Wat eten we vandaag?
zaterdag 6 november 2010 om 15:37
Ik eet vandaag uit de oven broodjes met brie of cammenbert, ik heb dus 2 varianten in huis en weet niet welke ik neem, wil er maar 1 openmaken ! daarbij een lekkere salade met volle mayonaise dressing mmmmmmm echt makkelijk maar lekker, morgen ga ik uitgebreidt pangafilets eten met rijst en wok groentes.
zaterdag 6 november 2010 om 16:21
We hebben nog veel kaas en paté over, dus we doen het vanaaf nog een keertje.
Teig, ben benieuwd naar je pikante aardappelkoeken.
Age, ik zit met smart op een Marqt te wachten in mijn stadje. Ik koop bij voorkeur biologische producten maar het aanbod is niet groot. Er zit hier wel een bio-super maar een heel eind uit de richting en niet zo'n uitgebreid assortiment en als ik jou hoor over wat je er haalt ben ik erg jaloers
Teig, ben benieuwd naar je pikante aardappelkoeken.
Age, ik zit met smart op een Marqt te wachten in mijn stadje. Ik koop bij voorkeur biologische producten maar het aanbod is niet groot. Er zit hier wel een bio-super maar een heel eind uit de richting en niet zo'n uitgebreid assortiment en als ik jou hoor over wat je er haalt ben ik erg jaloers
zaterdag 6 november 2010 om 17:19
zaterdag 6 november 2010 om 18:32
Nee Teig, geen smeerbare geitenkaas maar die brie zoals Georgie 'm post.
En deze haal ik wel eens bij de AH:
en noem ik ook 'geitenbrie'
Zo zeg, heerlijk ge-dimsumt Met Beijing pannenkoek (daar ontbeten we wel eens mee in China), zure komkommer met knoflook (1 v/d 1e dingen die ik at bij aankomst in Shanghai) en andere lekkernijen
Daarna de toko leeggekocht, dus straks een rijsttafel koken. Gaat nog wel even duren, dus ik eet zo eerst een pannenkoek.
En deze haal ik wel eens bij de AH:
en noem ik ook 'geitenbrie'
Zo zeg, heerlijk ge-dimsumt Met Beijing pannenkoek (daar ontbeten we wel eens mee in China), zure komkommer met knoflook (1 v/d 1e dingen die ik at bij aankomst in Shanghai) en andere lekkernijen
Daarna de toko leeggekocht, dus straks een rijsttafel koken. Gaat nog wel even duren, dus ik eet zo eerst een pannenkoek.
zaterdag 6 november 2010 om 18:36
Oke, GB en Age, bedankt voor de uitleg over de geitenbrie. Ik ga ns kijken of ik het ergens zie, ik hou namelijk van brie en van geitenkaas . Die zachte, smeerbare geitenkaas dan (of die met zo'n korstje zoals jij post Age).
Veel plezier met je hapjes-avondje Koreveen! Klinkt gezellig en lekker. En Dolfje, fijne avond in je Thaise restaurant.
Ik ga maar eens koken denk ik. Ben benieuwd naar het resultaat en heb ook wel trek .
Veel plezier met je hapjes-avondje Koreveen! Klinkt gezellig en lekker. En Dolfje, fijne avond in je Thaise restaurant.
Ik ga maar eens koken denk ik. Ben benieuwd naar het resultaat en heb ook wel trek .
zaterdag 6 november 2010 om 19:53
Zo ik ben al een week niet op viva geweest en heb alles bijgelezen!
Geitenkaas ben ik ook dol op! Koop het niet te vaak want het gaat bij ons in een keer op.
Gister at ik zelfgemaakt Turks vlechtbrood met een grote salade en pompoensoep.
Vandaag heb ik lamscurry op, met paprika, aardappel, turkse peper en yoghurt.
Toe heb ik een heeeeeeeerlijke bastognetiramisu gemaakt!
Oh eergister trouwens bij de Turkse super KFC kipkruiden gekocht. Het zou dikke krokante laag moeten worden net als bij die kippenpoten, maar er zat gewoon een beetje meel en kruiden in de verpakking. Afrader dus!
Kan iemand mij vertellen wat marqt is?
Geitenkaas ben ik ook dol op! Koop het niet te vaak want het gaat bij ons in een keer op.
Gister at ik zelfgemaakt Turks vlechtbrood met een grote salade en pompoensoep.
Vandaag heb ik lamscurry op, met paprika, aardappel, turkse peper en yoghurt.
Toe heb ik een heeeeeeeerlijke bastognetiramisu gemaakt!
Oh eergister trouwens bij de Turkse super KFC kipkruiden gekocht. Het zou dikke krokante laag moeten worden net als bij die kippenpoten, maar er zat gewoon een beetje meel en kruiden in de verpakking. Afrader dus!
Kan iemand mij vertellen wat marqt is?
zaterdag 6 november 2010 om 20:10
Ik moet zo ook maar eens koken, zit nog te werken...
Heb je een recept van jouw avondeten Teig? Klinkt goed!
Marqt (www.marqt.nl) is een supermarkt waar ze alleen 'eerlijk' eten verkopen Sabbb. Ik ben fan! Het is wel wat duurder dan de AH, maar zoveel lekkerder! Vlees, groenten etc. Ik koop er zo veel mogelijk. Oh, en brood! Van dat heerlijke authentieke zuurdesembrood zonder toevoegingen
Heb je een recept van jouw avondeten Teig? Klinkt goed!
Marqt (www.marqt.nl) is een supermarkt waar ze alleen 'eerlijk' eten verkopen Sabbb. Ik ben fan! Het is wel wat duurder dan de AH, maar zoveel lekkerder! Vlees, groenten etc. Ik koop er zo veel mogelijk. Oh, en brood! Van dat heerlijke authentieke zuurdesembrood zonder toevoegingen
zaterdag 6 november 2010 om 21:27
Ceasarsalade en hoerenpasta (dankzij dit topic) En een pizza voor degenen die niet van vis houden.
Mijn dochter (11) vroeg wel drie keer achter elkaar wat we gingen eten. Dus ik som steeds bovenstaand rijtje op. Staat ze me ietwat geschokt aan te kijken en fluistert na een tijdje denken: 'Oooh, boerenpasta! Ik dacht bijna dat je hoerenpasta zei'.
Ze is trouwens cake aan het bakken. Ruikt goed hier!
Mijn dochter (11) vroeg wel drie keer achter elkaar wat we gingen eten. Dus ik som steeds bovenstaand rijtje op. Staat ze me ietwat geschokt aan te kijken en fluistert na een tijdje denken: 'Oooh, boerenpasta! Ik dacht bijna dat je hoerenpasta zei'.
Ze is trouwens cake aan het bakken. Ruikt goed hier!
zaterdag 6 november 2010 om 22:25
Yette
Het eten was superlekker, voor degene die geinteresseerd is in een recept komen hier de beschrijvingen.
Pikante aardappelkoeken
4 personen
1 kg vastkokende aardappelen, geschild
1 a 2 theelepels grof zeezout
1 rode peper, fijngehakt
2 teentjes knoflook, geperst
1/2 bosje koriander, gehakt
2 eieren
olie
Kook de aardappelen gaar, maar stevig. Ik had 18 minuten gedaan en dat was te lang (had vastkokende aardappelen) dus ik denk ongeveer 14 minuten. Laat de aardappelen afkoelen en rasp ze met een grove rasp.
Klop de eieren los met het zout, Spaanse peper, knoflook en koriander. Meng de geraspte aardappelen hierdoor. Maak koekjes in een hete koekenpan (beetje olie erin) en bak de koekjes ongeveer 3 minuten per kant.
Kip met kruiden en knoflook
4 personen
4 kipfilets
versgemalen peper en zout
olijfolie
5 teentjes knoflook
250gr witbrood, zonder korst
2 eetl. gehakte Provencaalse kruiden (vers of uit de diepvries: tijm, oregano, rozemarijn) of 2 theel. gedroogd
1 eetl. Dijonmosterd
Bestrooi de kipfilets met peper en zout en bak ze rondom goudbruin in de hete olijfolie. Laat ze ongeveer 15 minuten garen op lage stand. Pureer in de keukenmachine knoflook, witbrood, Provencaalse kruiden, olie en mosterd.
Leg de kipfilets in een ovenschaal. Verdeel het knoflook-broodmengsel erover en zet het gerecht even onder de hete grill (of zoals ik deed, 10 minuten op 200 graden).
Het eten was superlekker, voor degene die geinteresseerd is in een recept komen hier de beschrijvingen.
Pikante aardappelkoeken
4 personen
1 kg vastkokende aardappelen, geschild
1 a 2 theelepels grof zeezout
1 rode peper, fijngehakt
2 teentjes knoflook, geperst
1/2 bosje koriander, gehakt
2 eieren
olie
Kook de aardappelen gaar, maar stevig. Ik had 18 minuten gedaan en dat was te lang (had vastkokende aardappelen) dus ik denk ongeveer 14 minuten. Laat de aardappelen afkoelen en rasp ze met een grove rasp.
Klop de eieren los met het zout, Spaanse peper, knoflook en koriander. Meng de geraspte aardappelen hierdoor. Maak koekjes in een hete koekenpan (beetje olie erin) en bak de koekjes ongeveer 3 minuten per kant.
Kip met kruiden en knoflook
4 personen
4 kipfilets
versgemalen peper en zout
olijfolie
5 teentjes knoflook
250gr witbrood, zonder korst
2 eetl. gehakte Provencaalse kruiden (vers of uit de diepvries: tijm, oregano, rozemarijn) of 2 theel. gedroogd
1 eetl. Dijonmosterd
Bestrooi de kipfilets met peper en zout en bak ze rondom goudbruin in de hete olijfolie. Laat ze ongeveer 15 minuten garen op lage stand. Pureer in de keukenmachine knoflook, witbrood, Provencaalse kruiden, olie en mosterd.
Leg de kipfilets in een ovenschaal. Verdeel het knoflook-broodmengsel erover en zet het gerecht even onder de hete grill (of zoals ik deed, 10 minuten op 200 graden).
zondag 7 november 2010 om 11:44
Yette
Gelukkig verstond ze het verkeerd. Als ze dat op school gaat vertellen, wordt de stereotype voorstelling van een Hollander weer bevestigd met die losse moraal
Teig, die zijn opgeslagen, mjummie
Hou nou over pannenkoeken. Ik krijg er ontzettende trek in. Ga de vent maar aan het bakken zetten komende week.
We hebben nog stokbrood over, dus ik ga bruschetta maken met een mediterraanse witte bonensoep
Gelukkig verstond ze het verkeerd. Als ze dat op school gaat vertellen, wordt de stereotype voorstelling van een Hollander weer bevestigd met die losse moraal
Teig, die zijn opgeslagen, mjummie
Hou nou over pannenkoeken. Ik krijg er ontzettende trek in. Ga de vent maar aan het bakken zetten komende week.
We hebben nog stokbrood over, dus ik ga bruschetta maken met een mediterraanse witte bonensoep
zondag 7 november 2010 om 12:08
(sorry Koreveen) Ik ga vanavond pannenkoeken bakken! En dat is allemaal jullie schuld, haha, al dat geschrijf over pannenkoeken van de week...
Ga ze een beetje "verantwoord" maken, dus met verschillende groentes. In ieder geval naturel pannenkoeken met roergebakken verse spinazie en feta, en verder denk ik pannenkoeken met champignons, prei en kaas. Misschien nog een paprika in stukjes erdoor. Ik ga er wat leuk creatiefs van maken vanavond, komt vast wel goed.
Ga ze een beetje "verantwoord" maken, dus met verschillende groentes. In ieder geval naturel pannenkoeken met roergebakken verse spinazie en feta, en verder denk ik pannenkoeken met champignons, prei en kaas. Misschien nog een paprika in stukjes erdoor. Ik ga er wat leuk creatiefs van maken vanavond, komt vast wel goed.
zondag 7 november 2010 om 14:20
zondag 7 november 2010 om 16:32
Vanavond bij schoonouders dus dat is nog even afwachten.
Heb al wat kip voor morgen op staan, ajam paniki.
Met boemboe uit een pakje maar het ruikt goed.
Ik vind het lekker.
Morgen kook ik rijst, die EINDELIJK gelukt was laatst, hij smaakte bijna zoals hij smaken moet volgens manlief dus we zijn al een eind.
Boontjes erbij morgen en klaar.
Heb al wat kip voor morgen op staan, ajam paniki.
Met boemboe uit een pakje maar het ruikt goed.
Ik vind het lekker.
Morgen kook ik rijst, die EINDELIJK gelukt was laatst, hij smaakte bijna zoals hij smaken moet volgens manlief dus we zijn al een eind.
Boontjes erbij morgen en klaar.
zondag 7 november 2010 om 17:20
O ik heb zoiets geweldigs gegeten trouwens.
Met dank aan mijn oud-collega...
Het heet pismaniye.
Een soort suikerspin achtig goedje.
Het is niet zo plakkerig en ook niet zo mierzoet. Maar qua structuur lijkt het dus op suikerspin.
De variant die ik had had een lichte notensmaak..Het is zoooo heerlijk zacht, smelt weg op je tong.
Heb laaatst een doos gekocht en die stukjes waren omhuld met chocolade.
Echt een aanrader.
'Te koop bij de Turk.
Met dank aan mijn oud-collega...
Het heet pismaniye.
Een soort suikerspin achtig goedje.
Het is niet zo plakkerig en ook niet zo mierzoet. Maar qua structuur lijkt het dus op suikerspin.
De variant die ik had had een lichte notensmaak..Het is zoooo heerlijk zacht, smelt weg op je tong.
Heb laaatst een doos gekocht en die stukjes waren omhuld met chocolade.
Echt een aanrader.
'Te koop bij de Turk.