Geld & Recht alle pijlers

Rechten van de beun bij in gebreken blijven?

04-11-2010 18:50 54 berichten
Hi,

Vrienden van mij denken te zijn opgelicht door een beun. Ze hebben een aanbetaling gedaan en vervolgens na herhaaldelijk contact geprobeerd te zoeken bijna niets meer van hem gehoord. Hij zou al een maand geleden hun kozijnen komen plaatsen. Herhaaldelijke mailtjes gestuurd, maar telkens een nogal vaag verhaal (nu even druk met iets anders, maar hij noemt ook geen concrete datum wanneer hij wel komt) of gewoon geen reactie. Ze zitten nu echt op kozijnen te wachten aangezien ze een oud huis hebben gekocht en het flink tocht. Ze hebben verder geen adres van hem, alleen een mailadres en 06-nummer maar via het nummer valt ook geen contact te maken. De aanbetaling mag hij wat hen betreft in zijn reet steken, zo gefrustreerd zijn ze al, maar ze vragen zich af of hij nog aanspraak kan maken op de rest van het geld te weten rond om de ¤ 1000 euro. Hij is nu in gebreke gebleven en ze kunnen niet eeuwig wachten dus ze willen eigenlijk bij een écht bedrijf kozijnen bestellen.

Weet iemand dit?

En ze zitten inmiddels al op de blaren dus graag geen discussie over het feit dat ze voor een beun hebben gekozen.

Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet, hij heeft een aanbetaling gedaan, maar dat willen ze laten zitten? Waar komt dan die 1000 euro vandaan?

Als ie opgelicht is moet ie gewoon naar de politie
Heeft hij die 1000 euro contant gegeven? (zwart dus)

Als hij het heeft overgemaakt heeft hij in elk geval een adres.

Heeft de beun een bedrijf of is het een broertje van een neefje van de buurvrouw dr ex-schoonzusters vroegere schoonmaakster?
Als er nog 1000 euro betaald moet worden en er geen diensten zijn geleverd zal deze beun heus niet naar de rechter lopen om die 1000 euro op te eisen. Als hij dat wel doet zijn je vrienden spekkoper want hij heeft wel geld geind en niets geleverd.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Zij hebben een aanbetaling gedaan van 500 euro. De rest van de 1000 zouden ze moeten betalen na het plaatsen van die kozijnen. Je kunt toch niet naar de politie als je bij een beun diensten af neemt? Dan ben je toch zelf ook niet netjes bezig? Of geldt dat alleen voor de belastingdienst?
Waarom zijn je vrienden met hem in zee gegaan als ze enkel maar een mail adres hebben en een 06 nummer?

En de kozijnen moeten gemaakt worden neem ik aan. Maakt de beun die zelf of besteld hij ze ergens anders? Zo ja, dan zou je via hun het adres kunnen proberen te achterhalen
quote:Bianca40 schreef op 04 november 2010 @ 18:54:

Heeft de beun een bedrijf of is het een broertje van een neefje van de buurvrouw dr ex-schoonzusters vroegere schoonmaakster?Ja, dat dus. En het geld is over gemaakt. Het is alleen aan de andere kant van het land, de beste man vond het geen probleem dat hij zo ver moest rijden voor een klus dat deed hij wel vaker. Het is alleen zo dat je er niet 'even' naar toe rijdt. Daarbij zijn het ook niet echt helden wat dit betreft en vraag ik mij af of ze aan zijn deur zouden gaan staan als hij om de hoek zou wonen.
quote:Kaatjuh schreef op 04 november 2010 @ 18:57:

Waarom zijn je vrienden met hem in zee gegaan als ze enkel maar een mail adres hebben en een 06 nummer?

En de kozijnen moeten gemaakt worden neem ik aan. Maakt de beun die zelf of besteld hij ze ergens anders? Zo ja, dan zou je via hun het adres kunnen proberen te achterhalenNaief. Ze zijn nog best jong en keken naar het prijskaartje i.p.v. de kwaliteit. Daar zijn ze nu wel achter helaas. Hij zou ze zelf maken.
quote:toffifee schreef op 04 november 2010 @ 18:56:

Zij hebben een aanbetaling gedaan van 500 euro. De rest van de 1000 zouden ze moeten betalen na het plaatsen van die kozijnen. Je kunt toch niet naar de politie als je bij een beun diensten af neemt? Dan ben je toch zelf ook niet netjes bezig? Of geldt dat alleen voor de belastingdienst?Ze hebben alleen een aanbetaling gedaan toch? de beun is natuurlijk zelf verantwoordelijk voor het afdragen van belasting. Er is geen bewijs dat het een zwarte transactie zou zijn. Er is een afspraak en er is betaald, maar het product is niet geleverd dus oplichting
quote:toffifee schreef op 04 november 2010 @ 18:58:

[...]

Ja, dat dus. En het geld is over gemaakt. Het is alleen aan de andere kant van het land, de beste man vond het geen probleem dat hij zo ver moest rijden voor een klus dat deed hij wel vaker. Het is alleen zo dat je er niet 'even' naar toe rijdt. Daarbij zijn het ook niet echt helden wat dit betreft en vraag ik mij af of ze aan zijn deur zouden gaan staan als hij om de hoek zou wonen.

In dat geval moet hij een aangetekende brief naar dat adres schrijven en die gast sommeren om binnen een bepaalde termijn (10 werkdagen ofzo) de klus te klaren. Zo niet, dan wordt hij in gebreke gesteld, de aanbetaling teruggeeist en alle kosten voorvloeiende uit - bla bla bla -

zo'n brief dus
Kan me indenken dat ze nu wel erg balen ja.

Als ze hem via internet hebben gevonden hebben ze misschien wat aan de site opgelich op internet?
Kun je aan de hand van een rekeningnummer een adres achterhalen dan? Want een adres hebben ze niet, alleen een naam en plaats.
zeker kunnen ze naar de politie stappen, of Radar of de consumenten bond.

Ik had mn 500 echt wel terug gekregen!
Weet die schoonmaakster van die neef van die etc. geen adres? Bedrijfsnaam en zoeken via kvk?
Zijn naam en rekeningnummer een keer door google halen? Kan je soms een hoop uithalen...
Jullie lezen niet... ze heeft wel een adres.
quote:Kakelvers schreef op 04 november 2010 @ 19:17:

Weet die schoonmaakster van die neef van die etc. geen adres? Bedrijfsnaam en zoeken via kvk?Sorry, ik zat even niet op te letten. Hij komt van Marktplaats.
quote:toffifee schreef op 04 november 2010 @ 18:50:

... Ze hebben verder geen adres van hem, alleen een mailadres en 06-nummer maar via het nummer valt ook geen contact te maken. ...Thanks!Volgens mij hebben ze dus geen huisadres
http://www.marktplaatsoplichting.nl/

Ik weet niet of ik dit neer mag zetten, maar heb je hier wat aan?
quote:toffifee schreef op 04 november 2010 @ 18:58:

[...]

Ja, dat dus. En het geld is over gemaakt. Het is alleen aan de andere kant van het land, de beste man vond het geen probleem dat hij zo ver moest rijden voor een klus dat deed hij wel vaker. Het is alleen zo dat je er niet 'even' naar toe rijdt. Daarbij zijn het ook niet echt helden wat dit betreft en vraag ik mij af of ze aan zijn deur zouden gaan staan als hij om de hoek zou wonen.Volgens mij hebben ze dus wel een huisadres
Nee, Bianca, hij komt van Marktplaats en is niet het broertje van een neefje blablabla. Zat even ergens anders met mijn gedachten... Zij hebben geen adres.
Bianca, de plaats weten we omdat deze is doorgegeven bij het rekeningnummer.
Ze hebben het geld overgemaakt toch? Dan moeten ze naam en woonplaats in elk geval invullen. Dan moet je met telefoonboek en/of google toch een heel eind komen?
Heb je de beun al gegoolged?
Al bij het telefoonnummer een adres gezocht?

http://www.nummerzoeker.com/
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven