werkwoordspelling

15-10-2010 20:26 65 berichten
Ligt het aan mij of worden er (ook op dit forum) wel erg veel fouten gemaakt?

Nederlands is niet mijn moedertaal, en ik heb dus echt moeten leren om juist om te gaan met de d-tjes t-tjes en dt-tjes..

Niet dat ik zelf nooit typfoutjes maak hoor

Maar het valt me echt heel vaak op..

ben ik nu gewoon een zeur? of ergeren meer mensen zich hieraan?
Grappig die site!

Al ben ik bang dat ik zelf weleens spaties ten onrechte gebruik, maar nu weet ik tenminste waar ik het kan controleren als ik twijfel. Thanks!
Alle reacties Link kopieren
quote:JC_79_ schreef op 15 oktober 2010 @ 20:41:

Ergeren is een groot woord, maar ik verbaas me er heel erg over soms. Als mensen "Hij vind" schrijven. Ik kan daar echt niet bij, dat je dat niet ziet.

Maar ergeren, nee.

Ik vind het erger als iemand "hij vondt"schrijft

Of ''voorbereidt *gruwel*
heerlijk onderwerp dit ..

ik kreeg tijd terug briefje van oudervereniging waarin ze met een enorme fout om nieuwe ouders vroegen.

(ik weet het niet meer precies, ging om dt fout)

Ik heb me bij leidster gemeld voor de plek als grammatica-controlleur !
quote:marit_1978 schreef op 16 oktober 2010 @ 18:22:

heerlijk onderwerp dit ..

ik kreeg tijd terug briefje van oudervereniging waarin ze met een enorme fout om nieuwe ouders vroegen.

(ik weet het niet meer precies, ging om dt fout)

Ik heb me bij leidster gemeld voor de plek als grammatica-controlleur !

haha mooie actie!
ze snapte het niet, maar heb haar briefje met fout wel laten zien. Ze vond het toch ook wel stomme fout die niet zou moeten.

Ze zei wel snel dat ze niet wist wie dat briefje gemaakt had
Controleur wordt met één l geschreven. Ik stoor me regelmatig aan taalfouten, niet aan typefouten tenzij een bericht ervan wemelt. Als iemand dna typt in plaats van dan is het een tikfout, als iemand schrijft "ik vindt" is het een taalfout.
verba volant, scripta manent.
Ik erger me er ook wel eens aan, maar kan helaas niet zeggen dat mijn nederlands nou zo geweldig is...
lol

jij bent goed wakker !

ik zal me maar afmelden voor die functie dan
Up voor Koekblikje
Laatst stond op een website: Grouwe dagen"

Ja,dan kan ik niet nalaten daar een e-mail over te sturen.

Ik zie spelfouten altijd maar zeg er vaak niets van,kan me alleen niet altijd inhouden
ik zie de fouten niet, hoera voor dyslectie.
Mijn man is hardstikke dyslectisch, net als vele andere familieleden van hem. Dit is geen keuze, al kun je er wel veel aan doen. Maar voor veel mensen leidt het tot schaamte. Ik zal iemand dus niet snel veroordelen om een spelfout. Dus nee, ik erger me niet aan fouten in de hier gebruikte grammatica. Ik maak zelf ook vaak vautjes hier, ben ook maar een mens dat niet goed kan typen.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
quote:sweetfirefly schreef op 06 november 2010 @ 17:20:

Mijn man is hardstikke dyslectisch, net als vele andere familieleden van hem. Dit is geen keuze, al kun je er wel veel aan doen. Maar voor veel mensen leidt het tot schaamte. Ik zal iemand dus niet snel veroordelen om een spelfout. Dus nee, ik erger me niet aan fouten in de hier gebruikte grammatica. Ik maak zelf ook vaak vautjes hier, ben ook maar een mens dat niet goed kan typen.dit vind ik nou een fijne reactie
De ergste: nieuwschierig.

En helemaal infantiel het daarvan afgeleide bischierig. AAArrrg!!!
quote:sweetfirefly schreef op 06 november 2010 @ 17:20:

Mijn man is hardstikke dyslectisch, net als vele andere familieleden van hem. Dit is geen keuze, al kun je er wel veel aan doen. Maar voor veel mensen leidt het tot schaamte. Ik zal iemand dus niet snel veroordelen om een spelfout. Dus nee, ik erger me niet aan fouten in de hier gebruikte grammatica. Ik maak zelf ook vaak vautjes hier, ben ook maar een mens dat niet goed kan typen.Je kan heel goed typen! De taal(fouten) daarentegen...maar dat weet je zelf ook al

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven