Daten - ga ik te snel?

06-11-2010 21:57 71 berichten
Donderdag een date gehad met een man waar ik al een paar weken mee mailde. Het was een gezellige avond en we hebben maar liefst 4 uur zitten praten over van alles en nog wat. Bij het afscheid gaf hij me een korte maar stevige knuffel en ik zei toen dat ik het een hele leuke avond vond. Hij zei dat hij het ook leuk vond en zei dat hij me nog zou mailen.

Vanaf dat moment heb ik alleen nog maar aan hem gedacht, af en toe mijn mail gecheckt. Uiteindelijk heb ik hem eind van de middag een heel kort mailtje gestuurd waarin stond dat ik hem héél, héél erg leuk vond en benieuwd was wat hij voor mij voelde en of hij nog een keer wilde afspreken.

En op de een of andere manier verwachtte ik binnen een minuut een antwoord terug. Want ik blééf mijn mail maar checken.

Dat antwoord kwam (uiteraard) niet. En nu slaat de twijfel toe. Had ik moeten wachten tot hij (zoals 'afgesproken') als eerste mailde? Had ik minder direct moeten zijn en gewoon neutraal moeten zeggen dat ik het "wel leuk" vond en "wel zin" heb in een volgende keer? Heb ik hem nu niet afgeschrikt?

Want, denk ik dan, hij moet mijn mailtje nu onderhand toch wel gelezen hebben? Aan de andere kant: misschien wel gelezen maar wil hij even nadenken over een antwoord terug? Misschien is ie wel stappen of zijn er vrienden over de vloer.

Maar toch, ik word steeds banger dat ik het helemaal verpest heb nu. Ik haat die onzekerheid. Ja ik weet het, het zijn allemaal "wat als" scenario's die ik mij in mijn hoofd haal en waar ik nu niks mee kan. Ik moet gewoon rustig afwachten. Maar dat gevoel he? Pfff, misschien kunnen jullie reacties mij weer even met beide benen op de grond zetten?
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 06 november 2010 @ 22:23:

[...]

Ach, ik heb ruzie met mijn vent, das ook niet alles.Ach toe, open een topic
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Sam32 schreef op 06 november 2010 @ 22:25:

Je hebt donderdag een date gehad en sindsdien niks meer van hem vernomen? Dat klinkt niet echt goed.Dit slaat ook echt nergens op, he.
quote:Vegetable schreef op 06 november 2010 @ 22:25:

[...]

hahah ik ga nu de kroeg in met mijn heaumeau, misschien ook een goed idee voor jou? Ik wil niet weten wat mijn homovriendjes nu aan t doen zijn Veggie
quote:Very Cherry schreef op 06 november 2010 @ 22:26:

[...]

Ach toe, open een topic Neh, hij leest vast mee en hij zit al zo in de slachtofferrol
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Very Cherry schreef op 06 november 2010 @ 22:27:

[...]

Ik wil niet weten wat mijn homovriendjes nu aan t doen zijn Veggie ja die van mij is nu ook bezig, maar hij fietst zometeen aan pingde ie
Ik heb het ook wel al eens gezegd nog voor dat er uberhaupt een date had plaatsgevonden... ging ook goed hoor.

Ik moet wel zeggen dat de opmerking over de 'korte maar stevige knuffel' niet echt klinkt alsof hij erg into-you is...

het klinkt een beetje als een afscheid.

Conclusie, je hebt niks verkeerd gedaan maar waarschijnlijk vind jij hem leuker dan hij jou.

Of heb je al wat gehoord?
quote:Vegetable schreef op 06 november 2010 @ 22:28:

[...]

ja die van mij is nu ook bezig, maar hij fietst zometeen aan pingde ieHey Brabo-Sistah
quote:Ksenija schreef op 06 november 2010 @ 22:25:

[...]

Jij wel, de heer in kwestie ook?

Ach, dan is dat toch ook meteen duidelijk dan?

Hoe dan ook... ik hoop het wel voor haar!
quote:droomkonijntje schreef op 06 november 2010 @ 22:30:

[...]

Ach, dan is dat toch ook meteen duidelijk dan?

Hoe dan ook... ik hoop het wel voor haar!Ik hoop het ook, daarom vind ik ook dat je wat langer moet wachten of je antwoord krijgt. Toch echt een weekje voor de zekerheid. (misschien is de mail niet eens aangekomen, gebeurd ook nog wel eens)
Helemaal eens met VC als het echt meteen goed zit komt dit ook wel goed maar denk dat dat gewoon weinig voorkomt.

De meeste mannen hebben wel in meer/mindere mate last van bindigsangst en willen nog wat jagen. Daar moet je ze wel de kans voor geven.

Eigenlijk zou hij je voor je oprechtheid moeten waarderen maar vaak schrikken zulke eerlijke reactie mannen enorm af.

en een hug voor je VC (hoop dat je daar snel een lekkere kerel voor vind ;)
quote:Very Cherry schreef op 06 november 2010 @ 22:30:

[...]

Hey Brabo-Sistah Hola oatmeal and grenola
Als je iemand echt heel leuk vind ga je toch niet een week wachten tot je weer iets van je laat horen???
ik vroeg een keer na 1 date al hoe het zat tussen ons hoe vind je die
quote:Nine81 schreef op 06 november 2010 @ 22:32:

en een hug voor je VC (hoop dat je daar snel een lekkere kerel voor vind ;)Meid ik schrik ervan Nou het vinden is het punt niet hoor, maar het binden he.
@vegetable

Nou ben ik toch echt een Brabo maar oat and grenola ????
quote:Sam32 schreef op 06 november 2010 @ 22:34:

Als je iemand echt heel leuk vind ga je toch niet een week wachten tot je weer iets van je laat horen???Wat is daar mis mee?
quote:Vegetable schreef op 06 november 2010 @ 22:33:

[...]

Hola oatmeal and grenola Waluldenou, vrouwke?
quote:Sam32 schreef op 06 november 2010 @ 22:34:

Als je iemand echt heel leuk vind ga je toch niet een week wachten tot je weer iets van je laat horen???Heel logisch, maar leg dat eens aan mij uit wanneer ik een date heb gehad, dan kom ik met de meest bijzondere excuusjes over de heer in kwestie
Ik heb 4 lange relaties gehad. Bij 2 van die relaties ook meteen na, zelfs tijdens eerste date al uitgesproken dat ik hem heel heel leuk vond. En hij vond dat ook, maar dat was ook heel duidelijk te merken, daarom durfde ik dat uit te spreken.

Bij de 2 andere relaties kon ik het in het begin niet pijlen, toen heb ik maar de afwachtende rol aangenomen en dat bleek achteraf ook de juiste. Beide mannen zeiden later namelijk dat als ik te snel zou hebben gezegd wat ik voelde, ze hard weg gelopen waren omdat ze toen nog niet goed wisten wat ze voor me voelden...

Dus het is het 1 of het ander en moeilijk te voorspellen wat hij gaat doen. Helaas kun je het niet meer terugdraaien en is het afwachten...

Ik denk wel dat als hij je ook heel heel leuk zou vinden hij je meteen terug zou mailen...
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Doet me goed dat jullie met me meedenken. Ik heb nu zoiets van: ik ben normaal ook heel direct. Die mail is gewoon recht uit het hart geschreven. Als ie daarvan schrikt dan gaat ie in de toekomst nog wel vaker schrikken. Liever dat ie nu hard wegrent dan straks.

Evengoed blijft het spannend...
quote:Rary schreef op 06 november 2010 @ 23:03:

Ik heb 4 lange relaties gehad. Bij 2 van die relaties ook meteen na, zelfs tijdens eerste date al uitgesproken dat ik hem heel heel leuk vond. En hij vond dat ook, maar dat was ook heel duidelijk te merken, daarom durfde ik dat uit te spreken.

Bij de 2 andere relaties kon ik het in het begin niet pijlen, toen heb ik maar de afwachtende rol aangenomen en dat bleek achteraf ook de juiste. Beide mannen zeiden later namelijk dat als ik te snel zou hebben gezegd wat ik voelde, ze hard weg gelopen waren omdat ze toen nog niet goed wisten wat ze voor me voelden...

Dus het is het 1 of het ander en moeilijk te voorspellen wat hij gaat doen. Helaas kun je het niet meer terugdraaien en is het afwachten...

Ik denk wel dat als hij je ook heel heel leuk zou vinden hij je meteen terug zou mailen...Mee eens. Als ik een man al vreselijk leuk vind dan is zo'n berichtje juist heel welkom. Maar als ik nog niet precies weet wat ik van hem vind, dan zou een dergelijk mailtje me afschrikken. 'k Zou me teveel onder druk gezet voelen als ik dan ook meteen moest vertellen wat mijn gevoelens zijn.
Ik zie hier ook geen heil in.
Als ik een man heel leuk vind, zou ik hier tóch op afknappen. En als ik dat niet nú doe, dan wel over een paar weken; zo'n mailtje voorspelt nl nog veel meer klefheid.
Mja mja....best lastig, want mannen kun je (net als vrouwen hehe) toch ei-gen-lijk niet over een kam scheren. Aan de andere kant zie je nogal wat mannen op dezelfde manier reageren en lijken ze in bepaalde algemene opzichten toch ook wel weer op elkaar.

Hmmpf.

Als ik een man écht gelijk superleuk vind zou ik het ook moeilijk vinden om af te wachten. Als een kerel geinteresseerd is, waarom stuurt hij dan niet gelijk een smsje met: wanneer spreken we weer af. Waarom moet-ie dan eerst de tijd nemen en nadenken erover? Nee, als-ie haar ook echt leuk vind dan laat hij het niet te lang wachten. Dan is-ie blij d'r mee.

Als hij het te snel vind gaan en het too much vind, moet-ie het misschien even laten inwerken, maar ik vind het niet raar dat TO graag wil weten hoe het zit. Helaas kan over-enthousiasme dan afschrikken, maar dat is het risico wat je loopt met daten.
Dat jullie avond een succes was, tot daar aan toe. Maar om nu gelijk met de deur in huis te vallen en hem te vragen wat hij voor jou voelt..... nee..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven