Ei voor later

02-11-2010 00:27 536 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand dit gezien? Hoe denk je hierover?

In deze persoonlijke documentaire worstelt Marieke, een 35-jarige Amsterdamse single, met haar aftikkende biologische klok. Ze wil graag kinderen, maar ze heeft de ware nog niet gevonden. Om zichzelf meer tijd te geven wil ze haar eicellen laten invriezen. Maar in Nederland kan dit (nog) niet. Marieke laat het er niet bij zitten en begint een zoektocht in het medische circuit.

Ik vond het zelf een heel interessante en een mooie docu.
O ja en om een of andere reden wordt de man in dit verband altijd maar vergeten. Doe eens een onderzoekje... hoeveel mannen er tussen 1990 en 2003 onder de 30 jaar waren en vader zijn geworden. En wat hun achtergrond is. Ik ken ze niet.

It takes two to tango... en dat weten we allemaal, maar als het om dit soort topics gaat, lijkt het alsof de vrouw het maar had moeten fixen. Linksom of rechtsom.
quote:walvisser schreef op 02 november 2010 @ 00:48:

alleen waarom kost het 11.000 euro?

dan is het wel alleen voor de rijken.

Net zo als al het andere waar de 'rijkeren' voor op draaien!

Ik zou het echt te belachelijk voor woorden vinden als door zo'n stomme grap de zorgpremie nog meer ophoog gaat.

Als je kinderen wilt dat zorg je dat ze er komen en anders is het gewoon dikke vette pech! Totaal geen medelijden mee.

'De ware niet tegenkomen', klinkt zoiets als: ik ben nog steeds op zoek naar die perfecte man, met dito inkomen, atletisch gebouwd, een dijk van een baan, welbespraakt, lief, romantisch, een tijger in bed, etc, etc, etc...........dat vind ik gewoon zoeken naar de perfecte man en die bestaat niet!

De vrouw van tegenwoordig heeft zo gigaveel noten op haar zang dat ze zichzelf in de vingers snijdt. Daar is het verliezen van moederschap er 1 van!

Ik zou zeggen.

Invriezen van eitjes prima, maar dan gelijk lekker diep in je eigen buidel tasten en anders niet zeiken.
Ik heb de docu gezien en ik keek omdat het misschien ook iets voor mij is..

Mijn ouders kregen mij ook toen ze ouder waren en ondanks dat ik er geen "last" van had heb ik altijd gezegd dat ik wel jong kinderen wilde.

Helaas liep dit allemaal wat anders omdat ik namelijk geen geschikte partner had/heb waarbij dit ook mee te realiseren was.

Niks geen lange studies, verre reizen of geweldige carriere!

Nu ben ik achter in de 30 en heb nog steeds een kinderwens en zou ik het toch fijn vinden om de tijd te kunnen "rekken" in de hoop een leuke vader voor mijn kid(s) te ontmoeten.

Oordeel niet te snel over de mensen die eventueel voor deze noodgreep kiezen (want zo zie ik het) want niemand zal daar zomaar voor gaan.
quote:Schilderspalet schreef op 06 november 2010 @ 14:12:

[...]

Ik zou het echt te belachelijk voor woorden vinden als door zo'n stomme grap de zorgpremie nog meer ophoog gaat.

Als je kinderen wilt dat zorg je dat ze er komen en anders is het gewoon dikke vette pech! Totaal geen medelijden mee.

'De ware niet tegenkomen', klinkt zoiets als: ik ben nog steeds op zoek naar die perfecte man, met dito inkomen, atletisch gebouwd, een dijk van een baan, welbespraakt, lief, romantisch, een tijger in bed, etc, etc, etc...........dat vind ik gewoon zoeken naar de perfecte man en die bestaat niet!

De vrouw van tegenwoordig heeft zo gigaveel noten op haar zang dat ze zichzelf in de vingers snijdt. Daar is het verliezen van moederschap er 1 van!

Ik zou zeggen.

Invriezen van eitjes prima, maar dan gelijk lekker diep in je eigen buidel tasten en anders niet zeiken.

Wat een egoistische mensen komen hier.

Je leeft in een maatschappij en dan draag je gezamenlijk de kosten. Soms vind je bepaalde kosten onzin en soms komt het jou ook mooi uit.
quote:Schilderspalet schreef op 06 november 2010 @ 14:12:

[...]

Ik zou zeggen.

Invriezen van eitjes prima, maar dan gelijk lekker diep in je eigen buidel tasten en anders niet zeiken.Sja en ik heb altijd zo'n medelijden met die wanhopige meiden die meteen voor de eerste de beste loser vallen, zodat ze in ieder geval maar iemand hebben omdat ze het niet in hun eentje durven te rooien. Zo sneu.
Ik veroordeel niemand, ik heb alleen mijn eigen mening en zo ver ik weet mag ik die hebben.
Schilderspalet, ik vind jouw reaktie een beetje kort door de bocht.

Eigenlijk zeg je nu dat ook mensen die voor IVF moeten kiezen eigenlijk vette pech hebben. Vind ik best een beetje hard.

En is het niet zo dat hoe ouder je wordt je je ook steeds meer realiseert dat uiterlijke schijn en de rest van jouw opgenoemde eisenpakket er juist steeds minder toe doet en je meer gaat kijken naar de persoon zelf?

Kijk ik ben het er mee eens dat het een kostbare zaak is, en ja die zorgpremies schieten door het dak, het mooie is wel dat ik als alleenstaande nu ook aan allerlei zaken mee betaal waar ik niets mee te maken heb en tja daar heb ik verder ook niets over te zeggen. So be it.
Zometeen in Rondom 10 een discussie hierover.
Ach schilderspalet drukt zich een beetje uit als een lompe boer in een porseleinkast maar.................

ergens heeft ze wel n punt; hoe ver gaan we met de ingrepen omtrent zwanger worden?

IVF is tegenwoordig ingeburgerd maar nu is het eicellen invriezen. Een totale eileider kan ook al. Dit moet volgens mij ergens stoppen.

Een vrouw is geen machine, sommige vrouwen zullen toch moeten accepteren dat er geen kinderen zullen komen.

wat betreft de perfecte man denk ik dat vrouwen tegenwoordig inderdaad teveel noten op hun zang hebben. Maar zo zijn we ook geprogrammeerd en daar is moeilijk tegen te strijden.

Een bepaald eisenpakket moet je ook zien te houden. Je krijgt niet met de eerste de beste kinderen (hoop ik..............)
Inderdaad, al die ouders die zeuren dat ze er niet aan willen meebetalen: wie betaalt jullie kinderbijslag..
okay, zullen we de kinderbijslag dan aftrekken van de kosten voor IVF/eicellen invriezen?
Tja wij 'armeren' betalen ook mee aan de HRA van de 'rijkeren'....zo kunnen we blijven doorgaan met zeuren.
quote:Iwannalive schreef op 06 november 2010 @ 14:22:

[...]

Wat een egoistische mensen komen hier.

Je leeft in een maatschappij en dan draag je gezamenlijk de kosten. Soms vind je bepaalde kosten onzin en soms komt het jou ook mooi uit.

Ik vind dat IVF wél vergoed zou moeten worden, maar alleen aan stellen die onvruchtbaar zijn, of andere medische problemen hebbenof hebben gehad. En dan zou van mij de grens van 3 pogingen omhoog mogen naar 4 of 5.

Niet vergoeden bij het uitstellen van de kinderwens dmv eitjes invriezen. De grens van IVF ligt nu bij leeftijd 42 bij de vrouw, lijkt mij een prima uitgangspunt.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Starshine schreef op 07 november 2010 @ 06:25:

okay, zullen we de kinderbijslag dan aftrekken van de kosten voor IVF/eicellen invriezen?

Ja ja zo kunnen we nog wel even doorgaan als de kosten nu de issue is...

Wat dacht je van de kosten voor elke dag insuline spuiten voor mensen met Diabetes type 2 omdat ze door eigen toedoen overgewicht hebben? In 2007 waren dit er 740.000, waar van 90% type 2, dankzij overgewicht en ongezonde levensstijl.

Kosten van diabetes

* In 2003 werd vanwege diabetes en de hieraan verbonden complicaties ¤ 1,2 miljard aan zorgkosten uitgegeven. Dit is 2% van het totale gezondheidszorgbudget. Voor mannen met diabetes bedroegen de kosten gemiddeld ¤ 1.870,- en voor vrouwen ¤ 1.925,-. In vergelijking met andere chronische ziekten lijken die kosten redelijk hoog.Meer lezen.

* In de periode 2000-2004 stegen uitgaven aan hulpmiddelen voor diabetes (zoals glucosemeters, teststrips en apparatuur voor het afnemen van bloed). In 2000 werd aan ziekenfondspatiënten hiervoor ruim 48 miljoen euro vergoed. In 2004 naar schatting 83 miljoen. In 2007 had 90% van de diabetespatienten type 2.

Zullen we die discussie over de kosten maar achterwege laten...

Lijkt me een goed plan, zeker aangezien eitjes invriezen helemaal niet vergoed wordt...
quote:Maleficent schreef op 07 november 2010 @ 09:46:

[...]

Niet vergoeden bij het uitstellen van de kinderwens dmv eitjes invriezen. De grens van IVF ligt nu bij leeftijd 42 bij de vrouw, lijkt mij een prima uitgangspunt.En hoe maak je dat nou hard, dat iemand heel bewust 'lekker heeft zitten uitstellen'. En voor anderen willen bepalen wanneer ze pech hebben gehad lijkt me ook niet zinvol. Iedereen mag nog steeds kinderen krijgen. Leuk he, leven in een vrij land.
Kiezen voor kinderen, kiezen voor carriere, kiezen voor verre reizen, kiezen voor geluk, enzovoorts....

Ik denk dat 'men' in het algemeen teveel aanneemt dat geluk iets maakbaars is. Het is een meer en meer gangbaar idee dat je zelf verantwoordelijk bent voor je leven. Deels is dat natuurlijk ook zo. Je moet keuzes maken en daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Als het even kan laat je niets aan het toeval over.

De factor pech is een factor geworden die niet meer toelaatbaar is. Maar de maakbaarheid van je leven is een illusie.

We kunnen het niet allemaal in de hand houden. Sommige kaarten kies je niet zelf, die worden voor je geschud.

Ik denk dat we minder hard voor onszelf moeten zijn en moeten aanvaarden dat niet alles maakbaar is. Erkennen dat 'pech', met al het bijbehorende verdriet ook een plaats mag hebben.

Een oplossing zoeken in de medische molen om een niet beïnvloedbare factor uit te schakelen is geen oplossing. Het is een vlucht.
quote:Maleficent schreef op 07 november 2010 @ 09:46:

[...]

Ik vind dat IVF wél vergoed zou moeten worden, maar alleen aan stellen die onvruchtbaar zijn, of andere medische problemen hebbenof hebben gehad. En dan zou van mij de grens van 3 pogingen omhoog mogen naar 4 of 5.

Niet vergoeden bij het uitstellen van de kinderwens dmv eitjes invriezen. De grens van IVF ligt nu bij leeftijd 42 bij de vrouw, lijkt mij een prima uitgangspunt.

Kom zeg hoeveel mensen gaan er wel niet uit de bootvallen, als we op die manier met elkaar omgaan.

Daarnaast bijna 3 kwart van de IVF behandelingen wordt door de mensen zelf betaald!

En besef je wel waar je verder nog aan meebetaalt?

Longkankerpatienten die stug zijn blijven doorroken ondanks de campagnes dat roken schadelijk is voor de gezondheid met de dood als gevolg? Wil je daar wel voor meebetalen?

HIV patienten die zijn besmet tijdens het toch bewust hebben van onveilige sex, ondanks de enorme informatiecampagnes van de overheid. Wil je daar wel voor meebetalen?

En wat dacht je van de kosten voor de verslavingszorg?

Kosten voor zorg bij alcohol en drugs ruim 309 miljoen euro

In 2005 is 309,5 miljoen euro uitgegeven aan misbruik en afhankelijkheid van alcohol en drugs (zie tabel 1). Hiervan is 223,1 miljoen euro uitgegeven via de AWBZ en 83,4 miljoen via de overheid. De overige drie miljoen euro is anders gefinancierd. De uitgaven waren het grootst voor de leeftijdsgroep van 20-44 jaar. Ook maar stopzetten en niet meer aan meebetalen?

Voor het gemak vergeten jullie dat de vrouwen die een dergelijke medische behandeling nodig hebben, waarschijnlijk langer geld in het laadje hebben gebracht omdat ze in hun eigen onderhoud voorzien....

En hoe zit het met alle niet werkende moeders die vanaf hun twintigste thuis zitten, geen baan hebben, een uitkering ontvangen, kinderbijslag ontvangen, of alimentatie ontvangen, huursubsidie ontvangen en weet ik veel wat meer ontvangen, en als de kinderen al lang zelfstandig zijn, nog thuis blijven zitten, nog nooit hebben gehoord van herintreden omdat ze nog nooit hebben gewerkt en dat ook nooit willen gaan doen. Kortom zij kiezen ervoor om hun hele leven lang fulltime en non-stop door anderen te worden verzorgd. Die geldkraan ook maar dichtdraaien?

Ik betaal aan al het bovenstaande en meer al jaren mee. Ik verdien jaarlijks inmiddels een-x keer modaal. Vind ik het erg om mee te betalen. Nee. Ik kom niks te kort en als ik er een boterham minder voor zou moeten eten en ipv 2 keer, maximaal 1x per jaar op vakantie zou kunnen gaan, dan betaal ik er nog GRAAG aan mee als onderdeel van deze maatschappij. Maar als dan zou blijken dat ik straks enkel door IVF zwanger kan raken en dat daar kosten aan verbonden zijn, wil ik echt niemand met zijn vingertje naar mij zien wijzen dat ik geld kost. Daarnaast hoor ik bij het grootste percentage dat die kosten zelf zal kunnen dragen.
quote:Guinevieve schreef op 07 november 2010 @ 10:44:

Kiezen voor kinderen, kiezen voor carriere, kiezen voor verre reizen, kiezen voor geluk, enzovoorts....

Ik denk dat 'men' in het algemeen teveel aanneemt dat geluk iets maakbaars is. Het is een meer en meer gangbaar idee dat je zelf verantwoordelijk bent voor je leven. Deels is dat natuurlijk ook zo. Je moet keuzes maken en daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Als het even kan laat je niets aan het toeval over.

De factor pech is een factor geworden die niet meer toelaatbaar is. Maar de maakbaarheid van je leven is een illusie.

We kunnen het niet allemaal in de hand houden. Sommige kaarten kies je niet zelf, die worden voor je geschud.

Ik denk dat we minder hard voor onszelf moeten zijn en moeten aanvaarden dat niet alles maakbaar is. Erkennen dat 'pech', met al het bijbehorende verdriet ook een plaats mag hebben.

Een oplossing zoeken in de medische molen om een niet beïnvloedbare factor uit te schakelen is geen oplossing. Het is een vlucht.

Hier wil ik nog even het volgende over zeggen.

Ik heb gisteren de discussie gezien bij Rondom 10 en me afgevraagd...

Waarom was er maar 1 man bij de discussie betrokken?

Is dit werkelijk een probleem dat de vrouw alleen gecreerd heeft? Nee natuurlijk niet. Na mijn afstuderen was er in de hele Randstad echt geen vent te vinden die dacht aan kinderen krijgen (ik had destijds twee serieuze lange relaties). En tijdens je studeren was het destijds ook niet gebruikelijk om kinderen te krijgen, laat staan dat je een man kon vinden die daar "aan toe was". En praktisch viel dat niet te regelen. Kinderopvang stond in de kinderschoenen en als je studeert verhuist men naar de grote stad, weg van de ouders (lees: oma) die eventueel zouden kunnen oppassen.

Zoals ik al eerder zei zet tegenover die vrouwen eens de mannen van dezelfde generatie neer. Hoeveel daarvan met dezelfde achtergrond zijn er voor hun 30ste vader geworden... Of zelfs nog voor hun 35ste vader geworden? En waarom worden zij dan niet in de discussie betrokken, met wie hadden die vrouwen destijds dan hun kinderen moeten krijgen?

Ik begrijp dus echt niet dat deze discussie volledig getrokken wordt richting de verantwoordelijkheid van alleen de vrouwen. Het is iets dat de overheid zelf heeft gevoed, sterker nog heeft gecreëerd. Alles was gefocust op het ontwikkelen van de vrouw tot zelfstandig individu. Kinderen krijgen was voor latere zorg. Pas sinds een kleine 8 a 10 jaar is men voorzichtig begonnen met wijzen op de risico's van het afnemen van je vruchtbaarheid. Had men destijds maar net zoveel campagnes gewijd aan dit onderwerp als aan de Kies Exact en dergelijke campagnes, dan had je als vrouw destijds ook het besef gehad dat er haast bij was, en hopelijk was dat dan ook tot de mannen doorgedrongen.

Nog even over die ene man die aanwezig was tijdens de discussie bij Rondom 10. Gewoon om een beeld te krijgen hoe er maar enkel gewezen wordt naar de vrouw.

Deze ene man zei eerst dat hij zijn leeftijdsgrens om nog vader te worden eerst had gesteld op 37 jaar (wilde niet te oud vader worden) maar inmiddels had bijgesteld naar 42jaar, want hij was inmiddels al 37 en nog geen vader. Deze zelfde man komt als de discussie gaat over het verschuiven van leeftijdsgrenzen bij vrouwen ineens kritiek leveren op de aanwezige single vrouw (met donker haar) die aangeeft haar grenzen inmiddels ook maar verschoven te hebben. Huh... dus als man mag je lekker je grenzen blijven verschuiven (hij vond zichzelf eerst als 38jarige te oud en nu pas als 43jarige), en als je dat als vrouw doet dan moet je daar verantwoordelijkheid over afleggen? Het medische aspect is hierbij geen reden want de discussie ging op dat moment over hoe het voor de kinderen is om oude ouders te hebben. Dus een te ouwe vader zijn is geen enkel probleem, maar een ouwe moeder wel?

Daarnaast zegt deze 37jarige man dat de vrouwen te kritisch zijn?

Waarop die andere single vrouw uit Amsterdam (lichtere haarkleur), ze had er beter niet bij aanwezig kunnen zijn, schaapachtig gaat zitten lachen en knikken en zeggen dat ze dat niet kan ontkennen. En later in de discussie bevestigt ze net zo schaapachtig nog een cliche over hip en happening willen zijn, feestjes hebben en op vakantie willen gaan... Jammer dat ze niet nog even benadrukt dat dat, indien dat al geldt als reden (is bij mij nooit een reden geweest), niet enkel de reden van de vrouw is, maar juist ook van de jonge van zijn vrijheid blijheid willen genieten de man is. En nogmaals kinderen krijgen lukt ons in principe niet alleen.

Tuurlijk zijn vrouwen ook kritisch, het gaat om je levenspartner. Ja een aantal generaties geleden waren we dat nog niet, omdat er geen financiele gelijkheid/onafhankelijkheid bestond. De man waar je kinderen mee krijgt beoordeel je toch anders dan iemand waar je even een avondje mee schuifelt. En dan heb ik het niet over of hij wel of geen witte sportsokken draagt, kom op zeg. Daarnaast, leer mij een niet kritische man kennen?

Een vrouw moet niet te dik zijn, mag niet langer zijn dan de kleine man, ze moet lang haar hebben, zelfstandig zijn, maar stiekem toch ook weer niet te zelfstandig, ze moet vooral haar "eigen ding" blijven doen, want dat wil de man ook vooral zijn "eigen ding" blijven doen. En wie doet dan uiteindelijk "het ding" met de kinderen?

Die man van 37jaar die in de studio zat is zelf gewoon net zo kritisch, hij valt op een bepaald type vrouw dat kritisch is en dan ligt het ineens aan haar als hij haar niet kan krijgen. Als hij zelf niet kritisch was, had heeft hij morgen nog een vrouw naast hem op de bank zitten. Er zijn nog zat vrouwen die gewoon een kind willen en niet zoveel noten op hun zang hebben, maar daar zie je hem toch ook niet mee.

Verder vond ik het echt van de potgerukt dat er vrouwen met eigen kinderen kwamen vertellen dat een vrouw met kinderwens, zonder eigen kinderen daar maar op een bepaald moment overheen moest kunnen stappen. Of die hoogleraar adoptie die het echt volledig de vrouw aanrekent. Of de vrouw die zelf nadat ze in de medische molen heeft gezeten de stekker eruit heeft getrokken en nu gelukkig is zonder kinderen. Prima om al die kanten te belichten, maar vergeet even niet dat jij zelf destijds de keuze had, niemand heeft jou iets verboden.

En dan hadden we nog de Christelijke vrouw, die op haar 23ste gewoon haar kinderen gehad heeft en heeft gestudeerd en in de Randstad woont. Ja lieverd, maar jij bent Christelijk. Waarschijnlijk ging ze als maagd het huwelijk in en was keurig getrouwd voordat de kinderen kwamen. Niks mis met Christelijk zijn, integendeel zelfs. Ik denk juist omdat zij Christelijk was en zij een man heeft die dat ook is, hij zijn verantwoordelijkheid nam en niet dacht, ja maar ik wil nog een jaar of 10 "vrijheid blijheid" en "mijn eigen ding doen".

Enfin ik heb inmiddels een hele leuke vriend en als we elkaar nog wat beter kennen gaan we ervoor. Mijn geluk? Mijn vriend is in de 40 en was niet enkel geinteresseerd in vrouwen van begin 30. Want dat is ook nog een "probleem". Vind als eind dertiger maar een man met kinderwens die jou niet te oud vindt. De grapjassen hoppen gewoon een generatie lager, want je gunt je kind toch wel een leuke jonge moeder... als je zelf achter je rolator loopt.

Gelukkig slaat de vrouw terug. De oudere vrouw met tien jaar jongere man komt steeds meer voor. Hebben de kinderen straks een oudere moeder maar een jongere vader (die nog lekker kan voetballen met ze, want onderschat dat voetballen niet hoor... hele generaties hebben nooit gevoetbald met hun piepjonge vader, maar het is ooo zo belangrijk). De rollen zijn omgedraaid.
quote:Mazou schreef op 06 november 2010 @ 21:02:

Zometeen in Rondom 10 een discussie hierover.Nog bedankt voor de tip
hoi Iwannalive, ik probeerde je mailadres te krijgen van een Angel, maar ik kreeg geen antwoord, daarom heb ik je nu als vriend uitgenodigd en dan kunnen we mailadressen uitwisselen wb een onderwerp van enkele pagina';s terug).

verder ben ik het helemaal eens met je betoog hierboven...
Fan van Iwannalive en Emaille
quote:Iwannalive schreef op 07 november 2010 @ 10:47:

[...]

Kom zeg hoeveel mensen gaan er wel niet uit de bootvallen, als we op die manier met elkaar omgaan.

Ik vind dat je vreselijk aan het doordraven bent.

Dit is gewoon mijn mening, en ik betaal met alle liefde mee aan het collectiviteits systeem, en idd ook voor mensen die ziektes krijgen waar ik niks mee te maken heb of krijg. Geen enkel probleem.

Echter, er zijn meer wegen die naar de weg van Rome leiden. Als je kinderwens zo groot is, maar er is geen partner, dan zou je een donor kunnen overwegen.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Iwannalive schreef op 07 november 2010 @ 11:57:

[...]

Hier wil ik nog even het volgende over zeggen.

Ik heb gisteren de discussie gezien bij Rondom 10 en me afgevraagd...

Waarom was er maar 1 man bij de discussie betrokken?

Is dit werkelijk een probleem dat de vrouw alleen gecreerd heeft? Nee natuurlijk niet. Na mijn afstuderen was er in de hele Randstad echt geen vent te vinden die dacht aan kinderen krijgen (ik had destijds twee serieuze lange relaties). En tijdens je studeren was het destijds ook niet gebruikelijk om kinderen te krijgen, laat staan dat je een man kon vinden die daar "aan toe was". En praktisch viel dat niet te regelen. Kinderopvang stond in de kinderschoenen en als je studeert verhuist men naar de grote stad, weg van de ouders (lees: oma) die eventueel zouden kunnen oppassen.

Zoals ik al eerder zei zet tegenover die vrouwen eens de mannen van dezelfde generatie neer. Hoeveel daarvan met dezelfde achtergrond zijn er voor hun 30ste vader geworden... Of zelfs nog voor hun 35ste vader geworden? En waarom worden zij dan niet in de discussie betrokken, met wie hadden die vrouwen destijds dan hun kinderen moeten krijgen?

Ik begrijp dus echt niet dat deze discussie volledig getrokken wordt richting de verantwoordelijkheid van alleen de vrouwen. Het is iets dat de overheid zelf heeft gevoed, sterker nog heeft gecreëerd. Alles was gefocust op het ontwikkelen van de vrouw tot zelfstandig individu. Kinderen krijgen was voor latere zorg. Pas sinds een kleine 8 a 10 jaar is men voorzichtig begonnen met wijzen op de risico's van het afnemen van je vruchtbaarheid. Had men destijds maar net zoveel campagnes gewijd aan dit onderwerp als aan de Kies Exact en dergelijke campagnes, dan had je als vrouw destijds ook het besef gehad dat er haast bij was, en hopelijk was dat dan ook tot de mannen doorgedrongen.

Nog even over die ene man die aanwezig was tijdens de discussie bij Rondom 10. Gewoon om een beeld te krijgen hoe er maar enkel gewezen wordt naar de vrouw.

Deze ene man zei eerst dat hij zijn leeftijdsgrens om nog vader te worden eerst had gesteld op 37 jaar (wilde niet te oud vader worden) maar inmiddels had bijgesteld naar 42jaar, want hij was inmiddels al 37 en nog geen vader. Deze zelfde man komt als de discussie gaat over het verschuiven van leeftijdsgrenzen bij vrouwen ineens kritiek leveren op de aanwezige single vrouw (met donker haar) die aangeeft haar grenzen inmiddels ook maar verschoven te hebben. Huh... dus als man mag je lekker je grenzen blijven verschuiven (hij vond zichzelf eerst als 38jarige te oud en nu pas als 43jarige), en als je dat als vrouw doet dan moet je daar verantwoordelijkheid over afleggen? Het medische aspect is hierbij geen reden want de discussie ging op dat moment over hoe het voor de kinderen is om oude ouders te hebben. Dus een te ouwe vader zijn is geen enkel probleem, maar een ouwe moeder wel?

Daarnaast zegt deze 37jarige man dat de vrouwen te kritisch zijn?

Waarop die andere single vrouw uit Amsterdam (lichtere haarkleur), ze had er beter niet bij aanwezig kunnen zijn, schaapachtig gaat zitten lachen en knikken en zeggen dat ze dat niet kan ontkennen. En later in de discussie bevestigt ze net zo schaapachtig nog een cliche over hip en happening willen zijn, feestjes hebben en op vakantie willen gaan... Jammer dat ze niet nog even benadrukt dat dat, indien dat al geldt als reden (is bij mij nooit een reden geweest), niet enkel de reden van de vrouw is, maar juist ook van de jonge van zijn vrijheid blijheid willen genieten de man is. En nogmaals kinderen krijgen lukt ons in principe niet alleen.

Tuurlijk zijn vrouwen ook kritisch, het gaat om je levenspartner. Ja een aantal generaties geleden waren we dat nog niet, omdat er geen financiele gelijkheid/onafhankelijkheid bestond. De man waar je kinderen mee krijgt beoordeel je toch anders dan iemand waar je even een avondje mee schuifelt. En dan heb ik het niet over of hij wel of geen witte sportsokken draagt, kom op zeg. Daarnaast, leer mij een niet kritische man kennen?

Een vrouw moet niet te dik zijn, mag niet langer zijn dan de kleine man, ze moet lang haar hebben, zelfstandig zijn, maar stiekem toch ook weer niet te zelfstandig, ze moet vooral haar "eigen ding" blijven doen, want dat wil de man ook vooral zijn "eigen ding" blijven doen. En wie doet dan uiteindelijk "het ding" met de kinderen?

Die man van 37jaar die in de studio zat is zelf gewoon net zo kritisch, hij valt op een bepaald type vrouw dat kritisch is en dan ligt het ineens aan haar als hij haar niet kan krijgen. Als hij zelf niet kritisch was, had heeft hij morgen nog een vrouw naast hem op de bank zitten. Er zijn nog zat vrouwen die gewoon een kind willen en niet zoveel noten op hun zang hebben, maar daar zie je hem toch ook niet mee.

Verder vond ik het echt van de potgerukt dat er vrouwen met eigen kinderen kwamen vertellen dat een vrouw met kinderwens, zonder eigen kinderen daar maar op een bepaald moment overheen moest kunnen stappen. Of die hoogleraar adoptie die het echt volledig de vrouw aanrekent. Of de vrouw die zelf nadat ze in de medische molen heeft gezeten de stekker eruit heeft getrokken en nu gelukkig is zonder kinderen. Prima om al die kanten te belichten, maar vergeet even niet dat jij zelf destijds de keuze had, niemand heeft jou iets verboden.

En dan hadden we nog de Christelijke vrouw, die op haar 23ste gewoon haar kinderen gehad heeft en heeft gestudeerd en in de Randstad woont. Ja lieverd, maar jij bent Christelijk. Waarschijnlijk ging ze als maagd het huwelijk in en was keurig getrouwd voordat de kinderen kwamen. Niks mis met Christelijk zijn, integendeel zelfs. Ik denk juist omdat zij Christelijk was en zij een man heeft die dat ook is, hij zijn verantwoordelijkheid nam en niet dacht, ja maar ik wil nog een jaar of 10 "vrijheid blijheid" en "mijn eigen ding doen".

Enfin ik heb inmiddels een hele leuke vriend en als we elkaar nog wat beter kennen gaan we ervoor. Mijn geluk? Mijn vriend is in de 40 en was niet enkel geinteresseerd in vrouwen van begin 30. Want dat is ook nog een "probleem". Vind als eind dertiger maar een man met kinderwens die jou niet te oud vindt. De grapjassen hoppen gewoon een generatie lager, want je gunt je kind toch wel een leuke jonge moeder... als je zelf achter je rolator loopt.

Gelukkig slaat de vrouw terug. De oudere vrouw met tien jaar jongere man komt steeds meer voor. Hebben de kinderen straks een oudere moeder maar een jongere vader (die nog lekker kan voetballen met ze, want onderschat dat voetballen niet hoor... hele generaties hebben nooit gevoetbald met hun piepjonge vader, maar het is ooo zo belangrijk). De rollen zijn omgedraaid.

Het is niet zo gek dat er naar vrouwen word gekeken, aangezien het een probleem van vrouwen is, de vrouw is maar tot 35 jaar op z'n vruchtbaarst en de man is dat blijvend, en dan kan je wel naar de mannen gaan wijzen als schuldig, je hebt nu eenmaal de keuze om wel of geen kids te willen en het is aan jou hoe en wanneer je probeerd zwanger te worden.

Maar ja dat is mijn mening.
Ronnie Ronnie Ronnie, ook al zeg je dat je niemand veroordeelt, en dat het slechts 'jouw mening' is: we hebben allemaal in al je postings je oordelen kunnen lezen. Je kan het proberen te verbloemen als een 'mening' maar in feite ben je steeds aan het oordelen. Dus: give it up. Je bent gewoon geen leuk mens. Maar hee, da's mijn mening he.
aiiiii zoiets zal je maar gezegd worden....

(je bent gewoon geen leuk mens)

ik vind uberhaupt dat er zeer hard geoordeeld wordt op dit forum. en als je daar wat van zegt dan zegt men daar weer wat van.

de wal staat hier echt vol met de beste stuurlui.

makkelijk roepen dat je "gewoon pech"hebt als je tegen je 40e geen kind hebt en er een wil.

Iwannalive ik heb je uitgenodigd als vriend. en als dat niet lukt zet ik mijn mailadres wel even tijdelijk online.

daaaag
Fan van Iwannalive en Emaille

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven