Stinkdouche!

08-11-2010 10:57 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje van huishoudelijke aard dan maar... Wij hebben een splinternieuwe badkamer (als in: slaapkamer is verbouwd tot badkamer) waar ik erg blij mee ben. Zo hebben we een mooie inloopdouche laten maken met zo'n drain/goot als doucheputje. Hartstikke mooi, maar sinds eergisteren meurt die douchegoot enorm. Echt heel ranzig. Maar hoe het komt? Geen idee.

Ben al met ontstopper in de weer geweest, maar dat lijkt niet te helpen. Iemand DE tip om de stank te verhelpen?
wij hebben dat ook en dan staat de zwanehals (dat kromme stukje pijp van de afvoer..heb ik me laten vertellen ) droog..als dat dus stinkt laat ik er wat water inlopen en dan is het wel beter.

maar goed..jullie hebben het recent verbouwd, hebben jullie het laten doen? dan zou ik nog even terug naar degene die het heeft gedaan.

bij ons is het trouwens vaak met nat weer ..zoals nu dus.
Zit er wel een stankafsluiter in de douchegoot? Zo ja, dan geen idee. Zo nee, dan is het rioollucht.
Meestal krijg je die lucht doordat er ergens water in blijft staan. Deze tip heb ik jaren geleden van mijn woningbouw gekregen en het hielp. Gooi een flinke hoeveelheid soda in het putje, laat dit een min 5 inwerken. Dan kokend water. Bij mij altijd geholpen

Succes!
quote:riekie84 schreef op 08 november 2010 @ 11:07:

wij hebben dat ook en dan staat de zwanehals (dat kromme stukje pijp van de afvoer..heb ik me laten vertellen ) droog..als dat dus stinkt laat ik er wat water inlopen en dan is het wel beter.

maar goed..jullie hebben het recent verbouwd, hebben jullie het laten doen? dan zou ik nog even terug naar degene die het heeft gedaan.

bij ons is het trouwens vaak met nat weer ..zoals nu dus.

Exact. Dan is het 'waterslot' eraf. Het laagje water dat in de zwanenhals staat zorgt ervoor dat er geen open lucht verbinding is tussen jouw afvoer en het riool.

Dat gebeurd vaak als het water verdampt is, dus als de lucht erg droog is of als het erg warm is. Vaak stinkt het ook enorm als je op vakantie bent geweest. Ter voorkoming kun je, voor je op vakantie gaat, een kopje water met olie in de afvoer doen. Olie verdampt niet zo snel als water.

Maar in dit geval zou ik ook contact opnemen met de loodgieter die de installatie heeft gedaan.
Dank voor de snelle tips!

So far ga ik eerst met die soda-tip aan de slag.

En als het blijft meuren, bel ik sowieso de aannemer.

Gek is wel dat de wc (in aparte ruimte, ernaast) op de zelfde leiding is aangesloten en hier komt geen stank vandaan.
Dat is niet gek, in het toilet staat water, juist om die geur tegen te gaan. een eventueel fonteintje heeft een zwanehals.
Ik heb er wel eens last van en doe dan een flinke scheut bleekmiddel in de afvoer. Laat dat een paar uur goed inwerken en dan doorspoelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven