Geld & Recht alle pijlers

geld terug of tegoedbon???

11-11-2010 12:09 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag waarvan ik het antwoord niet zeker weet. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een product gekocht dat binnen de garantietermijn kapot ging. Repareren lukte niet en de fabriek maakt het bewuste product iet meer dus een nieuwe kon ik ook niet krijgen.

Nu bied de winkelier aan dat ik iets anders uit mag zoeken of een tegoedbon kan krijgen.

ik kan het gewoon echt niet vinden in dat winkeltje en wil eigenlijk mijn geld gewoon terug.

Dit doen ze echter niet, het is een tegoedbon of niets.

Volgens mij heb ik wel recht op mijn geld terug gezien ze het door mij gekochte product niet meer kunnen repareren en /of leveren.

kan iemand mij vertellen of ik recht heb op mijn geld terug?

dank jullie voor het meedenken

Saarchen
Jij hebt gelijk, je mag de koop ontbinden:

http://www.consuwijzer.nl ... oopovereenkomst_ontbinden
I only get one shot at life - so I shoot to kill
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2279
En echt op je strepen gaan staan hoor. Winkeliers weten dondersgoed hoe het in elkaar zit, maar houden zich van de domme, is mijn ervaring.
Ah, ik ben mosterd.
Jullie zijn geweldig.

Ik moet zo weg, maar ga zaterdagochtend weer naar die winkel toe. dan is de eigenaar er ook ( waren nu alleen twee jonge meisjes)

Dan komen we er vast wel uit

Ontzettend bedankt!!! wat fijn toch dat er een viva forum is en nog fijner dat jullie direct reageren!!!

Fijne dag allemaal.

groeten Saarchen
eventueel de info hieronder van de linkjes even uitprinten om te laten zien dat je in je recht staat.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
omdat het product stuk is, heb je recht op je geld zoals vast bij die links staat. Een tegoedbon aanbieden ipv geld terug mag wel als je het product binnen een door de winkelier gestelde termijn trugbrengt omdat het niet bevalt, want dat is geen recht maar service.
Ja je hebt recht op je geld
Ik heb wel eens in dezelfde situatie gezeten. Ben de discussie in een volle winkel aangegaan en na de opmerking 'nou ik geef je geld wel terug, dan ben ik van je gezeur af' heb ik mét 150 euro de winkel verlaten en ben er nooit meer teruggekeerd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven