Marktplaats belevenissen

20-12-2009 12:45 643 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop en koop regelmatig op Marktplaats.

Over het algemeen gaat dat prima maar soms... krijg je mailtjes waarvan je orenogen gaan klapperen.

Leek me leuk een algemeen topic te openen waar je je marktplaats ervaringen kunt dumpen.

Oke... laat ik van start gaan.

Ik bied op kleding. Alles gaat goed totdat het onderwerp op verzenden komt. Verkoper wil pas verzenden als de sneeuw weg is. Waarop ik mail dat ik graag wil dat ze het verzend als het geld binnen is, sneeuw of geen sneeuw. Een kort "waar slaat dat nou weer op en succes met het vinden van andere truitjes" kwam terug. Ze zou wel eens een ongeluk kunnen krijgen als ze de pakketjes weg brengt met haar auto.

Tja, ik breng verkochte objecten ook gewoon weg door de sneeuw, en op mijn fietsje zelfs!

Zucht.
quote:Celeone schreef op 05 november 2010 @ 14:10:

Ik vind het eerder onfatsoenlijk dat je iemand iets wil laten kopen zonder de mogelijkheid het te laten testen.

Ja, draai het even om.

De telefoon was nieuw in geseailde verpakking, met garantiebewijs en dat stond natuurlijk ook in de advertentie.. Had hij hem bij mij opgehaald en was er ter plekke achter gekomen had ik met een geopende verpakking cq niet meer nieuwe iPhone gezeten. Ik vind het gewoon niet netjes om, als de koop al rond is af te haken, dat is wat ik er eigenlijk mee wil zeggen.
Hij had hem dus niet eerst opengemaakt?

Dan zie ik het onfatsoen al helemaal niet, eerlijk gezegd.
Dat is het risico als je er twee koopt en er eentje met winst wil verkopen op MP. Zaken doen neemt risico's met zich mee. Of je dat nu op MP doet of een (grote) onderneming hebt.

'If you cannot stand the heat' enzo.
Stay out of MP.

Zoiets?

Zoiets
En jouw motto he....oh lord. Brings back memories....

Broken glass everywhere

People pissing on the stairs, you know they just don't care

Grandmaster Flash and the Furious Five?
quote:whopper schreef op 05 november 2010 @ 14:55:

En jouw motto he....oh lord. Brings back memories....

Broken glass everywhere

People pissing on the stairs, you know they just don't care

Grandmaster Flash and the Furious Five?Yesssssssssssssssss
quote:fleurtje schreef op 05 november 2010 @ 13:32:

[...]

Wel sneu dat je al zo lang in zo'n land woont en nieteens het woord bitch fatsoenlijk kunt spellen Dat was om onze spamfilter te omzeilen, duh!
Joehoe, vraagje!

Er zijn 2 biedingen gedaan via de advertentie, en ik heb een mailtje, ''wat is je uiterste prijs als ik bij je ophaal''.

Maar impliceert de geïnteresseerde daarmee dat hij me een gunst doet als hij het ding op moet halen? Want het moet sowieso worden opgehaald, past niet lekker door de brievenbus zeg maar.

En wat kan ik daar het beste op reageren? Meteen happen of de advertentie nog even een weekje online laten staan?
hai septembergirl,

Ik zou tegen diegene die mailt gewoon de prijs zeggen die je in je hoofd hebt. hapt deze dan is dat leuk, zo niet dan heb je alsnog je twee biedingen. (tenzij diegene die je mailt ook een bieder is en je het niet weet :-))
Pfff.... ingewikkeld hoor!
SG, onthoud goed dat het met normaal is dat iets opgehaald wordt, NIET dat het ze gebracht wordt...
quote:fleurtje schreef op 05 november 2010 @ 13:42:

Maar idd, die verkopers die de hoofdprijs willen.... Zijn vaak verkopers die krap drie maanden lid zijn van MP. Je ziet ook vaak dat hun advertenties máánden staan, zonder dat er op geboden wordt.

Verkopers moeten gewoon reeël zijn. Er is al zoveel kleding op MP dat je daar nooit de hoofdprijs voor krijgt (tenzij merkkleding soms). Als ik een rokje zoek en zie dat mensen voor een dingetje van Miss Etam (bij wijze van) nog 10 euro willen hebben, sla ik over.

Andersom moeten kopers ook redelijk blijven. Natuurlijk probeer je het zo geodkoop mogelijk te krijgen maar 5 euro bieden op een artikel dat nog zgan is en in de winkel 150 kost slaat ook nergens op.
quote:fleurtje schreef op 05 november 2010 @ 16:55:

SG, onthoud goed dat het met normaal is dat iets opgehaald wordt, NIET dat het ze gebracht wordt...

Ja daarom vind ik het mailtje ook zo raar.

Hij doet net alsof hij mij een gunst bezorgt door het te komen ophalen....
quote:SeptemberGirl schreef op 05 november 2010 @ 17:03:

[...]

Ja daarom vind ik het mailtje ook zo raar.

Hij doet net alsof hij mij een gunst bezorgt door het te komen ophalen....

Hij zal inderdaad denken dat hij je een gunst verleent, doordat het niet verstuurd hoeft te worden. Scheelt hem 6,75 omdat het niet door de brievenbus kan, en jou het "gedoe" om het in te pakken en bij het postkantoor te brengen.

Zoiets?
quote:gnoompje schreef op 05 november 2010 @ 17:17:

[...]

Hij zal inderdaad denken dat hij je een gunst verleent, doordat het niet verstuurd hoeft te worden. Scheelt hem 6,75 omdat het niet door de brievenbus kan, en jou het "gedoe" om het in te pakken en bij het postkantoor te brengen.

Zoiets?

Ja ik vermoed het ook...

Overigens is het ook niet in te pakken en naar het postkantoor te brengen, zo groot is het! En ik denk dat je het wel even zien / proberen voordat je 't koopt. Naja, het zal wel loslopen allemaal, ik geef het een weekje.
Je mailt die man terug met je prijs die ervoor wilt hebben en niet je uiterste prijs natuurlijk! Dan wacht je zijn mailtje weer af en is zijn bod mooi dan kun je akkoord gaan, vind je zijn bod te laag, dan zeg je dat je niet akkoord gaat en dat de adv er net op staat en dat je een week wilt wachten en dat het item naar de hoogste bieder gaat...

Zo doe ik dat met duurdere items..
Ik heb laatst gebeld naar een adverteerder om een groot meubel te komen bekijken. Gewoon een afspraak gemaakt om eerst het meubel eens te bekijken om dan wellicht tot aankoop (en logistiek geregel) over te gaan.

Kom ik eraan, bleek het bij een opkoper te zijn en blijkbaar had een van zijn werknemers het meubelstuk inmiddels verkocht. Gelukkig heb ik er geen km's voor in de auto gezeten want eigenlijk is het geen nette actie van m'neer.
quote:fleurtje schreef op 05 november 2010 @ 16:55:

Ha ha ! Dat is een goeie ja !

Ik had eens op MP een nog goeie monitor gezet, gratis af te halen.

Krijg ik een mailtje van een man die z'on 30 km verderop woonde of ik hem ook thuis kon brengen bij hem, hij had geen auto.

Hij vond het nog vreemd ook dat ik dat niet deed
quote:Kokolientje schreef op 05 november 2010 @ 21:00:

[...]

Ha ha ! Dat is een goeie ja !

Ik had eens op MP een nog goeie monitor gezet, gratis af te halen.

Krijg ik een mailtje van een man die z'on 30 km verderop woonde of ik hem ook thuis kon brengen bij hem, hij had geen auto.

Hij vond het nog vreemd ook dat ik dat niet deed (laten we er maar om lachen....)
quote:DarkRosePrincess schreef op 10 juni 2010 @ 16:59:

Er staat bij een advertentie bieden vanaf 25 euro. Ik bied dat bedrag en krijg een mailtje dat men er 35 voor wil hebben. Zet er dan geen bieden vanaf 25 euro bij.

Ik doe ook vaak bieden vanaf, maar dan is de prijs die ik voor wil hebben wel iets hoger. Dit om te voorkomen dat wanneer ik bijv. er 50 voor wil hebben, ik eerst reacties krijg van 10 euro o.i.d.

Ik zal alleen niet direct op jouw bod reageren en wachten op een hoger bod.
quote:Starshine schreef op 18 juni 2010 @ 22:44:

tja ik weet het ook niet.

Misschien wil ze gewoon niet dat haar man weet dat ze iets gekocht heeft.

En dat onderfrankeren...TNT geeft je ook gewoon strafport als er geen afzender opstaat, dat maakt echt niks uit.

Uhh, betaal jij strafport? Ik begin daar niet aan. TNT kiest ervoor om het uit 'service' toch te bezorgen ipv terug te sturen, dan ga ik daar geen strafport voor betalen.

Gister ook een brief gehad die onder gefrankeerd was, of ik 0,88 wil betalen omdat een bedrijf niet goed had gefrankeerd. Ten eerste vraag ik mij af of het bij verzenden van zo'n kaartje niet duurder is dat die 0,88 cent en ten tweede, stuur dat kaartje dan naar de verzender die verantwoordelijk is voor de juiste frankering.

Kort gezegd, voor mij zou onder frankering wel wat opleveren, alleen zou ik er dan nooit om vragen
Of ik wel of geen strafport betaal, daar ging het niet om.

TNT gaat er soms nog wel achteraan als je het niet betaalt, maar volgens mij bij die lage bedragen niet echt.
quote:Zoomix schreef op 19 januari 2010 @ 17:56:

Ik had een mooie winterjas op MP staan. Amper gedragen, nieuwprijs bedroeg ruim boven de 100 euro. In de advertentie stond ook duidelijk dat ik er 50 euro voor wilde hebben (en bij het 'bieden vanaf' ook 50 ingevuld). Krijg ik een mail van een meisje die er 20 euro voor bied. Veel te weinig natuurlijk, wat ik haar ook netjes antwoord. Krijg ik terug: 'alsjeblieeeeeeeft? Ik heb echt echt écht een goede winterjas nodig.. ik heb het nu zoooooooo koud dus mag ik hem alsjeblieeeeeeeeft kopen voor 20 euro. Meer kan ik eeeeecht niet ophoesten'.

Uhhhhh.....Ik heb het er maar bij gelaten.Als ik de nieuwwaarde bij een adv zie staan reken ik hier altijd 75% vanaf. Ik zou zoiets in de winkel slechts in de uitverkoop kopen met korting van zo'n 70% dan is het dus gloednieuw, maar bij mp weet je het nooit helemaal zeker of iets z.g.a.n is en wil ik er dan ook echt niet meer voor betalen dan dat ik in de uitverkoop zou doen; juist iets minder dus vandaar dat ik -75% nieuwwaarde reken. Iets wat al gedragen is, daalt ook heel erg snel in waarde. Tsja, misschien knieperig, maar dat is mp.
quote:Jippertje schreef op 06 november 2010 @ 11:12:

[...]

Uhh, betaal jij strafport? Ik begin daar niet aan. TNT kiest ervoor om het uit 'service' toch te bezorgen ipv terug te sturen, dan ga ik daar geen strafport voor betalen.

Gister ook een brief gehad die onder gefrankeerd was, of ik 0,88 wil betalen omdat een bedrijf niet goed had gefrankeerd. Ten eerste vraag ik mij af of het bij verzenden van zo'n kaartje niet duurder is dat die 0,88 cent en ten tweede, stuur dat kaartje dan naar de verzender die verantwoordelijk is voor de juiste frankering.

Kort gezegd, voor mij zou onder frankering wel wat opleveren, alleen zou ik er dan nooit om vragen

Ik betaal het ook niet, maar het is idd zo dat bij binnenlandse post de ontvanger dient te betalen.

Het is overigens niet alleen 0.88 die je moet betalen, zit ook een boete bij.

Ik zou trouwens wel een briefje naar TNT sturen, desnoods zet je er in dat je betreffend poststuk nooit ontvangen hebt. Ze blijven anders herinneringen sturen tot incasso aan toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven