Maandagochtend in Arnhem....

07-11-2010 11:24 17 berichten
Morgen (maandag) ben ik de hele dag in Arnhem.

Vanaf 12 uur zijn de meeste winkels wel open, en om 14:00 uur heb ik afgesproken met een vriendin. Maar ik ben er al vanaf 9 uur ’s ochtends (ik rij met iemand mee).

Wie heeft er tips voor me wat ik op maandagochtend in Arnhem kan doen?

Ik had al gekeken naar de bibliotheek, maar die is pas om 13:00 uur open. Voor de rest weet ik helemaal niet hoe het zit met koffiehuisjes / cafeetjes. Zijn die open op maandagochtend? Misschien een groot hotel, een beetje in het centrum, waar ik koffie kan drinken? Ik neem iig een lekker boek mee.

Ook heb ik een museumjaarkaart, maar de meeste musea zijn dicht op maandag.

Wie heeft er leuke tips voor me?
Alle reacties Link kopieren
je kunt altijd wel rond het centrum koffie drinken, denk ik...

Anders wordt het stationhangen
hee SG, heb even gekeken, De bijenkorf is in ieder geval vanaf 11 uur open. Geweldige winkel om rond te struinen en een heerlijke restauratie-afdeling!
Even ten noorden van het station is een mooi park waar je heerlijk kunt wandelen. Het uitzicht over de Rijn is hier en daar ook erg mooi, maar meer kan ik ook niet verzinnen.

Het centrum is hard getroffen in de oorlog; daarna besloten ze er een drukke verkeersweg doorheen te leggen; en nu is het station één grote bouwplaats (al jaren). Het is inderdaad geen stad waar je, als de winkels dicht zijn, makkelijk een paar uur stuk slaat.
Ok, als jullie mij zoeken: ik sta morgen ochtend van 9 tot 11 liedjes te zingen op Arnhem Centraal met zo'n zielig bakje voor m'n neus...

Bijenkorf is een goeie!

Nog leuke andere koffietentjestips?
Le grand cafe aan de Korenmarkt, heerlijke koffie, is al open vanaf 10 uur. En voor je vanaf de bouwval die het station heet bij de Korenmarkt bent...
Oh ik ben met de auto, dat scheelt! (die neem ik mee). Wandelen is een goede tip, leuk!

Le grand café, klinkt goed. Oh kan ik me al op verheugen, koffie drinken en tijdschriften lezen, zalig...
Is de Eusebiuskerk Kerk al open in de morgen?

daar zijn vaak exposities en kun je met een glazen lift naar boven en heb je een heel mooi uitzicht over de stad!
Stressed is just desserts spelled backwards
Deze gaat pas om 1300 uur open maar de winkel van Arnhem die je niet moet missen.

http://www.ornamenti-arnhem.nl/
Je kan naar Sonsbeek park, is achter het station en erg mooi. Of even koffiedrinken bij Hotel Haarhuis, is tegenover het station. En dan inderdaad om 11.00 uur naar de BIJ
La Place in V&D gaat om 11 uur open
Dudok is al om 9 uur open, altijd fijn om daar een beetje rond te hangen/krantje lezen of boek. Sonsbeek altijd erg mooi wanneer je van wandelen houdt, daar kun je met gemak een paar uurtjes kwijt. En daarna koffiedrinken in de Witte Villa.

In het oude postkantoor op het Jansplein zit tegenwoordig een selexyz, in combi met een La Place. Lijkt me ook wel een leuk adres om eens te kijken. open vanaf 11 uur.
anoniem_105425 wijzigde dit bericht op 07-11-2010 11:46
Reden: openingstijd selexyz
% gewijzigd
quote:wiezewo schreef op 07 november 2010 @ 11:45:

Dudok is al om 9 uur open, altijd fijn om daar een beetje rond te hangen/krantje lezen of boek. Als je naar Dudok gaat, vergeet dan niet de worteltaart te bestellen, die is zooo lekker
Je zou ook kunnen door rijden naar Nijmegen, dat is niet zo ver weg van Arnhem, kan je daar in het centrum over de markt slenteren, als het goed is heb je daar op de maandag (ik weet niet of het nog bestaat) luze mert dat is rondom de Stevenskerk.
quote:ronniemitchel schreef op 07 november 2010 @ 11:49:

Je zou ook kunnen door rijden naar Nijmegen, dat is niet zo ver weg van Arnhem, kan je daar in het centrum over de markt slenteren, als het goed is heb je daar op de maandag (ik weet niet of het nog bestaat) luze mert dat is rondom de Stevenskerk.Klopt, nog steeds luizenmarkt en gewone markt op maandag(ochtend). Parkeren in Nijmegen is niet zo geweldig, maar als je van Arnhem afkomt kun je je auto op het transferium zetten en de bus verder nemen, of je pakt in Lent de trein (is dan nog 2 minuten). Vanwege de markt zijn de winkels in Nijmegen op maandagochtend ook eerder open dan in Arnhem, de meesten tussen 10.00 en 11.00 uur. We hebben alleen geen Bijenkorf
Koffie verkeerd in Café Meijers ( Beekstraat)...
Ik ga morgenochtend sporten in Arnhem centrum... you're welcome to join!

oh btw het is: BodyBalance en ClubPower....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven