De do's en dont's van een Viva-newbie

24-06-2008 17:23 381 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn kleine weekje op het Viva Forum heb ik al heel wat ongeschreven regels mogen ontdekken.

Om maar eens een greep te doen uit mijn nieuw verworven overlevingskennis:

1.Gij zult effectief smileys ( ) gebruiken, om de vriendelijkheid van de boodschap te verduidelijken, om zo overgevoeligen te sparen voor hun ik-voel-me-gekwetst-moment...

2. Gij zult niet driemaal hetzelfde topic openen !

Nu begrijp ik dat sommigen van jullie echt al járen ronddwarrelen op het Forum. Mijn vraag is dan ook vooral aan jullie grootheden gericht:

Geachte oude garde, leer ons newbies wat de ongeschreven regels zijn voor een Viva-Forummer!

Wat zijn de DO's...en vooral wat zijn de DONT's...

Mijn motto: Mezelf blijven (Okay, teiltje iemand ?)
Definitie van een troll volgens Wiki:

Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op forums, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare reacties (bijvoorbeeld flames) van andere mensen uit te lokken.

Bron
Haha Artemis, bedankt voor de definitie. Wiki heeft gesproken...

Maar toch...het blijf natte vingerwerk dat beoordelen of iemand er daadwerkelijk op uit is om 'voorspelbare reacties van anderen uit te lokken'...

Dit valt gewoon niet te checken . Kijk als een moderator kan zien dat het IP-adres dat wordt gebruikt gewoon van een bestaande user is...dan kan ik begrijpen dat je kan concluderen dat iemand aan het 'trollen' is.

Maar als een IP-adres gewoon 'nieuw' is, zal daar geen zekerheid over kunnen bestaan.
quote:leefnu schreef op 01 december 2009 @ 15:08:

.

Dit valt gewoon niet te checken . Kijk als een moderator kan zien dat het IP-adres dat wordt gebruikt gewoon van een bestaande user is...dan kan ik begrijpen dat je kan concluderen dat iemand aan het 'trollen' is.

Maar als een IP-adres gewoon 'nieuw' is, zal daar geen zekerheid over kunnen bestaan.

Iemand vroeg een tijdje terug ook zoiets en toen zei de mod, dat zij meer info over de TO hebben, dan wij weten.

Vond je trouwens bewonderingswaardig in je discussie met troll van gisteren. Ik kon het niet opbrengen. Moest veel te hard lachen.
quote:Artemis schreef op 01 december 2009 @ 14:59:

[...]

Huh? Waarom heb je je berichtje nu gewijzigd, Donkey? Bang om bepoteld te worden tijdens de volgende meeting?

Oei. Jij kijkt dwars door me heen

* gaat op zoek naar de nooduitgang .... *
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 01 december 2009 @ 19:51:

[...]

Oei. Jij kijkt dwars door me heen

* gaat op zoek naar de nooduitgang .... *

Ja, Donkey, je bent als een open boek voor me...

Ik lees even mee als nieuw lid.
Welkom, Miss_MacPhisto! Veel plezier met forummen!

quote:Artemis schreef op 02 december 2009 @ 14:11:

Welkom, Miss_MacPhisto! Veel plezier met forummen!

Dank je wel, lief van je!
Heel veel genoemde dingen vond ik juist leuk om zelf achter te komen.

Dat zou dan mijn DO-tip zijn.

DON'T wat mij betreft:

Lange lappen text zonder enige witregel.

Onnodig hele lappen text quoten terwijl je reaktie maar over 1 zin uit t hele stuk gaat.

En als je verliefd bent op n klootzak en je opent n topic waar de ellende van afdruipt ajb niet aankomen met 'maar ik hou van hem' en na alle gegeven tips/adviezen/steunbetuigingen/harten onder de riem hem gaan verdedigen.

Hele e-mail/sms-wisselingen met n (ex-) vriend posten. En vervolgens vragen wat hij bedoelt.

Naja ook wel begrijpelijk dat er mensen met dit soort kwesties komen maar het komt zo vaak voor dat ik er al snel geen geduld meer voor heb. (Das dan n DO voor mij: begrip proberen op te brengen voor relatie-sores die ik al tig X voorbij heb zien komen...)

En verder: pas je niet teveel aan, het is allemaal leuk en aardig om je graag aan ongeschreven regels te willen houden maar juist de forummers die iets eigens/afwijkends hebben ipv 'nooit iets op aan te merken' geven sjeu aan het forum, onderscheiden zich van de grijze tiepes waar je nooit n onvertogen woord over zal horen.

En dan bedoel ik niet dat je de bitch moet uithangen, maar als je het iedereen naar de zin wil maken wordt het zo onpersoonlijk en dat is platte text al genoeg.
ow deze bedoelde ik eigenlijk te uppen ipv die andere over forumgedrag, excuse me!
(min of meer voor Kemi)
.
quote:yasmijn schreef op 24 juni 2008 @ 17:33:

Gij zult uw OP never weghalen!!!

Gij zult duidelijke interpuncties gebruiken.

Gij zut nooit een post beginnen met: "hey!" want wij hebben niet met u geknikkerd.quote:yasmijn schreef op 24 juni 2008 @ 17:46:

Gij zult niet, zoals hierboven, in een 3 letterig woordje, 2 fouten maken.

Zex. Fout.

Seks. Juist.

Gij zult u verre houden van de horrorpijlert.En... wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Sjemig, dit heb ik 2 jaar geleden geschreven
Geen bijzonderheden
lachen he? Heb het net namelijk ook helemaal gelezen.
up! (to whom it may concern)
Als iedere nieuweling nou akkoord zou moeten gaan met de regels in dit topic, dan scheelt dat een hele hoop huillies en hoeft er ook niet meer gediscussieerd te worden over wie al dan niet een TO bashed.
Waar is regel nummer EEN

Gij zult nooit uw openingspost verwijderen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Verwijderen van openingsposts vind ik dan wel weer grappig. Als je er al bent voor de melt-down kun je weddenschappen afsluiten over hoe lang de OP zal blijven staan, en als je te laat was kun je je soms urenlang vermaken met het reconstrueren van de OP. Prima bezigheden voor dagen waarop je RL op een laag pitje staat .
Leuk :-)
Vergeet de smilies, ze degraderen iedere vrouw tot een kleuter
Ga in therapie!
O leuk

oud topic

met veel

verdwenen

fossielen
Zo, wat ben jij dichterlijk op de vroege zaterdagmorgen.
Ga in therapie!
dank. inspiratie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven