Mode & Beauty alle pijlers

Leuke zakelijke kleding

10-11-2010 18:10 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn werk moet ik redelijk zakelijk gekleed gaan - spijkerbroeken kunnen niet en regelmatig is een rok/broek met jasje verplicht. Ik heb maar een paar setjes werkkleding: een nette paarse dunne wollen trui van Claudia Sträter op een zwarte pantalon, dezelfde trui met een zwart kokerrokje, een nette zwarte jurk...

Nu ben ik nog redelijk jong, begin twintig, en ik zie er jonger uit dan ik ben. Ik heb veel klantcontact met klanten die heftige problemen hebben en regelmatig merk ik dat klanten mij niet serieus nemen vanwege mijn leeftijd. Bijna dagelijks gebeurt het dat klanten en soms zelfs collega's dat naar mij uitspreken: jij bent nog zo jong, wat heb jij nu van de wereld gezien, wat kun jij nou? Tot op zekere hoogte kan ik dat begrijpen - klanten schatten mij vaak tussen de 16 en 18 - maar aan de andere kant, mijn klanten hebben zware problemen maar ik ben zelf ook ervaringsdeskundige in waar ik hen mee help, ik weet waar ik het over heb, ik heb het zelf ook meegemaakt. Maar dat weten zij natuurlijk niet.

Ik zou er dus graag wat ouder uit willen zien en wat nieuwe setjes werkkleding bij kopen. Nu is mijn kledingstijl in mijn eigen tijd absoluut niet geschikt voor het werk - jurkjes, docs en truien - en ik vind veel zakelijke kleding gewoon heel erg saai. Wie weet wat leuke merken van zakelijke kleding?

Ik houd niet van standaardkleding met slechte pasvorm en slechte kwaliteit, zoals Mexx, Esprit etc. Ik draag graag materialen als wol, en ik ben op zoek naar jasjes, jurken en broeken met toch wat bijzondere details. Vooral jurkjes, ik heb een typisch zandloperfiguur (maat 40) en broeken maken mij nogal snel breed. Ik draag voornamelijk zwart en donkerpaars. Ik kocht vroeger vaak Claudia Sträter maar ik vind dat de laatste tijd steeds oubolliger worden.

Andere tips om er iets ouder uit te zien zijn ook heel erg welkom!
Voor jurken: Ladress.

Genoeg zwart en paars en ze hebben jurken van wol.
Een mooie wikkeljurk?
ik heb geen concrete tips, want: geen ervaring. ik werk in een branche waar iedereen informeel gekleed gaat. Maar denk ook aan je make-up en kapsel als je wat ouder wilt lijken, ik weet niet of je lang haar hebt? dan zou ik het opsteken bijvoorbeeld.
Ik heb redelijk lang haar ja, maar steek het wel op. Heb het geprobeerd korter te knippen maar laat het nu toch maar weer groeien, de korte kapsels staan mij minder leuk. Ik ben aan het twijfelen over een pony, die had ik eerst wel, staat me leuk maar ik hoor van mijn collega's dat ze vinden dat dat er te speels uit ziet.

Ik draag een simpele onopvallende bril en niet veel makeup, een neutrale oogschaduw en een licht kleurtje op mijn lippen. Sinds een paar maanden zit ik dankzij medicijnen wel weer vol met acne, dat geeft misschien ook een jongere uitstraling. Wegplamuren is ook geen gezicht, dus dat laat ik maar zo. Ik heb ook een heel slecht gebit, dus lipstick dragen (tip van een collega) zie ik ook niet zitten: nog meer nadruk daar op.

Ladress kende ik niet, even gegoogeld, maar erg leuk!!!!
nou het lijkt erop dat je al weet wat te doen met haar en make up. geen tips van mij op dit vlak

(lijkt me trouwens lastig hoor... ik prijs me gelukkig met mijn baan waar ik op gympies naartoe kan, met mega opvallende nerd bril en scheve pony...!)
Denk ook eens aan Steppin' Out, Riverwoods, Geddes & Gilmore en andere winkels waar ze "kakkineuze" kleding verkopen en ook Vanillia heeft vaak leuke werkpakken (broeken, jurkjes en rokken).
Benetton heeft vaak ook wel pakjes, ook heel veel wollen truitjes en rokjes. Misschien kan je daar slagen.
Bij de beschrijving van je smaak en figuur zou ik de volgende dingen nog aanschaffen:

- een rok met a-lijn (licht wijd uitlopend)

- bloesjes voor onder een blazer (die mogen dan best wat luchtiger zijn aangezien de blazer al voor de zakelijke lijn zorgt)

- een wikkelbloes (staat bij veel en benadrukt je zandloperfiguur).

Ik denk idd dat een pony je speelser maakt en dus niet geschikt is als je ouder wil lijken. Haar opsteken, wenkbrauwen in model. Kun je op hoge hakken lopen?

Ik kan net niet de goede plaatjes vinden van wat ik bedoel, maar hier zijn nog wat kledingstukken die met een colbertje, net vestje of op een mooie rok/pantalon ook goed staan.

Bijenkorf:

over een bloesje:

Mango:

Vanilia:

Bij Lashop.nl vind je ook zakelijke kleding.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Misschien heb je iets aan dit topic:

topic zakelijke mode

Daar heb ik ydence getipt en staan nog meer leuke dingen bij!
Goede tips, Tyche, en erg mooie plaatjes!

Ikzelf heb ook een erg jonge uitstraling waar dat vaak niet handig is.Ik heb geen dresscode, dus ik mag wel minder zakelijk.

Wat mij helpt:

Kleuren die bij mij passen dragen (ik ben een zomertype, bv een zwart pakje zou bij mij echt heel lelijk staan)

Wat meer oogmakeup

Hakjes

Kraagjes (blouse, jasje) helpen altijd

Weinig huid tonen

Sierraden etc. klassiek (klassiek horloge, pareloorbelletjes, gouden/zilveren armband, dat soort werk)
Ga vooral ook voor fellere kleuren bij al dat donkerblauw, donkergrijs, donkerbruin of zwart, dat fleurt de boel gelijk een heleboel op.
Ik heb het probleem ook. Draag je een bril? Ik wel en heb er nu één met een wat donkerder montuur? Lijkt wat 'strenger' en ook wat ouder.
Bedankt voor alle tips! Ik ben gisteren wezen shoppen, bij Benetton. Ik kende het merk eigenlijk amper, maar ik heb er best leuke dingen gevonden!

http://www.benetton.com/portal/web/gues ... /woman_man : 6 x doorklikken naar rechts, het plaatje met 3 meiden: ik heb het rokje gekocht en het rechtse jurkje. Het jurkje is wel netjes en zakelijk maar toch ook een beetje apart. Ik heb ook nog een leuke blauwe wollen trui gekocht, met wat aparte details, grijs alleen is een beetje saai. Ik heb ook zwarte schoenen gekocht met een lage hak en een bandje, zodat ik een beetje kan leren op hakken te lopen.

Ik ben ook voor de spiegel gaan experimenteren met make-up, een heel licht bruin lijntje rond de ogen maakt mij al snel wat 'strenger'. Ik ben een heel licht type en ik was altijd bang dat een lijntje rond de ogen mij heel boos zou maken, maar een lichtbruin lijntje gaat heel goed.

Leentje, ik heb een bril maar wel een onopvallend montuur omdat een iets donkere bril mij al snel heel erg boos maakt.

Bedankt voor alle tips, ik ga binnenkort nog meer shoppen etc. maar het begin is gemaakt!
wb bril:

Ik snap precies wat je bedoelt. Zwart bv maakt mij heel pinnig en streng, maar ik heb nu een wat opvallender en donkerder montuur, maar wel bruin/paars en dat bruine met paars is een hele goede combi.

Eigenlijk werkt het hetzelfde als met dat bruine lijntje om je ogen.

Misschien iets om te onthouden.
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, maar soms zie ik jonge meiden die zich "ouder" proberen te kleden/op te maken en dat is dan zo duidelijk te zien dat het effect juist weg is en ik ze nog jonger schat dan dat ze misschien zijn.

Begrijp je een beetje wat ik bedoel..
Kijk eens naar PJ Harvey in deze vid.... werd elders op mode & beauty uitgelachen door de dames toen ik dit als kantoorkleding voorstelde maar ik meen het echt hoewel je natuurlijk een beetje moet downtunen. :-)

http://www.youtube.com/watch?v=er5w5MGJSCk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven