silence in trein

03-11-2010 18:15 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
hai ik zit nu in de trein. Maar wordt helemaal akelig van de stilte. Ik reis nooit met de trein maar heb je allleen maar van die silence coupes ( staat op de ramen namelijk ;)) of zit ik nu net in verkeerde coupe haha
Ik reisde gister ook met de trein en zat in de stiltecoupe. Wat een zaligheid. Ik had mijn baby in de draagdoek en hij bleef god zij dank ook stil.
Je zit in de verkeerde coupe

oh geweldig ! Juist heerlijk die rust, zo kan je tenminste lekker rustig een filmpje kijken, een boekje lezen of studeren.

Jammer dat sommige mensen dan niet begrijpen dat stilte betekend dat je niet hard moet praten en zeker niet moet telefoneren, maar dat terzijde ;)
quote:borderwalk schreef op 03 november 2010 @ 19:04:

Als het stil is in de stiltecoupe vind ik het heerlijk. Maar als er een groepje kleppende buurvrouwen instapt, zeg ik niets, maar dan vind ik het dus dubbel irritant en had ik liever in een gewone coupe gezeten met wat ander geroezemoes op de achtergrond.

Maar zeg je er niet gewoon iets van dan? In mijn ervaring is het in de helft van de gevallen zo dat mensen gewoon netjes stil zijn als je ze er op wijst dat ze plaats hebben genomen in een stilte coupe. Zelfs als ik overduidelijk niet aan het slapen/werken ben willen mensen best rekening met me houden als ik het vriendelijk vraag.

Meestal zie je echter het volgende. Er stappen twee mensen in de trein die praten op het moment dat ze binnenkomen, vervolgens kijkt degene tegenover je je aan alsof ze al weet wat er gaat komen. Deze persoon gaat vervolgens af en toe geirriteerd om kijken naar de praters, kijkt je nog een keer aan met een gefrustreerd gezicht en roept vervolgens heel hard en vrij onvriendelijk: "Het is een stilte coupe!" om vervolgens narrig voor zich uit te gaan zitten staren.
Ooohhh, lekker, stilte in de trein. Boekje lezen... heerlijk. Ik ben jaloers.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 03 november 2010 @ 19:56:

[...]

Maar zeg je er niet gewoon iets van dan? In mijn ervaring is het in de helft van de gevallen zo dat mensen gewoon netjes stil zijn als je ze er op wijst dat ze plaats hebben genomen in een stilte coupe. Zelfs als ik overduidelijk niet aan het slapen/werken ben willen mensen best rekening met me houden als ik het vriendelijk vraag.

.

Na ja, meestal zit ik in de stilte coupe gewoon uit het raam te staren. Op een of andere manier vind ik dan misschien dat ik niet genoeg 'recht' heb om er iets van te zeggen, als ik nu aan het werk was misschien. Ik ben student en vaak zijn de kletsers ook een onderdeel van de grijze golf die met een voordeelurenkaart na negenen een uitstapje naar de Hermitage oid maken. Vind het ook wat humeurig van mezelf om me daar nu aan te storen.

Herken het opbouwen van frustratieverhaal trouwens wel: zat laatst 's avonds laat al een uur in een stiltecoupe met drie mensen die vanaf het begin vrij luid aan het kletsen waren en op een gegeven moment stapt een andere passagier, die ook al sinds het beginpunt in de trein zat, uit en hij kiest dat moment om te vragen of ze wel kunnen lezen omdat het een stiltecoupe is.... heel vreemd.
je hebt natuurlijk stilte en stilte. zacht fluisteren is wat anders dan luidt praten. er zijn nou eenmaal geen echte regels wat wel en niet kan in een stilte coupe (behalve bellen). reactie hiervoor is heel herkenbaar!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet blij wordt als mensen zacht met elkaar praten. Omdat dat meestal betekend dat andere mensen ook steeds meer geluid gaan maken.

Als iemand zijn telefoon opneemt en zegt: sorry ik zit in de stilte coupe, ik bel je over 10 minuten terug, vind ik het dan weer geen enkel probleem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven