Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
@bevalling: ik kan niet tegen bevallingsfilmpjes, maar verhalen op zich prima. Maakte me er nog geen zorgen over, maar het komt nu toch wel steeds dichterbij. Ik denk altijd maar: elke bevalling is anders dus je weet toch niet wat je te wachten staat. En het kind moet er toch uit!

@verspreken: ik heb net mijn moeder en broer nog even een mailtje gestuurd of ze het wel voor zich willen houden. Mijn vader heeft het denk ik wel gehoord, maar niet echt bewust (die let niet op versprekingen).

@kamertje en wassen: ik kan niet wachten! Ik hoop over twee weken op zondag alles in te kunnen richten. Er wordt nu nog druk geklust aan de zolder.

@iedereen/ervaringsdeskundigen: hoe kleed je een winterbaby aan als ie gaat slapen? Overdag gewoon kleertjes aanhouden? 's Nachts boxpakje of shirtje met lange mouwen en broekje?
mickey79, mijn jongste is van 8 dec, dus kan je wel zeggen midden in de winter, die heeft de eerste tijd gewoon in zijn kleertjes in bed gelegen, dat gebeurd altijd vooral de eerste periode, omdat het vaak toch makkelijke pakjes of aaneen pakjes zijn. Meestal vanaf mt 62 gaan ze over op een pyama, maar wel met lange mouwen en broek. En ik had hem zodra hij een beetje ging verrollen ook in een slaapzak gelegt. Want niet alle pyama´s zijn lekker dik.

Dus gewoon met de kleertjes aan en ook snachts, je kan ze wel een pyama aandoen maar zorg er dan voor dat het wel een dikkere is...
ben het helemaal met sinojo eens.

@helena: wat balen zeg dat je nu zo'n pijn hebt! Sterkte en ik hoop dat je een annuleringsverzekering hebt.

@Mickey: balen dat je je versproken hebt maar kan gebeuren, toch?

Ik heb kamertje klaar, man moet nog een plank ophangen boven de commode maar de rest is klaar. Alles is gewassen. Meeste ook gestreken en een deel van de kleertjes hangt nog aan de lijn.

Heerlijk gevoel, alles is klaar! Ik kan er ook echt emo van worden. Nog zo'n leuk kindje erbij!

@Mamamuis: wat heeft je zoontje je laten schrikken! Hij kan er niet eens wat aan doen maar toch.

Bevallen:

Ik heb de andere insteek. Ik heb al een bevalling mee gemaakt. het is KUT dat het ontsluiten aan het einde onwijs veel pijn doet maar ik weet nu iig wel wat ik kan verwachten.

Zie er eigenlijk niet tegenop.

Ben wel benieuwd of mijn bloeddruk weer ineens erg omhoog gaat aan het einde van de zwangerschap, bij hoeveel weken ik ga bevallen en hoe snel de bevalling gaat maar ja? dat moet ik toch gewoon afwachten.
Dat was met het dagje wel. Moest even voor controle naar de gyn maar dat is een dagvullend programma geworden haha.

Moest bloed laten prikken en wachten op de uitslag. Na 45 minuten de uitslag....bleek dat het lab geprikt had met een verkeerd buisje dus mocht ik opnieuw laten prikken. Ook moest er urineonderzoek worden gedaan.....eiwit in gevonden. Weet nog niet precies wat dat betekend maar moet nu 24 uur alle urine verzamelen en dat morgen weer naar het ziekenhuis brengen.

Toen ging ze bloeddruk meten...was al bang dat die torenhoog zou zijn door het heen en weer lopen en dat het allemaal zo soepel ging. Veel te laag. 90/60.....normaal zit ik 140/85. Dus das weer vreemd. Voelde me de afgelopen dagen ook al niet zo lekker en vanmorgen zag ik sterretjes. Was al bang dat ik weer zwangerschapsvergiftiging zou krijgen maar daar past de lage bloeddruk weer niet bij.

Gelukkig was met beeb wel alles goed haha. Hij ligt nu met zijn hoofd boven, vandaar dat ik hem ook niet zo goed voel. Wel even gevraagd hoe het ging met een keizersnee maar ze willen het proberen te rekken tot 39 weken (afhankelijk hoe het verder met mij gaat) en dan krijg ik een datum te horen dat ons mannetje geboren gaat worden. Wel een raar idee dat je van tevoren al allemaal te weten.

Dat was even mijn ego bericht.....
.
anoniem_80234 wijzigde dit bericht op 09-11-2010 18:08
Reden: een ego bericht moet wel bij 1 blijven
% gewijzigd
.
anoniem_80234 wijzigde dit bericht op 09-11-2010 18:07
Reden: 1 keer is genoeg
% gewijzigd
@mamamuis: wel 3 keer je ego-bericht! Is toch niet erg, wel goed juist dat je ons even bijpraat! Was een heftig dagje zo alles bij elkaar, ben benieuwd naar de uitslagen! Wel gek zeg dat je bloeddruk nu zo laag is... wel fijn om te horen dat het met de baby allemaal goed gaat!

Ik moet vanavond ook weer naar de verloskundige. Ik ben benieuwd hoe het er allemaal mee gaat. Ik heb sinds 2 dagen echt een enorm drukkend gevoel onderin mijn baarmoeder, bijna alsof het kindje er al uit wil. Ook heb ik ineens echt enorme last van mijn bekken bij mijn schaambeen, ik loop echt van de een op andere dag te strompelen... ik ben benieuwd wat de verloskundige daarvan zegt!
mamamuis, jee dat was dus een ander dagje dan dat je gedacht had. Wel goed dat ze je testen natuurlijk. Hopelijk is er niets aan de hand. Maar het is wel vreemd natuurlijk dat je ineens zo'n lage bloeddruk hebt en eiwitten in je urine.

Teepje, hier ook een vervelend buikgevoel al een paar dagen. Vorige week gewoon een zere buik door het schoppen en nu voel ik de kleine amper maar scherpe steken onder in mijn buik. Volgends mij zijn het mijn banden.

Succes vanavond.

Helena, Sterkte met je pijn en balen van je vakantie. Doe het rustig aan!

Mickey, vriendlief hier zei van de week al...maar goed dat we niet steeds de naam noemen thuis anders zou ik me misschien nog verspreken. Hier hebben we het nog steeds over kleine uk gelukkig. Maar ben ook zo benieuwd wat iedereen van de naam vind straks.

Ik ga morgen de kastjes op het kamertje lekker schoon poetsen en de eerste kleertjes in de wasmachine gooien. Morgen komt de muurschildering op de muur dus ben heel benieuwd,
@teepje.....haha zag het net ja. Heb het maar even weggehaald.

Vind het ook nog steeds raar, heb nog steeds het gevoel dat ze gewoon de bloeddruk niet goed gemeten heeft maar aan de andere kant, het is een arts....!

Wacht wel af wat er uit dat urineonderzoek komt. Op internet staat dat het vaak alleen voorkomt bij zwangerschapsvergiftiging of bij blaasontsteking. Maar mag toch aannemen dat ze dat laatste gelijk gecheckt hebben....ze hadden tenslotte toch al urine. Merk wel dat ik me onbewust toch een beetje druk maak wat het kan zijn. Morgen even nuchter bloedsuiker controleren maar dat kan gelukkig thuis (best handig een vader die suikerpatient is).

Vind het wel een geruststelleng gevoel dat de beeb ook prima kansen heeft als hij nu geboren zou moeten worden als het doorzet naar een zwangerschapsvergiftiging....maar dat zal zo'n vaart niet lopen denk ik.
@mamamuis , vervelend zo'n dag wel heel vermoeiend hopelijk wel goede uitslagen...

@pijn onder in de buik dat kan als een teken zijn dat je kind richting de juiste positie gaat , indalen kan maar hoeft nog niet en het indalen kan vanaf 30 weken al is mij verteld en als het hoofdje dan op je bekken rust kan heel vervelend zijn. ik heb het indalen altijd als een zware druk op onder buik ervaren en op het schaambeen . Alsof je met een zak aardappels tussen je benen loopt haaahaahaha

Zelf heel verkouden en keelpijn , van het weekend is me oor open gesprongen zat een ontsteking en tja dan weet je dat je zwanger bent als je geen hoestdrank of keel tabletten mag nemen. Maar ja dat overleven we ook wel . Ben nu vandaag 31 weken en vind het nu snel gaan.

@bevallen zie ik niet tegen op, beide keren gingen als een trein en ik zeg wel eens voor een bak koffie doe ik het . Moet nu ook heel alert zijn omdat de laatste keer zo snel ging dat de verlos er net op tijd bij was .

Volgende week woensdag mag ik weer een groei echo laten maken ben benieuwd hoe ze er deze keer voor ligt

@kopen : het verbod is voorbij mag weer kopen omdat ik gisteren zag dat ik maar 3 pakjes in maat 50-56 heb en de rest is 62 en 68 . Dusssss toch maar even naar de hema gegaan want 3 stuks is wel heel weinig . Morgen nog bij hm snuffelen en dan stop ik maar weer hhahha
Gisteren bij de verloskundige geweest en alles zag er helemaal goed uit! Die druk onderin is waarschijnlijk inderdaad het indalen van het kindje. Hij ligt er al helemaal goed voor met zijn koppie in mijn bekken. De beschrijving van de zak aardappels is inderdaad wel treffend! Verder was mijn bloeddruk nog steeds goed, en was de groei nu weer gemiddeld (vorige keer liep ik 3 weken voor). Daar ga ik me dus voortaan ook niet meer druk over maken zeg! Zo leer je weer bij! Over drie weken, bij 33 weken, maken ze nog een groei-echo. Ik ben wel erg benieuwd nu zo langzamerhand naar dat ventje in mijn buik!

Ik ben trouwens nu wel weer drastisch aan het schrappen in mijn activiteiten, want ik vind het best zwaar worden. Eigenlijk is 36 uur werken gewoon al wel de max... De verloskundige raadde me aan om na te denken om eerder met verlof te gaan, maar ik twijfel zo! Ik wil het het liefste volhouden, zodat ik erna zo lang mogelijk vrij ben, maar aan de andere kant vind ik het wel heel zwaar! En helaas heb ik geen vakantiedagen meer... Ik denk er nog maar eens over na, maar voorlopig zie ik het nog wel even aan denk ik.

@sinojo: wel vervelend zeg, dat je zo verkouden bent! Wees maar even heel lief voor jezelf!

@mamamuis: krijg je vandaag de uitslag al of hoe lang duurt dat eigenlijk? Ik heb dat ook altijd, dan maakte ik me eerst geen zorgen, maar als ik dan op zo'n uitslag wacht krijg ik toch de zenuwen.
(mijn computer ging een beetje raar doen, dus ik heb snel het berichtje verzonden, terwijl ik nog niet klaar was)

@maliboo: heerlijk, kleertjes wassen! Ik ga dat denk ik volgende week langzamerhand doen. Dit weekeinde vieren we nog mijn verjaardag, dus wil ik even niet nog meer troep in huis maken, maar daarna ga ik los met de mini-dingen aan de waslijn!

@floortje: hier ook helemaal emo als ik het kamertje inga. Ik ga er elke dag wel even kijken, zo leuk! Wel heel onwerkelijk dat daar straks een kindje in het bedje ligt he? ook een heel heftig gevoel van verantwoordelijkheid komt er dan bij me op: 'laten ze zo'n hulpeloze baby echt helemaal alleen bij ons achter?'..........

Hoe is het trouwens met de dames die al een tijdje niet geweest zijn, gaat het allemaal goed? hoe is het nu met zoplotseling?
Hey Lieve jan. Mamma's

Heb even weer alle verhalen van jullie gelezen. Het idee dat ik nu anders al ruim 30 weken zou zijn.

Hier gaat nog steeds alles goed, ik ben inmiddels bijna 16 weken zwanger en voel me super goed.

Blijf jullie volgen, ben erg nieuwsgierig naar alle baby's en de namen.

Liefs 3e kindje
Wat leuk 3de kindje, dat je nog even langskomt! Fijn dat alles zo goed gaat bij jou! het wordt wel spannend wie er nu als eerst gaat bevallen in ons topic, maar ik hoop dat het nog een paar weken duurt voor iedereen! Een fijne zwangerschap verder gewenst, en kom vooral rond januari nog eens langs!
@ Mamamuis: wat een nare dag! Ik hoop dat de uitslagen goed zullen zijn!

@ 3e Kindje: ook alweer 16 weken! Ik hoop dat je je zo goed blijft voelen en leuk dat je ons blijft volgen :-D

Ik heb de uitslag van het extra urine onderzoek binnen want er zaten witte bloedcellen in dacht de verpleegkundige, maar bij nader onderzoek blijkt dit niet zo te zijn :-)

Verder heb ik denk helemaal nog niet verteld dat ik vorige week weer een avond opgenomen ben geweest in het ZH. Ik had enorme steken en krampen en kleine weeën (ook in mijn rug). Maar wederom bleek er bij nader onderzoek eigenlijk niet veel aan de hand te zijn behalve dan dat mijn lichaam flink aan het oefenen is voor de grote dag. Gelukkig had ik dus geen verdere ontsluiting gekregen en mocht ik gewoon weer naar huis.

En ik ben nu dus thuis gewoon weer verder aan het rusten. Als ik zo min mogelijk beweeg, heb ik minder harde buiken dus ik doe echt alleen het hoognodige en verder pak ik goed mijn rust.

Mijn moeder is zo lief geweest om bijna alle kleertjes te wassen en te strijken en die liggen nu dus ook al in de kast. Wel een lekker & gek gevoel hoor... Over een paar weken ben ik mama!!

Ik heb nog een vraag:

Ik wil een matrasje gaan kopen voor in het ledikant. Nu zit er zoveel verschil in de gebruikte materialen en prijs dat ik er niet uitkom. Is een schuimrubber matras van ongeveer 65 euro echt gevaarlijk (wiegendood etc) en kun je beter een ademend matras van 150 euro of meer kopen of zijn dit verkooppraatjes?

In de wieg zit een schuimmatrasje en daar hebben al vele kindjes binnen de familie op gelegen en dat is altijd goed gegaan..
Even snel....vandaag weer een tandarts, ziekenhuis en dierenarts dagje.....

Mijn bloedsuiker vanmorgen was helemaal goed. Dus dat maar gelijk doorgebeld.

Wel even gegoogled op eiwitten in urine en las ergens dat afscheiding ook puur eiwit is. Dat wist ik helemaal niet. Maar dan zou het dus ook heel goed kunnen dat dat het probleem is geweest. Laten we daar maar even op hopen.

Mijn bloeddruk blijft wel een beetje raar, vanmorgen was hij weer veel te hoog. Even in de gaten houden, want dat kan wel een reden zijn dat ik me soms zo naar voel.

Rennies helpen wel heel goed en dat scheelt al een hoop.
mamamuis doe maar een beetje kalm aan. Het kan nog wel de richting van een zwangerschapsvergiftiging uit gaan. Ik hoop het niet maar aub doe het kalmpjes aan. Ik hoop dat het idd afscheiding is wat er bij de urinetest gevonden is.

@zoplotseling: wij hebben de middenweg genomen, een goedkoop matrasje van ikea met daarbovenop een ademende topmatras van aerosleep. Man wilde dat heel graag. Moet wel eerlijk zeggen dat zoontje veel op de buik wilde slapen en dat ding gaf me toch een geruststellend gevoel.

@3e kindje: 16 weken, dat is toch alweer een heel eind op weg. Binnenkort de 20weken echo! Spannend! Wil je weten wat het wordt? Gewoon mee blijven lezen hoor!

@Teepje: hahaha, je hebt het kindje zelf gemaakt, die laat jij bij jezelf achter. Niet ze, maar jijzelf! Ik snap dat wel hoor, het gevoel van verantwoordelijkheid weegt ook best zwaar.

Je kan "het"nooit afzetten. Vanaf de geboorte is er een nieuwe persoon bij en jij gaat zelf ook veranderen. Heel raar eigenlijk.

@sinojo: geweldig dat het koopverbod tijdelijk is opgeheven!

Het is zo leuk om kleertjes te kopen!

Onze commode slipt nog helemaal vol dus nee, ik ben echt gestopt. Kreeg van de week nog wel een onwijs gaaf zelfgemaakt jurkje in maat 80 van mijn vriendin. Dat mag dan weer wel.

Kamertje is klaar en bij de trap moet nog een beetje geverfd worden maar dat doe ik echt niet. Ik kan echt niet in die rare bochten staan. Gisteren halve dag gewerkt, vannacht slecht geslapen, ik duik er lekker weer in. Zoontje ligt er ook in.

Kraamzorg heeft vandaag de intake gedaan. Ik ben nog maar 30 weken maar ik vind het ook enorm snel gaan nu.

Na deze week nog maar 4 weken werken!
Hoi iedereen,,, zo lekker rustig aan de dag begonnen, wel eerst de stofzuiger en de dweil in me handen gehad en daarna de was in de machine, en lang uit in bad gelegen met een boekje tot half 12. snel aankleden want de kids staan om half 1 al weer voor de deur...

En dan ineens is het heeeel rustig in huis, de een besluit om bij een vriendje te gaan spelen, en de andere is buiten aan het fietsen. En ik.... lekker niets doen hahahahaha

Mijn moeder kwam zojuist ook nog even binnen wippen met een tas van c&a, jawel 3 pakjes in de maat 50 en 56 hahahaha toch weer wat gekregen haha heb het van geen vreemden het kopen. hihihi....

Denk dat ik vanaf eind deze maand ook maar eens af en toe een pak flesvoeding ga kopen, zit toch een lange houdbaarheidsdatum op en dan heb ik in iedergeval een voorraadje....
sinojo: hoe weet je dat je flesvoeding gaat geven en geen BV?

Wat lief van je moeder dat ze wat voor je gescored heeft! Maar nu heb jij weer niks te doen? Of jij koopt ook nog wat erbij?

Wat klinkt jouw ochtend heerlijk zeg!

Helaas hebben we geen bad.

Ik heb ook gezogen en gedweild. Boodschappen gedaan in dit piepweer. Nu is zoontje wakker, helaas werk aan de winkel.
@ Floortje: goed idee! Ik had al veel over die aerosleep gelezen, ik vond het alleen zo'n dure aanschaf. Maar in combinatie met een goedkoop matrasje valt dat dus wel weer mee... Gebruik je dan wel ook nog een bedzeiltje of een moltonzeiltje en een molton of moet je alleen een hoeslaken over de aerosleep gebruiken?
Gezellig druk hier!

@mamamuis: hopelijk is je urine goed. En...beter een (te) lage bloeddruk dan een (te) hoge!

@sinojo: ja, de Hema heeft ook zulke leuke babykleertjes! Maar ik mag van mezelf ook niks meer kopen. Over 2,5 week krijg ik tassen vol kleertjes van mijn schoonnichtje (tja, je moet er een woord voor verzinnen, toch?), die heeft twee meiden.

@teepje: wellicht kan je minder werken, dus voor een bepaald percentage in de ziektewet? Al weet ik niet of dat automatisch betekent dat je zes weken van tevoren moet stoppen. Ik wil dat zelf ook liever niet. Probeer het nu met 32 uur in de week. Daarvoor moet ik elke week vier uur van mijn eigen verlofuren opnemen. Ik heb er voor dit jaar genoeg, hou dan nog een paar dagen over om mee te nemen naar 2011.

En qua verantwoordelijkheid... dat wordt bij mij ook nog wat. Ik maak me nu al ongerust als ik de kat een aantal uur niet zie en ze niet komt als ik roep. Ik denk dan meteen dat ze onder een auto is gekomen of dat een kattenhater haar iets heeft aangedaan. Wat moet dat straks met een kind dat ooit alleen buiten gaat spelen!

@3ekindje: super dat het nu goed gaat! Je houdt ons straks wel op de hoogte hè, als je kindje wordt geboren?

@zoplotseling: fijn dat je baby nog steeds bij je is, elke dag is weer meegenomen!

Wat betreft het matrasje: meestal hoor ik dat een aerosleeper niet nodig is. Maar je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt. Zelf hebben we een matrasje van Prenatal dat net een fractie duurder is dan het schuimmatrasje (met pocketvering). Ze wilden me daar trouwens wel aerosleeper aansmeren...

@floortje: goed dat je het rustig aan doet, dat je die discipline hebt!

Zelf vandaag ook weer bij VK geweest. Eerst naar diagnostisch centrum voor bloedafname en de anti-D spuit (wat een rotspuit is dat trouwens!), daarna VK, daarna fysio. En toen nog boodschappen en mijn dag is alweer bijna gevuld. En dat terwijl mijn vader en oom op zolder aan het klussen zijn :-). Ik heb de deadline voor het kamertje maar uitgesteld, het is handiger als de zolder wat verder af is. Vrijdag over twee weken komt mijn moeder. Dan gaan we ramen en gordijnen wassen, kamertje goed poetsen, inrichten, kleertjes wassen, laatste spulletjes kopen en diezelfde middag komt het kraambureau langs.

Maar goed, bij VK vandaag was bloeddruk goed (131/70), hartslag baby goed. Ze ligt nog steeds hetzelfde: ruggetje links, hoofdje beneden. Ook ik maakte me zorgen over het feit dat ik de baby steeds minder goed lijk te voelen. Dat zou aan het gebrek aan ruimte kunnen liggen. Ik moet haar in 24 uur tien keer voelen (tien beweginkjes, dus kan ook twee keer vijf bewegingen zijn). Nou, dat lukt wel.
quote:zoplotseling schreef op 10 november 2010 @ 15:49:

@ Floortje: goed idee! Ik had al veel over die aerosleep gelezen, ik vond het alleen zo'n dure aanschaf. Maar in combinatie met een goedkoop matrasje valt dat dus wel weer mee... Gebruik je dan wel ook nog een bedzeiltje of een moltonzeiltje en een molton of moet je alleen een hoeslaken over de aerosleep gebruiken?Volgens mij doet een bedzeiltje het voordeel van de aerosleep weer wegnemen. Dus nee, geen zeiltje! Zie ook babyinfo.nl > veilig slapen
@floortje, ik weet het heeeel zeker omdat ik geen borstvoeding meer kan geven, heb ooit in het verleden een borst verkleining gehad , en alles is nagenoeg afgesloten op een enkele toevoer, waar met veel pijn en moeite wat uit kan komen, dus dat gaan helaas niet lukken. En bij flesvoeding vind ik het wel gemakkelijk, iedereen kan het geven en je weet exact wat je kind aan voeding binnen krijgt. Met borstvoeding is het maar de vraag of je voeding heb ja of nee, kan wel melk uit komen maar als er niet voldoende voeding in zit.... en ik hoor het zo vaak om mijn heen, dat ook al zou het kunnen dan had ik het nog niet gedaan. Maar dat is heel persoonlijk.

@mickey, bij ons heeft de hema in ons dorp niet zo heel uitgebreid assortiment. niet veel keuze... dan moet ik naar Tilburg, daar is in het centrum wel een grote Hema die wel veel heeft... en idd mijn moeder heeft nu wel wat gekocht en ik krijgt van een kennis ook nog.. dus ik koop nu even niets meer helaas hahahahahah maar er is nog genoeg te doen en te kopen straks....
@molton of bedzeiltje, als ze net geboren zijn is het beter om GEEN bedzeiltje te gebruiken, de kans dat ze nu al doorlekken in de luier is heel klein, en het is en blijft rubber of plastic en dan gaat het hele effect van het matras weer weg. Want het kan dan niet luchten, dus niet doen..

@matras.. een goed matras, maakt niet zo veel uit hoe duur, op deze leeftijd zijn bijna alle matrassen voor baby´s wel goed, zou er alleen niet een van 25 euro kopen , zelf heb ik er een van 100,- maar om daar nu nog een aerosleep overheen te leggen vind ik wel to much..
@zoplotseling: ik gebruik op advies van de kraamverzorgende een moltonlaken, een laken en een hydrofiel luier bij het hoofdeinde.

@Teepje: als je (deels) de ziektewet in gaat ben je verplicht om 6 weken voor de tijd met werken te stoppen.

@sinojo: ik stelde de vraag wat betreft borstvoeding omdat ik al vermoedde dat we in hetzelfde schuitje zitten. Ik heb een borstverkleining gehad waarbij alle melkgangen doorgesneden zijn, BV is niet mogelijk. Ik neem ook direct de fles. Moet heel eerlijk zeggen dat ik het om de praktische redenen ook wle erg makkelijk vindt hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven