Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Tips:

hipdesign.nl

geboortekaartjes.nl

Zelf heb ik het geluk uit een aantal vrienden te kunnen kiezen om een kaartje te maken (veel creatievelingen met eigen internet/ontwerpbureaus). Een vriendin heeft ons al een proefdruk gegeven, echt supermooi! Wij hebben haar aangegeven welke kleuren of stijl we leuk vinden (maar dat weet ze toch wel van mij, hihi). Zij heeft ook onze trouwkaart gemaakt.

We denken nog wel na over een tekstje van een paar regels. We willen het niet te serieus houden en zijn ook niet gelovig. Mijn man vond deze heel leuk:

Hoera, het is me gelukt!

Ik ben geboren op mijn verjaardag.

Heel flauw, maar past wel bij ons (wij zijn dus heel flauw ).
Nee ik vind hem wel leuk!

Zo hadden wij bij Niek: ik ben groot genoeg en zwaar zat. Mijn nichtje had.....als ik mijn beentjes uitstrek komen mijn tenen precies tot op de grond (of zoiets).

Wij houden niet van de standaard gewicht en lengte regel....
@geboortekaartjes: Een zeer leuke site vind ik www.kaartje2go.nl!
@kraamhulp: wij krijgen 55 uur, dat vond ik eerst wel prima maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik er tegenop zie om een vreemde de hele tijd over de vloer te hebben. Maar goed, mijn vriend is die hele eerste periode vrij en die vindt het wel fijn om de hele dag iemand in huis te hebben om 20.000 vragen aan te stellen, dus ik laat hem mooi achter die vrouw aanhobbelen, haha. Heb ook meteen gevraagd of ze tussen de middag wil koken, dan hebben mijn vriend en ik de avond mooi alle tijd voor elkaar en de baby! Bovendien doen ze zelfs boodschappen, dat lijkt me ook wel fijn.

@geboortekaartje: nee pfff ik kan ook geen leuke vinden. Misschien doen we uiteindelijk gewoon iets heel simpels, met de naam in mooie letters op de voorkant en gewoon een tekst aan de binnenkant.

Ik vind het nu wel heel heel spannend worden allemaal zeg, heb ook de hele week steeds volgepland met allerlei vk-bezoeken en informatieavonden en zwangerschapscursus enzovoorts, het gaat steeds meer 'echt' voelen nu! Nog maar 5 weekjes werken ook!
en de geboortegedichtjes?

Wij hebben:

Mama is nog mama

Papa blijft gewoon papa

Maar mij wacht een hele nieuwe klus

Want ik ben ineens grote zus!
@moontje.....dat meen je niet haha. Die hadden wij ook in de top 2 staan hihi.

Wij hebben nu gekozen voor:

Ik ben nog zo klein en heb nog niets bewezen,

maar met Niek als grote broer, heb ik niets te vrezen!

Kaartjes zijn we nog niet helemaal uit. Wel wil ik er eigenlijk weer een stukje songtekst op....denk dit keer van Trijntje. Kan dat liedje niet horen zonder tranen haha. Maar dat kunnen ook hormonen zijn.
@Moontje: geweldige tekst! En @mamamuis: ook! Is wel leuk om zo je eerste kind erbij te betrekken.

@LittleGreen: doet de kraamhulp dat echt allemaal? Boodschappen en koken? Hmm, eens over nadenken of ik dat ook zou willen. Zit wel wat in, anders gaat man natuurlijk alleen maar snel en simpel (en dus kans op niet zo gezond) koken.

Ik zie er verder niet tegenop iemand in huis te hebben. Lijkt me juist heerlijk, even geen zorgen of alles nog wel 'loopt' zoals de was en stofzuigen (hoop ik, dat doen ze ook niet allemaal). En ze komen toch ook geen hele dag?

Net als LittleGreen druk met vanalles. Op mijn vrije dag ben ik alleen maar van hot naar her aan het fietsen: verloskundige (nu eens in de drie weken), fysio (elke week), ortho (eens in de vijf weken), diagnostisch centrum voor bloedtest en spuit, boodschappen, stad (denk aan: leuke spulletjes van de Hema, ik heb deze week o.a. slofjes en een omslagdoek gekocht allebei rose en rood met witte stippen, een luierpakje, wantjes).
@mickey: nou ik had overlegd met die intake-mevrouw en bij ons zit de supermarkt om de hoek, ze doen het volgens mij niet als het ver weg is. Maar koken kun je volgens mij altijd wel vragen, als je vriend dan maar zorgt dat er iets in huis is!
Ik vond de kraamhulp wel erg prettig, lekker alles leren over de beeb en een opgeruimd huis. Koken en de was deed man geloof ik. Man kan heerlijk koken en ik kreeg biefstuk (omdat ik zoveel bloed verloren was).

mamamuis en moontje: ik zit te snotteren bij de gedichtjes.

Wij zijn niet zo van de dingen die rijmen en hadden bij freek iets simpels als: we zijn heel erg blij met de geboorte van onze zoon....

Maar nu, geen idee. We willen wel iets uit dezelfde serie denk ik.

Verder ben ik heeeel erg moe, ga zo lekker bankhangen en bijtijds naar bed. Zoontje is iedere ochtend ineens om 6:20 uur wakker en ik ben ook klaar wakker dus man slaapt uit en ik niet. Maar dan moet ik wel vroeg naar bed dus.
@mamamuis: die vonden wij ook leuk en komt er nog eentje:

Hoera,

ik ben zo blij

Ik heb er een zusje bij

Een vriendinnetje voor 't leven

Ik ga haar nu gelijk een kusje geven!

Lief he!

@mickey en floortje: dank je! We zijn ook blij dat we er eindelijk (zo goed als) uit zijn!

Nu nog een nijntje decoratiesticker bestellen en de kleertjes wassen en dan laat maar komen!:)

Wie van de dames ziet er nog meer tegen de bevalling op?(deze drama queen wel natuurlijk;))
@moontje....ik vind dat laatste gedichtje leuker. Vooral omdat je straks 2 meiden hebt.

En als ik gewoon zou gaan bevallen zou ik ook bang zijn. Ik denk dat dat heel normaal is, misschien juist als het de 2e (of volgende) is. Dan ga je er minder onbevangen in dan ik de 1e keer ging.
@mamamuis: Precies dat heb ik dus ook! De 1e keer heb ik me nergens zorgen over gemaakt en de meeste mensen hoor ik zeggen dat het de 2e keer fijner is omdat je weet wat er gaat gebeuren. Maar dat is nou juist mijn probleem..Ik weet hoe het voelt, niet meer precies, maar wel hoe ik er toen op reageerde. En m'n vriend heb gevraagd me alsjeblieft tegen te houden als ik ooit over een 2e kindje zou beginnen:) Ik ben zo gelukkig met mijn dochter dat ik het er wel voor over heb, maar je moet er nog wel doorheen en daar zie ik best tegenop ja. Terwijl mijn dochter er binnen vijf uurtjes was.

Jij krijgt een keizersnee?
Ja ik zal de details van de 1e bevalling besparen maar daardoor krijg ik nu een keizersnee. De kans op complicaties is nu even groot of nog groter dan de eerste keer dat de gyn me de keuze heeft gegeven. Ik neig heel erg naar een keizersnee maar vind het idee om een paar dagen niet bij Niek te zijn vind ik best moeilijk.
@geboortekaartje tekst... ik had vrijdag middag 2 boeken opgehaald en na het avond eten hebben we meteen een kaartje gekozen, en deze ben ik meteen maar gaan bestellen, dan kan ik niet meer veranderen... want ik vond het moeilijk, terwijl mijn man ineens het kaartje had, en ook de tekst..

dit is de tekst die het gaat worden:

Hallo kleintje, dag lieve schat

wist je dat je naast je papa en mama

ook nog twee broertjes had

Noah en Joshua zullen graag met je spelen

bij hen zul je je zeker niet vervelen

en dan het geeikte, van Wilt u onze dochter komen zien?

Bel dan even anders slaapt ze misschien
meiden, ik ben maar weinig online geweest de laatste en zal dat de komende tijd ook zijn.

Er is nierstuwing geconstateerd en dat betekent dat ik veel pijn heb. Er is niet veel aan te doen, als het te erg wordt dan word je opgenomen in het ziekenhuis. Daar zit ik nu tegen aan te hikken... ben voorlopig gestopt met werken en waarschijnlijk gaat de vakantie ook niet door.. (boehoe... we zouden volgende week naar Portugal gaan)

Maar goed... met het kindje gaat alles helemaal goed!! Het ligt alleen dus aan beide kanten tegen m'n nieren/urineleiders aan. THANKS BEEB! hihi

Afwachten wat de komende tijd gaat brengen!!
@ojee, beterschap helena.Hopelijk ben je er snel vanaf.. zodat je toch nog naar portugal kunt gaan.
Kraamzorg komt bij mij eind nov praten ben benieuwd ik zal het wel horen. Heb er nog weinig over nagedacht.

Bevalling, het begint wel dichterbij te komen. Kreeg van de week boekjes mee bij de vk over de bevalling. Dan begint het toch wel te kriebelen hoor. Vind het wel erg spannend. Heb met mijn miskraam met 11 weken al hele erge weeën gehad weet dus een klein beetje wat ik daarvan kan verwachten. Al is er natuurlijk een verschil of de kleine 11 of 40 weken is.

Verder gaat hier alles goed! Kleine is behoorlijk aan het draaien en duwt soms ook lekker tegen mijn ribben aan. Verder voel ik me prima!
Kraamzorg komt bij mij eind nov praten ben benieuwd ik zal het wel horen. Heb er nog weinig over nagedacht.

Bevalling, het begint wel dichterbij te komen. Kreeg van de week boekjes mee bij de vk over de bevalling. Dan begint het toch wel te kriebelen hoor. Vind het wel erg spannend. Heb met mijn miskraam met 11 weken al hele erge weeën gehad weet dus een klein beetje wat ik daarvan kan verwachten. Al is er natuurlijk een verschil of de kleine 11 of 40 weken is.

Verder gaat hier alles goed! Kleine is behoorlijk aan het draaien en duwt soms ook lekker tegen mijn ribben aan. Verder voel ik me prima!
@Helena: balen zeg, zeker van je vakantie! Ik neem aan dat je tot zo'n beetje het laatste kunt beslissen? Als het niet mag van de arts, dan gaat de annuleringsverzekering gewoon gelden, toch?

Ik heb me gisteren versproken!!!! Bij mijn ouders en broer! Ik stond al met mijn jas aan om weg te gaan en toen ineens een zinnetje met daarin de naam Fleur! Zo maar! Man keek me meteen heel boos aan. Dus mijn broer zei al: 'o, dus dat wordt de naam'. Ik dacht nog: er een grapje over maken? Negeren? Ik heb maar een beetje voor het laatste gekozen en ben normaal blijven doen, maar ja, dat was natuurlijk alleen maar extra duidelijk. En ze wisten dat we er al uit waren qua naam, dus dat dit het wordt. Baal echt zo! En het feit dat man er niet blij mee was maakte het ook niet beter. Hij hoort dan toch te zeggen dat het niet erg is???

Later kan ik er vast om lachen, maar vind het nu zoo jammer!
Weer een nacht vol nachtmerries. Gister wezen wandelen met de honden aan het meer en Niek kan dan even al zijn energie kwijt. Normaal blijft hij in het zicht of reageert hij als we hem roepen......gister dus niet.

Ik helemaal in de stress, manlief roepen en rennen. Komt meneer op een gegeven moment lachend uit de bosjes....KIEKEBOE!!!! Goed verstopt he mama?! grrrrr. Dus vannacht is hij 5 keer verdronken en 3 keer ontvoerd....en ik ben nu doodmoe haha.

En als ik eenmaal in de zorgen modus zit ga ik me ook over de baby druk maken dus ik ben in 1 nacht 10 jaar ouder geworden. Ik voel de baby de laatste tijd ook minder en anders...subtieler. Tuurlijk heeft hij minder ruimte maar dan maak ik me sneller zorgen.

Realiseerde me wel dat de eerste van ons volgende maand misschien als gaan bevallen. Op Nolleke na natuurlijk.

Dat is wel heel spannend en dichtbij.

Zaterdag hebben we het geboortebord opgehaald. Wel heel speciaal om dat nu te zien incl. naambordje. Het is zo echt ineens. Ben dan bang dat ik morgen wakker wordt met een platte buik (al is dat best een dream coming true haha) maar dat ik alles gedroomd heb. Heel stom en kan ik ook niet uitleggen maar het voelt nog steeds soms onwerkelijk dat we een 2e kindje mogen krijgen.

Morgen weer naar de gyn en dan zal ik eens vragen wat de plannen zijn en hoe een geplande keizersnee werkt....moet ik daar zelf een afspraak voor maken of zijn daar standaard termijnen voor....
@mickey.....balen zeg! En inderdaad hoort manlief nu gewoon te zeggen dat het niet erg is haha.
@mickey: o, ik ben daar ook zo bang voor, dat mij dat gebeurt! De laatste dagen merk ik dat we ook weer vaker terugvallen op zijn werktitel-naam, is toch wel veiliger! Je ouders zullen het toch wel voor zich houden verder?

@mamamuis: jeetje, ik kan me voorstellen dat je je rot schrikt! Terwijl het eigenlijk best grappig is van zo'n klein hummeltje... Ik ben benieuwd wat de gyn zegt over je keizersnede. Ik wil graag op natuurlijke wijze bevallen, maar ik kan het niet helpen om als control freak toch wel eens te denken dat zo'n planning best ook zijn voordelen kan hebben....

@helena: balen dat je last van je nieren hebt zeg! hopelijk gaat het snel beter nu, zodat je toch nog op vakantie kan!

@maliboo: tja, de bevalling wordt nu toch wel een serieus iets om over na te denken he? soms krijg ik er ineens de kriebels van......

Sinds gisteren is ons babykamertje helemaal af! Toen de meubels in elkaar waren gezet, was ik niet meer te stoppen en heb ik alle spulletjes helemaal netjes opgevouwen en op maat in de kasten gelegd, het bedje opgemaakt en het helemaal leuk aangekleed met de mooiste kleertjes op hangertjes boven de commode. Klein detail dat het allemaal nog gewassen moet worden, maar dat doe ik dan gewoon straks per plank. Is op zich ook best wel wat vroeg om nu het bedje al opgemaakt te hebben liggen, maar het ziet er zo leuk uit! Ik zal proberen een leuke foto te maken, maar het is zo'n klein kamertje dat het lastig is het goed vast te leggen, het past allemaal net! We werden eerlijk gezegd wel een beetje sentimenteel van het affe kamertje hoor, daar komt straks onze zoon in te liggen, zo onwerkelijk! Er bekroop me ook een beetje zo'n bezorgd gevoel van, wat als er nu iets mis gaat ofzo? Dat lijkt me zo verschrikkelijk! En 10 weken lijken ineens nog zo lang!

Morgen weer naar de verloskundige, ik ben benieuwd wat ze nu zegt over de grootte van het kind. Vorige keer heeft ze gezegd dat als het kind nog steeds zo groot lijkt, ze sneller een groeiecho gaat laten maken. Ik ben dus benieuwd!
@teepje.....wat leuk dat het nu af is. En kleertjes moet ik ook nog allemaal wassen. De hydrofielen heb ik allemaal al wel gedaan maar kleertjes moeten nog.

Wiegje is hier ook al opgemaakt, misschien dat ik dan nog wel even was voor die tijd maar dat zien we dan wel haha.

Het was ook gister heel grappig bedoeld van Niek maar ik kon hem wel haha. Hij kwam ook heel trots aanlopen dat we hem niet konden vinden. Toen hij zag hoe geschrokken ik was begreep hij het volgens mij wel een beetje dat ik het niet zo grappig vond haha.

Ik heb me voorgenomen om vandaag net te doen of ik energie heb. Van het weekend weer niet zoveel gedaan en begin me nu echt te ergeren hoe het huis eruit ziet. Maar ben al moe als ik naar de keuken ben gelopen (lees; dat is 3 meter ofzo)....
@ opgemaakte bedjes. ik heb het ook al gedaan, maar puur omdat het zo leuk staat... tip, wat je kan doen is een plastic zak open knippen,zo'n doorzichtige en deze erover heen leggen dan komt er geen stof bij...

Ook hier moeten de kleertjes nog gewassen worden, de rompertjes etc zijn al klaar maar de kleertjes zelf nog niet. die gaan staps gewijs met de rest van de was mee als opvulling...

@tja verspreken is de grootste nachtmerrie, wij hebben gisteren zelf onze buikschildering gemaakt (zie foto hyves) omdat die vrouw vandaag niet kon en ik niet meer tot eind nov wilde wachten.. Dus manlief heeft het zelf gedaan, en later foto's gemaakt met de naam erbij geschilderd, die foto hebben we dus meteen heeeel veilig moeten stellen want stel toch dat je die een keer laat zien zonder dat je er erg in hebt... grrr moet er niet aan denken.

@ nachtmerries, is heel gewoon tegen het einde van de zwangerschap, algemeen bekend dat je daar als as moeder mee te maken krijgt..... natuurlijk instinct zullen we maar zeggen.... gaat vanzelf over
@helena: vervelend zeg, van je nieren! Hoop voor je dat je kindje snel anders gaat liggen zodat je er geen last meer van hebt!

@maliboo: ja aaaargh de bevalling. Ik zei gisteren al tegen mijn vriend dat ik echt een beetje zit te wachten op die oefen/indalingsweeën zodat ik tenminste een béétje weet hoe dat voelt, ik kan me er nu nog echt geen voorstelling van maken.

@verspreken: mijn moeder weet de naam al, die raadde m zomaar en ik kan voor geen meter toneel spelen dus tsja. Het maakt mij niets uit en mijn vriend gelukkig ook niet, die wilde het meteen ook al aan zijn ouders gaan vertellen, haha. Wij kunnen sowieso allebei geen geheimen bewaren dus we zullen het misschien nog wel vaker laten glippen, hebben we ons maar gewoon bij neergelegd .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven