Liverpool

03-11-2010 11:12 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ga binnenkort met een vriendin een paar dagen naar liverpool (3 dagen, 2 nachten). Gewoon lekker er even tussenuit en wat anders dan Londen (daar waren we al zovaak geweest).

Maar goed ik vind natuurlijk op internet wel wat dingen om te doen, maar vroeg me af of er mensen zijn met leuke tips.

We zijn absoluut geen voetbalfanaten dus stuur me ajb niet naar het stadion
Grootste Primark! Dus heerlijk shoppen!
Haha waarom denk je dat we voor een Engelste stad hebben gekozen haha eerlijk waar

maar we willen ook wel wat leuke dingen van de stad zien, dus ik ben heel erg benieuwd naar leuke musea, mooie gebouwen, parken, wandelroutes whatever.
Ik ben nog nooit in Liverpool geweest, dus ik heb verder geen tips voor je. Ik weet dus alleen dat er de grootste Primark zit.

Ik woon zelf in London, en die op Oxford Street is al mega, maar daar ga ik nooit heen, veel te druk.
Liverpool, groot winkelcentrum, maar natuurlijk

moet je gewoon even de Beatles route lopen....

Hoort erbij, ookal ben je geen fan

http://www.visitliverpool.com/site/music/the-beatles

Op deze site staat ook genoeg andere info...!!

Have Fun !!
Die site kende ik al En mijn topic is dus ook niet bedoeld om die standaardsites door te geven die ik via googlen ook wel kan vinden, maar ben voral benieuwd naar persoonlijke ervaringen van mensen en eventuele tips!

maar toch bedankt
Okee, persoonlijke ervaring dus...;-)

Ik ben geen Beatles-fan, maar heb wel de wandeling gemaakt

en het is erg leuk !!

Even de muur met namen bekijken bij de Cavern Pub ...ook leuk!

Voor de rest, tja, wel natuurlijk naar het stadion geweest

en door de stad gewandeld....maar aangezien de dagen kort

waren en de winkels zo leuk, werd het meer shoppen.!
Hoi,

Ik heb vorig jaar een aantal weken in Liverpool doorgebracht, hierbij mijn ervaringen:

Qua musea vond ik het Slavery museum en Tate de moeite waard (beiden bij de docks, waar je natuurlijk sowieso een rondje moet lopen).

Shoppen is prima, centrum is veel compacter dan Londen. Wel minder aparte boetiekjes etc. Verwacht sowieso een compleet andere sfeer dan Londen, Liverpool is veel ruiger.

Echte aanrader is warme chocolademelk drinken bij The Chocolate Cellar. http://www.thechocolatecellar.co.uk/

En ook al ben je geen voetbalfan, een wedstrijd van Liverpool meekijken in een kroeg is toch wel een ervaring (meestal zaterdag- of zondagmiddag). Ook leuk: zaterdagavond de stad in om te kijken hoe de Liverpoolse dames zich uitdossen voor het uitgaan.

Maak er een sport van om de slogans/vragen die op gebouwen in en rond het centrum zijn geschilderd/gespoten te spotten (vaak een vraag zoals: Do you feel lonely? Met daarbij een feitje). Is een kunstproject geweest. Er is ook een gebouw met een draaiende gevel, ook grappig om te zien, maar ik kan je niet meer vertellen waar dat is.

Dagtripjes: Chester is goed bereisbaar vanuit Liverpool, echt Engels historisch stadje. Ook Lake District is te doen in een dag, moet je wel een lange dag voor uittrekken en een auto huren. Maar is natuurlijk leuker met mooi weer en je gaat binnenkort toch?

Voor een filmpje is er de Odeon bioscoop in het centrum, maar ook een leuke arthouse bios/cultureel centrum: FACT.

De straat tussen de "Bombed Church" en het centrum is leuk om uit te lopen vanwege cafeetjes en winkeltjes. Sorry, weet niet meer hoe ie heet en kan het nu niet opzoeken wegens slechte internetverbinding. De Italiaanse traiteur heeft heerlijke (dure) taart.

Veel plezier!
ga naar Penny Lane, of naar strawbery fields

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven