Gezondheid alle pijlers

voelbare eisprong?

04-11-2010 12:00 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Ik voel hem als ik er een heb. Nu gelukkig aan de pol.

Hoe het voelt? een steek van ongeveer een halfuur links of rechts. En ja altijd als ik geen pil slik.
- Soms een fractie ve seconde, soms 15 minuten

- Soms een klein 'popje', soms enorme krampen

- Soms wel, soms niet, maar vaker niet dan wel

Denk niet dat je er veel aan hebt
Ik voel het nooit, en volgens mij is dat vrij normaal.
Twee vriendinnen van mij voelen ze ook altijd en ze beschrijven het beide op een andere manier. Volgens mij is dit 1 van die dingen die je voelt of niet voelt. En je weet pas echt hoe het voelt als je het voelt. Voel je het niet of twijfel je dan voel je het waarschijnlijk gewoon niet.
Ik heb 1 dag lang een aanhoudende kramp, de ene maand links, de andere maand rechts.

Elke maand dus.
Ik voel het altijd en best sterk, een soort steken.prikken in het gebied van mijn eilieider/baarmoeder, zeg maar.

De ene maand meer dan de andere.

Met name toen ik bezig was met zwanger worden ben ik erop gaan letten en voelen.
quote:NevankaLetonja schreef op 04 november 2010 @ 12:08:

Ik heb 1 dag lang een aanhoudende kramp, de ene maand links, de andere maand rechts.

Elke maand dus.Ik heb net ziets, maar het houdt bij mij geen hele dag aan, maar een uurtje ofzo..
Sinds mijn 1e zwangerschap 6 jaar geleden voel ik 'm wel.

een gemene steek(gevoel van een voorwee) links of rechts onder in mijn buik, die ik een 15 min. blijf voelen.

Ik wordt stipt op dag 26 om 9u s'morgens ongesteld, en heb ook stipt op dag 13 een eisprong.
Ik voel het. Vaak steken, iets van een half uurtje ofzo. Ook vaak maar niet elke maand, aan beide kanten (vandaar mijn 2-eiige tweeling...)
quote:NevankaLetonja schreef op 04 november 2010 @ 12:08:

Elke maand dus.Dit heb ik ook. Het is geen prettig gevoel.
Jup hier ook voelbaar (en merkbaar aan andere zaken maar dat is vrij onsmakelijk). Vaak pijn rechtsonderin mijn buik... soms links. Denk dat mijn rechtereierstok dominant is
Als ik het zo lees vind ik het geloof ik niet zo erg dat ik het niet voel
Voor de dames die het voelen en al zwanger zijn geweest:

Is het makkelijker zwanger raken?
-
schrijf het in je agenda
quote:Maja82 schreef op 04 november 2010 @ 12:15:

Is het makkelijker zwanger raken?

Ik heb hem bijna altijd gevoeld, en ben nu zwanger..

(bij ons was het niet gepland, dus met bewust zwanger raken heb ik geen ervaring)

Ik weet niet of je er veel aan hebt als je probeert zwanger te worden, hoogut dat je meteen als je iets voelt het bed in zou kunnen duiken.

Maar vlgens mij wil je juist net voor je eisprong vrijen toch?
-
quote:Enigme schreef op 04 november 2010 @ 12:14:

Jup hier ook voelbaar (en merkbaar aan andere zaken maar dat is vrij onsmakelijk). Vaak pijn rechtsonderin mijn buik... soms links. Denk dat mijn rechtereierstok dominant is Hier ook
quote:Maja82 schreef op 04 november 2010 @ 12:15:

Is het makkelijker zwanger raken?Dit is een beetje een vreemde vraag. Ik weet namelijk niet hoe het is om niet je eisprong te voelen en zwanger te raken en kan dus geen vergelijking maken. Daarnaast denk ik ook niet dat het qua zwanger worden uitmaakt of je je eisprong wel of niet voelt. Zolang je hem maar hebt.
quote:noodles schreef op 04 november 2010 @ 12:18:

[...]

Ik heb hem bijna altijd gevoeld, en ben nu zwanger..

(bij ons was het niet gepland, dus met bewust zwanger raken heb ik geen ervaring)

Ik weet niet of je er veel aan hebt als je probeert zwanger te worden, hoogut dat je meteen als je iets voelt het bed in zou kunnen duiken.

Maar vlgens mij wil je juist net voor je eisprong vrijen toch?

Da's optimaal geloof ik.

Als ik het goed onthouden heb blijft het eitje 24 uur leven en het zaad max 72 uur.

Hoe lang het duurt voor het bij elkaar is weet ik niet precies.

Eitje blijft
Ik voel em ook heel duidelijk. Soort samentrekkende steken, bij mij eigenlijk altijd rechts. Heftigheid verschilt wel wat. Lijkt wel erger geworden nu ik van de pil af ben.
quote:eefje1980 schreef op 04 november 2010 @ 12:46:

Ik voel em ook heel duidelijk. Soort samentrekkende steken, bij mij eigenlijk altijd rechts. Heftigheid verschilt wel wat. Lijkt wel erger geworden nu ik van de pil af ben. Jij voelde de eisprong dus ook toen je de pil nog slikte? Lijkt me een hele rare gewaarwording.
quote:eefje1980 schreef op 04 november 2010 @ 12:46:

Ik voel em ook heel duidelijk. Soort samentrekkende steken, bij mij eigenlijk altijd rechts. Heftigheid verschilt wel wat. Lijkt wel erger geworden nu ik van de pil af ben.

Lieverd, de anticonceptiepil zorgt ervoor dat je geen eisprong hebt. Dus ik mag hopen dat je dit niet voelde toen je aan de pil was.
Als je om de zoveel tijd steken rechts voelt zou ik even laten checken of je blinde darm wel oké is enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven