Full House deel 2

12-10-2010 19:40 2492 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!

07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!

28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House
mogguh!

Viool oudste zoon lijkt wel een beetje op mviool, het is vooral de verantwoording bij het kind leggen denk ik, is hier ook een probleem, gisteren had S twee keer in zijn broek geplast, ik vroeg waarom en hij zegt de juf heeft mij niet naar de wc gestuurd. Ik kwam hem ophalen bij opa en oma, ik vraag waar is je muts en sjaal, op school is opa vergeten...

Nu is hij pas 4 maar wil hem toch graag leren dat hij daar zelf aan moet denken, ook inderdaad doortrekken, deur dicht doen etc etc geen tips dus wel herkenning helaas

ik heb veel was! vrijdag gewerkt, maandag gewerkt en het weekend veel weggeweest echt er liggen bergen!
Ik lag idd in bed viool, Zwaar mijn jongste zoon te verwaarlozen door hem voor de tv te zetten... Maar ik was zo moe!! Hij was weer zo vroeg wakker. Gek word ik er van. Wat doe ik daaraan? Als jij daar de oplossing voor hebt ga ik nadenken over het wcprobleem van Mviool

Ik zou dus heel lui controleren. En hem iedere x naar de wc terugsturen om door te trekken en het licht uit te doen. Doe ik hier bij oudste ook, die vergeet dat ook steeds.

Dus idd steeds vragen na de wc: heb je geveegd? Heb je doorgetrokken? Is het licht uit en de deur dicht?

Of ben je er vaak niet bij.

Erg he RW dat wassen? Wij waren die week weg in de herfst, ik heb tot en met woendag 2 tot 3 wassen per dag gedraaid. Er kwam natuurlijk ook nog van de gewone week bij. Heel irritant.
Hey allemaal,

Wou eventjes komen vertellen hoe het hier gaat. Het gaat een beetje met ups en downs...vorige week een flinke uitbarsting gehad thuis, maar dat is weleens goed geweest, we weten wel op welk punt we staan. Verder heel druk met vanalles, de kinderen/werk/studie/autorijden/dansen, maar dat zijn nog maar de praktische dingen, emotioneel heb ik ook enorm veel te verwerken, en ben ik er nog niet, oa met hulp van de psych kom ik daar wel uit denk ik.

Merk dat ik het heel moeilijk vind om m'n aandacht ook nog voor de pc te vinden. Soms wel her en der een berichtje maar een topic volgen (zoals hier) vind ik heel lastig. M'n hoofd staat er gewoon niet echt naar. Voel me ook elke keer schuldig, want wil meer langs komen hier maar het lukt me gewoon niet, ik hou jullie niet bij. Denk dat ik me toch maar helemaal ga afmelden hier. Ik ga jullie heel erg missen maar de aandacht gaat naar andere dingen.

We hebben trouwens zowiezo besloten (ook als ik niet met de dansopleiding zou kunnen beginnen) dat er voorlopig nog geen kindje komt. Eerst moet het weer helemaal goed voelen tussen ons! De basis is op dit moment nog te wankel. Wie weet als ook de jongste naar school gaat, eerder waarschijnlijk nog niet.

Ik zal jullie missen meiden, maar weet dat het beter is zo!
5x5 een heeeeel grote knuffel ! Ik vind jou zo'n kei, zelfs nu je je minder goed voelt in staat tot heel goede weloverwogen beslissingen. Ik ga jou hier ook missen en hoop stiekum t z t je toch weer terug te zien
5x5 logisch dat je je een beetje wankel voelt, je maakt nogal wat mee! Je gaat je problemen niet uit de weg zo te lezen, maar bent druk met oplossingen, knap van je.

Als het beter voelt hier (voorlopig) niet meer te komen moet je dat vooral zo doen. En hopelijk zien we je later nog weer eens terug. Sterkte met alles.
5x5, ook van mij een hele dikke knuffel voor jou.

We zullen je gaan missen hier. Heel veel succes en sterkte met alles op een rijtje te krijgen. En wie weet zien we je toch nog weer een keertje terug?
Tjongejonge. Kletskousen zijn jullie! Niet bij te houden!

Ik lees wel, maar als ik wil reageren ben ik de helft alweer kwijt.. suf!

Viool, iig nog van harte gefeliciteerd!

Amalia, naar de Efteling geweest en binnenkort naar NY! Leuk!

Sardegna's meisje aan het wennen op de creche. Ging het goed???

Tieger ook alweer bijna aan het werk! Wat gaat dat snel!

Puberende peuters bij Uma....ooo, ik kan je de hand geven. Hier ook echt een monster momenteel.

RW al helemaal los met de Sintcadeau's! Hihihi, hier nog niks...Moeillijk om iets te verzinnen...

Zwaai en knuffel voor Bengel! Fijn weer even van je te horen.

En hoe'st met Pinkeltje??

Hier gaat het goed! Lekker cliché, maar we genieten volop! Jongste, o nee, middelste is enigszins de weg kwijt, maar verder loopt het hier als een zonnetje!

Bedankt voor jullie kaartjes!
5x5 dikke voor jou. Ga eerst maar eens lekker in je vel zitten en kom later maar eens vertellen hoe het allemaal gaat.

Rikst, wat goed van je te lezen. Jongste, middelste ha ha. Jongste zoon, hou het daar maar op Lekker door genieten hoor!

Oooh ben lekker de GAP site aan het doorpluizen en ze hebben allemaal zwarte dingen voor babymeisjes. Dat vind ik dus echt geweldig! Jammer, maar gelukkig voor jullie kan ik geen plaatjes plakken met de Apple (weet niet hoe) anders had het hier al volgestaan met leuke kleertjes
rikst bedankt voor je supermooie kaart!

Fijn dat jullie zo genieten!

zwart bij baby's is niet echt mijn smaak...

ik zit dat topic een beetje te volgen over saai werk/kinderopvang zit echt te klapperen met mijn euh... ogen jemig de gemiddelde vivavrouw loopt toch wat achter zeg wat sommigen roepen; over hand ophouden bij de man, financieel onafhankelijk zijn etc etc zoooo 1990

5x5 je klinkt als een hele moedige sterke vrouw veel sterkte met alles!
Viool, ik heb geen tips, sorry. Helpt het ook niet dat zijn broers (misschien ook vriendjes?) het vies van hem vinden?

Leuk je even te zien hier Rikst, en fijn dat het lekker gaat bij jullie! Op je middelste draakje na dan... zal wel weer bijtrekken als hij een beetje aan zijn zusje gewend is toch? Hier kunnen de jongens zich al bijna niet meer voorstellen dat Lmeisje er eerst niet was, zo gewend zijn ze aan hun babyzusje.

Leuk amalia, GAP-shoppen. Jammer dat je geen plaatjes kunt plakken... Zwart voo babies, ben benieuwd hoe dat staat. Is dat niet somber? Ik hou wel erg van zwart voor mezelf. Een vriendin had haar baby-dochtertje (10 mnd) laatst een donkerbruin jurkje aangedaan, stond verrassend leuk.

Het ging best goed op de creche, ze had een uurtje geslapen. En de leidster is volgens mij wel lief, die zat lekker met haar op schoot toen ik kwam ophalen. Ze ging echt heel lief naar me lachen toen ik binnenkwam, echt zo schattig. Ze was wel erg moe de rest van de dag, heeft toch veel impact blijkbaar. Nu ligt alles te slapen. Oudste had rugby en was bekaf, ligt lekker schoongesopt te tukken nu (zag helemaal zwart van het veld).
Viool wanneer geloofden jouw kinderen niet meer in sinterklaas? En hoe kwamen ze erachter?
Rikst super dat je zo geniet, lekker doorgaan

amalia ik wilde nooit donkere kleuren voor mviool. Heeft lang geduurd voordat hij zwart kreeg ( 9 jaar ???) raar he ! Alsof die kleur te hard was voor mn lichtblonde schatje en nu is hij er gek op.

Bij oviool heb ik al gezien dat ze best paars kon hebben. Bij mviool had ik dat vast shocking gevonden

Ik vind dat beige en wit, rose en champagne tinten haar ook mooi staan.

Ben je ook zo nieuwsgierig hoe je je dochter gaat kleden of wat bij haar past ?

Gaandeweg uitvinden .... Ik dacht eerst veel kleur zoals oililily en hema maar op een of andere manier doetdat minder met haar!

Terwijl wol en beige haar mooi staan en dat witte jurkje van A.

Ach eerst haartjes ! De kleur ! Krul of niet .. Dat is ook belangrijk voor wat leuk staat.

Bij de jongens in de klas zitten 2 meiden die dragen altijd zwart met een zwarte mantel, lakschoentjes, een beetje indiaans. Staat haar echt prachtig maar wel ouderlijk. Ze heeft ook lang zwart haar en is ook zo heel bescheiden en damesachtig dan past het wel.

Toen bij o haar inentingen kwamen al die meiden van 15 voor hun inenting.

Echte hipkippen, keurige meisjes met instappers, van die donkerblauw met sjaaltjes en ketting meisjes, sportief, shabby, jurkje- jurkje, ordi, alternatief..en dan sta je daar met je mini meisje. En ik dacht zucht leuk hoor een meid !
Ik vind het heel stoer, zwart bij een baby. Omdat je dat juist nooit ziet. Niet alles hoor, maar bijvoorbeeld een zwart truitje met een roze vestje ofzo.

Al dat zoete vind ik ook zo zoet zeg maar

Hutspot gegeten, beetje veel

Mijn jongste zoon zegt bij alles wat ik kook (hij rent dan heel blij naar de tafel om te komen eten en kijkt dan iedere avond teleurgesteld) nee, dat is bleegh.

Fijn

Oudste zegt gewoon: dat ga ik dus niet eten hoor.

Altijd zo gezellig met die mannen aan tafel. En A aanschouwt alles vanuit haar wipper.
@sardegna ; vorig jaar geloofden ze echt niet meer. Ze groeiden er naar toe. Niet heel overduidelijk. Ze twijfelden het jaar ervoor. Rond de sint gingen ze toch om. En in groep 5 krijg je surprises maken.

Ik ontdekte het al eerder. Ik zag het sintpak in de kamer van de hoofdmees. Ik voelde me een recherche! Ik had een geheim ontdekt ! Die vent met de baard was harstikke nep. Om mn zusje te beschermen heb ik haar die dag gauw verteld dat er bedrog in het spel was die man is nep !!!
Dochter zegt dan altijd getsiebetsie als ze het niet lust (of als het er al volgens haar vies uit ziet) irritant he doe je zo je best. (maar hoe ze dat dan zegt schiet ik altijd in de lach)

Zoon is een gezellige eter, hij vind niet alles lekker maar wel veel en wil ook altijd proeven. Dochter niet ik dacht meisjes- eigen maar aan jou verhaal te lezen gaat dat dus niet op amalia

Wij aten vanavond ook hollandse pot, gehaktballen, boontjes en aardappels eten we bijna iedere wk want dat eten ze zo goed haha erg he
haha viool mooi verhaal!

man is al de hele avond aan het werk zucht, net aan het bellen met amerika leuk hoor maar ik heb ook een it probleem!!!! Mijn printer doet het niet hellup of is dat niet ernstig genoeg
Haha amalia leuk zinnetje " en A aanschouwt alles vanuit haar wipper "

ik vroeg me gister bij monopoly ook af wat o nou zal zien daar...al dat drukke gedoe..

Als je niet van zoet houd. h&M heeft ook echt dingen als gebreide vesten met ceintuur en (nep) wollen jurkjes van dunne wol. Ziet er niet zoet uit.
kennen jullie de site van goodmoodkid al? even googlen heeft hele leuke pakjes
Ga ik zo doen !

Zo moeite hoor met eisend gedrag. Dviool: ik krijg de kinderbijslag straks. Hoeveel geld is dat ? Dat is voor mij. Komt net van schoo ouders met nieuwe kleding en spullen, heeft al een kast vol maar het kan altijd meer..

" ik krijg kleedgeld volgend jaar " ik weet dat niet hoor. Ik krijg er de kriebels van.

Als dit een voorzetje is van hoe dat puberen gaat dan kan het nog pittig worden. Ik vind zelf dat ik het nooit slecht heb gehad. Hij klaagt over het niet breed hebben. Ik had geen auto, geen zakgeld, geen spaargeld, geen kleedgeld, geen merkkleding-gewoon c&a en hema en toch voelde ik me nooitarmoedig. Deze kinderen hebben dus 3x zoveel familie, 2x feestdagen want gescheiden, veel meer speelgoed en geld en krijgen kleding van opa's en oma's extra en ook 2ehands door ( en van merken soms )

ben ik nou uit een ei ?? Ik heb nooit de kinderbijslag geeist of kledinggeld.

En zeker niet geklaagd dat ik tekort kwam.

Hm misschien kom ik uit een ei.

Ik zit in een opbouwfase, huis nog lang niet af, werk moet nog groeien ( is nu niet zo erg met baby ) we moeten de beider scheidingen en daarmee verlies van bezit en uirkopen van bezit weer langzaam achter ons laten. In zo'n fase is er geen " gek" geld, van hup koop dit en dat. Overal wordt over nagedacht en overlegd. Is dat nou zo erg. Ik denk dat het niet altijd leuk is maar wel leerzaam en verder geen keuze verhaal. Mn vriendin zit met 3 kinderen krap na scheiding. Zij zegt gewoon dit is het, punt uit. En ze zijn nu blij met een etuitje van zeeman.
Hoe doen jullie dat ? Krijgen ze alles ? Of ben je erg bewust en verkoop je veel nee ?
Ze zijn hier nog zoveel kleiner viool, dus bv merkkleding zegt ze niks. En spullen krijgen ze wat ze nodig hebben, maar bij voorkeur hema enzo. Op sport bezuinigen we niet, ze doen allebei 2 dingen (is ook niet echt duur trouwens, behalve zwemles). En speelgoed enzo krijgen ze alleen met verjaardagen en sint, en wat ze evt tussendoor van familie als extraatje krijgen. Wat dat betreft is het dus vaak nee, maar dat wetenze ook en daar doen ze niet moeilijk over. Maar dit zijn de makkelijke jaren hè, 7 en 5, ik geniet er nog maar even van...
Leuke site-tip RW!
@rw wat leuk dat er Zo ontzettend veel kleuren te kiezen zijn !!!

@sardegna, dat is waar! Ze zijn jonger. Maar ook bij mij nog klein. Ze snappen ook niet dat sommige keuzes los staan van wel of niet zuinig doen ... Verbouwing... Lot winnen. Wij houden niet van wii voor sint of overal ja op zeggen.

Voor o haar verjaardag komt er geen grote bart smit doos maar bijvoorbeeld iets van hout of zelfgemaakts.

Nou zulke dingen vat je op je 10e of 11e niet, je wilt een hip model spelcomputer ( en niet die oude ds ) merkjes en berg geld. Teminste niet allemaal hoor, mviool is weer meer hoe ik was vroeger, die accepteert hoe ik het doe ( tot nu toe )
waarom denkt dviool dat hij straks de kinderbijslag krijgt?

Ik kreeg vroeger 50 gulden kleedgeld per maand en ik geloof 5 gulden zakgeld per week en dat was het. Als ik meer wilde moest ik gaan werken, en zo had ik op mijn 13de een krantenwijk op de woensdagmiddag, en al snel vulde ik vakken bij de HEMA. Niks mis mee volgensmij, er werd ook vaak nee gezegd heb ik ook niet als last ervaren, vind ik ook niet meer dan normaal eerlijk gezegd.

Hier krijgen ze tussendoor geen speelgoed, soms wel nieuwe knutselspullen ofzo maar dat vind ik toch anders.

Op verjaardagen en sinterklaas word wel enorm uitgepakt vanwege een grote familie, dat had ik vroeger niet (ook niet gemist) en dat is hun 'voordeel'.

Qua kleding krijgen ze gewoon wat ze nodig hebben maar zoals sardegna al zei, dat zegt ze nog niet zoveel
Ik heb voor A 2 jurkjes en een speelpakje van Goodmoodkids, erg leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven