vies huis!

06-11-2010 21:54 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de thuiszorg en kom dus bij veel verschillende mensen thuis. Zo ook laatst bij een gezin waar het ontzettend vies is. 2 honden die niet werden uitgelaten, stinkende wc en badkamer. Wordt niet tot nauwlijks gelucht dus een ontzettende kudde lucht hing er in huis. En dan waren het ook nog mensen van midden 20. Ik snap niet dat je zo kan leven. Zelf lijken ze er geen problemen mee te hebben.

Komen jullie wel eens bij zulke mensen thuis en hoe reageer je dan? En hoe schoon is het bij jullie?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Heb vroeger ook bij de thuiszorg gewerkt en moet zeggen bij sommige mensen is het bar en boos. Heb ooit ergens gewerkt waar de maden door de keuken kropen en de kattenbak al zeker een aantal weken niet was verschoond. Erg naar dat mensen het zover laten komen. Begrijp me niet verkeerd bij mij is het soms rommelig maar echt vies is een heel ander verhaal. Je moet het bijhouden en ik denk dat dat voor sommige moeilijk is. Op een gegeven moment weten ze niet meer waar ze moeten beginnen en dat slaat dood en doen ze niks meer. Eigenlijk heel triest.
Alle reacties Link kopieren
Wil het feit dat deze mensen thuiszorg nodig hebben niet zeggen dat ze op dit moment zelf niet in staat zijn goed schoon te maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Uggla schreef op 06 november 2010 @ 21:57:

Wil het feit dat deze mensen thuiszorg nodig hebben niet zeggen dat ze op dit moment zelf niet in staat zijn goed schoon te maken?Nee joh, dat wil zeggen dat je er lekker op internet over kunt fulmineren
Alle reacties Link kopieren
Bij ons kun je praktisch van de grond eten, houd het graag gewoon schoon. Voordat ik ga slapen,ruim ik nog alles af en in de vaatwasser.Doekje nog even over de tafel en ga dan pas slapen. Ik begin de dag dan ook een stuk fijner.



Ik heb ook vrienden waar het niet zo schoon is, maar heb daar geen moeite mee. Ik ben zelf maar 1 x bij iemand geweest waar het zo vies was, dat ik eigenlijk niet eens op de bank ben gaan zitten en ook niets te drinken wilde.



Ik zeg er niets van, het is niet mijn huis, iedereen leeft anders.
Alle reacties Link kopieren
Die mensen zullen niet voor niets thuiszorg krijgen, toch? Ik neem aan dat er lichamelijk of geestelijk iets mis is waardoor ze de zorg voor het huishouden niet aan kunnen.



Dus eigenlijk snap ik niet zo goed waar je heen wilt, met dit topic?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Honden niet uitlaten?!

En dan? Poep op de vloer?

Gadverdamme!
Alle reacties Link kopieren
Tja, het feit dat ze thuiszorg nodig hebben, wil zeggen dat ze veel dingen niet aankunnen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
quote:Uggla schreef op 06 november 2010 @ 21:57:

Wil het feit dat deze mensen thuiszorg nodig hebben niet zeggen dat ze op dit moment zelf niet in staat zijn goed schoon te maken?Dat dus. (Sorry voor de mosterd, had die reactie nog niet gezien toen ik ging typen.)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Die twee twintig jarigen zijn wellicht niet anders gewend.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Tja... iedereen is verschillend. Ik ben ook wel eens op kraamvisite geweest. Mijn kleine meid was toen 3 maanden oud. Ik heb haar angstvallig bij me gehouden (logisch ook met 3 maanden natuurlijk) maar ik heb haar direct in bad gedaan na het bezoek en ben zelf onder de douch gesprongen. Zelden zo'n smerig huis gezien. Ik was echt flabbergasted.



Mijn huis is niet spik en span. De was is ontploft op zolder (wat ik morgen ga opruimen) er ligt wel eens stof. Verder zijn wc, badkamer en toilet altijd schoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam daar voor hun pasgeboren baby. Zelf mankeren ze helemaal niks. En interesseert het ze niks dat de honden het balkon als toilet gebruiken! Ik snap gewoon niet dat ze het niet erg vinden om in viezigheid te leven!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je een situatie waar thuiszorg nodig is niet kunt vergelijken met een huishouden waarin mensen gezond genoeg zijn om het zelf aan te kunnen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuorrebout schreef op 06 november 2010 @ 22:05:

Tja... iedereen is verschillend. Ik ben ook wel eens op kraamvisite geweest. Mijn kleine meid was toen 3 maanden oud. Ik heb haar angstvallig bij me gehouden (logisch ook met 3 maanden natuurlijk) maar ik heb haar direct in bad gedaan na het bezoek en ben zelf onder de douch gesprongen. Zelden zo'n smerig huis gezien. Ik was echt flabbergasted.



Mijn huis is niet spik en span. De was is ontploft op zolder (wat ik morgen ga opruimen) er ligt wel eens stof. Verder zijn wc, badkamer en toilet altijd schoon.Dus én je wc én je toilet zijn altijd schoon?
Alle reacties Link kopieren
quote:costadelsol schreef op 06 november 2010 @ 22:05:

Ik kwam daar voor hun pasgeboren baby. Zelf mankeren ze helemaal niks. En interesseert het ze niks dat de honden het balkon als toilet gebruiken! Ik snap gewoon niet dat ze het niet erg vinden om in viezigheid te leven!

Ach, dat kind zal in elk geval een betere weerstand krijgen dan een kind dat opgroeit in een steriel huis.



En verder sluit ik me aan bij Meditatative Rose: "Ik zeg er niets van, het is niet mijn huis, iedereen leeft anders."



Wat niet wegneemt dat ik me wel in kan denken dat het best vervelend is om voor je werk in zo'n vies huis te moeten zijn trouwens.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Die baby is ziek begrijp ik? Goed ziek, want anders kwam er bij een pasgeborene geen thuiszorg? Ik kan me zo voorstellen dat ze wat anders aan hun hoofd hebben dan het huishouden.
Alle reacties Link kopieren
Is het dan thuiszorg of kraamzorg?
Alle reacties Link kopieren
Als er voor de baby(baby ziek?) thuiszorg nodig is, dan is het huishouden voor die mensen echt niet hun eerste prioriteit, kan ik me voorstellen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
Als je vooe hun baby kwam en het is zo erg dat je zegt, dan zou ik ergens waar dan ook weet niet waar maar goed ,aan de bel trekken. Dat zij zo willen a la..maar dat ze een pasgeboren baby in die viezigheid laten "lopen,zitten,kruipen etc"dat kan nooit gezond zijn.



Ik heb zelf als coordinator in de Alphahulp gewerkt en wel eens bij een man thuis geweest die met moeite hulp had gevraagd na aandringen van de buren. Deze man had na het overlijden van zijn vrouw (7 jaar geleden) nooit meer schoongemaakt...Ik ging bijna over mijn nek van de stank. In zijn bed dat ook al 7 jaar niet was verschoond lag nog de nachtpon van zijn overleden vrouw op de plek en die mocht dan ook niet verschoven worden.



Hij had longproblemen , er zijn in totaal in een paar weken tijd 5 hulpen geweest die zo weer weg zijn gegaan omdat ze er niet aan wilden beginnen. De laatste heeft een beetje orde op zaken gesteld,maar toen is hij overleden. (en zijn dochter ergen in het"T'Gooi, vond het maar onzin om te helpen want tja ze kwam voor haar vader die ze 1x ophaalden in de maand om wat te gaan eten ergens)



erg triest maar ik denk dat in zo;n geval als ik een vies huis aantref toch wel probeer te bemiddelen
Puck
Alle reacties Link kopieren
Toch... als ik buren had die hun hond niet uitlieten zou ik er wel wat van zeggen. Ten eerste omdat ik niet in de stank van het balkon van een ander zou willen zitten. Ten tweede omdat ik het zielig vind voor een hond als die te weinig lichaamsbeweging krijgt.



Maar als ik er voor mijn werk kwam; kweenie, ik geloof dat ik me er dan niet mee zou bemoeien. Maar hoe langer ik erover denk, hoe ingewikkelder ik het eigenlijk wel begin te vinden dus ik begin je wel een beetje te snappen, TO.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Die mensen zullen wel iets mankeren dat ze thuiszorg krijgen, neem ik aan. Ze mogen er dan zelf misschien niet mee zitten maar het lijkt me bepaald geen gezonde werkomgeving voor jou. En het lijkt me ook vreselijk smerig om die lucht in te moeten ademen.



Bij mijn moeder in de buurt woont een oude man met zijn gehandicapte zoon en daar kwam een paar maanden geleden een nieuwe hulp van de thuiszorg. Zij heeft bij haar werkgever melding gedaan van vervuiling waardoor ze tijdelijk meer uren hulp hebben gekregen. En die mensen hadden dus al jarenlang 3 keer per week dezelfde hulp van de thuiszorg gehad... Door die tijdelijke uitbreiding van uren kon de nieuwe hulp de boel daar eens goed schoonmaken. Maar dan moeten de mensen het wel zelf willen natuurlijk, als het ze niks kan schelen dan doe je er denk ik weinig aan.



Ons huis is altijd spik en span want wij hebben 9 tot 12 uur per week (ma/wo/vr) een hulp die onze volledige huishouding doet. Ik kook en vriend en ik ruimen zelf af en pakken de vaatwasser in of uit. Ik ben degene die altijd alles opgeruimd houd en mijn vriend inmiddels ook (goed getraind ) Verder doen we niks, wij werken allebei meer dan fulltime. Als ik thuis kom wil ik niet eerst nog moeten soppen en stofzuigen en zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Olivia1975 schreef op 06 november 2010 @ 22:19:

Ons huis is altijd spik en span want wij hebben 9 tot 12 uur per week (ma/wo/vr) een hulp die onze volledige huishouding doet. Ik .Jee dan kan je van de vloer van eten of niet? Jullie hebben geen kinderen ?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
En dit is dus de reden dat ik liever in een vies huis woon dan dat ik ooit nog iemand van de thuiszorg binnenlaat. Ja, mijn huis is vies, ik kan zelf mijn huishouden niet bijhouden (spierziekte), maar ben inmiddels die minachtende blikken en opmerkingen van thuiszorgmedewerkers zo zat, dat er niemand meer in komt hier. Bah, wat een naar topic.

Ik doe zoveel als ik kan, en dat is minder dan ik zou willen. Daarom had ik thuiszorg. Maar iedere keer was er weer gezeik, dat ik niet meehielp als de thuiszorgmevrouw er was, of dat ik de hele week niets zelf gedaan had enz. enz.
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook thuiszorg

Zowel gewone als kinderthuiszorg vanwege onze zieke dochter van 1,5

Maar gelukkig heb ik hier hele aardige mensen over de vloer.

In het begin was ons huis ook niet het schoonste(maar bij lange na niet zo erg als TO beschrijft hoogstens wat stoffig) vooral omdat mijn dochter met haar ziekte gewoon 24 uur per dag verzorging en toezicht nodig heeft.

Maar in overleg met de kinderthuiszorg hebben ze toen alles op alles gezet zodat ik huishoudelijke hulp heb nu.



Misschien kun je eerst eens kijken wat er gedaan kan worden voor dat gezin in plaats van hier alles op het forum te gooien.

Als ze thuiszorg nodig hebben is er vast meer aan de hand en ook een ziek kind vraagt veel van je tijd en dan heb je wel andere dingen aan je hoofd dan huishouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me geheel bij solomio aan. Wie ben jij dat je hierover op het internet praat over je cliënten??? Zeer discutabel...... Tussen de 4 muren van je eigen huis, prima. Maar niet op het WWW Ik weet niet of je ziekenverzorgster bent op verpleegkundige maar ik zou je eed er nog eens op na lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven