Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Mmm klinkt heerlijk Kuzu! Vind je het zo moeilijk om rijst te koken? Waarom koop je geen stoompan? Heb zelf een rijstkoker maar hij is ontzettend slecht dus ik gebruik hem nooit.

Vandaag weer gevlochten turks brood gemaakt met daarnaast restje lamsstoof, salade en vooraf pompoensoep.
Ik verplaats de beef sjimmiesjurrie weer een dag... vandaag maak ik een club sandwich met gerookte zalm, kruidenkaas, komkommer, veldsla en een paar kappertjes.
Hier gaat de erwtensoep in de herkansing. Moet toch die anticlimax van afgelopen week even wegwerken. Het staat nog niet zo lang op, maar het ziet er volgens mij nu al beter uit. Ik heb goede hoop. Duim voor me.
Kangaroebiefstuk met stoofpeertjes en gebakken aardappeltjes
Kuzu, dat klinkt heel lekker. Ik zet het op m'n boodschappenlijstje!

GB, succes

Friez, klinkt goed. Ga van de week stoofperen maken. Heb een zak Giessers van een kennis gekregen, mjummmmm
*duimt voor de erwtensoep van GB*

Age, ik sluit me helemaal bij jou aan wat betreft de hoerenpasta!! Olijven doe je mij absoluut geen plezier mee. Behalve olijfolie dan, dat vind ik erg lekker. Ansjovis weet ik niet zo goed, of ik dat lekker vind, en kappertjes lust ik wel (maar niet te veel in een gerecht, het overheerst al snel).

@kuzu: hmmm, pismaniye klinkt lekker zeg!
vaak vind ik ansjovis in warme gerechten weinig te proeven, het is meer het zout dat het gerecht nodig heeft..manlief houdt niet echt van olijven maar niet teveel en te groot kan ik ze wel gebruiken!

In de oven staan de courgette en 2 halve paprika's gevuld met parelcouscous/prei/knof/paprika en eroverheen flink wat peynir gekruimeld. Ben benieuwd wat het worden zal want het is met de losse hand wat geïmproviseerd

*duimt voor GB*

*note to self: nog steeds met oma afspreken recept mee te kijken van de erwtensoep*

Gisteren trouwens andijvie- en boerenkoolstamppot gegeten, smaakte prima met wat spekjes en worst erbij.
1x
ik maak vanavond een taart voor mijn bijna jarige zus:

cocoscremetaart met chocolade en banaan. Doet het altijd goed bij familie.

Vanavond lekker door vakantieboekjes bladeren op zoek naar de perfecte reis naar Turkije
Fijn he, vakantie voorpret Sabbb. Wanneer ga je?

Suuz, ben benieuwd hoe je gevulde courgettes en paprika's smaken. Vulling klinkt lekker nl. Als het smaakt ben ik wel geïntersseerd in het recept.

Heb net bord erwtensoep gegeten en het was heerlijk. Geen rare toestanden deze keer. Het lag dus waarschijnlijk toch aan de erwten vorige keer. Ben blij. Kan vanavond nog 3 porties invriezen.
Ik kan mobiel niet quoten, maar op 27 oktober heeft Elynn hier wat achtergrondinfo over hoerenpasta gepost. De viva-zoekmachine helpt je wel op weg

Zelf gebruik ik het recept van pasta puttanesca van Jamie Oliver - zie Google
Hmmm, mosterd.

Zat nog op de vorige blz.
Jaaa heerlijk GB! We gaan pas in de zomer, maar we zijn nog nooit samen op vakantie geweest en dit is de 1e keer dat ik naar zijn geboorteland ga dus we hebben er nu al zin in! We zijn al een aardige tijd aan het sparen ervoor en we willen 4 weekjes gaan!

Is je soep nog gelukt trouwens?

Ik had voor het eerst wortelsoep gemaakt vandaag. Lief vond het heerlijk maar ik vond het nogal raar smaken omdat het zo dikkig is.
Vanavond soep gegeten met bulgur erin.

Heel lekker. Nog een aardige hoeveelheid meegekregen dus morgen eten we het weer. Lekker.

Daarnaast hadden we een soort tafelzuur (zuurkool maar dan anders) en aardappels en vlees, allebei in soort stoofschotelvorm.
Sabbb, wat een fijn vooruitzicht! Heerlijk 4 weken weg!

Kuzu, wat zat er verder nog in die soep, behalve bulgur? Klinkt interessant.

Ga vanavond nasi (goreng) maken, want dat was er eerder niet van gekomen. Heb prei, kool, wortel en champignons voor erin.
-knip-
quote:girlxxx schreef op 07 november 2010 @ 16:29:

aha... ik was ook benieuwd wat hoeren pasta was nu weet ik het !

Maar dit lust ik dus niet, ik vind olijven vies, behalve olijfolie en kapppertje lust ik ook niet en ansjovis ook niet geen hoeren paste voor mij dus.Haha, ben jij mij? Ik lust precies dezelfde ingrediënten niet .
Hier ook nasi. Heb het net al gemaakt, dus zo alleen even opbakken. Voor erbij hebben we satésaus, gebakken uitjes en kroepoek.
Satehsaus! Hmm, lekker. Misschien maak ik dat ook nog wel erbij.
Wortelstamp em rookworst
Canneloni met ricotta en spinazie,pijnboompitten en een rode saus
Morgen ga ik weer eens iets nieuws maken. Het plan is om elke week een nieuw recept te maken. Hoeft helemaal niet uitgebreid ofzo, maar gewoon iets om mijn "standaard recepten" mee uit te breiden. Vorige week was dat de gevulde courgette. Morgen ga ik denk ik voor zuurkoolovenschotel. Maken jullie dat wel eens en wat is jullie recept?
quote:sabbb schreef op 07 november 2010 @ 18:43:

ik maak vanavond een taart voor mijn bijna jarige zus:

cocoscremetaart met chocolade en banaan. Doet het altijd goed bij familie.Oh dit klinkt heeerlijk! Heb je misschien een recept van?
Vanavond maar eens thaise garnalen. Ik heb nog een bos koriander en munt die op moeten, een stuk gember en een lombok. Jammer alleen dat ik de knoflook er uit moet laten, want ik heb nog een vergadering vanavond.

Btw, jullie mogen gerust je gehele overschot aan kappertjes, olijven en ansjovis bij mij in de keuken storten, want ik lust er wel pap van! Mijn favoriete pizza is dan ook... juist.

Mmmm, sabbb, die taart klinkt wel heel erg lekker!
Hahaha, Dolfje, ik eet precies hetzelfde als jij: wortelstamp en rookworst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven