Mode & Beauty alle pijlers

Dresscode: smart/clubbing

06-11-2010 09:54 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Vanavond zijn wij uitgenodigd voor een feest en de dresscode is smart/ clubbing. Wij helpt mij en mijn man met kledingadvies?

Het feest is in een cafe/disco/club-achtig iets. Het stel geeft een feest omdat ze 2 jaar geleden in stilte zijn getrouwd, omdat dat snel moest voor ze gingen emigreren. Ze wonen nog steeds in het buitenland en geven nu een feest voor Nederlandse vrienden en familie.

Dank, groeten Elo
Ik zou hier uit opmaken dat het sowieso feestelijk moet zijn, en dat het ook wel een beetje uitbundig mag. Ik zou niet te sexy gaan, vanwege het smart.
Ik zou gaan voor een mooi jurkje en hoge hakken.

Een glittertje op je jurk of een kleurtje lijkt me bij deze dresscode wél kunnen. Dus liever niet te saai little black dress.

De middelste vind ik erg mooi, ik denk dat ik zoiets aan zou trekken.
ik ga even sporten en daarna de stad in (jurkje met een glittertje of een kleurtje :-) )

iemand nog tips voor mijn man?
mooi pak zonder stropdas (overhemd een beetje open, niet te ver, want da's weer ordinair). Overhemd mag best een beetje knallen, dus niet saai wit of lichtblauw.
Ik zou voor je man een beetje Ibiza achtigs doen. Linnen broek, hip shirt en een cobertje of jasje.

Bij clubbing denk ik namelijk aan Ibiza. Voor jezelf een leuk cocktail jurkje. Leuke asesoire en gaan.

zoiets bedoelde ik
Linnen broek zou ik echt niet doen, da's niks voor dit jaargtijde. Eerder zoals plaatje hierboven. En met mooi, sjiek overhemd is een jasje misschien niet eens nodig?
@ emaille ben ik helemaal met je eens, linnen zou ik ook niet doen nu het zo onwijs herfstig is.

Ik vind een jasje juist wél mooi, maar dan misschien een tof shirt eronder.

Beetje zoals dit, maar dan zonder dat rare giletje.

Ik zou die man meenemen
Een linnen broek is leuk voor het strand en de zomer, niet voor een feest.

Een strak pak (mooi aansluitend/Italiaanse stijl en geen goedkoop vormeloos bruin C&A pak).

Schoenen zijn erg belangrijk. Elegant en geen dikke bumper schoenen. En een mooi overhemd (bijvoorbeeld Circle of Gentlemen).

Kijk eens op de site van the sartorialist, daar staan vaak foto's van goed geklede mannen (in Milaan of Parijs).
Ik vind dat pak met die gympen echt super!

Mijn man heeft al (bijna) iedere dag een strak Italiaans maatpak aan naar zijn werk... dus dat associeer ik niet direct met stap avonden.

Maar misschien als hij het een beetje anders combineert.

Goed, dank voor alle tips. Ik ga nog even boodschappen doen en dan een outfit samenstellen. heb net nog even glitteroorbellen en armband gekocht (Hema). Dat doet het altijd weer goed.
quote:elodita schreef op 06 november 2010 @ 16:31:

Ik vind dat pak met die gympen echt super!

Mijn man heeft al (bijna) iedere dag een strak Italiaans maatpak aan naar zijn werk... dus dat associeer ik niet direct met stap avonden.

Maar misschien als hij het een beetje anders combineert.

Goed, dank voor alle tips. Ik ga nog even boodschappen doen en dan een outfit samenstellen. heb net nog even glitteroorbellen en armband gekocht (Hema). Dat doet het altijd weer goed.Veel plezier vanavond!
het is geworden:

voor mij een zwarte broek beetje model tussen chique en harem in, met strakke pijpen en een losse bovenkant, daarop een zwarthemdje met blauwe en zilveren pailleten, bolero jasje en zwarte hoge pumps waar ik al na 5 minuten spijt van had en die nu definitief weggegooid worden

man gewone jeans met een zwart overhemd en een donkergrijs colbertje met witte sticksels, en dokergrijze puntschoenen met gesp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven