Hoe is dat nu, alleen zoons?

07-11-2010 16:51 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik ben nu 20 weken zwanger van de tweede en heb net de 20 weken echo achter de rug. Heel spannend weer, maar gelukkig zag alles er goed uit! We krijgen wederom een zoon. En hier moet ik dus even aan wennen.... Ik, die mezelf vooral zag met meiden, wordt nu een echte jongensmoeder! De kans is aanwezig dat we het bij twee kinderen houden.

Ik ben heel benieuwd naar verhalen van meiden die ook alleen zoons hebben, is het leuk, vertel, vertel, vertel!! En moesten jullie er ook stiekum een beetje aan wennen of juist helemaal niet? Zal het heel anders zijn dan dochters?

Dus kom maar door met alle voordelen van die lieve kereltjes!
Geweldig! Proficiat met de komst van jullie nieuwe zoon.

Ik heb 2 zoons en stiekem was het mijn droomwens.

Ik zie het nog voor me dat ze naar de theekast waren gekropen waar ook een bus pure cacao lag en ze daar zich helemaal mee ondergesmeerd hadden.

Die snoetjes
Zonen zijn erg trouw aan de moeder, dat is een levenslange liefde, waar meiden zich vanaf een bepaalde leeftijd losrukken van hun moeder en het ineens zelf een stuk beter weten

Dus met zonen zit je als moeder in ieder geval goed.
ik heb 2 zonen en vind geweldig.

vraag het aan een moeder die 2 dochters heeft, die zal zeggen dat dat geweldig is.

en een moeder die een zoon en een dochter heeft zal zeggen dat dat geweldig is.

Het zijn je kinderen en dat is gewoon super!

Nou heb ik nooit de grote droom van dochters gehad, dus ik herken het moeten wennen niet. Ik was alleen maar heel blij, zag direct twee knullen samen spelen en zo is het dus ook.Ik zie ze later wel samen gaan stappen hoor!
Zonen zijn later voor moeders veel leuker.

Een moeder-dochter relatie is vaak moeizamer.
Geweldig!
Ik had stiekem de hoop bij de eerste op een jongen, omdat ik vind dat elk kind een grote broer zou moeten hebben ( ja, dan heeft de oudste wel pech, natuurlijk ). Ik vond een jongetje zó leuk dat ik echt geen seconde " jammer " gedacht heb toen de volgende ook een knul bleek te zijn.

Er zijn dingen die ik niet doe, die moeders met meiden wel ( maar ook niet altijd ) doen, zoals gezellig winkelen ( ik winkel wel, maar het is zelden gezellig ) of een jankfilm kijken.

Ik heb me in sommige gevallen " aangepast " ; het was bijvoorbeeld of zaterdags alleen thuis zitten of mee naar sport.

Er komen hele leuke meiden over de vloer, daar kan ik ook wel weer erg van genieten, want daar heb ik toch een heel ander soort babbel mee dan met hun vrienden.

Ik was zelf een enorm poppenkind maar ik heb zó genoten van alle ridder- en cowboyspullen en garage's. Stiekem vond ik ouders met alleen maar meisjes weleens een beetje zielig, zo blij was ik met mijn gassies.

Jongens zijn net zo leuk als meisjes.

Ze zijn anders.

Maar alles went.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:bommi schreef op 07 november 2010 @ 17:07:

Die brengen wel weer een schoondochter mee, en die kunnen het niet altijd even best vinden met hun schoonmama.

Een moeder-dochter relatie is vaak moeizamer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maar een dochter trekt wel meer naar haar eigen familie dan naar schoonfamilie waardoor diezelfde zonen dus ineens weer minder met moeder hebben.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 november 2010 @ 17:10:

Stiekem vond ik ouders met alleen maar meisjes weleens een beetje zielig, zo blij was ik met mijn gassies.

Ik durfde dat ook nooit zo goed toe te geven.
quote:bommi schreef op 07 november 2010 @ 17:07:

Een moeder-dochter relatie is vaak moeizamer.Helaas zie ik in mijn omgeving het tegenovergestelde, de dochters trekken meer naar de moeder toe dan de zoons als ze op volwassen leeftijd zijn. Mijn schoonmoeder heeft 2 dochters, 3 zoons, ze klaagt vaak dat ze van haar zoons amper wat hoort, de dochters gaan heel regelmatig naar hun moeder toe, die bellen ook bijna dagelijks. De zoons doen dat niet, heeft niets met de schoondochters te maken, juist de zoon zonder vrouw laat het minste van zich horen. Mijn man houdt zijn moeder graag op afstand en daar bemoei ik me dan niet mee, tegen mij is mijn schoonmoeder altijd vriendelijk.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:Cateautje schreef op 07 november 2010 @ 17:05:

Zonen zijn erg trouw aan de moeder, dat is een levenslange liefde, waar meiden zich vanaf een bepaalde leeftijd losrukken van hun moeder en het ineens zelf een stuk beter weten

Dus met zonen zit je als moeder in ieder geval goed.

Juist niet, meisjes trekken naar hun moeder, zeker als meisjes zelf moeder worden. En de mannen gaan gezellig mee naar de moeder hun vrouw, maar andersom.......

Ik zie het bij mijn man ook, 2 zoons, beide wilde geen contact meer met hun moeder. Maar mijn man gaat maar wat graag mee naar mijn moeder, waar we dus ook wekelijks komen.

En ik weet nog dat mijn buurvrouw vroeger, die 3 zoons had, jaloers was op mijn moeder, die meisjes had, want meisjes blijven heel hun leven trouw aan hun ouders (moeder) en jongens volgens hun vrouw.

Ik ben blij dat ik meiden heb.
quote:Gravinnetje schreef op 07 november 2010 @ 17:14:

Maar een dochter trekt wel meer naar haar eigen familie dan naar schoonfamilie waardoor diezelfde zonen dus ineens weer minder met moeder hebben.Ligt er ook een beetje aan of je een schoonmoeder of schoonloeder wordt van je toekomstige schoondochter.
Overigens zag ik het ook bij mijn ex-schoonfamilie, de dochters namen hun moeder meer mee op sleeptouw dan de zoons. Mijn ex had ook een heel andere band met zijn moeder dan zijn zussen, zijn zussen waren erg close met hun moeder.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:TheEmpress schreef op 07 november 2010 @ 17:15:

[...]

Juist niet, meisjes trekken naar hun moeder, zeker als meisjes zelf moeder worden. En de mannen gaan gezellig mee naar de moeder hun vrouw, maar andersom.......

Ik zie het bij mijn man ook, 2 zoons, beide wilde geen contact meer met hun moeder. Maar mijn man gaat maar wat graag mee naar mijn moeder, waar we dus ook wekelijks komen.

En ik weet nog dat mijn buurvrouw vroeger, die 3 zoons had, jaloers was op mijn moeder, die meisjes had, want meisjes blijven heel hun leven trouw aan hun ouders (moeder) en jongens volgens hun vrouw.

Ik ben blij dat ik meiden heb.

Dit alles wat jij nu zegt heeft niets te maken met hoe jongens of meisjes zijn, maar hoe jezelf als ouder ben vind ik.

Je kan mij namelijk niet wijsmaken dat wanneer je als zoon een leuke jeugd hebt gehad met een hechte band met je ouders, je op latere leeftijd niets meer met hen (of vader-moeder) te maken wilt hebben. Dan is er toch iets mis gegaan in de moeder-kind relatie denk ik.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 november 2010 @ 17:10:

Stiekem vond ik ouders met alleen maar meisjes weleens een beetje zielig, zo blij was ik met mijn gassies.

Haha, en ik heb altijd een beetje medelij gehad met jongensmoeders, die drukte en herrieschoppers. En nog steeds, ben zo blij met mijn 2 tienerdochters. Maar inderdaad, waarschijnlijk had ik precies het tegenovergestelde gezegd als ik 2 jongens had.
ik vind het ook onzin. Mijn vriend komt echt net zo veel bij zijn ouders, als ik bij de mijne hoor. Ze zijn de kleinkinderen ook net zo vaak. Ik denk ook dat het inderdaad er aan ligt wat voor je jeugd hebt gehad en hoe jij je opstelt als schoonmoeder/oma.
Niets meer mee te maken hebben is een groot woord. Het gaat erom dat dochters veel meer naar hun moeder trekken en gezellige dingen doen. Man volgt dan vaak automatisch. Dat heeft niets met de band van die man met zijn eigen moeder te maken.
Eensch met Empress. Tijd voor een alleen-maar-meiden-topic
quote:Uma schreef op 07 november 2010 @ 17:22:

Eensch met Empress. Tijd voor een alleen-maar-meiden-topic Ja! Ik weet nog dat mijn jongste geboren was en dat ik helemaal in de gloria was, wéér een dochter!! 2 meisjes, wat had ik geluk!!
Wat ik wel triest vind, is als iemand alleen kinderen van het ene geslacht heeft eigenlijk liever kinderen van het andere geslacht had gewild en dat ook openlijk uit. Ik weet nog dat een buurvrouw van mijn zwaar teleurgesteld was dat ze een tweede zoon kreeg, ze had liever dochters gehad, en dat heeft ze nog jarenlang lopen verkondigen, vond het zielig voor die jongens(ze had er 4, ze ging door in de hoop dat, maar na de vierde stopte ze).
Derde meisje hier op komst
Mijn oma had er zes. Geloof dat ze het wel leuk vond.
quote:Gravinnetje schreef op 07 november 2010 @ 17:22:

Niets meer mee te maken hebben is een groot woord. Het gaat erom dat dochters veel meer naar hun moeder trekken en gezellige dingen doen. Man volgt dan vaak automatisch. Dat heeft niets met de band van die man met zijn eigen moeder te maken.Kan je dan dezelfde conclusie trekken dat de zonen meer naar hun vader trekken en stoere mannen dingen gaan doen?
Ik snap al die aannames niet zo. Meisjes zijn altijd zus, jongens altijd zo... Ik zie aan mijn broer (dol op shoppen, zeer gehecht aan zijn moeder en zeer speciale band met haar) en mijn zusje (stoer type, heeft vanaf haar peutertijd geweigerd om jurkjes te dragen en heeft kort haar, heeft niet zoveel bijzonders met haar moeder, is vooral erg zelfstandig) dat je kinderen krijgt, die toevallig wel of geen piemel hebben, maar dat dat niets zegt over de band die je met ze hebt, of met ze krijgt.

Ik heb twee zoons. Allebei hebben ze typische jongenstrekken (ruw, druk, stoeierig, erg grofmotorisch ingesteld). De jongste zou me het liefst drie keer per dag in een ander jurkje zien, met bijpassende hakken en lippenstift. Hij wil later moeder worden, want dan kan hij ook jurkjes aan en hij vraagt een megamindypak voor sinterklaas.

Een speelkeuken, pop, buggy, verkleedkleren...het is hier allemaal in huis. Net als het playmobilpoppenhuis waar heel veel mee gespeeld wordt.

Nu ben ik zwanger van nummer drie. Een meisje lijkt me wel heel leuk. De reden? Het lijkt me heerlijk om me te buiten kunnen gaan aan truttige pip-behangetjes, roze geruite lakentjes en oilily-jurkjes. Maar dat is dan ook echt de enige echte reden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven