Sint Maarten

26-10-2010 10:13 111 berichten
Donderdag 11 november is het weer Sint Maarten!

Nu kom ik uit Brabant, waar we dat helemaal niet kennen, maar ik woon al weer een tijdje in Amsterdam. En hier wordt dat blijkbaar wel gevierd!

Wie heeft er tips, waar ik op moet letten? Want wat ik begrijp is dat kindjes aanbellen, een liedje zingen en dat ze dan snoepjes krijgen, toch? Wat is leuk snoep om te geven? Bellen de kindjes overal aan?

Ik heb al een hele mooie snoepemmer in de vorm van een pompoen!
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het door de buurtvereniging georganiseerd. Een week van te voren en brief met de aankondiging.... Als je mee wilt doen het verzoek om een lampje/kaarsje voor de deur neer te zetten of het licht in de gang te laten branden. Zo niet, dan wordt er ook niet aangebeld. Vanaf 17.00 mag gelopen worden lngs de deuren. Om 18.30 achter de fanfare aan en langs alle winkeliers die met lekkers buiten staan (ook voor de ouders) en om 20.00 is het afgelopen. Niet zo spontaan, maar wel duidelijk en erg gezellig.
De eerste kinderen zijn net geweest. Ingepakt in regenkleding en een doorzichtige plasticzak om de lampion.
Heb hier nog niemand gezien! Denk ook niet dat ze nog gaan komen..
Hier waren vanavond maar 15 kinderen. Vooral 9 of 10 jarigen dit jaar. Kleintjes mochten blijkbaar niet ivm het weer. Helaas geen lampions meer gezien, allemaal verwaaid en verregend. Zag alleen de lampjes.

Vorig jaar had ik ruim 40 kinderen bij de deur, heb nu heel veel snoep over!
Ik woon in een appartement en hoor de kinderen op straat zingen maar een paar etages omhoog komen, doen ze niet .
Mijn zoon is om 18.15 uur vertrokken met zijn vriendje. Geheel gehuld in regenpak en rubberlaarzen want regen en storm. Zijn lampion maar niet meegenomen alleen het lichtje want die is toch binnen 5 minuten aan gort.

Ze zijn nog niet terug. Hier zijn in de tussentijd 10 kinderen aan de deur geweest en ik verwacht er ook niet veel meer.
Ik heb groot respect voor de kinderen die tussen 18:00 en 19:00 uur door Amsterdam gelopen hebben...............

Ik heb rond die tijd door de regen gefietst, nat tot op het bot..
Hier vorig jaar 55 kindjes ongeveer, nu tot nu toe maar 10 idd allemaal grote kinderen. Echt heel jammer!
Hier in amsterdam werd gewoon gelopen hoor! Onweer, wind en regen.... Dat houdt ons niet tegen:-)
Hier zijn de kinderen ook gaan lopen, eventjes, maar geen kind aan de deur gezien. Hier is de regel, die lang niet alle kinderen naleven, waar licht brandt in de hal daar mag je aanbellen. bij ons brandde licht maar niets. Dan maar zelf de mini's op eten.
Dit jaar een kleiner rondje gelopen, en Moppekinds lampion nog nét uit de sloot kunnen redden. Omdat de mensen eigenlijk niemand verwachtten met dit weer, was de opbrengst bijna overal dubbel/driedubbel/vierdubbel. De snoeppot is nog nooit zo vol geweest.

In totaal 7 kindjes gezien, dus ik mag 93 chocoladelollies opeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven