zuurkool schotel invriezen???

07-11-2010 11:01 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond heb ik een zuurkoolschotel gemaakt(zo'n pakketje van de maggi) met natuurlijk zuurkool, gehakt,aardappelschijfjes en een sausje

Mijn vraag is kun je dit invriezen?? van boerenkool hutspot weet ik wel dat dit kan maar ik heb geen idee of dat met zuurkool ook wel zo lekker is....
Jahoor,kan gerust........

Allen is het korstje niet meer zo mooi/lekker als vers.
Volgens mij verliest zuurkool zijn zuurgraad als je het invriest en heb je na ontdooien een gewone koolschotel over.
Neehoor,vries vaak zuurkool in,smaakt best..
Kan je gerust doen hoor, geen probleem.

(en mosterd is ook lekker bij zuurkool........)
Die zuurkool lijkt mij juist niet het grootste probleem maar die aardappelschijfjes wel.Ik vind aardappelschijfjes altijd vies worden na invriezen.
Ik vries diezelfde schotel ook weleens in (ben de enige in huis die van zuurkool houdt) en dat gaat prima. Het korstje is niet meer zo knapperig als eerder, maar verder gaat het best.
inderdaad gaat prima!
mooi, weet ik dat ook weer. heb zo vaak met deze schotels dat ik overheb maar niet weet of het wel in de vriezer kan.
Bedankt voor jullie snelle reacties

Ik ga het begin volgende week gewoon proberen
Ik doe bovenop de aardappelschijfjes altijd paneermeel,en dan een leuk figuurtje met boter,dan krijg je een heel krokant korstje...
ik zou het gewoon een keer proberen, kan geen kwaad. en als het niet lekker meer is dan gewoon nooit meer doen.
Andere zuurkoolvraag:

Ik heb (rauwe) zuurkool ingevroren. Overmorgen wil ik deze maken.

Moet ik de zuurkool eerst ontdooien of bevroren in kokend water doen?
Ik vries altijd een gedeelte van m'n stamppot zuurkool in om het een andere keer weer op te bakken. Dat is haast nog lekkerder dan vers.
quote:deenje schreef op 07 november 2010 @ 22:09:

Andere zuurkoolvraag:

Ik heb (rauwe) zuurkool ingevroren. Overmorgen wil ik deze maken.

Moet ik de zuurkool eerst ontdooien of bevroren in kokend water doen?

Waarom zou je rauwe zuurkool in vredesnaam invriezen? Het blijft uit zichzelf al maandenlang goed, zélfs buiten de koelkast...

Enfin, als ik een bevroren klomp zuurkool had zou ik die in de koelkast plaatsen 's ochtends, want ontdooid voedsel wordt gelijkmatiger gaar dan zo'n blok én je bespaart ook nog eens dubbel energie doordat de kou tijdens het ontdooien aan de koelkast wordt afgegeven (zodat die minder hard hoeft te werken) én het kost minder gas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven