Scheiden wat nu?

20-10-2010 19:35 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik had al een onderwerp lopen op het forum, maar helaas is het nu van een niet goed huwelijk naar scheiding gegaan.

Afgelopen zondagavond heeft mijn man dit aan mij verteld. Hij wil scheiden. Na bijna 4.5 jaar huwelijk, 9 jaar samen zijn, 2 kinderen van 3 jaar en van 8 maanden oud.

Hij zegt dat zijn gevoel voor mij weg is. Dat sinds we kinderen hebben gekregen 3 jaar geleden ik veranderd ben (ja ik ben moeder geworden net als hij vader is geworden)

Hij zegt dat hij al ruim ander half jaar ongelukkig rondt liep. Voor mij kwam het echt als donderslag bij heldere hemel.

Dit was even het verhaal in het kort.

Wie o wie kan mij advies geven of even een positieve praat.

Ik weet niet goed waar ik nu moet beginnen met advies inwinnen wat zijn mijn rechten en plichten, kinderen nieuwe woning enz enz Hoe pak ik het allemaal aan?

Ik merk aan mijn man dat hij al veel verder is hierin en dat ik echt zoiets heb heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp wat moet ik nu doen

bedankt voor het lezen en alvast voor jullie advies
Hoi,

Vandaag (samen) bij Mediator geweest. Voor mij toch nog best heftig (emotioneel) maar het gesprek ging goed en tot nu toe goed gevoel over de mediator. (natuurlijk niet deze situatie)

Kan iemand bij helpen wat redelijk is zoals kinderalimitatie en partneralimitatie?

Ik moet dat nu op papier gaat zetten, maar dat is wel moeilijk. Kan kan het ook uitrekenen via internet maar ik kom dan echt op hele hoge bedragen uit (wel prettig) maar misschien niet echt eerlijk.

Maar ja deze hele situatie is niet eerlijk ;)

Ik hoor het graag.
Hoi svm,

Als je middeni al het gedoe zit denk je: wat komt er van mij terecht...Ik heb toen ik echt alleen was nachtenlang heel veel verdriet en boosheid ervaren en ben soms ook bang geweest. Maar hier moet je doorheen . Door dit toe te laten kun je het op den duur verwerken. Mijn man kreeg een burnout en heeft van de ene op de andere dag iedereen om zich heen verlaten en afgestoten en is echt in een hutje op de hei gaan zitten. Vreselijk want we waren pas 8 maanden getrouwd. De scheiding was erg moeilijk en nu, anderhalf jaar later, heb ik nog weleens mijn momentjes...Wel heb ik sinds een paar maanden een nieuwe relatie. Een heel ander type dan mijn ex en hoewel het soms nog moeilijk is zijn we iets heel moois aan het opbouwen en leer ik mezelf weer aan iemand iover te geven. Je gaat even een hele moeilijke tijd tegemoet maar geloof me, er is echt hoop en ook voor jou gaat de zon weer schijnen ! (al geloof je dan nu waarschijnlijk niet..)

Hou je taai !
oh ja, en DENK AAN JEZELF! Probeer alles zo te regelen dat je straks je eigen leven kunt opbouwen en niet te afhankelijk van hem blijft. En probeer je gevoel voor hem even uit te schakelen en zakelijk te denken, hoe moeilijk dat ook is...Ik snap dat je graag zsm een woonrumte en nieuwe start wilt. Maar bedenk je dat dit nu de tijd is om aan dat idee te wennen. ALs alles zo snel zou gaan zou je het minder goed een plek kunnen geven. Er komen allemaal fases met veel onduidelijkheid. Maar die heb je echt nodig ! Alleen dan kun je het een plekje geven straks. En ik ben er zelf uiteindelijk ook sterker uitgekomen. Ben zelfstandig, ben echt mezelf aan het ontdekken en sta veel meer midden in het leven en kan nog meer genieten !
Het NIBUD heeft hier volgens mij ook tabellen voor. Voor veel vrouwen is het bereken een valkuil, ze willen hun toekomstige ex toch eigenlijk niet teveel vragen. Maar juist alimentatie e.d. zijn zaken waarin je zakelijk moet zijn. Kun je dat zelf niet, laat het dan uitrekenen door een goede vriendin of eigen advocaat.

Het is sowieso verstandig om met het door de Mediator opgestelde convenant eerst naar een eigen advocaat te gaan alvorens het bij de rechtbank aan te bieden.
tiepetje en Dahlia74, bedankt voor jullie tips.

tiepetje krijg jij dan geen partneralimitatie? Aangezien je zelfstandig bent? Of bedoel je dat niet?

Nou ik laat zeker alles voor dat ik iets teken of naar de rechtbank ga door iemand bekijken.

Daarbij vind ik ook we hebben echt 2 jonge kinderen en het is zijn keus om ons gezin uit elkaar te halen en bij mij (ons) weg te gaan, dus dan zijn de consequenties dat hij daarvoor ook moet betalen. Denk ik dan.
Ha,

ik heb geen kinderen en dus geen alimentieregelingen. Wij hadden een eigen zaak wat alles moeilijk maakte.

Probeer niet teveel vanuit wraak te denken, dat maakt het allemaal een stuk moeilijker
Ik denk zeker niet vanuit wraak en dat kan misschien juist mijn probleem worden, omdat ik weet dat mijn man (ex man) zal proberen zo min mogelijk PA aan mij te betalen en ook zeker niet voor die 12 jaar, dat gaat echt een probleem worden. En daar ben ik zo bang voor, want dat wil ik niet, maar ik ga ook niet akkoord met een paar jaar en weinig geld. Het moet gewoon eerlijk gaan.

En nogmaals ik zeg niet dat ik er 12 jaar lang gebruik van zal maken, want ik wil in de toekomst ook echt meer zelf gaan werken, maar voor nu moet het goed geregeld worden.
Vreselijk. Deze ochtend (zaterdag) heeft mijn man (ex man) de kids opgehaald. Ik had afgesproken dat hij rondt 12 uur thuis zou zijn ivm de sinterklaasintocht op de tv. toen hij de kids kwam halen begon hij al dat het misschien wel 12.30 uur kon worden dus ik nogmaals gezegt graag om 12 uur ivm Sinterklaas, dus vroeg hij weer tot hoe laat duurt dat ik zei tot 13.15 uur

En ja jullie raden het misschien al om 13.20 uur werden de kids thuis gebracht.

Ik ben er woedend om, maar niks naar hem toe laten merken.

Daarbij heeft hij de kinderen de laatste weken een groot gedeelte van de zondag, maar dit weekend kwam dit bij meneer niet uit, omdat hij vanavond naar een (dance) feest gaat. Ik heb altijd zoiets en vooral met kids 's avonds een vent, 's morgens ook een vent. En als hij normal ze rondt 10.30 uur op komt halen, dan was bijv 13.00 uur ook goed geweest, maar nee hij heeft nu morgen helemaal geen tijd.

Herkent iemand dit ook?

We hebben vrijdag onze tweede afspraak bij de Mediator staan. We gaan het dan over de alimentatie hebben zowel voor mij als voor de kids. Ik denk dat ik vanaf die dag een eigen advocaat kan gaan zoeken, omdat ik vanuit hem nogal wat problemen ga verwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven