alcoholische versnapering
woensdag 3 november 2010 om 15:36
woensdag 3 november 2010 om 15:48
Interessant, ik drink vooral wijn en dan met name rood of een droge witte, rosé in de zomer en port bij een kaasplankje.
Maar vanwege gezondheidsredenen mag ik geen rozijnen/druiven hebben...nouja ik probeer het. Ben erg op zoek naar iets wat wijn kan vervangen en bier is het niet. Lees dus even mee misschien komt er iets lekkers voorbij.
Maar vanwege gezondheidsredenen mag ik geen rozijnen/druiven hebben...nouja ik probeer het. Ben erg op zoek naar iets wat wijn kan vervangen en bier is het niet. Lees dus even mee misschien komt er iets lekkers voorbij.
woensdag 3 november 2010 om 15:57
Wat ik echt heel erg lekker vind, en eigenlijk in Italië heb ontdekt is Campari Soda. Dat is een heerlijk drankje om te nemen als aperitief, maar ook gewoon zomaar (buiten op een terras bijvoorbeeld). Het is knalrood, smaakt heel zoet en bitter tegelijk. Ik ben fan! (En gewoon te koop bij de supermarkten hier, in kleine flesjes die per vijf in een doos verpakt zitten.)
Weet je wat ik ook zo lekker vind... Spritz!!! Dat is een aperitief uit de regio Veneto in Italië, gemaakt van 40% Prosecco, 30% bronwater, 30% Aperol (of Campari) en schijfje sinaasappel. Daarbij eet je zoute chips. Jammie!
Weet je wat ik ook zo lekker vind... Spritz!!! Dat is een aperitief uit de regio Veneto in Italië, gemaakt van 40% Prosecco, 30% bronwater, 30% Aperol (of Campari) en schijfje sinaasappel. Daarbij eet je zoute chips. Jammie!
woensdag 3 november 2010 om 16:25
Goed bier, witbier, trappist, Murphy's, rode wijn, droge witte wijn, cava, whiskey, Irish Mist, Liqor 43, Southern Comfort, tequila, rum, en nog heeeeel veel meer sterke drank.
Dat klinkt als een behoorlijk drankorgel, maar dat valt best mee. Ik lust bijna alles, en ik drink ook echt wel graag, maar vaak drink ik niet eens één keer per week.
Maar ik vind het wel leukker dus, allemaal.
Dat klinkt als een behoorlijk drankorgel, maar dat valt best mee. Ik lust bijna alles, en ik drink ook echt wel graag, maar vaak drink ik niet eens één keer per week.
Maar ik vind het wel leukker dus, allemaal.
668, the neighbour of the Beast
woensdag 3 november 2010 om 17:24
droge witte wijn
rose
prosecco
cava
Jilzz (misschien alternatief voor degene die iets anders dan wijn zocht)
rosebiertje (heeeel af en toe en 2/3 gewoon biertje met 1/3 cassis vind ik net zo lekker maar is stuk goedkoper)
wodka cassis
wodka redbull
sangria (zelfgemaakt)
Qua likeurtje (na het eten)
Tia Maria
Cointreau
43
ron miel
absoluut niet:
cognac
sherry
bailey's
citroen brandewijn
whiskey
bier
kruidenbitter en andere bittertjes
rose
prosecco
cava
Jilzz (misschien alternatief voor degene die iets anders dan wijn zocht)
rosebiertje (heeeel af en toe en 2/3 gewoon biertje met 1/3 cassis vind ik net zo lekker maar is stuk goedkoper)
wodka cassis
wodka redbull
sangria (zelfgemaakt)
Qua likeurtje (na het eten)
Tia Maria
Cointreau
43
ron miel
absoluut niet:
cognac
sherry
bailey's