeg want dat is nooit lekker. Champagne, cava, prosecco, witte port, rosé port, rode port, cocktails (alles eigenlijk wel). En bacardi cola blijft ook nog steeds lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven