Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Maaike,

Ken dat wel van als iemand afstandelijk is.

Medische mensen (hoger opgeleid) daar is het moeilijker om te weten hoe ze denken.

Voor jou ook erg spannend.

Heb het toen 7 dagen in moeten vullen en ik at TE WEINIG!

Maar toch was (en ben ik nu) een geschikt persoon voor een bandje.

Die testen waar iedereen het over had heb ik niet hoeven doen hier wel naar de psychologe maar dat andere niet.

Ik ga hard duimen dat je maandag positief antwoord krijgt.
Brenda: dank je wel!!! Ik merk dat ik erg moe begin te worden van al dat naar dokters en consorten lopen... Ik probeer het zoveel mogelijk op mijn vrije dagen te doen, dus dat is dan wel heftig soms. Maar ook de onzekerheid begint er wel in te hakken....

Ik ben benieuwd, ik eet volgens mij ook niet zo heel veel, maar ik denk dat ik ook dingen gewoon vergeet, totdat ik ze ga opschrijven. En wel op de verkeerde momenten, vrees ik. Mijn onregelmatige werk is natuurlijk ook niet goed voor dunner worden.

Maar ik vergeet ook vaak te eten hoor. En dan krijg ik op een gegeven moment zo'n erge honger, dat ik doorsla.

We zullen het allemaal zien: de internist is de enige die tot nu toe duidelijk heeft gezegd, dat het voor mij heel goed zou zijn. En dat is fijn.

Duim maar hard door voor me!

O ja, ik was gistermorgen bij de internist 116 kilo en 's middags bij de diëtiste 118,2 kilo....... Wat een verschil! Als ik nog even doorga, kom ik ook nog wel boven de 40 met m'n BMI......
Hey!!!!

Nou maandag was het zover, mijn zusje en ik zijn geopereerd (H)

we kregen geen morfine pomp dus hadden best wel pijn.

maar 's nachts ben ik al uit bed geweest om naar de wc te gaan.

dinsdag hebben we ook al wat rond gelopen en je merkt dat je je dan beter voelt.

had wel last van mijn schouder door het gas wat ze in je buik spuiten maar dat is ook al helemaal weg.

woensdag mochten we al naar huis en het gaat al heel goed.

heb nog wel wat last. en ik nog meer dan mijn zusje, want ik boks dus ik heb wat meer ontwikkelde spieren dan mijn zusje ( en de meeste die zo'n operatie ondergaan ) dus ze konden bij mij ook niet vanuit de zijkant mijn rest maag eruit halen want daar ben ik te smal voor xD

met eten gaat ook prima, nu aan het vloeibaar en is goed te doen. het is wel heel erg wennen en je moet helemaal opnieuw naar je lijft luisteren omdat je niet meer kan eten wat je wil.

ik vind het wel eng om te eten want ik ben meteen bang dat m`n maag uit elkaar klapt. en het hongergevoel heb ik niet dus vind het raar om te eten terwijl ik geen honger heb ( maar ik weet heel goed dat ik toch moet eten om mijn voedingsstoffen binnen te krijgen )

volgende week mogen we zachtjes aan beginnen met sporten dus daar heb ik wel zin in. mis het boksen nu al :P
Maaike

Ik duim voor je!!

Cosanostra

Je bent snel thuis!!

Maar te smal(snap ik ff niet)

Doe maar rustig aan met beginnen met sporten!
Ja, te smal begrijpt deze ouwe knar ook even niet....???

Hoe gaat het verder met alle geopereerden?

En Pudding? Alles goed met je? Geen spuugincidenten meer gehad? :puke:

Limburger inmiddels weer minder opgeblazen? En gewend aan je bijgespoten band?

En Brenda: blijf je nu nog steeds zo goed afvallen, of heb je inmiddels ook een plateau bereikt?

Well o well, een hoop vragen van mij. Heb zelf even niks meer beleefd, dus daarom vraag ik maar het eea.....
maaike ik herken alles wat je moet doen, alleen heb ik dat al in juni gedaan, en de gesprekken met dietist, fysio, dokter en verpleegkundige in 1 dagdeel, en toen kwam dus een paar weken later de uitkomst door de brievenbus. sleeve operatie.

nu 7 dec a.s meer voorlichting over deze operatie en een gesprek met de verpleegkundige en de chirurg. Geven ze het advies om ook te overleggen met de revalidatiekliniek omtrent tijdstip van de operatie, dus afwachten wat daarmee gaat gebeuren. Dus na de 7e december gewoon weer verder wachten op de volgende beslissing. alles rustig aan.

en ja, net als brenda at ik ook te weinig,en daarom krijg ik juist geen maagbandje. maar hoe meer ik hier meelees, hoe onduidelijker het voor me wordt, zeker als er mensen afgewezen worden.......Dus voor jou geldt ook; laat je niet gek maken, doe rustig aan, zo ik tel af naar juni en houd me rustig.maar wie weet wat er nog kan gebeuren. wij gaan die eindstreep echt wel halen, en dan worden we net zoals brenda en de anderen die ons zijn voorgegaan. Hartstikke fijn brenda dat je BLIJFT schrijven., want ik hang nog steeds stiekem aan je rok. voor mij ben je een voorbeeld, en ik hoop er net als jij doorheen te komen.

fijne middag allemaal.....

CosaNostra, gefeliciteerd met je operatie. 2 dagen ziekenhuis, voor bypass? ook daar staan weer verschillende tijden voor dus. in mijn boekje staat tot 5 dagen........

ik denk dat cosanostra vanwege het sporten te sterke spieren aan de zijkant van haar lijf heeft.
Maaike

Ik blijf momenteel beetje hangen op -28 kilo maar zo'n drama is dat ook niet, komt wel weer. Over 25 dagen een afspraak bij verpleegkundige en dan maar zien wat we gaan doen.

Ook gaat het sporten volgende week vanaf de 15e van start en dan gaat het misschien ook wat sneller/geleidelijker.

Ook speelt mee dat ik nu een week vakantie heb en dan toch ook wel lekkers tot me neem.

Verpleegkundige en dietiste zeggen ook dat je een dag moet kiezen dat je wat lekkers neemt.

Voor jou toch ook nog wel spannend!

Majesteit,

Nog een maand wachten op de volgende beslissing van de medici.

En natuurlijk altijd goed om dat te gaan overleggen.

Blijf hier schrijven om anderen te steunen en vragen te beantwoorden.

Weet zelf hoe veel ik eraan gehad heb.

En jullie tijd komt echt!!!

Hoe is het met alle anderen die hier schreven?

Pudding, Sassika, tbl1966 e.a.
jee wat schrijven jullie veel. ik ben even afwezig geweest want het valt me gewoon een beetje tegen allemaal. Ben netjes 5 kilo afgevallen en moet verschrikkelijk mn best doen om niet aan te komen, ik kan nl net als tevoren alles eten en dat vind ik zo frustrerend bah.en nee geen spuugincidenten meer ik kan zelfs weer brood eten :'(

ik mag 6 december weer naar de chirurg en ik hoop zo dat hij het bandje op gaat spuiten. Doen ze dat meteen de eerste keer?

Ben heel benieuwd hoe het met Limburger gaat na de opspuiting.

Brenda tis niet zo gek dat je even stilstaat man 28 kilo! super toch.
Pudding

Balen dat het niet zo gaat als je misschien ervoor had gedacht.

Is nu 3 1/2 week geleden en je maag en de rest is nu aan het herstellen van de ingreep.

Gelukkig geen spuugincidenten en dat je brood kan eten is logisch want bandje staat nog open.

Als je aangeeft de 6e dat je alles kan eten dan willen ze wel opspuiten want het is altijd in samenspraak met jou.

Na de vakantie van mij spreken we een keer af!

Ga er even lekker tussenuit komende 5 dagen
geniet er maar lekker van Brenda tis je gegund. wat gaan jullie eigenlijk doen?

ik heb sinterklaas al gezegd om geen chocoladeletters in mn schoen te stoppen !
Ik bedoel met te smal dat ik wel veel overgewicht heb, maar het is wel in proporties, ik heb een relatief smal bovenlijf en een smalle taille.

Doordat ik tot kort voor de operatie heb gebokst heb ik ook stevigere spieren in m`n buik waar ze dus doorheen moeten.

bij mijn zusje was dat dus niet zo pijnlijk als bij mij.

zo vertelde de dokter het tegen ons.

vandaag alweer een week geleden dat we geopereerd zijn.

pijn is al zo goed als weg en we zijn vanaf donderdag ook al stukken aan het wandelen :D

Het enige waar ik last van heb is maagzuur als ik me omdraai in bed. althans dat gevoel heb ik... met avond eten heb ik ook altijd heel veel pijn na een paar hapjes. ik eet heel rustig laat het goed zakken dus dat kan het probleem niet zijn.

verder was ik gister wat duizelig maar volgens mij drink/eet ik te weinig. vind het zo onwerkelijk om te eten terwijl je geen honger hebt :/ maar ik begrijp heel goed dat ik toch moet eten dus vandaag weer even flink aan de slag :P

Oh ja en ik ben in 1 week al 7 kilo afgevallen, mijn zusje zelfs 8.5!!\

en het mooie is, die kilo's komen noooooooit meer terug!!!

geweldig

x
anoniem_103562 wijzigde dit bericht op 08-11-2010 11:10
Reden: gewoon omdat het kan ?
% gewijzigd
Begrijpelijk dan dat je steviger spieren hebt!

En al 7 kilo kwijt top hoor!

Wat was je gewicht als ik vragen mag? En lengte?
Pudding

Wij vertrekken straks naar Epe gaan daar naar een Roompo* (*=t) park De Schaapskooi

Heb er zo zin in
Net sportschool gebeld voor onze 1e instructie.

Staat gepland op dinsdag de 16e maar kan nog veranderen als ik woensdag mijn rooster krijg en moet tot 18 uur dan halen we het niet.
@pudding

Ik herken het, bij mij was het precies hetzelfde. Ik was zelfs bang dat ik bij de 1ste controle zwaarder woog als voor het bandje. Echter na 6 weken (ze deed het echt niet eerder ondanks mijn smekende droopy-blik) opgespoten. Maar ook nu , eek week na de opspuiting, merk ik nog niet veel, wel ietsje maar echt niet voldoende nog. Ik wacht de 2 weken af en anders hang ik aan de bel.

Weet niet hoelang er moet zitten tussen de opspuitingen dus ik geef het braaf nog een week (net of in boordevol geduld zit, maar niet heus)
Sooooo, even een dag nodig om alles bij te benen hier.

Ik vindt het fijnhier te lezen en ervaringen van anderen te kunnen lezen.

Samen zijn we sterker dan alleen, dus we trekken elkaar aan en steunen elkaar.

Ik ben inmiddels weer in de afvalfase.

3,5 kg eraf na de laatste opspuiting. In totaal nu 23 kg lichter. Buiten dat het mooi meegenomen is dat je een ander figuur krijgt is het belangrijker dat ik me door al die kiloos lichter gewoon veeel energieker en fitter voel. De gezondheid van mijn eigen lijf is dan ook de hoofmotivatie geweest voor de operatie.

Ik kan nu ook nog gewoon brood eten hoor en ben daar eig wel blij mee. Ik vind brood lekker om te eten, maar crakers gaat ook goed. Soms eet ik ook wat brintapap, goed voor de vezeltjes, die dan weer voor eeen goede stoelgang zorgen.....ook belangrijk punt.

De porties zijn wel een stuk minder weer en ik voel me nu verzadigder dan voorheen. Het opspuiten van die laatste keer heeft dus wel effect. Gelukkig maar.

Het opgeblazen gevoel krijg ik als ik teveel eet, net zo als dat ik dan de hik krijg. Als ik langzaam genoeg eet, lukt het me om daar geen last van te krijgen.........soms ben ik te snel en heb ik nadien de hik.

@Brenda ik denk dat het raceaffect van de gewichtsafname nu wel wat langzamer gaat dan in de beginfase. Dat was met alle dieeten ook zo in het begin, later ging het moeizamer........althans, bij mijn vele dieetpogingen

Binnenkort ga ik wel een afspraak maken met de dietiste. ( inderdaad Maaike, ze is wat starrig in haar doen en laten en ook ik heb geen klik met haar) Maar kan wel wat adviezen gebruiken.

Van andere maagbanders ( in Belgie geholpen) hoor ik vreselijk veel eet-dingen die anders gaan dan hier, dus ik wil daar wel het mijne over weten.

Enkele voorbeelden:

Ik mag Crackers eten, die zijn voor hen ten strengste verboden.

Ik moet liefst brood van 1 'a 2 dagen oud eten, zij mogen vers brood eten.

Zij MOETEN rauwkost bij het brood eten, hier nooit over gehoord. Lijkt me ook dat je dat niet opkrijgt naast 2 boterhammen

Stampotten zijn voor hen verboden terrein, bij mij niets van bekend

Als zij pasta eten, moeten ze er een snee brood bij eten???

Kortom, vele verschillen in het eetpatroon wat geadviseerd wordt.

Hebben jullie ook wat tips en richtlijnen gekregen voor na de operatie? Graag hoor ik die.......

Hoeveel maaltijden eten jullie eigenlijk en hoeveel tussendoortjes als yoghurt, fruit en dergelijke?

In ieder geval toch maar naar de dietiste en toch maar eens vragen waarom en waarom niet..........we kunnen er tenslotte altijd van leren
Zo Ik ben net terug van de dieetiste,heb mijn voorlichting gehad voor mijn predieeet.Keuze uit 3 mogelijkheden,heb natuurlijk weer gekoezen voorde duurste(zal is niet zo zijn)maar die leek mij het meest aantrekkelijk vanwege de afwisseling.

Ik ga voor prodimed,,zondag 14 nov moet ik starten,het begint nu echt te korten.

@CosaNostra,tsjee zoveel kwijt op 1 week,ongelooflijk.

Dames met de bandjes,tsja hier weet ik niet zoveel van omdat ik voor de GBP ga,maar evengoed veel succes toegewenst,uiteindelijk gaan we allemaal voor hetzelfde resultaat.

Liefs Saskia
Hoeraaaaaa!!! De psychologe heeft groen licht gegeven. Ik ben een zeer evenwichtig, realistisch mens. Leuk om te horen is dat. Zelf vond ik dat eigenlijk ook al een hele tijd, maar het is fijn dat het ooit bevestigd wordt!

Diëtiste was weer haar eigenste rigide zelf. Ik moest van 3 dagen een eetdagboekje overleggen. Hadden we vorige week donderdag afgesproken. Ik kom daar binnen, vraagt zee: wat kan ik voor u doen? ????? Daar raak ik dus van van de wijs. Je wéét toch wat ik kom doen? Nou ja, ik laat het afglijden. Verder (en dat is waar) had ik veel gesnoept afgelopen dagen. Dat doe ik anders weinig, maar ik wilde eerlijk blijven. "U bent een snoepkont". JA, afgelopen dagen wel, maar normaal niet zo.Maar je krijgt geen gelijk bij zo iemand, dus dacht ik voor de 2e keer: laat het gaan. Maak je er niet druk om.

Toen ik vroeg of mijn lichaam gaat wennen aan maar 3x daags eten zei ze: straks maakt dat niet zoveel meer uit, dan heb je veel minder honger.... En dat maakt me dan weer blij! Ze heeft ook genoteerd, dat ik me er zeer van bewust ben dat ik een erg regelmatig eetpatroon moet aanwennen.

Dus.... Ik zal haar tzt, na operatie, waarschijnlijk ook nog wel nodig hebben!

Vandaag ben ik mijn urine aan het verzamelen en morgenvroeg even bloedprikken en urine inleveren. Dan kan de internist mijn uitslagen allemaal nog bekijken en kan ik 22 november besproken worden. Daarna krijg ik uitnodiging om weer bij chirurg op gesprek te komen. Er zijn dan weer 4 mogelijkheden: goedgekeurd of afgekeurd of voorlopig goedgekeurd of voorlopig afgewezen.

Het is me allemaal wat. Intussen is mijn BMI ook weer iets hoger, dus ik neem voorzichtig aan, dat het een ja wordt.

Brenda:

Heel fijne vakantie!!! Geniet maar lekker van de daagjes rust! En hopelijk hebben jullie ook nog een beetje lekker weer, zodat je lekker naar buiten kunt.
Limburger: gelukkig dat je nu eerder vol bent! En dat je went aan het heel rustig eten... Dat zal ik ook vast gaan oefenen

Ik heb inmiddels wel geventilieerd bij een aantal mensen van MD, dat ik het wel érrug onhandig vind, dat er maar één Rob-achtige is. Niet alleen voor mijn eigenste opschieten, maar ook voor de andere mensen, die bv bijgespoten moeten worden... En tot nu toe is iedereen het daarmee eens!

Ben erg benieuwd of mijn afspraak de 15e nog doorgaat.

Want als dat niet doorgaat, kom ik pas de 22e december in het MDO.

@CosaNostra:

Aha, nu begrijp ik het iets beter. Wat heerlijk dat jullie al zoveel afgevallen zijn. Dat schiet wel op. Hoeveel wil je er in totaal afkrijgen? En je zusje? Misschien ook maar eens aan chirurg of diëtiste vragen of het normaal is dat je nog zo'n pijn hebt na het eten?

Pudding en Ratpatrem: ik vind het zo maf, dat je nog steeds het gevoel hebt dat je bij kunt komen? En is dat dan echt een realistische angst, of is het realistisch, dat je echt heel goed moet opletten wat je eet?

Heel veel succes in ieder geval!!! Kijk maar naar Brenda en Limburger: het komt allemaal goed!

Sassika: ik hoop ook op een gbp, maar weet niet wat ze me gaan adviseren... En ik mag uiteindelijk zélf bepalen wat het wordt, maar ik wil toch me toch ook laten leiden door de experts. Pfff, wordt ook nog moeilijk: straks wordt er een bandje geadviseerd, terwijl ik liever een gbp wil.... HELLUP....
@Maaike

Ja, het gevoel van bijkomen is echt hoor. De maagband, die leeg geplaatst is, deed bij mij echt niets. Dus voorheen moest ik al opletten om niet aan te komen, na de operatie dus ook mede omdat het vol-gevoel niet bereikt werd oftwel hetzelfde was als voorheen Dus ook toen was het gewoon opletten geblazen, nu (na de 1ste opspuiting) bereik ik wel iets eerder het vol-gevoel maar er gaat nog steeds te veel in eer dat dat bereikt wordt. Dus volgende week hang ik weer aan de bel voor nog een beetje vocht in mijn bandje please .......hihi
Jemig, dat is dan wel een beetje een tegenvaller, toch? Rot hoor! En dan na 6 weken pas bijspuiten, zodat je wat beter het 'vol' gevoel krijgt. Áls je dat dan al krijgt.

En wel iets om terdege rekening mee te houden, mocht ik toch ook aan de maagband gaan...

Ik heb ook ergens gelezen, dat je nog een hongergevoel in je 'grote' maag kunt hebben? Dus dat daar een soort van knorrigheid in zit? Heeft iemand daar ervaring mee? En went dat overgebleven stuk maag er wel ooit aan, dat er niks meer ingepropt wordt? Of blijft die knorrigheid er?

De mensen in mijn omgeving die ik ken, hoor ik daar nooit over, maar het is nu ook geen dagelijkse gespreksstof.

Nou ja, jullie overleven het allemaal, dus ik zal het ook wel overleven. Dan nog maar wat langer hongerig zijn.

Welterusten allemaal!
ik ben 1.82 en woog 130

met die 3 weken modifasten erbij ben ik dus al 10 kilo kwijt (A)

gister voor het eerst mijn avond prutje op kunnen eten zonder pijn. (echt eten kan ik het niet noemen haha )

daar was ik echt zo blij mee en voel me met de dag beter. we wandelen elke dag stukjes maar dat kunnen we nog niet zo ver helaas. is ook niet verwonderlijk natuurlijk na zo´n operatie.

vandaag er even lekker tussenuit, even naar een verjaardag van een kennis van ons.

en zondag voor het eerst weer de buitenwereld in ( onder de mensen en zo ) want dan hebben we boksgala, zo spannend. gister zat ik boksen te kijken en ik dacht dat ga ik ook doen<

ik weet dat ik het kan en dat gaat ook gewoon gebeuren

dus jullie gaan nog van mij horen haha :P
anoniem_103562 wijzigde dit bericht op 09-11-2010 11:39
Reden: ladieladiedaaaa
% gewijzigd
Goedemiddag,

Ik vraag me iets af: zijn er al mensen die zoveel zijn afgevallen dat ze een buikwandcorrectie hebben gehad? Of overwegen? Of zijn we gewoon allemaal al blij met een aantal maatjes minder?

Ik zit daar gewoon over na te denken, omdat ik denk dat ik al heel blij ben met veel minder gewicht. Maar ik weet niet hoe ik daar over denk, als ik ze eenmaal kwijt ben en er een enorme hangbuik aan overhou. Ik ben niet zo erg ijdel, maar ik vraag me echt af, of dát niet ook meeverandert, als ik minder weeg....

En kun je op je bijna 50ste ook nog mbv sporten velletjes strak houden. (zo strak mogelijk dan, 20 word ik nooit meer, gelukkig... )

En ALS je al moeite hebt met een lubberbuik en hangzakjes, wordt er dan uiteindelijk wel of niet vergoed door zorgverzekeraars? Zijn er ook verschillen in prijzen bij ziekenhuizen? Een soort 'budget' ingrepen?

Oooo, misschien kunnen we tzt een soort van groepskorting gaan bedingen bij een of ander ziekenhuis. Ze, midden in het land bijvoorbeeld, zodat we allemaal ongeveer even lang moeten reizen.... (dit was een grapje hoor...)

FIjne dag allemaal en tot later vandaag!
Maaike,

Supergoed nieuws groen licht van de psychologe

Spannend wanneer je in MDO komt.

Wat apart om dan te zeggen : wat kan ik voor je doen? Je hebt toch een afspraak?

Ik heb met -28 nog geen last van loshangend vel en ben daar erg blij mee, maar mocht het nog veel worden dan is het wel overwegen waard om correcties te gaan laten uitvoeren.

1e 6 weken word er niet opgespoten en dat is (bijna) overal zo.

Denk dat het een bandje voor jou word als ik jou verhalen lees maar het is en blijft afwachten.

Dank je wel voor fijne vakantie toewensen

Limburger,

Wauw 3,5 kilo na opspuiting dat is goed resultaat!

Afvalrace gaat iets minder snel maar vind ik niet erg, alles is mooi meegenomen.

Sassika,

Gaat opschieten nu voor jou!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven