ooh tjips!

08-11-2010 13:42 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
een ander nick ivm herkenning...

Altijd slik ik de pil 2mnd door(aangezien ik zo beroerd ben tijdens een menstruatie).

Afgelopen periode niet ziek geweest of wat dan ook, en eigenlijk heb ik nu nog 1 week "pilstrip" over, maar...

Sinds een week;

akelig in de ochtend

moe, zo moe

een licht bruin streepje richting navel

een opgezette buik

lichte krampjes

en het gevoel dat mijn bekkeninstabiliteit terug(aan het komen) is.

Partner en ik komen allebei uit een eerdere relatie, hebben daaruit al kinderen, en dus ook samen besloten er geen meer te willen.

Volgende week begin ik met mijn nieuwe baan dus de timing is perfect.

Zelf ben ik tegen abortus, had je je benen maar samen geknepen moeten houden, geld mijns inziens in veel situaties.

Eerder had ik ook geen acht geslagen op de hints die mijn lichaam mij gaf, was ik veel te druk voor(kids ziek etc), maar in ene sinds gister...snap ik het.

Normaal heb ik nooit zulke klachten tijdens het slikken van de pil, en nee ik vraag jullie niet OF ik zwanger ben...wil gewoon mijn zenuwen even wegschrijven.

Vandaag een test halen gaat niet lukken, zit door omstandigheden aan huis gebonden, dus moet wachten tot morgen.

En daarom wilde ik het graag even van me af schrijven.
Ze slikt de pil wel.

Maar ik snap niet dat je dwars door de pil heen zwanger denkt te zijn. Dat is nogal zeldzaam, als je hem helemaal goed geslikt hebt. Hoe lang slik je die pil al?

Albert Heijn rekent bezorgkosten. Beetje onzinnig die te laten komen voor één test. Kan je beter zelf even een test gaan halen.
Elninjoo

Spiraaltje heb ik gehad, is geen optie voor mij.

Sterilliseren...ik krijg geen groen licht van de artsen(leeftijd), hij wel, al is dat pas sinds 3mnd dat hij groen licht heeft gekregen, we die sterillisatie gepland hadden voor Dec. aangezien hij een eigen zaak heeft en hij eerder niet de mogelijjkheid ivm personeel(aparte branche/kleine branche en veel concurrentie).
Georgeennogwat...

Ik slik de pil al sinds mijn 17de, inmiddels wel van pil veranderd , mijn 2de ondanks dat we het wel in de planning hadden is door het spiraal heen ontstaan.

Zoals je ziet..mijn lichaam wil te graag denk ik, of ben mega vruchtbaar.
Elninjoo...

Waardeer je bijdrage, maar zou je dan aub wel willen lezen? merci!
Ik vind het gewoon vreemd dat ik zo vaak lees dat vrouwen door de pil heen zwanger raken, terwijl de pil te boek staat als 'meest betrouwbare anticonceptie.' Hebben al die vrouwen dan 'pech' of hebben ze hem toch niet zo goed ingenomen als ze zeggen? (Niet specifiek voor jou, maar in het algemeen bedoelt.)

Hoe dan ook. Als je zwanger bent kunnen zijn die praktische bezwaren vast wel op te lossen. Dat lijkt mij niet zo problematisch.
Georgette: De theoretische betrouwbaarheid van de pil is 0,5. Dat betekent dat van alle duizend vrouwen die de pil volgens de bijsluiter slikken er per jaar 5 zwanger raken. De werkelijke betrouwbaarheid ligt nog lager door slordigheden met slikken, overgeven etc. Het kan dus echt
Georgeennogwat

Volledig met je eens!

Ik denk dat het voor een deel op "pech"berust (zie mijn pech met het spiraal) en voor een deel dat je lichaam, vruchtbaarder is/minder gevoelig voor de pil ofzo.

Verder denk ik dat als je als man ook nog eens superzaad hebt om het zo maar te zeggen dat het je nog meer kans maakt.

Mijn ex en ik hebben nooit langer dan 2mnd er over gedaan voor ik zwanger was, huidige partner, heeft bij zijn ex ook voor snelle zwangerschappen gezorgd.

Zou dat mee werken denken jullie? ik heb geen idee hoor maar dat is mijn visie.

En natuurlijk het onvoorzichtige/lakse waarmee sommige omgaan met de pil.
Bedenk me in eens...

straks zijn het er 2!!!

we hebben nu al een half dozijn..de familie ziet ons aankomen...hahaha

zwanger? jij?...nouja komt goed...WATTTT 2...ik kan er zo 4 mensen noemen die spontaan aan het zuurstof moeten.

Ik denk dat ik de drank maar mee neem mocht dat zo zijn, ga ik ze eerst licht verdoven
Als ik je zo lees, lijk je helemaal geen test meer nodig te hebben
Ik heb dit zelf ook gehad, dwars door de pil heen, niet ziek, geen dia, netjes slikken enz. Toch was het zo! Kind is nu 5 en een heerlijk mannetje.

Ben benieuwd wat de test zegt als je morgen gaat testen! Laat je het weten?
Erwt...

Ooh dus eigenlijk had ik gewoon in de OP moeten zetten, denken jullie dat ik zwanger ben? hhahahha...LOL

Mirrimpie...

Tja sommige mensen hoef je maar aan te kijken, hahaha

Ja ik laat het zeker even weten.
quote:jannes33 schreef op 08 november 2010 @ 14:32:

Georgette: De theoretische betrouwbaarheid van de pil is 0,5. Dat betekent dat van alle duizend vrouwen die de pil volgens de bijsluiter slikken er per jaar 5 zwanger raken. De werkelijke betrouwbaarheid ligt nog lager door slordigheden met slikken, overgeven etc. Het kan dus echt

Ik weet dat het echt kan. Maar ik lees het zo vaak, dat ik soms wel eens betwijfel of het echt 'door de pil heen zwanger raken' is, of 'slordigheid.'

Wederom in het algemeen, niet persoonlijk naar TO toe.
PS. Zeg maar Sjors hoor, dat houdt het makkelijk.
Sjors...

Nee hoor neem het ook absoluut niet persoonlijk op, maar hoe kom je in vredesnaam op zo 'n nick?
Whahaha. Grappig dat je dat vraagt. (Lekker offtopic ook.)

Uit de film Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain. Georgette is de hypochondere collega van Amélie, ze werken allebei in Café Des Deux Moulins. (Georgette is allergisch voor van alles en nog wat, loopt continue met puffertjes en druppels.) Georgette werkt in de tabac van het café. De verteller van de film (voice-over) zegt een paar keer op een hele grappige manier (vind ik) 'Georgette dans le tabac.' Nou, daar komt mijn naam dus van. Op mijn avatar zit trouwens Georgette, naast Amélie.
Tja toch een beetje proberen om de aandacht af te leiden van alles :-)

Maarre dat is nog een heel verhaal ook! Lachen...vind het altijd wel grappig om het verhaal achter de nick te horen!
Een relatie met samen al behoorlijk wat kinderen. Vriend die voor zichzelf werkt in een branche met veel concurrentie. Jij met bekkeninstabiliteit. En net een nieuwe baan.

Waar begin je in vredesnaam aan?
Offtopic: ik vind het zo'n geniale film, dat ik daarom op een naam uit de film kwam. Maar Amélie, Amélie Poulain en Amelie zijn al bezet, vandaar een iets minder voor de hand liggend personage.

Goed, dan nu weer ontopic... Testen!

Zodra je een test hebt gedaan, laat je het dan weten hier? Ik ben wel heel erg benieuwd of jouw voortekenen inderdaad wijzen op een zwangerschap.
Sjors...

zal ik gewoon anders ff snel 5 min gaan rennen...de oudste op laten passen...met TV?

ben zelf ook wel erg nieuwschierig.

Of ben ik dan zo'n giga slechte moeder?

de jongste is bijna 5...dus moet kunnen toch? voor 5 min? geen gevaarlijke straat, mobiel mee, en de oudste kan al bellen met de huis tel...

dubio nu.
quote:Ikbenanoniem schreef op 08 november 2010 @ 15:29:

Een relatie met samen al behoorlijk wat kinderen. Vriend die voor zichzelf werkt in een branche met veel concurrentie. Jij met bekkeninstabiliteit. En net een nieuwe baan.

Waar begin je in vredesnaam aan?
ikbenanoniem;

Ik ben nergens aan begonnen, het is me overkomen.

En net wat ik in een van mijn eerdere posts schreef, als ik groot genoeg ben om te seksen, dan ben ik het ook om de gevolgen ervan te dragen, overal is wel een mouw aan te passen.
quote:jannes33 schreef op 08 november 2010 @ 14:32:

Georgette: De theoretische betrouwbaarheid van de pil is 0,5. Ja hoor.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:mijnnicknameis schreef op 08 november 2010 @ 15:36:

ikbenanoniem;

En net wat ik in een van mijn eerdere posts schreef, als ik groot genoeg ben om te seksen, dan ben ik het ook om de gevolgen ervan te dragen, overal is wel een mouw aan te passen.En soms is die mouw het niet laten doorgaan van een zwangerschap die heel veel op zijn kop gaat zetten.

ikbenanoniem;

En net wat ik in een van mijn eerdere posts schreef, als ik groot genoeg ben om te seksen, dan ben ik het ook om de gevolgen ervan te dragen, overal is wel een mouw aan te passen.

Ik zal de laatste zijn om je mijn overtuiging omtrent abortus op te dringen, maar persoonlijk wist ik het wel.

Als je nu gesekst had zonder voorbehoedsmiddelen, dan gaf ik je groot gelijk. Maar als je door de pil heen zwanger raakt, dan straf je jezelf wel enorm voor iets waar redelijk simpel een oplossing voor is. Kostbaar foutje als je alles bij elkaar optelt.

Ik hoop dat alles oké gaat want ik vind dat je wel veel risico's neemt met de stabiliteit van je al bestaande kinderen, je werk, je gezondheid en met je man (extra druk wegens eigen bedrijf).

.., als ik groot genoeg ben om te seksen, dan ben ik het ook om de gevolgen ervan te dragen.Nou dat gaat helaas maar in een paar procent van alle gevallen op. Vreemde logica, maar wel fijn dat ie voor jou geldt
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven