Full House deel 2

12-10-2010 19:40 2492 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!

07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!

28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House
tieger nu snap ik het, je stuKje over het kdv :Sardegna, ik vond het vooral wennen dat het de laatste keer was, voor het eerst wennen. Maar goed, dat zal nog wel vaker zijn

ik dacht hoe kan je nou vaker voor de eerste keer wennen ? Maar jij denkt natuurlijk breed in de zin van het is mn derde kindje dus laatste keer van voor het eerst tandjes krijgen, fruithapje, leren fietsen! ja dat is zo. Het voelt en raar dat het de laatste is en tegelijk als extraatje ( je had ook bij 1 of 2 kunnen stoppen )
Oviool 1x gedronken vannacht en 1 kant.

Ik ben alleen kwijt hoeveel ze nu slaapt op dag ( er zit geen ritme meer in ) dus nu wilde ik vragen; wat is redelijk?

Opstaan- spelen- badje -drinken- slaapje ? En dan weg en smiddags slaapje voor het avond eten?

Ik had bij mviool geen slaap- baby dus alleen hazeslaapjes maar o kan wel half uur tot 45 minuten slapen. En dit leek me een goed schema
Jaaa, volgens mij heeft Aatje het (weer) helemaal door!! Slaapt van half 8 tot 8! 12,5 uur dus voor de duidelijkheid

Viool, A slaapt ongeveer 3x overdag, een ochtendslaapje, dan na de lunch wat langer en nog ergens aan het einde van de dag. Maar pin me er niet precies op vast hoor, soms doet ze 4x een wat korter slaapje.

Men wat een gedoe toch met die kinderen en de ex...

RW, ten huwelijk gevraagd in de droomvlucht Tja of ik het romantisch vind weet ik niet, maar wel leuk.

Ik vond de Efteling erg leuk maar erg druk hoor. Ik zou niet weer snel gaan. Wat we effectief gedaan hebben was maar weinig, rijen rijen rijen. Jammer vind ik dat.

7 maanden! Jee hard gaat het. A is bijna 5 maanden, vind ik ook al zo groot

Sar, dus over een maand moet L ook doorslapen Hmm A legt de lat dus hoog voor haar

Tot nu toe hebben we elke maand een baby gehad, en nu moeten we zooooo lang wachten... Is goed hoor, even wat rust ha ha
Hm :( 11:30 en ik heb oviool niet langer dan 10 min slapend gehad. Valt ze half in slaap aan borst tot 2x... Bedje .. Huilt ze "nehhhhh neeee"

( haha en dat klinkt erg als nee ) maar toch denk ik dat ze moe is maarja we zijn nu alwat uurtjes verder en ze slaapt niet en mijn afwas staat er nog en mijn to do lijst ook. Had kinderen naar overblijf zodat ik ook mn werk weer kan gaan voorbereiden en weer even up to date.

Maar zo schiet het niet op. Ik voel me dan toch wel een prutser, speel ik te kort met haar of moet ze later naar bed. Maar in de box is ze ook onrustig na een tijdje en de draagdoek vind ze eventjes leuk maar dan niet meer
quote:amalia schreef op 08 november 2010 @ 10:57:

Sar, dus over een maand moet L ook doorslapen Hmm A legt de lat dus hoog voor haar

Volgensmij kan ze het makkelijk, ze heeft het ook al een aantal keer gedaan trouwens, ze wordt echt wakker van die verkoudheid steeds. Helaas niet het goeie seizoen om van verkoudheden af te komen

Viool wat balen dat oviooltje niet wil slapen. Lmeisje valt gelukkig redelijk makkelijk in slaap in haar bedje (huilt soms een minuutje ofzo), maar vaak ook kort hoor, half uur/drie kwartier. 's middags ( nu dus ) vaak anderhalf-2 uur, maar lut niet altijd. En dan is ze chagrijnig, steeds mekkeren en pruillipje bij alles. En tijdens een voeding slaapt ze standaard! oogjes altijd snel dicht, maar dat is maar een kwartiertje ofzo, dus telt niet echt als slaapje vind ik.
Blundstones besteld voor de jongens

Een paar jaar terug hadden ze ze ook, lekkere stoere, stevige winterschoenen
Lmeisje vindt een kleedje op de grond trouwens veel leuker dan de box Viool. In box wordt ze ook snel onrustig.Op de grond kan ze alles goed zien, en dan kun je zelf ook nog even een wasje vouwen of zoiets. Als ik in de keuken bezig ben of als we eten zit ze er bij in een wipstoeltje, dat houdt ze ook altijd best lang vol. Is misschien ook wat voor oviooltje zodat je kunt afwassen/iets voor je werk voorbereiden? Of probeer je dat al?
Ik weet niet wat er is ?! Slapen ho maar

ik ben nonstop met haar in de weer. Geeft maar weer aan dat plannen soms niet kan!
Viool, sommige kindjes hebben het even nodig om lekker te huilen voordat ze gaan slapen. Kijk het 2x 5 min aan, mss valt ze in slaap. Dus 5 min laten huilen, en als ze even stil is of het huilen wat afzakt gaan de 5 min opnieuw in.

Echt, werkt. A is soms ook zo hard aan het huilen, dan denk ik; ik vouw nog 2 handdoeken op en dan haal ik haar uit bed. Maar 9 van de 10 keer kom ik de trap op en is ze toch stil.

Baby's verwerken dingen vaak door te huilen, ze kunnen niet anders.

Ik ben geen voorstander van 'goed voor de longen' maar af en toe is het voor een kindje best lekker om even heel hard te huilen en daarna uitgeput maar voldaan in slaap te vallen.

probeer het even, wie weet lukt het. Tanden om elkaar.

Die schoenen zijn wel stoer Sardegna.
Ik heb haar laten huilen joh.. Ach.. dat huilen was gerust krijsen Amalia. Maar viel niet in slaap. Uiteindelijk ben ik nu maargaan wandelen.

Misschien niet handig maar deze dag is of uitzondering of nieuwe fase ! En ik ga het de komende dagen maar eens in me opnemen. Wieweet wordt ze wel groter en daardoor anders met haar slaapje. De tweede keerdat ik haar op bed wilde leggen viel ze in slaap toen ze me zag ( bleef naar mij kijken ) en ik haar hoofd vast hield terwijl zij lag.

Ze is wel groot aan het worden hoor! Lekker aan het lachen en brabbelen.

Welke geluiden maken jullie babies als ze vrolijk zijn ? O " hi" " ki" en " qu" en " eh"

en onrustig " neh" " nuh" en " nee" "nnnn"

ook heeft ze gilletjes om uit de wieg gehaald te worden als ze wakker is. Ik vergeet vast nog wat.

Hoe gaat het met J en brabbelen ? Die is natuurlijk weer ouder!

En Bam-Bam slaat op de wieg als ze geen zin heeft in huilen want ze weet zeker dat ik haar dan ook hoor
Wat schattig Viool die geluidjes. A zei mwamwa. Dat klonk natuurlijk als mama!!!!!!!

Ieks, ik heb een ticket geboekt NY!! doodeng, want mijn vliegangst neemt alleen maar toe.

Man is er al (in de buurt) en ik ga een halve dag eerder zodat ik de Gap en Macy's leeg kan shoppen voor de kinderen. Dan hoeft man tenminste daar niet mee naar toe en kunnen wij romantisch gaan schaatsen op Rockefeller.

Wat jammer dat ik al getrouwd ben, want dat was natuurlijk een superromantische plek geweest voor een aanzoek

En vorige keer dat ik er was is A gemaakt En die keer daarvoor was onze trouwdag. Alleen maar mooie herinneringen daar dus, zucht...

Heerlijk.

Oh, dochter ligt te kraaien, wat schattig! Ze sliep. Ik denk wat hoor ik nou, iets buiten? meestal huilt ze nl als ze wakker wordt. Ach, wat lief zeg.
Leuk Amaal, NY, lekker bijtanken! (en shoppen ) Wanneer ga je? en hoe ga je dat doen met kolven, of heb je al een grote voorraad in de vriezer? pfff, liters moet je hebben als je een paar dgn weg wil. Best stoer van je ouders, dat ze op een kleuter, een peuter en een baby gaan passen.

Ootje al aan een lange namiddagslaap bezig viool?

Vriend komt vanavond pas om een uur of 10 thuis. De kinderen zijn heel lief hoor, maar ik vind dat toch altijd een beetje somber, zo'n lange (maan)dag alleen thuis. Lekker simpel tomatensoep met stokbrood en rauwkost vanavond voor ons drietjes. Gelukkig zijn de jongens goede eters en is dit een van hun lievelingsgerechten.
Welke geluiden viool: bij vrolijk van alles, kggg, rrr, bvvvv, eehw, ie, awa, whaaa, iew, en ga zo maar door. bvv bvv doet ze het meest.

bij moe/boos: wèèè, mmmuh, zoiets, en huilen natuurlijk ook. Volume gaat vooral omhoog als ze boos wordt.
Hmm nu A zo goed slaapt kom ik op 4 voedingen per dag. Dat is te weinig. Heb nu een heel raar tussenvoedinkje gedaan, gek toch? Ik zit nu op 8 uur, 11 uur dan gaat ze rond 1 uur slapen tot 4 uur , dus 4 uur gevoed. En dan voed ik haar om 7 uur. Maar nu maar net om 6 uur even snel gevoed.

Vreemd...

Ja stoer van mijn ouders??? Dat doe ik dus de hele dag

Ik moet 20 voedingen kolven had ik bedacht. Ik heb er al 3... ha ha.

We gaan volgende maand, dus elke ochtend 1 kant afkolven en het moet lukken. En ik heb een pak voeding, dus als er nood is pakken ze dat maar.

Tja en daar kolven, dat is lastig he? Maar met het tijdsverschil zit ik goed volgens mij. Hoef ik niet de hele dag te kolven. En anders 1x bij wakker worden, 1x ergens overdag even de druk eraf en dan ;s avonds bij het hotel. En dan nog een keer voor het slapen gaan ofzo? Vind het alleen zo zonde dat ik dat allemaal moet weggooien

Stom, Albert.nl zou tussen 4 en 6 komen, het is nu 5 over 6 en ze zijn er nog niet. Kan ik dus ook niet koken, heel irritant. Grrr.
4 voedingen is wel weinig ja. Lmeisje zit sinds een week of 2 op 5 voedingen: rond 7.00, rond 11.00, kwart voor 3 (anders ben ik niet op tijd bij school ), tussen half 7 en 7 en dan 's avonds om 22.30 pak ik haar nog even uit bed voor een voeding (maar dan drinkt ze eigenlijk altijd maar 1 kant). Ik vind dit een heel relaxed voedingsritme zo, komt mooi uit met m'n werk ook: half 7 voeden, dan weg en ik hoef 's avonds dus niet te kolven. Hopelijk houdt ze dit zo tot ze echt gaat eten en er voedingen gaan vervallen.

Ja, jij doet 't elke dag, vind ik ook stoer hoor . Maar toch lief van je ouders dat ze al die drukte in huis halen.
@ amalia super leuk ! Wat zullen jullie genieten.

@ sardegna o slaapt. Poooeeehhhh ik ben ook out. Wat een leuke geluidjes maakt l meisje. Bbbvvv doet oviool niet ! En wanneer is meisje boos ? Hoe herken je boos ? Hm misschien is oviool ook boos als ik niet meteen kom of haar neerleg als ze wil bkijven op de arm, dan huilt ze heel snel ( wehwehwehweh) maar ik interpreteer dat als verdrietig / paniekerig

voedingen... Geen idee! Ik gok op 6 of 7 keer.

Ze is niet meer strikt om de 3 uur maar ook niet standaard om 4 uur. Snachts worden de poses veel langer en dan overdag soms korter dan langer of clusteren. De nachten vallen me toch mee. Mviool rommelde in de nachten.

Rond :

Half 5, half 8 ( maar dit schuift vaak mee met het slapen en wonderlijk genoeg met mijn avondeten )

dan of om half 2 of pas half 4, half 7 of half 8,

half 10, half 1 en nog wat tussendoor.

En vandaag was het echt een zooitje.
Ik doe altijd 1 kant Sar, behalve de laatste.

Ik merk dat A een nieuw ritme ontwikkeld. Goed maar weer even zoeken voor mij.
Ik ook Amalia( nieuw ritme ) of liever : oviool ook.

L en A zijn zeker al rond 7 kilo en rond de 65 ? Cm?

ik vind o nu al zwaar..maar dat komt omdat ik haar vandaag brhoorlijk hem rondgesjouwd !
Lmeisje is weer (opnieuw) wennen op de creche, boehoe. Ik vind het nog steeds niet leuk maar moet zeggen iets minder erg nu ze weer wat groter is. Morgen 4 maanden. Half 11 ga ik haar weer halen, nu huis poetsen.

Ze heeft trouwens onwijs goed geslapen vannacht

Donderdag CB viool, dus dan wordt ze weer gemeten en gewogen, maar ik denk wel over de 7 kilo.

Nieuwe ritmes zijn altijd even zoeken hè, soms lastig om je oude ritme los te laten. Maar ben wel blij met het nieuwe voedingsritme.
Boos, ja dat weet ik natuurlijk ook eigenlijk niet, maar ze kan zo boos kijken en boos klinken. Als ze opgepakt wil worden en ik ben nog bezig (oftewel mevrouw moet wachten), als ze te lang in de box ligt en ze is het zat, zoiets. Moe klinkt een beetje anders, da's meer gewoon naar huilen toe.
A is misschien net 7 kilo. Behoorlijk zwaar om rond te sjouwen

Hier ook een goede slapende dochter!! Helaas is middelste helemaal van slag sinds de wintertijd en stond hij vanmorgen 6.10 naast mijn bed. Ik dacht heel asociaal; ik duik er met A nog even in, maar hij zat brullend op de psz dus heb ik hem maar weer mee naar huis genomen. Balen hoor... En ik weet niet waarom hij niet wilde bljiven, heb ik nog nooit meegemaakt bij hem.

Gaaaaap..
Okee tips.. Tiiiips... Ik heb al jaren dat bedplasgedoe met mviool gehad, het gaat nu een tijd goed al had hij na de zomer opeens terugval. Maar dat is alweer twee maanden terug. Ik heb op gegeven moment naast de plaswekker ook uitgelegd hoe je een bed opmaakt etc en het hem zelf laten doen, zoiets als extra motivatie te denken aan het plassen voor het slapen etc. Zn vader had als kind ook brdplasproblemen en het is dus ook wel iets wat je dan vaak terugziet dus niet alleen gedragsmatig maar goed. Ik ken mijn kind en hij is slordig, dromerig, speelt het liefst en taken zijn niet leuk. Dus het leek mij ook goed hem iets te laten doen. Wat mij echter nu zo irriteert is dat hij vaak op de wc niet doortrekt, niet het licht uitdoet en niet afveegt. Gevolg natuurlijk vieze was en vies kind. Hij krijgt natuurlijk kritiek van zn broers ( jij bent echt ranzig!!) mn man en ik moet hem s'avonds altijd laten douchen in feite. Maar dat is geen oplossing. Ik vind het controleren er van bij een kind van 10 echter ook niet echt logisch. Hoe wordt het zijn probleem. Dat hij het wil. Ik vind hetirritant dat hij het altijd " vergeet " maar als kleuter niet, en waar het precies misging weet ik niet. Ik denk naarmate ik minder bemoeienis heb.

Hoe straf je dit ? Hoe controleer je een kind ? Of hoe geef je hem zelf die controle - ik wil natuurlijk letterlijk en figuurlijk niet achter zn reet aan blijven lopen ! Omdat hij het type is " ik kom te laat door jou " ( afschuiven ) wil ik hem extra verantwoording juist aanleren
@amalia ... Zzzzzzzzzzzzzz.... Ben je wakker ??

@

Kijk dat plaatje, zo toevallig zie ik ineens dat de @ op het hoofd komt te zitten. Grappig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven