Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Kris, wat goed zeg dat er nu een eitje is teruggeplaatst!! En wie ben je idd nu al een klein beetje zwanger, zou zo geweldig voor je zijn! Ik ga duimen duimen en nog eens duimen en misschien ook nog een klein beetje...duimen! Liefs van mij

Kaetje, zie je er tegenop volgende week? En goed dat je er na het onderzoek weer voor gaat, nu even rust en op een lager pitje zetten. Hebben wij ook gedaan.

Doggie, jij ook succes natuurlijk!

Morgen eindelijk de uitslag van het zaad. Hoop echt van harte dat er dan eens een beetje tempo in gaat komen. Ik word schijtziek(pardon) van het lange wachten steeds!!

Fijne avond en tot gauw!
Ik zie er niet tegenop. Dat zal wel komen als het dichterbij komt maar dat zie ik dan wel weer.

Wat gaan ze morgen voor jullie doen? Een eerste gesprek bij een fertiliteitskliniek toch? Om te kijken wat het vervolgtraject is. Of heb ik het verkeerd?

Ik bedenk me ineens dat ik nog een gedichtje voor mijn leerling moet maken en dat ik zn kadootjes nog in moet pakken... Slechte juf, haha! Ik ga snel aan de slag en dan naar bed.... Gelukkig schud ik de gedichten altijd behoorlijk snel uit mn mouw.
Krissie; ik heb je nog een uitnodiging gestuurd....ik had nix ontvangen

Miss W; ik duim voor je dat het goed nieuws is morgen!!
hoe gaat het nu met jou loeki ? de ergste paniek van de klappen een beetje gezakt?
Hoi,

Even ego hoor maar ga zo eten.

De uitslag van het zaad was niet slecht maar ook niet supergoed. Er waren de 1ste keer zo'n 45 miljoen zaadjes geteld maaar nu hebben ze de goede cellen hiervan bekeken en dat zijn er 5 miljoen. Gemiddeld en dus ook beter hoort dit 10 miljoen te zijn. Ze zei wel dat ik me nu niet grote zorgen moet maken, een zwangerschap moet wel mogelijk zijn met dit aantal.

Nu wil ze dat ik waneer ik ongesteld word in januari me meld. Dan gaan ze de periode van mijn eisprong meekijken, kijken of ik een goede eisprong heb. Kan een eisprong ook slecht zijn..? En in die maand kijken of mijn eileiders open zijn. D

Als dat allemaal zo is, dan gaan ze beginnen met IUI. Dat kan dan allemaal wel snel gaan.

Heb een beetje een vreemd gevoel, kan het niet omschrijven..

Later meer!
Ha meiden,

Krissie, hoe voel je je vandaag??

MissW, eindelijk morgen de uitslag van het zaad. Ik hoop voor je dat het supergoed is!!

Kaetje, en ben je ongesteld geworden? Dat zou op dit moment wel goed uitkomen vanwege de HSG.

Ik vind het heel lief dat iedereen zo mee leeft, al moest ik alleen maar bloed prikken. Had wel een goed gevoel vandaag, eindelijk doen we iets. Al moest ik een half uur heen rijden, 5 min prikken en weer een half uur terug rijden.... De laborant vond het heel raar dat ik het niet gewoon in mijn woonplaats kon prikken en het laten opsturen. Maar volgens de gyn kon dat niet, dan kreeg ze de uitslag niet op tijd. Ah, ja auto rijden voor het goede doel vind ik niet zo erg.

Meiden, fijne sinterklaas avond allemaal!! (wij vieren het niet, geen kinderen in de omgeving die oud genoeg zijn) Is toch wel jammer, je mist toch iets op zo'n avond.
Loekie, ik zie weer niks....zullen we de moderator eens kietelen?

Missy, niet gek dat je niet weet hoe je je moet voelen, dit is ook wel lekker vaag allemaal. Het zaad is wat minder maar goed genoeg, maar toch IUI...daar kun je ook geen kroketten van bakken, toch? Aan de ene kant eindelijk actie, aan de andere kant....tja...toch ook weer niet echt waar je op hoopte. Geef het ff tijd en ruimte meissie. Dikke knuffel!

Doggie, hahaha, een uur rijden voor een hele buis, hihi. Mocht ik ook nog 2 keer doen, 1 keer voor mezelf en keer met mijn lief (die een mooie vertolking van de stervende zwaan ten tonele gaf...wat voor mij dan weer niet zo uitnodigend is om ook gelijk ff te prikken, dus ik ben 2 dagen later geweest, hihi).

Ik voel me raar!! Lief en ik hadden vanmiddag een beetje woorden en ik werd ff heel kwaad, om me daar dan vervolgens mega zorgen om te maken: als dat embryootje nou maar geen last heeft van de stress!!!! Moest ik daar weer om huilen en stressen, ARGH!! Maar goed, ben nu weer rustig....dag 2 is bijna om...pffft! 14 is veel!!!
Ja Krissie, ik vond het ook een beetje vaag om dan direct op IUI over te gaan.

En waarom hebben ze de 1ste keer niet getest op de goede zaadcellen, ik dacht dus dat mijn lief superzaad had.

Weet jij of 5 miljoen goede cellen idd niet erg goed is?

Mag me dan wel eens gaan verdiepen in IUI want weet er nog weinig van. Heb die behandelingen onbewust toch altijd vermeden. Maar zou er nu toch wel wat meer van willen weten.

Misschien ook IUI omdat een zwangerschap nu toch al lang uitblijft.

Maar jij...jij moet nu lekker rustig aan doen en niet al te boos worden op je lief!! Ik vind het zo'n spannend idee dat jij misschien nu gewoon zwanger bent!!

Is er meer kans op een goede innesteling nu het eitje al goed bevrucht is, meer kans dan bij een spontane zwangerschap?

Ik blijf duimen hoor!!!
Miss, voor zover mij bekend is de kans 40% bij terugplaatsing van 2 embryootjes, dus het zal iets minder zijn dan dat (2 is niet automatisch 2 keer kans, als er 1 het loodje legt, kan ie de ander meenemen), maar beduidend meer dan bij een spontane actie.

Over IUI zijn genoeg folders, volgens mij kun je die heel simpel downloaden van ieder UMC. Ik denk dat ze over IUI praten omdat julli ook die negatieve SLT hadden, maar dat is giswerk. Vervelend hè, dat je vragen altijd achteraf komen?! Voor zaadkwaliteit, dat staat vrij duidelijk uitgelegd op de sites van freya.nl en stilverlangen.nl

Succes ermee!! Ik ga even heel relaxed de wasdroger leeghalen, hahaha
quote:misswilliams schreef op 05 december 2007 @ 19:13:

Hoi,

Even ego hoor maar ga zo eten.

De uitslag van het zaad was niet slecht maar ook niet supergoed. Er waren de 1ste keer zo'n 45 miljoen zaadjes geteld maaar nu hebben ze de goede cellen hiervan bekeken en dat zijn er 5 miljoen. Gemiddeld en dus ook beter hoort dit 10 miljoen te zijn. Ze zei wel dat ik me nu niet grote zorgen moet maken, een zwangerschap moet wel mogelijk zijn met dit aantal.

Nu wil ze dat ik waneer ik ongesteld word in januari me meld. Dan gaan ze de periode van mijn eisprong meekijken, kijken of ik een goede eisprong heb. Kan een eisprong ook slecht zijn..? En in die maand kijken of mijn eileiders open zijn. D

Als dat allemaal zo is, dan gaan ze beginnen met IUI. Dat kan dan allemaal wel snel gaan.

Heb een beetje een vreemd gevoel, kan het niet omschrijven..

Later meer!Heeee, jij had gepost toen ik aan het schrijven was, dus dat had ik even gemist.

Wat raar dat ze dat niet gelijk de eerste keer deden, dan denk je dat je man superzaad heeft, blijkt het toch weer anders te zijn. Dat zet me wel aan het denken, want mijn mannetje moet ook morgen zijn zaad inleveren en ik heb geen idee of ze alleen gaan tellen of dat ze ook kijken naar de kwaliteit ervan?? Dat kwam toen niet in me op om te vragen aangezien we al zo blij waren dat iemand ons wilde helpen.

En ik snap je reactie op de IUI, want als je met dit zaad gewoon zwanger kan worden, wil je het toch het liefst spontaan. Maar aan de andere kant, is het misschien wel fijn dat er schot in zit. Moet je voor IUI eigenlijk hormonen slikken? Ik heb me er ook nog niet echt in verdiept natuurlijk. Geef jezelf de ruimte om alles op een rijtje te zetten.

Liefs doggie
Lieve Krissie, boos worden en stress van het huilen hebben echt geen invloed hoor. Anders zouden er wel heel weinig babies geboren worden. Geen zorgen maken hierover hoor!

Ik blijf voor je duimen en positieve energie naar je toe sturen!!

Sterkte!!
Dank je Doggie! Ik ben ook zo'n heethoofd, en nu met de hormonen erbij en de spanning is het helemaal bal. Nou ja, hooguit dat ik een driftkikkertje in mijn buik heb dan, hahaha. Ik blijf ook positief hoor, tis ook moeilijk anders voor te stellen met een lijf dat zwanger is. Hopelijk denk ik er over anderhalve week nog zo over (en mijn lijf ook).

Over IUI: dat kan gewoon in eigen cyclus (dan houden ze middels echo's je cyclus in de gaten) en verder niks. Meestal wordt echter wel pregnyl gebruikt (1 keer spuiten 36 uur voor de ei-sprong/inseminatie) om het eitje goed te laten rijpen. Soms wordt hormoon toegediend om de eieren een beetje te helpen, bijv. clomid, maar het hoe en waarom daarvan weet ik ook niet. Moet je ff op het "geduld is een kruid..." topic vragen anders, daar zijn er een aantal bezig met IUI.

Liefs!
Hoi meiden,

Krissie, hoe gaat het nu? Lekker gezwommen al?

Kaetje, al ongesteld geworden?

Hier even een dip moment. Ik ben uiteraard wel blij dat ze met iui willen starten maar het voelt ook als een afsluiter. Lief en ik weten dat we nog 2 pogingen hebben om toch nog spontaan zwanger te worden. Ik zit nu in mijn VB dagen en die hebben we nog wel benut en de aankomende cyclus kan het nog. En dan begint als het goed is de iui en zijn we niet zelf zwanger geworden. En dat terwijl we nog steeds niet weten waar het aan ligt. En ik ben me echt wel bewust van het feit dat het heel mooi is dat er iets aan gedaan kan worden maar het wordt zo gepland op deze manier en daar heb ik nu even moeite mee.

En afgelopen zaterdag met Sinterklaas bij familie ging het ook weer niet. Ik voelde me goed en had me echt voorgenomen om niet verdrietig te zijn als ik mijn moeder met de baby van mijn zus zou zien. En dat ging ook goed, totdat mijn moeder eigenlijk alleen maar met de baby bezig was. Ze is er zo vol van en ze ziet hem niet veel dat ze dan helemaal opgaat in dat ventje. En het is ook een schitterend grappig lief ventje, maar ik ben er ook nog dacht ik. En ik werd me weer extra bewsut van het feit dat het bij ons allemaal moeilijk gaat. Ik zie nu ook al tegen die lange kerstdag op...

Ik weet ook niet hoe ik alles een goed plaatsje kan geven. Ik zonde rme juist op dit moment liever af van mijn familie terwijl ik juist altijd heel erg into mijn ouders ben. En bij elk glaasje wijn en sigaretje(af en toe hoor, alleen bij gelegenheden) komt er zo'n stemmetje in mijn hoofd die dan heel afkeurend doet. Ik ben me bewust van alles wat ik doe en wat voor invloed dat heeft op een zwangerschap en vruchtbaarhied.

Ik ben het hele zwanger worden meer dan zat, het verplichte vrijen nog meer dan zat en de teleurstelling van ongesteld worden ben ik nog wel het meest zat. En dan toch stiekem weer die hoop, elke maand weer. Ik krijg er echt een punthoofd van!!!

Sorrie, ff ego, maar moest het even kwijt!
Lieve MissW, ik, en ik denk we allemaal, snappen je frustratie helemaal! Wat een k*tzooi he? Al dat verplichte vrijen, ik was blij dat vriendlief vandaag zijn potje moest inleveren en we het 5 dagen niet mochten doen.....! We doen het zo wie zo niet meer na de vb dagen, echt geen zin meer dan. Al het spontane is er af. Dat zou ik zo fijn vinden als dat weer terug kwam. En dan dat geplan met de IUI terwijl je niet weet waaraan het nu precies ligt dat het niet lukt. Gooi het allemaal maar lekker er uit hier. We luisteren altijd naar je.

Ook de jaloerse gevoelens ken ik zo goed, je wilt het niet, maar het gebeurt toch en kan je hele avond verpesten. Ik zit nu spontaan ook met tranen in mijn ogen omdat ik het gevoel zo goed begrijp. En je moeder snap ik ook, zij gaat er helemaal in op. maar het is zo vervelend dat ze jou vergeet. Misschien toch eens een goed gesprek met je moeder? Waarschijnlijk heeft ze absoluut niet door dat ze je kwetst. En dat zal ze ook niet willen hoor! Lieve MissW, ik wens je een rustig weekend toe zodat je lekker tot rust kan komen. Dikke zoen Doggie.
Vriendlief heeft zijn potje ingeleverd. Dat lukte binnen het uur ondanks het hele slechte weer en de bijbehorende files. Nu maar wachten op de uitslag over anderhalve week.

Ik ben een paar dagen niet online, waarschijnlijk woensdagavond pas. Tot dan! Liefs doggie
Nou, dan ik ook maar ff, want hier is de koek ook op! Kregen gisteravond te horen dat een vriendin van ons opgegeven is...ze is nog veel te jong!!! Vriend ook helemaal in zak en as, tranen met tuiten vannacht en ik maar proberen te blijven ontspannen omdat ik zo graag wil dat het embryootje het haalt. Ik kan ff niet meer!!! Het is te zwaar!! Een lijf vol hormonen en niemand om echt ff op te kunnen terugvallen (m'n moeder is nagenoeg overspannen en een hoogzwangere vriendin is in deze ook een beetje nutteloos). Hoera, vanmiddag komen de kinderen, kan ik helemaal toneel spelen. Ik geloof dat ik een beetje gek word nu...
Jezus Kris, wat erg! Wat oneerlijk en wat dubbel allemaal.

Jij krijgt het ook wel allemaal voor je kiezen nu. En tuurlijk wil je dat het embryootje blijft zitten maar als het zich goed innestelt blijft het ook zitten als jij verdrietig bent want nu heel logisch is.

Gooi anders hier alles eruit, dat lucht op. En wat vreselijk van die vriendin van jullie, het leven zit zo vreemd in elkaar, en we hebben er weinig over te zeggen zelf. Heel veel sterkte, en een dikke knuf van mij!

Doggie, wat een lieve reactie, daar word ik weer stil van!

Ik weet dat jullie me allemaal begrijpen en we voelen allemaal dezelfde gevoelens. Voor jou ook een hele dikke knuffel!!!!

Ik voel me alleen in mijn dagelijkse leven niet altijd begrepen. Voorbeeld: vriendin van mij(hele goede vriendin) stuurt me gisteren een sms en vraagt hoe het is en hoe het in het ziekenhuis is gegaan. Ze bedoelt nog de 1ste x op de FA, 15 nov. Dus al vrij laat, maar oke. Ik dus terug sms-en dat we in jan/febr. met IUI gaan beginnen en vraag ook meteen of met hun alles goed is. Krijg ik alleen een reactie terug dat met hun alles okidokie is. Niets over de IUI. Daar kan ik dus niet zo goed meer tegen.....
Hee Miss,

ja, het is allemaal een beetje cru. Hopelijk blijft embryootje zitten en gebeurt er ook eens iets positiefs....

Weet je, ik herken het wel, dat onbegrip van mensen, maar ze hebben ook vaak geen idee waar het allemaal om draait. En als ik eerlijk ben...bij vrienden van mij heeft hetzelfde gespeeld als bij ons nu en destijds stapte ik daar ook vrij makkelijk overheen. IVF? Goed man, dan ben je er bijna. Pas nu zie ik hoe het echt werkt...was het maar zo simpel! Maar mensen kunnen zich helemaal niet voorstellen hoe het is om een kindje te maken in het ziekenhuis, kennen de slagingskansen niet en snappen dus ook niet hoe onzeker en oneerlijk het allemaal aanvoelt. En ik snap dat je je daar kwaad over maakt, maar je schiet er zo weinig mee op, hè? Probeer wel te blijven inzien dat het geen onwil is maar onwetendheid, dat maakt het niet leuker maar wel beter te verteren. Ik roep ook weleens heel hard 'muts' tegen de telefoon, als ik net een gesprek met vrienden heb beëindigd die er geen drol van snappen, maar daar laat ik het nu maar bij. Hier snappen we elkaar en dat is al heel wat. Zij hebben op hun beurt ook allerlei dingen aan hun hoofd waar ik me dan weer totaal geen voorstelling van kan maken en ze zullen het heus goed bedoelen (zo niet, dan schrap ik ze resoluut uit mijn adresboek! )
ik heb julie allemaal gelezen maar ben een beetje uitgelult.

heb vandaag de testen terug gekregen chlamida test negatief - dus goed !!

en de uitstrijk pap 1 ook goed dus !

bloedafname gedaan. op naar de SLT volgende week.
Ik heb nog wel wat positief gevoel in me en straal het uit naar jullie allemaal!

straal straal straal!!!!!

Ik ben hartstikke ongesteld en ik zal wel hartstikke gek zijn maar ik kijk uit naar woensdag, naar het onderzoek.
pikt een straaltje mee

ah ik ben niet de enige die hardcore ongesteld is

als een bloedend rund....
*als je niet tegen vieze praat kan moet je nu niet verder lezen*

Als ik ongesteld ben heb ik altijd veel behoefte aan extra lange knuffels van vriend. Maar als hij iets te ruig is zeg ik altijd "niet te hard knijpen, dan spuit het bloed er uit!"

*ik zei toch dat het vies was!*
hahaha

kaetje zin om te tjetten ?
oh, zat ff op een ander forum, over trouwen. Waar chatten dan yamuna?
Na nog wat omzwervingen op de arke site ga ik maar eens lekker naar bed. Of eerst nog even in bad misschien...

Net nog ff trouwjurken zitten staren en daarna vakanties kijken. Toch wel lekker, al die voorbereidingen. :-D

Maar een andere keer wil ik graat met je shatten hoor Yamuna! Lijkt me wel een keer gezellig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven