londen met kerst- tips?

09-11-2010 10:42 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een vorig topic stelde ik de vraag welke stad te bezoeken rond kerst. Het is Londen geworden. We zitten in een appartementje in Bayswater met onze dochter van 6. Ik heb een reisgids maar zou graag ervaringen/tips van jullie horen wat echt een aanrader is (ook voor een meisje van 6). We hebben al tickets voor the Londen eye. We zijn er in de week voor kerst
Miss Selfridges
Kerst shoppen bij Harrods? Ik geloof dat die nogal uitpakken met versieringen, dat vind een kind van 6 vast ook heel leuk...

Verder kan ik alleen maar op een hele berg musea komen, maar weet niet of dat zo leuk is voor een kleintje. Is ze erg van de 'prinsessenjurken' en zo? Dan is de kleding-afdeling van het Victoria and Albert Museum misschien wat? Heel veel erg mooie oude kostuums, prachtige jurken en zo....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Van Picadilly naar Oxford Street lopen, via Regent Street, daar hangt de mooiste Kerst verlichting.
Hamley's Toyshop, geweldig

Christmas Lights Oxford Street

London Zoo

British Museum

Upstairs in a double decker bus ride

etc
Is de Londen Eye het geld waard? Het is behoorlijk aan de prijs naar mijn idee. Ik ben er van 8-13 december.
Covent Garden is helemaal leuk! Zeker ook voor de kleine. Er is veel levendigheid met straattheater, een stuk overdekt met leuke winkels en veel horeca en een grote markt.

In het overdekte stuk zitten leuke winkeltjes bijvoorbeeld een winkeltje met lekkere cupcakes!

Covent Garden
Covent Garden is inderdaad heel erg leuk. Op zaterdag vaak live muziek.

Niet zo bekend, maar ook heel leuk is Borough Market om lunch (of op zaterdag ontbijt) te scoren, of gewoon wat lekkere hapjes. Zit in de buurt van Tate Modern, The Globe en ook St Paul's cathedral is aan te lopen (via voetgangersbrug). Wel even de openingstijden googlen, is alleen do-zat. Er zit daar ook een koffietent waar mensen echt in de kou in de rij staan voor de koffie, wordt de beste van Londen genoemd.

Als je enigszins van geschiedenis houdt, is het British Museum te gek. Er zijn de hele dag door gratis rondleidingen van ongeveer 1 uur met een bepaald thema (bijv. Egypte, Grieken).

Ik zou ook kijken wat er aan exposities is, ik heb vorig jaar rond kerst een prachtige expositie bezocht in het Natural History Museum met de mooiste National Geographic foto's. Natural History Museum is sowieso wel op kinderen ingesteld.

Tegen kerst zijn er veel leuke concerten, Christmas carols, Messiah etc.

O ja; in Hyde Park is een soort kerstmarkt / klein kermisje. Stelt niet heel veel voor (vooral de verlichting is mooi), maar voor een meisje van 6 wel leuk denk ik.

Heel veel plezier!
wat een leuke, goeie tips! die zou ik echt niet uit de boekjes halen. Ontzettend bedankt!

Liesse,

een paar jaar terug ben ik vlak voor kerst in het London Eye geweest, zo tijdens de schemering waardoor er n prachtig gekleurde lucht boven London was. Je had n prachtig uitzicht over de stad. De capsules zijn ruim (er zou n mini in passen) en draaien heel langzaam rond. Ik ben blij dat ik het mee gemaakt heb! Geen idee wat de toegangsprijs was want kreeg het cadeau van mijn Engelse vrienden....

St. Paul is leuk, maar weet niet of dat leuk is voor n 6-jarige.

Covent Garden is ook leuk, vanwege al haar straatartiesten.

Science museum schijnt ook heel leuk te zijn.....

Veel plezier in ieder geval!!
Misschien is het Museum of Childhood wel leuk. http://www.vam.ac.uk/moc/ Ik ben er zelf niet geweest maar ga volgende week naar Londen (zonder kinderen) maar lijkt me ook wel leuk om zelf te bekijken en volgens mij is er voor een kind van alles te doen.

Misschien wel bekend maar veel van de/de meeste museums zijn gratis dus nog leuker om even binnen te stappen.
quote:mundele schreef op 09 november 2010 @ 13:15:O ja; in Hyde Park is een soort kerstmarkt / klein kermisje. Stelt niet heel veel voor (vooral de verlichting is mooi), maar voor een meisje van 6 wel leuk denk ik.

Dit Hyde Park Winter Wonderland staat ook op mijn lijstje om volgend weekend te bezoeken. Ik heb op de site gelezen dat er ook een circus bij is met een voorstelling van een uur, was niet eerns zo duur dus misschien ook wel leuk om te bezoeken.

En er zijn volgens mij heel veel schaatsbanen overal in de stad
ook een goed idde, we zitten vlakbij Hyde Park

Krijg steeds meer zin!
Ik lees mee, want ik ga de week voor kerst ook een lang weekend naar Londen. Ik heb al wat tips genoteerd.
Is dit topic nog actief? Wij gaan ook kerstshoppen in Londen en zijn op zoek naar de wijk/buurt waar je de oude Harry Potter achtige winkeltjes en pandjes hebt.

Misschien ook leuk om te horen van de mensen die dit jaar al geweest zijn. Hoe was het? Wat zijn de aanraders?

Nog tips over ponden wisselen, wat wel en niet te doen?
De kermis op leicester square vonden onze kinderen vorig jaar helemaal geweldig! Net aks fish and chips eten in een echte pub, the Londen Eye, het natural history museum (hebben ze het nog over, de dino bij de ingang heeft indruk! gemaakt), thee drinken in een heel klein theehuisje (met veel melk, ze vonden engeland geweldig), hamleys en de ritjes in de dubbeldekkers. Dit alles voorzien vcan prachtige kerstverlichting, ze vonden het ehct het einde. Zoon (toen 2, inmiddels 3) herkend the eye nog steeds als ie het ergens ziet en kan dan echt verzuchten 'londen was leuk' en dochter (ruim 5,5) blijft vragen of we ook een keer lang naar engeland gaan.
De winkels en sfeer rond Carnaby Street (achter Regent St) zijn erg leuk, echt die ouderwets Engelse huizen. Harry Potterachtig. Zitten ook leuke pubs. Verder denk ik dat een meisje van 6 een open-dubbeldekker ritje leuk vindt, ook 's avonds met al die verlichting. Hamleys mag je natuurlijk niet missen, er worden veel demonstraties gehouden waar je alles kunt uitproberen. 's Middags een heerlijk gebakje met warme choco halen bij een echt ouderwets Engelse tearoom. Tegenover Harrods zit er eentje, je kan daar ook een goede full English breakfast krijgen. Veder misschien Madame Tussauds, Ripleys believe it or not??

Ik ben net terug uit Londen, was super maar heb de kindjes thuis gelaten.
National Historic Museum... dat vinden kids geweldig!
quote:Tikker schreef op 09 november 2010 @ 12:47:

Covent Garden is helemaal leuk! Zeker ook voor de kleine. Er is veel levendigheid met straattheater, een stuk overdekt met leuke winkels en veel horeca en een grote markt.

In het overdekte stuk zitten leuke winkeltjes bijvoorbeeld een winkeltje met lekkere cupcakes!

Covent GardenEnne... Lush zit daar!
quote:Samui Life schreef op 10 december 2010 @ 08:20:

De winkels en sfeer rond Carnaby Street (achter Regent St) zijn erg leuk, echt die ouderwets Engelse huizen. Harry Potterachtig. Zitten ook leuke pubs. Die zocht ik! Thx!
Ik ben de tips nog een nagegaan en heb alles opgeschreven. Aankomend weekend gaan we en we hebben er heel veel zin in.

Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik vind ervaringsverhalen zoveel leuker dan het uit de boekjes halen

Maar overige tips nog zeker welkom hoor. Ik ben heel blij dat de keuze Londen geworden is omdat het denk ik inderdaad erg leuk is voor een meid van 6!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven