Leuke tips Antalya

29-10-2010 15:52 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Binnenkort gaan wij naar Lara (een hotelstrip) vlakbij Antalya.

Onze 1e Turkije ervaring! We gaan ultra all in clusive om even bij te komen van een drukke periode.

Toch willen we graag een excursie maken of een dagje naar Antalya. Is het veillig? kun je er leuk winkelen? zijn er nog bezienswaardigheden? is het geschikt om een regenachtige dag door te brengen? en wat is verstandiger, met de touroperator op excursie( en ongetwijfels langs een dure juwelier/leerfabriek iets anders wat ze aan willen smeren) of zelf met de dolmus?

Alle tips zijn welkom!
Overigens zijn wij nog op zoek naar trouwringen
Redelijk dicht bij Antalya ligt Olympos. Daar heb je mooie oud Griekse ruines en een heel apart strand. Het is vooral leuk om daar 's nachts te zitten omdat dan iedereen naar het strand gaat en kaarsjes meeneemt. Op die manier wordt het heel romantisch/gezellig en het heeft een hele unieke sfeer. Ik heb daar gelegen en in 2 uur zeker 15 vallende sterren gezien! Prachtig!
Waar ga je heen in Lara? We zijn er vorige jaar geweest! Er is in de omgeving alleen weinig te doen.

Als je wat wilt doen dan moet je minstens 3 kwartier rijden. Wij hebben meerdere excurcies gedaan. Raften en jeepsafari! (met de jeep naar boven en dan raftend naar beneden)boottocht (minder leuk, ze beloven dolfijnen ed maar je ziet ze niet, je ligt alleen op een stinkende boot verder doe je niets) en zijn met een excurcie naar een hamam geweest! Echt een aanrader! Je gaat dan ook langs een juwelier (wel heel leuk, ze dringen niets aan daar, ze poetsen al je sierader er weer mooi op. En is goedkoop en echt goud) en langs een uitzichtpunt met kamelen (daar mag je dan op rijden, ondertussen maken ze foto's (wel een tip als je er op zit moet je al betalen! dus als je niet wilt betalen ga er dan niet op zitten) Verder heb je er dicht bij (op loopafstand) een winkelcentrumpje wel leuk om even naar toe te gaan.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Geniet van je vakantie!
Als je zelf een auto huurt kan je meer zien op een dag. Bijvoorbeeld een dagje naar Termessos, wel een kleine klim en niet geschikt voor kinderen. (iets te gevaarlijk) Of naar Demre, de stad van Sinterklaas. Of Aspendos.

Als je op een regenachtige dag wil winkelen kan je naar Migros shoppingcenter of Deepo outlet shopping center. Beiden hebben een busservice, de tijden kan je vinden op hun website, even hulp vragen van een Turk en je kan er gratis heen. Eventueel kan je ook een taxi nemen.

Persoonlijk koop ik goud liever niet in Turkije. Als je dat wel wil zou ik dat eerder bij een juwelier in bijvoorbeeld Migros doen, dan bij een juwelier via de reisorganisatie.

ps dreamertje80. Dolfijnen beloven? Natuurlijk komen die niet op bestelling!
Oh ja, niet op zondag naar die shoppingcentra, dan is half Antalya daar aan het winkelen.
Leuk !

Wij zijn er van de zomer geweest ... leuk winkelen sja .. het is allemaal van hetzelfde, 't is even leuk maar je bent snel klaar !

Het is inderdaad een goed idee om een auto te huren. Wij hebben 2 excursies gedaan en die hebben we wel via een organisatie geboekt.. je bent dan wel wat meer geld kwijt maar je weet ook zo goed als zeker dat het goed is.

Succes, en alvast een fijne vakantie!
Bedankt voor de tips allemaal!

Welk hotel ben je geweest dreamer? wij gaan naar RW.
Kursunlu watervallen iets ten noorden van Antalya! Veel mooier dan de Manavgat watervallen waar ze je mee doodgooien.

Ik zou dan een auto huren en een tas met spullen om te picknicken meenemen
quote:Flashy schreef op 29 oktober 2010 @ 16:56:

Bedankt voor de tips allemaal!

Welk hotel ben je geweest dreamer? wij gaan naar RW.

Wij zijn naar Limak Lara de Luxe Resort***** geweest. Dit met 11 man. (mijn zussen+ aanhang en mijn ouders) was echt super!

We zijn dit jaar naar bodrum geweest. Maar daar ga ik NOOIT meer heen! In Lara zijn de hotels veel luxer, het eten beter en je kan gewoon in de zee zwemmen. In Bodrum is het zo dat de riolering op de zee uit komt. Dus je zwemt in wezen tussen andermans uitwerpselen! Bah! En 3 keer op een dag kwamen ze drollen scheppen op het strand. Als ik er weer aan terug denk wordt ik weer misselijk.
Dat klinkt echt niet leuk Dreamer! Ah Limak Lara valt in dezelfde catagorie als RW. Ook bovenklasse 5* dus. Wij zijn in elk geval erg benieuwd!

Appeltje, die tip van die watervallen is ook leuk!
Uppp! nog meer tips?
Ik heb een huis daar dus weet allees maar ik weet niet wat je leuk vindt )....Antalya is veilig JA!. hmmm Kaleici ( oud stad) oud haven moet je echt zien. Relaxen op beach park ook leuk. Olympos is ongeveer 100 km hoor en Phaselis ook maar alle 2 is er leuk. Aspendos is ook erg leuk. Nou heeeeeeeel veel om te zien en doen hoor . Veel plezier
Wij zijn weer terug! de hele week zon gehad met een 26 graden. Dus niet veel van de tips gebruik gemaakt we zijn wel op excursie geweest naar een waterval en Antalya stad. Voor de rest een keer in Lara rondgelopen bij de bazaars. En verder alleen op het mega resort doorgebracht. Echt een lekkere winterzon vakantie gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven