Bucket list maken

04-11-2010 11:55 191 berichten
Dag meiden,

Ik heb er al heel vaak aan zitten denken en vanmorgen ben ik er maar gewoon aan begonnen, mijn eigen bucket list! De bedoeling is om ieder jaar minimaal 1 ding van de lijst te kunnen strepen. Ik ben benieuwd of jullie ook een dergelijke lijst hebben gemaakt!

Ter inspiratie voor degene die hier ook mee willen starten mijn bucket list:

Buitenland/reizen:

1. Carnaval vieren in Rio de Janero

2. Met de camper touren door Nieuw Zeeland / Australie

3. Zwemmen met dolfijnen

4. Slapen in de Sahara

5. Panama bezoeken

6. Dronken worden van de rum op Cuba

7. Op een onbewoond eiland slapen

8. Wrakduiken

9. Panama bezoeken

11. Op een onbewoond eiland slapen

12. Wrakduiken

13. In een zelfgemaakt sneeuwhol slapen

14. Het noorderlicht zien

15. Een jungletocht maken

16. Uitgaan in Tokyo

17. Teruggaan naar Aruba

18. In alle hoofdsteden van Nederland een keer stappen

19. Liften

20. Met vrienden oud&nieuw vieren in het buitenland

21. Toertocht met de motor maken

22. Piramides zien

23. Zonsopgang boven het wolkendek meemaken

24. Leren surfen

25. Whiskeytour in Schotland doen

26. Uit mijn dak gaan op Sziget

27. Wildkamperen

Overig

27. Minimaal drie personen overhalen een bucketlist te maken

28. Space cake eten

29. (halve) marathon lopen

30. Motorrijbewijs halen en motor kopen

31. Een nieuwe taal leren

32. Bungeejumpen

33. Vrijwilligerswerk doen

34. Trouwen

35. Eten in een restaurant met een michelin ster

36. Een eigen boek schrijven

37. Feesten op het strand tot de zon opkomt

38. Slapen op een strand

39. Een dag lang alles met een wedervraag beantwoorden

40. Speed daten

41. Eigen kookboek maken

42. Een ballonvlucht maken

43. Fotoshoot in bodypaint

44. Naar een stripshow gaan / stripper thuis

45. Zelf een sigaar rollen

46. Zelf een beest doden en bereiden

47. Met een vriendin een orgasme faken in een openbare gelegenheid

48. Meedoen aan een wet t-shirt contest

49. Voelen hoe het is om gewichtsloos te zijn

50. 1 minuut gratis winkelen (denk niet dat het ooit gaat lukken maar lijkt me wel heel gaaf!)

51. Mijn eigen inloopkast hebben waar alle kleren op kleur hangen

52. Babyzwemmen met mijn lieve kleine neefje

53. Pannenkoeken maken in het park
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 04 november 2010 @ 12:27:

[...]

Ik voel 't niet als 'n 'bucketlist', maar het zijn gewoon dingen die me leuk lijken en die ik doe op het moment dat de kans zich aandient, meestal tijdens reizen wat 'n passie van me is.

Iedereen heeft toch wel dingen die die ooit nog wel 'ns wil doen?Ja, maar dan is het iets anders toch? Ik had begrepen dat zo'n bucketlist vol staat met dingen die je echt, echt nog wil doen voordat je dood gaat. Dingen doen omdat ze je wel leuk lijken vind ik toch een andere categorie.
Een dergelijke lijst is vooral als inspiratie bedoeld, wat wil je een keer doen voordat je komt te overlijden?

Ik heb het geluk al meerder avontuurlijke dingen meegemaakt te hebben

* Parachutespringen

* Duiken

* Een half jaar op de antillen wonen

* Oud&nieuw vieren in Berlijn

* Dansen op een truck met de loveparade

* Een week op vakantie met 50 euro

* Douchen onder een waterval

* Een beer zien in het wild

* Kameelrijden

* Crowdsurfen op Pinkpop, Rock Werchter, Lowlands en Rock am Ring

* Een maand touren door de rocky mountains in Canada

* Slapen in de sneeuw in een tent bij -18graden

* Levende made en gefrituurde insecten eten

Het is voor mij geen kwestie van afstrepen en ik begrijp ook dat er een grote kans is dat veel van mijn lijstje misschien nooit gedaan wordt."Uit je dak gaan" kan je bijvoorbeeld inderdaad niet plannen.

Ik vind het jammer dat veel mensen wensen hebben maar er niets mee doen, voor mij zijn het dingen waar ik blij van wordt en wat ik graag gedaan wil hebben voordat ik kom te overlijden maar het is geen moeten!
quote:Vl43inder schreef op 04 november 2010 @ 12:25:

Als babyzwemmen pas op 52 staat dan lijkt me dat een onhaalbare droom. Of je neefje moet op zijn 18e ook nog met je willen gaan zwemmen in het pierenbadje......*zucht* het staat niet op chronologische volgorde hoor! Bovendien is het al gepland voor over 3 weken.
Wat ben jij saai zeg!
quote:Evidenza schreef op 04 november 2010 @ 12:29:

[...]

Ja, maar dan is het iets anders toch? Ik had begrepen dat zo'n bucketlist vol staat met dingen die je echt, echt nog wil doen voordat je dood gaat. Dingen doen omdat ze je wel leuk lijken vind ik toch een andere categorie.Ik had net een heel bericht getypt, maar eigenlijk is dit wat ik wilde zeggen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik vind het wel een grappig topic dat mij aan het denken zet.

Ik heb nooit zulke spectaculaire dingen in de planning maar soms doen kansen zich wel voor. (bijv: een kennis van me organiseert een reis en ik kan mee) (of: Ik ben in een Europees land en krijg de kans een weekend met een paar Australiers mee te gaan, het halve land door in twee dagen. Was geen klein land overigens, niet Luxemburg)

Verder ben ik best een burgertrut die ook kan genieten van een middag met mijn kleine nichtje.

Ik weet niet of zo'n lijst me zou stimuleren om meer dingen te doen, of juist zou zorgen voor teleurstellingen. Want geen geld, want een jaar lang niks gedaan dat op de lijst stond... etc.

Maar antwoord op de vraag is dus: Nee, ik heb niet zo'n lijst.
quote:Evidenza schreef op 04 november 2010 @ 12:29:

[...]

Ja, maar dan is het iets anders toch? Ik had begrepen dat zo'n bucketlist vol staat met dingen die je echt, echt nog wil doen voordat je dood gaat. Dingen doen omdat ze je wel leuk lijken vind ik toch een andere categorie.Ach, what's in a name? Als ik morgen dood ga heb ik 'n bevredigend leven gehad omdat ik de dag heb geplukt. Zolang mij echter nog jaren in goede lichamelijke en financiele gezondheid gegund zijn, zal ik wensen blijven uitvoeren, zowel wensen die al lang op mijn wishlist staan (Paaseiland en winters Lapland) als dingen die spontaan kunnen opkomen zoals 'n levende larf eten als die me wordt aangeboden.
Hey Marloes,

Wat een boel negatieve en cynische reacties staan hier zeg! Laat je niet afschrikken, want zoals elninjoo al laat zien is het helemaal niet onmogelijk je lijst te volgen.

Zelf heb ik al een hoop dingen van mijn bucketlist al gedaan. Niet zo gek, want ik heb twee jaar gereisd en dan maak je al snel veel mee, maar als je bedenkt dat ik net 20 ben snap je wel dat jouw plannen helemaal niet zo onmogelijk zijn, zeker als je jezelf wat tijd geeft.

Laat ook lekker veel ruimte voor spontaniteit en niet bang zijn dat je te grote (of te kleine?) plannen hebt. Dóén, plannen en kansen grijpen.

Good luck & enjoy!
quote:Evidenza schreef op 04 november 2010 @ 12:20:

Elninjoo, ( ik vraag het maar aan Elninjoo omdat ik zomaar denk dat Marloes nog nooit iets soortgelijks heeft gedaan als iets van haar lijst) wat doet het met je dat je al een aantal dingen van je ( erg avontuurlijke) lijst hebt gedaan?

Is het een kwestie van afstrepen, is het lifechanging, is het iets anders?

Ik persoonlijk vind het nl allemaal zaken met een hoog filmisch gehalte. Ik heb er zelf dan ook niks mee en mijn lijst zou er heel anders uit zien, maar ik ben benieuwd naar de motivatie van mensen met zo'n ( in mijn ogen) bizarre lijst.

Ik heb ongeveer dezelfde spectaculaire dingen gedaan als Nien en daarom vind ik het een hele interessant vraag Evi. Ik ben er namelijk achter gekomen dat het bij mij inderdaad afstrepen was en totaal niet lifechanging.

Ik was een echte trillseeker omdat ik dacht dat dat mijn leven grootser en meeslepender zou maken, maar nu heb ik gemerkt dat het eigenlijk niet echt iets toevoegt. Het is even leuk en daarna vergeet ik het weer.

Mijn bucketlijst is nu dus niet meer zo als vroeger, al vind ik de dingen die TO en Nien schrijven nog wel erg leuk.
quote:Marloes85 schreef op 04 november 2010 @ 12:30:

Een dergelijke lijst is vooral als inspiratie bedoeld, wat wil je een keer doen voordat je komt te overlijden?

Ik heb het geluk al meerder avontuurlijke dingen meegemaakt te hebben

* Parachutespringen

* Duiken

* Een half jaar op de antillen wonen

* Oud&nieuw vieren in Berlijn

* Dansen op een truck met de loveparade

* Een week op vakantie met 50 euro

* Douchen onder een waterval

* Een beer zien in het wild

* Kameelrijden

* Crowdsurfen op Pinkpop, Rock Werchter, Lowlands en Rock am Ring

* Een maand touren door de rocky mountains in Canada

* Slapen in de sneeuw in een tent bij -18graden

* Levende made en gefrituurde insecten eten

Het is voor mij geen kwestie van afstrepen en ik begrijp ook dat er een grote kans is dat veel van mijn lijstje misschien nooit gedaan wordt."Uit je dak gaan" kan je bijvoorbeeld inderdaad niet plannen.

Ik vind het jammer dat veel mensen wensen hebben maar er niets mee doen, voor mij zijn het dingen waar ik blij van wordt en wat ik graag gedaan wil hebben voordat ik kom te overlijden.

Wat een negatieve reacties allemaal, jongens toch. Ik kan het alleen maar toejuichen dat iemand wat verder over haar leven nadenkt dan 'studeren, baan, trouwen, kinderen, done!'.

Hoeveel mensen krijgen een burn-out tegenwoordig? Zitten thuis met stress? Hoeveel koppels uit mekaar door de monotoon-heid van het dagelijkse leven? En dan komt er iemand die dit voorstelt en gaan we katten.

Marloes, go for it, hoop dat het je lukt elk jaar iets te kunnen afstrepen
Ik heb niet echt een llijst, wel reiswensen, maar bij dingen die ik in mijn leven nog wil meemaken dan denk ik eerder aan dingen met mensen die belangrijk zijn voor me delen.

Maar, ik ben ook wel een bofkont, want sommige dingen heb ik gewoon al ivm werk gezien of gedaan (het Noorderlicht gezien bijvoorbeeld, maar ook leeuwen gezien, wild gekampeerd, oh en ook ziek geweest met koorst terwijl het 's nachts 32 graden was). En nu denk ik bij vakantie juist: maakt me niet uit wat ik doe, als ik maar samen met mijn vriend, familie, of vrienden kan zijn. Ik woon ver van mijn familie en mijn vriend en het maakt me gewoon niet zoveel meer uit of ik nog o paparte plekken kom of niet. De personen met wie ik het doe vind ik belangrijker.

(ik vind de lijst dan ook een beetje uiterlijk vertoon, ik mis de motivaties)
quote:elninjoo schreef op 04 november 2010 @ 12:34:

[...]

Ach, what's in a name? Als ik morgen dood ga heb ik 'n bevredigend leven gehad omdat ik de dag heb geplukt. Zolang mij echter nog jaren in goede lichamelijke en financiele gezondheid gegund zijn, zal ik wensen blijven uitvoeren, zowel wensen die al lang op mijn wishlist staan (Paaseiland en winters Lapland) als dingen die spontaan kunnen opkomen zoals 'n levende larf eten als die me wordt aangeboden.

Snap ik. Dus eigenlijk zou er op jouw Bucketlist "Zoveel mogelijk reizen' staan. En specifiek: Paaseiland en Lapland in de winter. En niet te vergeten "Pluk de dag".

Dat vind ik persoonlijk veel beter te verteren dan die filmische toestanden die mensen denken te moeten doen voordat ze dood gaan. Maar ik geloof dat ik het allemaal weer te serieus opvat.
quote:[message=7648380,noline]Marloes85 schreef op 04 Ik vind het jammer dat veel mensen wensen hebben maar er niets mee doen, voor mij zijn het dingen waar ik blij van wordt en wat ik graag gedaan wil hebben voordat ik kom te overlijden.

Precies, het zijn wensen, geen levensdoelen. Dat is de reden dat ik soms een beetje moeite heb met dit soort lijsten die "verkocht" worden als bucket list. Vakantiewensen op je levensdoelen lijst lijkt een beetje simpel namelijk.

Ik heb zat avontuurlijke en minder avontuurlijke dingen beleefd maar heb daar nooit van te voren een lijst van gemaakt, zelfs geen wensenlijkst. Hoogstens een lijstje in mijn hoofd wanneer ik bepaal waar de volgende reis heen gaat.
Ik ben ook geen tegenstander van deze bucketlist hoor TO, want waarom zou je geen leuke dingen in je leven doen? Veel plezier ermee!
Ik vind het eigenlijk wel leuk, zo´n bucketlist.. Toch denk ik wel dat je er inderdaad ook wat kleine dingen op moet zetten, simpele dingen waar je toch heel vrolijk van kan worden. Maar bij mij zou er ook veel op het gebied van reizen in staan, helaas kost dat veel geld, maar ik spaar er graag een jaar (of langer) voor om dan weer ergens heen te gaan waar ik heel graag heen wil. En je bent er misschien maar even, maar van elke reis neem je toch weer herinneringen mee die je nooit weer vergeet.

Maar in ieder geval, ga ik volgend jaar iets doen wat al jaaaren op mijn bucket list staat (als staat die dan niet op papier), en dat is een paar maand in mijn eentje naar het buitenland..

@elninjoo, jij hebt ook paardgereden in Monument Valley? Ik ook! ik vond het echt super!

@marloes, ik werd eigelijk ook wel heel blij van je lijst. Er zijn toch altijd dingen die je graag wilt doen, maar toch niet doet, omdat je zo in de sleur van je dagelijkse leven zit.. Ik zit op dit moment ook een beetje in zo'n fase dat ik denk: "ik moet nu gewoon eens doen wat ik wil, oftewel LEVEN!"
quote:iris1969 schreef op 04 november 2010 @ 12:37:

[...]

Ik heb ongeveer dezelfde spectaculaire dingen gedaan als Nien en daarom vind ik het een hele interessant vraag Evi. Ik ben er namelijk achter gekomen dat het bij mij inderdaad afstrepen was en totaal niet lifechanging.

Ik was een echte trillseeker omdat ik dacht dat dat mijn leven grootser en meeslepender zou maken, maar nu heb ik gemerkt dat het eigenlijk niet echt iets toevoegt. Het is even leuk en daarna vergeet ik het weer.

Mijn bucketlijst is nu dus niet meer zo als vroeger, al vind ik de dingen die TO en Nien schrijven nog wel erg leuk.Ik geloof ook dat hem daar het verschil zit en dat ik dus de Bucketlist verkeerd opvatte. Ik denk dat het vnl gaat om gewoon leuke dingen doen en dat er niet de inhoud inzit waarvan ik dacht dat het erin zat. Ofzo.
oh, en ik wil echt niet cynisch doen hoor, maar ik vind juist ook dat dingen die soms het leven de moeite waard maken, en leuk maken niet zitten in een eenmalige actie, maar juist in een met commitment. Vrijwilligerswerk doen of zo, of weet ik veel, leesmoeder zijn. In een ander land gaan wonen en vrienden maken, leren hoe het land werkt, in plaats van alleen de highlights te zien, kijken of je het redt in een nieuwe groep alleen.

Daar heb ik als persoon meer aan gehad dan aan Macu Pichu zien, hoe mooi die ook is.
quote:Evidenza schreef op 04 november 2010 @ 12:40:

[...]

Snap ik. Dus eigenlijk zou er op jouw Bucketlist "Zoveel mogelijk reizen' staan. En specifiek: Paaseiland en Lapland in de winter. En niet te vergeten "Pluk de dag".

Dat vind ik persoonlijk veel beter te verteren dan die filmische toestanden die mensen denken te moeten doen voordat ze dood gaan. Maar ik geloof dat ik het allemaal weer te serieus opvat.

Dar ben ik het mee eens.

Mijn bucketlijst is dan dus:

- proberen van mijn passie voor dieren een fulltime baan te maken;

- verre reizen maken (als mijn financieën dat toestaan );

- zo lang mogelijk zorgeloos en zonder verplichtingen of verantwoordelijkheden te leven.
En misschien heb ik ook niet zo de behoefte aan een bucketlist, omdat ik al jaren doe wat ik zelf wil Vind mij nwerk heel leuk, vind mijn vrienden heel leuk en geniet van alle kansen die ik heb gehad.
quote:Evidenza schreef op 04 november 2010 @ 12:40:

[...]

Jij noemt 't filmisch, ik noem het gewoon net dat beetje extra. Paardrijden vind ik gaaf, maar paardrijden in het ultieme westernlandschap van Monument Valley vond ik nog gaver. Net zoals vee drijven op 'n farm in Australie.

Inderdaad hebben vrijwel al mijn wensen iets met mijn reishobby te maken. Nieuwe dingen zien en meemaken, nieuwe ervaringen najagen. Het voelt voor mij niet als 'n levensverandering, want dit ís mijn leven.

quote:(ik vind de lijst dan ook een beetje uiterlijk vertoon, ik mis de motivaties)Waarom zou je een andere motivatie nodig hebben dan iets leuk vinden en ergens van kunnen genieten? Waarom trouwen mensen en nemen ze kinderen? Wat is hun motivatie? Neem aan dat ze dat doen omdat zij dat leuk vinden en daarvan genieten.
quote:Emma1979 schreef op 04 november 2010 @ 12:40:

[...]

Wat een negatieve reacties allemaal, jongens toch. Ik kan het alleen maar toejuichen dat iemand wat verder over haar leven nadenkt dan 'studeren, baan, trouwen, kinderen, done!'.

Hoeveel mensen krijgen een burn-out tegenwoordig? Zitten thuis met stress? Hoeveel koppels uit mekaar door de monotoon-heid van het dagelijkse leven? En dan komt er iemand die dit voorstelt en gaan we katten.

Je zal ongetwijfeld mij bedoelen als negatieve reageerder, alhoewel ik dat zelf anders zie, en dat risico loop ik nu weer want ik vind jouw reactie een beetje gek.

Want jij juicht de dingen toe die TO wil doen want "Ik kan het alleen maar toejuichen dat iemand wat verder over haar leven nadenkt dan 'studeren, baan, trouwen, kinderen, done!'.

Hoeveel mensen krijgen een burn-out tegenwoordig? Zitten thuis met stress? Hoeveel koppels uit mekaar door de monotoon-heid van het dagelijkse leven? En dan komt er iemand die dit voorstelt en gaan we katten".

Hoezo denkt TO dan wat verder over haar leven na? Dat haal ik er nu juist niet uit. Dit lijkt mij meer van lang leve de lol, tót ik trouw en een burnout krijg. Om in jouw woorden te blijven. Niets van wat ik lees behoedt haar daarvoor hoor.

Dus jouw reactie vind ik een beetje gek, dat je dat er allemaal uithaalt zeg maar.
quote:trevvel schreef op 04 november 2010 @ 12:42:

@elninjoo, jij hebt ook paardgereden in Monument Valley? Ik ook! ik vond het echt super!Ook bij Roy Black? Was supergaaf en spectaculair!
quote:Emma1979 schreef op 04 november 2010 @ 12:40:

[...]

Maar nu ga je er dus vannuit dat iemand die niet zo'n lijst heeft alleen maar aan baan-trouwen-kinderen krijgen denkt. Zo heb ik nooit gedacht hoor. En natuurlijk is het leuk als mensen meer sjeu aan hun leven willen geven, maar dan kun je toch een vrag stellen bij de motivatie? Iets leuks of geks doen hoeft toch ook niet altijd iets duurs in een ver land te zijn? Als je geen safari in de Ngorogoro krater met je gezien kan veroorloven, dan gaat dat toch gewoon niet?

En ik vind dus uit ervaring dat de dingen die het leven de moeite waard zitten niet de spectaculaire dingen zijn. Voor mij iig niet. Zijn heel leuk, maar niet zaligmakend.
Ga nou alsjeblieft niet in een park zwemmen met dolfijnen. Ga lekker naar de bahamas en hoop dat er een paar tegenkomt, maar laat die beesten nou toch met rust!!!!!
quote:elninjoo schreef op 04 november 2010 @ 12:48:

[...]

Jij noemt 't filmisch, ik noem het gewoon net dat beetje extra. Paardrijden vind ik gaaf, maar paardrijden in het ultieme westernlandschap van Monument Valley vond ik nog gaver. Net zoals vee drijven op 'n farm in Australie.

Inderdaad hebben vrijwel al mijn wensen iets met mijn reishobby te maken. Nieuwe dingen zien en meemaken, nieuwe ervaringen najagen. Het voelt voor mij niet als 'n levensverandering, want dit ís mijn leven.

Ik denk dat dit nou net voor mij het verschil maakt met jouw list en die van Marloes. Die van jou hebben allemaal te maken met één passie, en die van Marloes met random dingetjes. Ik kan er geen chocola van maken zeg maar. En dat hoeft ook niet hoor, als zij er maar blij van wordt, maar wat ik er onder versta is het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven