Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Het kastje zit in elkaar!!!!!!!! Eindelijk maar toch.

Kleinere schroefjes gekocht en binnen een half uurtje had ik alle 32 schroefjes er in!

En het zit helemaal goed in elkaar!
Gefeliciteerd vivagirl, het was een zware bevalling, maar het is je dan toch gelukt. De aanhouder wint.

Heb gister de hele middag bladeren bij elkaar geharkt, wel 10 zakken vol die we dan gelijk weggebracht hebben naar de "bio-stort". Er is storm op komst, echt koud wordt het nog niet.
Ben heel blij met mijn kassie!

Hij zit heerlijk stevig in elkaar, dus het lag echt aan de schroefjes.

Ik ga naar de World Travel Market. Nieuwe contracten afsluiten en ook even bij de Macedonie kraam kijken natuurlijk.
11.11.2010 dat betekent dat in Keulen het caranaval begonnen is.

Houden jullie van carnaval?

Majmaj vast en zeker!

World Travel Market klinkt leuk. Hoe was het Makedonija kraam?

Ik ga weer de tuin in, nog een hoop te doen!
11.11 is in Nederland Sint Maarten!

World Travel Market was erg leuk, de hele wereld was vertegenwoordigd, ik heb lekker pepernoten gegeten bij de Holland kraam, Turkish Delight bij Turkije.

Even bij Servie gekletst, een nieuw Europees land ondekt (weet de naam niet meer), Albanie, Montenegro, Croatie, Kosovo......alles behalve Macedonie!!!!!!!!!!!

Echt niet leuk.

En toen liep ik later weer naar huis, en toen begon het zo keihard te regenen dat ik tot op mijn onderbroek nat was. Nu zit ik lekker met kopje nederlandse pickwick thee te rillen bij de kachel!
Oh ja, vandaag begint carnaval! Waar komen jullie trouwens vandaan, in Nederland bedoel ik? Dat weet ik van niemand behalve Vivagirl. Ik kom uit Limburg maar ik houd niet van carnaval en ben al zo'n 8 of 9 jaar het land ontvlucht tijdens die periode haha.

World Travel Market klinkt inderdaad interessant! Jammer dat er niks over Macedonië te vinden was. Hier regent het nu ook, bahbah.

Ik had vandaag Deens examen. 't Viel wel mee, maar sommige dingen zijn echt niet te verstaan haha.
Jeeej de kast zit in elkaar!!

Vandaag mijn tweede les engels gegeven, ging al een stuk beter. De leerlingen leren ook erg snel, en zijn wat minder verlegen om te praten nu, dus dat maakt de les een stuk leuker.

Ik kom in NL uit de betuwe, gelderland dus. Hier in peru is het al carneval geweest. Dat is hier altijd iedere zondag van februari. Weet ook niet precies waarom, heeft met de katholieke kerk te maken. Volgensmij gaan ze na de carneval vasten t/m pasen.

Wat eten jullie eigelijk zoal? Vooral lokale kost, of maak je ook wel eens een hollandse maaltijd.

Ik kook meestal lokale dingen, maar vind het ook wel eens lekker om gekookte aardappels te eten. De rijst komt me nml af en toe de keel uit. Gelukkig kan je hier ook gemakkelijk allerlei pasta gerechten maken.

Oja, en het brood is hier ook slecht, maar voor mij is er niets zo lekker als hollands brood.
Leuk dat je er weer bent, Avianflu!

Ik ben een Amsterdamse, maar mijn man is van origine een Zuid Limburger, dus we zijn weleens naar het carnaval geweest...wat ik leuk erg vond waren de creatieve uitdossingen waarin iedereen verschijnt, heksen, Vikingen....echt niet alleen maar blauwe boerenkielen met een rode zakdoek.

Hier op T. heb je niet erg veel katholieken, wel protestanten in allerlei soorten> baptisten, methodisten, presbyterianen, 7th day adventists, jehova's...daarnaast nogal wat hindoes en moslims...maar die doen allemaal niet aan carnaval. Wel is er een jaarlijks groot feest met o.a. straatparades, maar carnaval is het niet echt.

Hier eet je Rice 'n Beans, gestoofd in kokos, met kip of vis erbij. Wel eentonig, maar gezonde food, ik ben er wel een liefhebber van. Soepen worden ook veel gegeten. De Indiase keuken is hier ook erg geliefd, curries ed, omdat er zoveel Indiers wonen. Soms maak ik wel eens iets Hollandsachtigs> gebakken aardappels, broccoli, tomatensalade en chorizo...vind dochterlief erg smakelijk!
Ik ben een zeeuws meisje en bij ons wordt er veel aan carnaval gedaan. Wagens gebouwd voor de stoet (optocht) en elk dorpsvolk heeft zijn eigen carnavalsnaam bv. de Betekoppen, de Mosselkrauwers.

Eigenlijk staat de drank centraal (zo is er ook een groepje dat heet "trimclub altijd zat"), kroegentocht met dweilorkestjes . Als tiener vond ik het altijd leuk en dan ben ik er uitgegroeid.

Sint Maarten is hier heel bekend, heb ik als kind nooit zo gevierd.

Makedonija niet op de World Travel Market?? Dat is een schande!

Welk nieuw Europees land was er dan wel vivi? Slovenie?

We eten wel vaak Schnitzel (haha) maar af en toe komt er ook iets nederlands op tafel. Drop hebben we altijd in huis en het nederlandse autovlaggetje hangt naast het duitse in de gang.
Ik kom uit Groningen.

En wij vieren St Maarten, geen carnaval.

Het eten is hier niet heel anders dan in Nederland.

Alhoewel ik echt geen spek, witte bonen is tomatensaus, worstjes, gebakken eieren en toast voor ontbijt eet!

De Sunday Roast ook niet.

Fish & Chips zo nu en dan wel, maar dan in de pub, niet van de afhaal, want dat is niet zo lekker.

Ik ben dol op pasta! En ik eet zeker 3x per week zalm, met een lading groente erbij. Ik ben een echt vis eter.
Lekker fish en chips (met azijn).

Ik hou ook van chips met azijn (hier bedoel ik een zak) maar die krijg je hier haast niet . Amerikaanse bekenden halen ze soms voor ons, die hebben een eigen supermarkt hier.

Een prettig weekend voor alle outsiders!!
Azijn over de patat vind ik nog steeds niet lekker.

Net als in Amerika peanutbutter&jelly op je brood.

Ik heb er 6 jaar gewoond en ik lust dat gewoon echt niet.

Maar dat is hetzelfde als voor de buitenlanders in Nederland, om die drop te geven!

En wij Nederlanders doen over mayonaise op, snappen ook veel mensen niet.
Alweer een hele week voorbij! het gaat echt veel te snel.

Vandaag had mijn studiegenoot haar tussentijdse scriptie-presentatie en volgende week ben ik aan de beurt. Helaas is mijn gezondheid nu iets minder (vaak vanaf begin van de middag hoofdpijn gevolgd door lichte koorts `s avonds, niets levensbedreigend maar wel vervelend en vermoeiend).

Begin wel al een beetje te zenuwen voor mijn eigen presentatie, maar andere studiegenoten zeggen dat het echt wel goed komt en blijven heel enthousiast aanmoedigen. Heb echt zo geboft met mijn studiegenootjes!

Na mijn presentatie volgende week naar Nederland. Heb alleen nog geen idee wat ik mee ga nemen. Ik ga maar voor een paar dagen en heb nog wat kleding bij mijn ouders liggen dus ik hoop de heenweg met alleen handbageage te kunnen doen, maar het zal dan wel zo`n irritant, precies binnen de handbagage-grenzen rolkoffertje worde. Alvast mijn excuses voor de overrige passagiers die hetzelfde vliegtuid nemen.

Terug waarschijnlijk een extra koffer voor alle spulletjes die ik alleen in Nederland kan kopen (vooral eten zoals soepen, babi-pangang poeder, juspoeder, vriesdroog boerenkool, taai-taai en pepernoten). Doen anderen hier dat trouwens ook, de halve supermarkt leegkopen als je in Nederland bent?

Oh ja, ik kom net als Avian uit gelderland. Mag ik vragen uit welke plaats je komt, Avian? Ikzelf kom uit Apeldoorn.

Wat hier door de meeste Japanners om mij heen wel wordt gegeten maar voo mij oneetbare is? Natto (gefermenteerde bonen), vlees met hele vetranden, overdoses Wasabi (heeeeel klein beetje is lekker, maar de hoeveelheden die hier tussen de sushi gestopt word is mij net its te), bepaalde vis-soorten en bovenal levend klaargemaakte inktvis. Er is nog wel meer dat ik niet eet, zoals garnalen, octopus, kreeft enkrab, maar dat at ik in Nederland ook al niet. Wat zijn voor jullie dingen die de mensen rond je heen wel eten maar wat jou toch echt niet trekt?

Vandaag maar weer vroeg naar bed. Morgen dan wel zaterdag, maar toch een gewone werkdag voor mij.

Geniet van het weekend!
Ik kom van de Veluwe, heb altijd een grote hekel gehad aan carnaval. Ik dacht toch echt dat carnaval in februarie gevierd wordt. Hier vieren we rond die tijd Poerim. Ook een feest met costuums en met alcohol. Poerim vind ik wel leuk.

Het eten is hier heerlijk, veel salades, veel vlees. Heel soms maak ik hier wel hutspot klaar (inclusief bruine bonen) met een sukade lapje en jus. Dat is echt mijn lievelingseten.

Als ik met man en dochter in Nederland ben, eten we altijd minstens een keer echte heerlijke patat in een zak met heel veel mayonaise. Maar goed dat we hier geen snackbar hebben.
Ik kom uit Zuid-Limburg.

Dankjewel Flamenco, nú heb ik dus echt zin om naar de snackbar te gaan... Altijd het eerste dat ik doe als ik terug ben in Nederland!! Wat betreft eten heb ik het op het moment erg luxe; de kofferbak van mijn auto is een mobiele Jumbo. Ik sla flink in als ik in Nederland ben; veel goedkoper en de lekkere bekende producten! In andere landen is het normaal gesproken gewoon eten wat de pot schaft, tsja aanpassen maar hè... Maar er zijn grenzen!! :-)

Nichiran, alvast een goede reis en veel plezier! Je kunt in ieder geval even lekker bijslapen in het vliegtuig.
Ik neem altijd Calve Pindakaas mee, en heel veel Pickwick thee.

En de laatste keer ook pepernoten!

En ik ga ook zeker naar de snackbar voor een patatje oorlog.

Pindasaus vind ik ook erg lekker en kennen ze hier niet.

Chinees smaakt hier ook compleet anders (zo vet!). Ik ga hier vaak naar de Thai. En ook veel sushi. Sushi is Groningen niet verkrijgen.

Nichiran, goeie reis. Wat een lange reis voor een paar dagen!
helaas duurt het nog even voor ik op reis ga, namelijk de 21e, maar heb er wel al heel veel zin in. Ik wou alleen dat ik niet die ellendige presentatie had. Tel daarbij op dat ik de zaterdag voor vertrek ook zal moeten werken en ik hou zo wel erg weinig tijd over om rustig mijn appartementje schoon te maken voor vertrek. (om een of andere reden een gewoonte geworden, appartement opruimen voor vliegreis)

Iemand nog iets leuks van plan dit weekeind?
Calvé en Pickwick heb ik ook in huis hoor, en ik heb een hele lading saté/pindasaus want daar ben ik verslaafd aan!

Nichiran, is inderdaad veel fijner om thuis te komen in een opgeruimd appartement...
---
Met toeristen paardrijden over het strand, altijd leuk.

Ik had vanmorgen nog iets anders gepost, maar op het verkeerde knopje geklikt 'bekijk bericht' en dan is het poef weg! Dat ging over rare dingen die er zoal gegeten worden. Groene leguaan! Mensen hier hakken die mooie boomdraakjes de kop af, om ze te stoven in kokossaus, nou ja...sommige mensen op het platteland doen dat. Ik heb het weleens geproefd en het is voortreffelijk. Maar je kunt het eigenlijk niet maken, vind ik, om bedreigde diersoorten op te eten. Daarom staan ze ook niet op de kaart bij restaurants. Een ander bosdiertje wel, de gibnut (agouti paca, volgens de natuurgids) die komen hier veel voor...soms hebben we een nest in onze tuin. Ik wil wel toegeven dat ik er een keer een heb gegeten, maar dat was in Belize, acht jaar geleden. Heel smakelijk, als je van wild houdt tenminste.

Verder ben ik ook een echte visliefhebber, maar probeer me te matigen daarin, vanwege de overkill op vis hier in de Caribe. Red snapper (roodbaars) is verrukkelijk, maar wat je op je bord krijgt these days zijn babyvisjes van 10 cm, terwijl het grote roofvissen horen te zijn...kijk, zo sterven ze wel uit natuurlijk.

Verder lijkt de keuken hier sterk op de Surinaamse, met een flinke scheut Aziatisch, dankzij de vele immigranten van vroeger.

Ow, en ik ben ook zo'n cultuurbarbaar met de chili, dat gaat overal op...totaan de hutspot aan toe, anders is het mij te flauw.

Fijn weekend allemaal!
Nichiran, bij Borussia Dortmund is er japanse voetballer: Shinji Kagawi hij is echt heel goed! Heb je wel eens van hem gehoord?

Ik werk van het weekend, heb er echt zin in!
Hier worden er vooral veel minestras gegeten. Dat kunnen allerlei soorten bonen zijn, overkookt en dan met nog wat van het kookwater eringelaten. Het is dus meer een soort van puree. Ik vind het heerlijk met rijst, maar veel "buitenlanders" vinden het niks. Wat ik hier wel vervelend vind is dat je bijna niks hoeft te kauwen.

Wat ik hier echt niet trek is dat ze de poten en de kop van de kip gewoon in je soepbord geven. Sowieso eet ik geen vlees dus z'n kop die me aankijkt van mijn overbuurman trek ik niet.

Hier eten sommige mensen ook schildpad en soms zelfs dolfijn. Ik vind dat echt asociaal, ik werd ook vreemd aangekeken toen ik boos werd dat mijn schoonvader schildpad aan het koken was. Ik vind het gewoon echt niet normaal, vooral omdat de hele famillie in toerisme werkt.
Hier hetzelfde Avaianflu, heel wat families waren vroeger schildpadjagers. Zo'n 30 jaar geleden zijn de meeste soorten zeeschildpadden op de lijst van CITES( Endangered Species) geplaatst en was het afgelopen met het gejaag en het uitgraven van eieren, ook een fijne culturele traditie hier. Maar, ik kan me van de jaren '70 herinneren, dat in sjieke restaurants in Nederland ook schildpadsoep op het menu stond! Hier kun je in het cafe een borrelhapje bestellen> een glaasje met daarin een rauw schildpadei met chilisaus. Mijn man heeft er weleens een genomen, terwijl ik op het barpersoneel zat te schelden dat dat zwaar illegaal is! Meenden ze van niet, omdat het rivierschildpadeieren waren, die niet op de lijst van bedreigde diersoorten staan! Stomme tradities ook.

Dadelijk ga ik alle tien de paarden opzadelen, want we hebben een grote groep...gisteren was dat door de regen in het water gevallen, maar ze wilden graag vandaag alsnog gaan....laterz!
Eh, ben ik vandaag de enig die vandaag, zondag, gepost heeft? Up, up dan maar!

Vandag met veeel toeristen over Long Beach gereden....zo moe nu, dat ik nix zinnigs meer kan typen, slaap lekker allemaal en alvast een heel fijne nieuwe week!
Schildpadsoep, het idee alleen al . Van mijn man zijn opa hebben we wel kleine soepkommetjes met een "schildpadje" als deko. De kinderen speelden er mee, het was hun koffieserviesje.

Ze zijn niet groter dan een espressokopje.

Het is jammer dat de dieren altijd het dupe zijn. De mens vernietigt eerst de natuur en dan zichzelf.

Het regent hier nu, na een weekend met echt 19°. Het is nu nog niet koud, dat betekent waarschijnlijk sneeuw in april..

Heb van het weekend gewerkt en het is me hier een zooitje. Straks komt er ook nog iemand om de afzuigkap te repareren en mijn gepensioneerde joegoslavische kollegaatje komt koffiedrinken .

Ik ga echt niet lopen stressen; dan maar een troepje; gezelligheid komt als eerste, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven