Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
hey maaike,

Ik weet niet hoe oud je bent en hoeveel je weegt, maar we hebben in het ziekenhuis een gesprek gehad met een vrouw die een gastric bypass heeft gehad.

en met haar vel is het goedgekomen, als je maar fanatiek sport.

dat is zowiezo wel heel belangrijk om te doen. en bij sportscholen hebben ze daar speciale trainingen voor.

het ligt natuurlijk ook aan de persoon, hoe zwaar ze zijn en in hoeverre hun huid is opgerekt..
Even snel een update, morgen ga ik op mijn gemakje alles lezen.

Vorige week donderdag was het zover, ik zou een gbp krijgen. Om 13.30 uur kreeg ik een pilletje om te kalmeren en om 14.00 uur werd ik naar de OK gereden. Dr. Feskens kwam voor de operatie nog even naar me toe om me gerust te stellen. Ik werd overgeheveld naar een speciaal stoel/bed om daarop geopereerd te worden. Ondertussen werd er een infuus aangelegd en kreeg ik een kapje op mijn mond en neus om te ademen. Ongeduldig lag ik een beetje op de slaap te wachten en dacht nog: als het maar goed gaat, straks gaat 'ie snijden en dan ben ik niet onder narcose. Op een gegeven moment werd er gezegd dat nu de narco..... verder weet ik het niet meer.

Na verloop van tijd werd ik wakker gemaakt en kon met moeite mijn ogen openhouden terwijl ze vroegen hoe ik de pijn inschatte op een schaal van 0 tot 4, slaperig antwoordde ik 3. De vraag werd later nogmaals gesteld maar nu op een schaal 1 tot 10 (aha, strikvraag dacht ik nog) en verbeterde mijn antwoord nog snel naar 7. Toen stond dr. Feskens weer aan mijn bed en vertelde me dat hij geen gbp heeft gedaan maar een gastric sleeve. Dit omdat ik een navelbreuk heb en omdat ik alleen maar dik ben rond mijn buik en mijn ingewanden in het buikvet liggen , maar zodra ik afgevallen ben maar ik stil sta of het gaat niet meer dan kan er altijd nog een bypass gedaan worden. Er is dus 2/3 van mijn maag weggehaald.

Ik ben teruggebracht naar de kamer en heb donderdagnacht heerlijk geslapen. Op vrijdag had ik wat verhoging en kreeg ik gelijk antibiotica in mijn infuus. Ik had en heb gelukkig geen last van napijn gehad.

Omdat ik voor het weekend geopereerd was moest ik in het ziekenhuis blijven. Helaas mocht ik niets drinken. Op maandag zou ik een slikfoto hebben en als dat goed was mocht ik beginnen met water drinken en dan dinsdag naar huis. Helaas bleek op maandag dat er geen slikfoto's ingepland stonden. Ik was erg teleurgesteld en heb gehuild. Ik had me nl. al het hele weekend verheugd op een slokje water, vnl. omdat ik een smaak in mijn mond had die je je ergste vijand nog niet gunt. Om 10.00 uur kwam dr. Feskens aan mijn bed om te vragen of het weer ging en hij zei dat ik vast mocht beginnen met 30 ml water per uur en dan naar een paar uur verhogen naar 100 ml per uur. Zo'n eerste slokje water is dan lekker kan ik je vertellen. Verder heb ik op geen gegeven moment een kopje thee genomen en daarna een kopje bouillon. Ook bij het avondeten heb ik een kopje bouillon genomen en voor de rest van de dag water gedronken.

Vanmorgen heb ik de slikfoto gehad en die was goed dus mocht ik naar huis. En daar ben ik nu. Ik voel me goed. Een beetje teleurgesteld over het niet doorgaan van de gbp, maar ik ben me nu aan het inlezen over de gastric sleeve en zie dat de resultaten hiervan ook goed zijn. Ik heb vandaag wat bouillon genomen en verder al een paar keer karnemelk met wat diksap. En ik heb vanavond een espresso genomen.

Al met al is het me enorm meegevallen qua pijn en naweeën. Dr. Feskens is geweldig, hij was vanmorgen ook nog aan mijn bed om gedag te zeggen en zei dat ik altijd kon bellen als er iets was.

Het ziekenhuis ben ik wat minder blij mee, vooral de tegenstrijdige informatie van de verpleegkundigen. Ik moet puffen met een ontstekingsremmer voor mijn longen maar daarna moet ik spoelen omdat je anders een schimmelinfectie in je mond kunt krijgen. Maar ik kreeg steeds te horen dat ik niet mocht spoelen. Toen ik het op zondagochtend nogmaals vroeg kreeg ik te horen dat ik al gelijk had mogen spoelen met water en eventueel ook op een kauwgumpje mocht kauwen vanwege de vieze smaak in mijn mond, zolang ik maar niets doorslikte. Verder over de slikfoto, er was mij vrijdagochtend al verteld dat ik maandag de slikfoto zou krijgen en dit is mij in het weekend ook nog meerdere malen verteld en dan hoor je op maandag dat het niet doorgaat, waarop ze je dan aankijken alsof je dingen verzint. Verder krijg je ook tegenstrijdige informatie over je steunkousen, de een zegt alleen 's nachts en de ander zegt 6 tot 8 weken de hele dag.

Maar goed, ik ben weer thuis. Ik ben sinds de operatie 4,5 kg. afgevallen en ik heb er zin in.

Danielle
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
@Daniëlle. Goh, dat lijkt me wel apart, om wakker te worden met een heel andere operatie! Maar de sleeve heeft ook bijzonder goede resultaten!!! Ik was laats op een bijeenkomst, samen met Limburger, en daar was een man die 57 kilo was afgevallen na zijn sleeve operatie. Vanaf afgelopen carnaval.... en nauwelijks loshangend vel. Geweldig zag hij eruit!

Mijn eerste keuze was ook een sleeve, maar die doen ze hier in het Atrium niet.

Dus het komt allemaal wel goed. Al zou het jammer zijn, als je over een poosje nogmaals onder het mes zou moeten. Ik ben even kwijt hoe groot je bent en wat je gewicht was/is, maar volgens mij heb je met de sleeve ook een heel goed vooruitzicht!!!

Maar wat een geklooi daar in het ziekenhuis! Niet te geloven.Kan me voorstellen dat je na zo'n paar enerverende dagen blij bent om thuis te zijn....

Hou je taai, geniet alvast van het vooruitzicht van een dunner lijfje en doe rustig aan. Lekker kallum an genezen.

@Cosa Nostra: ik ben een lieve oude dame van 48... Heb altijd heel veel gesport, tot een jaar of 8 geleden. En toen ben ik ook ongeveer zo zwaar geworden. Nu wandel ik nog best veel, heb een 32 urige baan die lichamelijk redelijk inspannend is. Ik weet het nog niet, maar ik vrees dat ik geen energie heb om een aantal keer per week in een sportschool rond te hangen..... Is ook erg lastig omdat ik de meest vreemde, wissellende diensten werk.

Maar we zullen het zien: ik sluit niks uit. Eerst maar eens geopereerd worden
anoniem_112753 wijzigde dit bericht op 10-11-2010 01:37
Reden: bliep, tikfoutje
% gewijzigd
Danielle, fijn van je te horen dat je alles achter de rug hebt en weer lekker thuis bent.

Al is er 'teen en "tander ietwat anders gelopen dan afgesproken.

De tijd zal moeten leren hoe het afloopt.

Voor nu eerst maar eens lekker opknappen en je lijf laten wennen aan deze ingreep.

Komt vast allemaal goed.

Wat betreft die ""theezakjes en blubbervellen van ons gerimpelde oude lijf van 50+ ""........ daar maak ik me nog niet zo druk om.

Is in eerste instantie zeker ook niet de doelstelling.

Ook ik ben totaal geen ijdel typetje.

Maar als ik nu in de spiegel kijk,..........vallen die theezakjes van pickwick wel meer op na een flinke cupmaat Van DD naar C en 5 maten smaller in BH van 110 naar 85 minder hihihi.

Het stoort nog niet hoor, maar is wel aanwezig.

Ach, een goede BH is ook al heel wat en je krijgt heeeel leuke setjes in de ietwat kleinere maten.

Wqat ik wel van de verpleegkundige heb begrepen is dat de obesitasteams uit nederland en daarbuiten zich flink sterk zijn aan het opstellen tegen de zorgverzekeraars. We willen met ons allen het obesitasprobleem aanpakken en daar zijn o.a dit de gevolgen van. Tjakka......zit wel wat in.

In de tijd van crisis en bezuinigingen zie ik persoonlijk nog niet heeel veel van vergoedingsplannen terecht komen.

Een "smile" bestuurder heeft er jaren lang wat centjes voor aan de kant gelegd. Ze spaarde toch op het eten. Ze heeft het toegepast en laten doen als BEKRONING OP HET HARDE WERKEN van vele vele jaren. Tja, dat is zeker zo en MArina mag er wezen toch????
@Danielle.fijn dat je weer thuis bent,kan je weer opknappen en de kilo's laten smelten.Ik ben 4 nov de dag dat jij geopeerd werd bij Dr feskens geweest.hij vertelde inderdaad dat als de gastric bypass niet lukt altijd probeert een sleeve te doen,zodat je toch met een hulpmiddel naar huis gaat.

Nou ik ben 24 november aan de beurt voor een GBP,als ik eraan denk begint het al te kriebelen tot in mijn tenen.

Maar ja we laten het maar over ons heen komen.

Succes verder.

@ Maaike ik doe mee voor de groepskorting(hihi)

Misschien kunnen we gaan voor de prijs van 2 voor 1,of 3 voor de prijs van 2.HA,wie weet.
Danielle

Snap je teleurstelling zeer zeker omdat je rekent op een GBP en dan uit de narcose komt en je hebt een sleeve, hoor daar ook goede resultaten over.

Eerst maar goed aansterken en lekker rustig aan doen!
Daniëlle: hoe voel je je vandaag? Alles goed? Ik denk dan hetzelfde als wat Sassika zegt: je gaat in ieder geval niet zónder hulpmiddel naar huis. En ik weet natuurlijk niet hoevéél je in totaal wilt/moet afvallen, maar ik heb het idee dat het met de sleeve ook erg goed gaat. Dus het komt allemaal goed!

Ennuhhhh... Ik ben nog 50- hoor... Maar tegen de tijd dat het gewicht zo laag is dat er eventueel plastische chirurgen aan te pas zouden komen, ben ik ook +.

Ja, dat borsten gedoe: ik vind het voorlopig in zijn geheel niet erg om van DD naar C te gaan! Of nog minder. En in kleinere cupmaten hebben ze ook hele leuke push ups. Nooit gedacht dat ik die nog eens zou willen kopen, hihihi.

Ach, ik denk nu ook gewoon: ik wil een gezond gewicht en kan mij hangend vel schelen. Nu heb ik rollen, al een jaar of 8. En ik kan ze uitstekend camoufleren. Dan moeten hangvellen toch ook wel lukken.

We zien het wel als het zo ver is!

Als we nu eens voor de groepskorting van 3 voor prijs van 1 gaan. Want 3 van die a.s. slanke dennen zijn even veel werk als één groot mens. We maken er een lopende band o.k. van
Dat verhaal van Marina is inderdaad ook een optie. Je eet veel minder, bovendien ben ik ook nog eens gestopt met roken.

En daarvoor mag ik beloond worden. Als ik definitief op de lijst sta, ga ik eens even automatisch een overschrijving naar een aparte spaarrekening maken. Voor het geval ik wél ooit onder het mes wil. En als ik dat dan helemaal nooit wil, kan ik natuurlijk gewoon een lange reis naar Australië of China maken. Ga ik daar bungee-jumpen aan mijn hangvelletjes, hihihi
Ben vandaag even in de afsprakentelefoonlijn gesprongen.

Eerst maar eens een afspraak met de dietiste.

Mijn eigen dietiste had niet eerder plek voor half december, maar er was wel nog een plekje voor morgenmiddag bij een collega van haar. Of ik dat niet erg vond om bij een ander te komen.

" Neee, hoor, was mijn antwoord, ik heb daar niet zo'n problemen mee" Dus kan ik morgenmiddag bij een collega van haar terecht.

Kan ik meteen kijken of zij en ik ook goed door dezelfde gedachtendeur kunnen......... Ben benieuwd wat voor een persoon dit is.

Toen een afspraak gemaakt voor de obesitasverpleegkundige Rob. Daar kan ik op 29 november terecht, locatie Broensoemmm hahah. Maakt ook niet uit, is wel iets verder van huis voor mij, maar ach....het einde van de wereld is een heel stuk verder.....

Ben benieuwd weer.
Goed plan van aanpak Maaike, om nu al een reservepotje te gaan maken.

Kadootje aan jezelf geven als de goedkeuring er is.

Ik ga voor je duimen dat je snel uitsluitsel krijgt.

Enne dat reisje naar hawai, of australie of elders............ik ga lekker mee.

We maken er gewoon een groepsreis van met ons allen.

In het vliegtuig krijgen we " lichtgewicht" korting.

En na het verwijderen van al onze hangvellen gaan we die overtollige huiden op het goudgele strand uitspreiden om vervolgens heerlijk uit te buiken en op te knappen na de operaties. Natuurlijk mogen onze mannen mee, om de drankjes en hapjes aan te bieden......... Wij zijn immers herstellende van een behoorlijke operatie.......hahahahah
Hallo allemaal,

Ik heb aanstaande maandag een afspraak met mijn huisarts voor een verwijsbrief om GBS te krijgen.

Ik ben 1.82m en weeg 131kg, dus is mijn BMI 39.

Wat was jullie ervaring met de huisarts?

Ik ben heel erg bang dat ze me geen toestemming geeft...
Mijn ervaring is wel dat de huisarts er positief tegenover staat. Volgens mij moet de huisarts je ook een verwijsbrief geven als je erom vraagt............ Maar of dat een verwijsbrief wordt voor een GBS wordt of een algemene vraagstelling tot beoordeling en verdere actie chirurg, dat vraag ik me af. Mijn huisarts vroeg een beoordeling en verdere behandeling aan de chirurg. De huisarts kan namelijk ook niet van te voren bepalen welke operatie het gaat worden, dat is van zoveel factoren afhankelijk zoals psychologe, dietiste, verpleegkundige en bijkomende klachten.

Ik vind het top dat je de stap al hebt gezet, ik zou wel voor jezelf open houden welke operatie het gaat worden........... en je dus niet vastpinnen op 1 gedachte.

Veel succes!
Maaike

Haha wat kan je het mooi neerzetten.

Maar vind wel dat er groepskorting mag komen dan.

Goed idee om daar voor te gaan sparen.

Limburger.

Andere dietiste en afwachten wat haar werkwijze is.

Lovepeaceenhappynes

Goed om die stap te nemen.

Huisarts geeft meestal wel verwijsbriefje,maar zeker spannend.

Mijne was geheel niet moeilijk en stond binnen 5 minuten weer buiten met verwijzing
Lovepeace'nhappiness: mijn huisarts is ooit een jaar geleden zelf met het idee gekomen, maar toen was ik er nog niet aan toe.

En omdat zij weet, hoe hard ik het al geprobeerd heb, afvallen, kreeg ik zonder morren een verwijsbrief.

Maar inderdaad: ook als ze het niet zou willen doen, daar hoef je je niks van aan te trekken: als jij dat wil, is zij verplicht om er een te schrijven.

En ik denk ook, dat de chirurg, waarschijnlijk in samenwerking met een heel team, de beslissing neemt, of het een gbp of een andere operatie zal worden.

Je BMI is wat laag, maar als je bv hoge bloeddruk of diabetes hebt kom je zeker in aanmerking. Maar volgens mij ben ik bij een erg strenge chirurg geweest, die niet wilde opereren bij mijn (lager dan het jouwe) BMI. "Gelukkig" blijk ik wel een te hoge bloeddruk te hebben, dus mocht ik de molen in.

Hier in het zuiden (Atrium) word je echt heel goed begeleid en gecheckt: heel rondje met psycholoog, diëtist, internist, evt longarts, chirurg en obesitas verpleegkundige. Dat is redelijk pittig en zenuwslopend en energievretend, maar het doel heiligt de middelen....

Ook ik wil je alvast heel veel succes wensen: ga ervoor! Laat je niet afschepen door de huisarts, als je vindt dat een operatie echt je enig werkende hulpmiddel is.

Toi toi toi!!!
Jazekers mannen mee naar Tahiti!!! En dan laten we die vellen goed drogen, kunnen we er later lampenkapjes van maken. Die zien er dan net zo uit als die ouwerwetse schemerlampjes....

Ik ben nogal visueel ingesteld en ik zie ons al helemaal liggen daar: stralende zon, spierwit strand, mooie palmbomen.... Mmmmm

Onze vellen wapperend in de wind...
Jaaaaa, je hebt dezelfde fantasie als ik hahahaha

Maaaarrrr.....gekheid op een stokje........

ik ben vooralsnog nog helemaal niet bezig met hangvellen, theezakjes en blubbervellen.

Door een operatie in het verleden was mijn onderpartij altijd al voorzien van 4 billen. 2 aan de achterzijde, met een snee ertussen en sinds die operatie ( zwangerschap in eileider) ook 2 bilvormige delen met een snee aan de voorzijde. Niet echt charmant natuurlijk, maar ik had door mijn gewicht toch niet het plan om die partijenen aan heel de wereld tentoon te stellen. Nu ik die aantal kiloooos kwijt ben komt die voorste " bilpartij" een beetje in het gedrang. De bilnaad verdwijnt beetje bij beetje en ik krijg plots een degelijk kleiner maar wel egaal buikje...... Staat ook niet verkeerd, moet ik eerlijk toegeven.... Heb er noooit een probleem mee gehad, maar het valt nu wel op dat het verdwijnt.

Ach, wie weet wat voor een hittepetit ik ooit nog wordt op mijn oude dag.
Maaike,

Zo'n check waar jij het over hebt gebeurd overal wel.

Het is belangrijk om te weten wat er achter zit en/of persoon er geschikt voor is.

Ik vind het alleen maar goed!
Haha Limburger en Maaike (zie het voor mij)

Super dat je nu een egaler buikje krijgt!

Succes vandaag bij dietiste.
Ik heb wat vragen opgeschreven over voeding enzo.

Ik ben heeel benieuwd naar het verhaal van deze dietiste of dietist......geen idee. Meestal zijn dieetdeskundige vrouwen, maar je weet maar nooit.

Maakt ook helemaal niet uit hoor.

Als dit beter klikt, ga ik gewoon met deze door.

Maar dat zal ik vanmiddag wel zien.

Dietisten zijn in onze ogen natuurlijk altijd bitcherig en streng. Ze vertellen ons immers dat we verkeerd eten en dat er wel heeel veel veranderd moet worden in ons eetpatroon. Al de dietisten van dieetgroepen, groene kruis, weigh watchers, lijncluppies weten onze gevoelige snaar te raken. We weten natuurlijk zelf ook waar we de fout mee ingaan, maar het is altijd vervelend om daar concreet mee geconfronteerd te worden.

Zij willen namelijk andere dingen dan wij in gedachten hebben hahahah

@Maaike, je boft niet echt met het weer, het is hier koud en nat.

Nou ja, dan maar binnenshuisactiviteiten gaan doen.

lekker een welnesshuis of thermaalbad opzoeken en genieten van de modderbaden, kruidenwater, maskers, massages..... of lekker uitzweten en ontspannen in een sauna......
Hoi Danielle, is wel even wennen dat het een ander resultaat is geworden, hopelijk gaat het net zo goed werken! Vast wel!!

Wat heerlijk die grapjes die gemaakt worden, dat relativeert de boel weer een beetje, ik zie ons al helemaal liggen, uitgespreide velletjes in allerlei kleuren, ha ha

Volgende week naar de orthopaed om mijn "gewrichtsklachten" in kaart te brengen en dan nog 8 weekjes af tellen voor ik bij de Dr terug kan komen en dfinitief ga horen of de GBP er komt! Ik kijk altijd uit naar de feestdagen, maar nu mag het zo snel mogelijk 6 januarie zijn. Ik hoop het zo, kan me niet voor stellen hoe ik me zal voelen als het niet door kan gaan......

Afgelopen week weer eens een leuke opmerking gekregen bij een kousen winkel, nee mevrouw wij verkopen geen maillots voor zulke "stevige" benen, nou deze dikke beentjes wilde haar wel een schop verkopen! Eerst boos, daarna weer verdrietig, wat ben ik tocht een watje!

Tot zover, groetjes en succes voor idereen, waar je ook mee bezig bent....

Patries
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar jullie eetpatroon.

Eten jullie s'ochtends en s'middags brood, crackers, drinkontbijt, yoghurt? Hoeveel van alles? Komt daar nog wat bij van rauwkost? Wanneer drinken jullie en wat drinken jullie?

En de warme maaltijd.

hoeveel aardappelen ( van eiergrootte?)

Hoeveel groente? (qua portievergelijking weer dat middelgrote ei aanhouden) Sla erbij..... 1 blaadje of een grote soepkom vol?

Soep vooraf en toetje erna? En welk vlees komt daarbij?

Als we pasta eten hoeveel is dat dan? ( denk aan het ei-maatje)

En wat eten we tussendoor?

En patatjes met frikandellen en kroketten?

Hoeveel Frietjes schuiven naar binnen?

Ben heeel benieuwd naar jullie dagpatroon qua eten?
Ik begin

ochtend 07.00

glas halfvollemelk met medic (hoge r/r)

2 volkoren crackers soms droog en soms met afwisselend beleg.

1 sneetje ontbijtkoek.

in loop van de ochtend zo'n 1/2 liter water/thee.

tegen 11.00 uur beker bouillon en 1 fruit

12.30

mok soep

2 sneetjes roggebrood met beleg.

weer wat water in flesje meeslepend van her naar der.

15.30

grote mok thee, soms 2. soms nog wat overgebleven bouillon als ik op het werk ben.

18.00

3 aardappelen (eigroot)

4 lepels groente (eigroot)

of 2 lepels groente + 1/2 soepkop salade/tomaatjes, komkommer

1 kipfilet of 1 halskortelet of 1 biefstukkie ( dat formaat ongeveer heeft van 1/2 snee brood.)

in de avond vaak niets ( vergeet ik )

Of zo'n 200 ml yoghurt, vla of toetje

Frietjesdagen 1x per week.

Ik denk zo'n 25 frietjes met 1 snack.

Soms een biefstuk ipv snack met lekker wat sla erbij.

Pastadagen 1 a 2x per week.

pasta is dan gevuld met behoorlijk wat groenteprut en tomatensaus met een portie die op een gebaksbordje past.

Nassie en Bamie idem dito.

Drinken

water en jus orange.

Geen prik.

Heel soms een heerlijk helder koel lekker pilsje.... (durf niet goed ivm de koolzuur erin)

Valkuilen

Voornamelijk de vrije weekenden

Dan slaan we het ontbijt wel eens over. en raakt je patroon van slag.

Bij bezoek af en toe een koekje of puntje gebak.

Toos.
Allemaal heel erg bedankt voor de lieve woorden. Het gaat goed, ik mag inmiddels al wat meer. Heb gisteren alweer een kopje koffie gedronken (dat mag volgens het dieetschema) en dat bleef gelukkig binnen. Ik heb net 100 ml drinkontbijt op en heb nu best wel een vol gevoel. Toch begint het gevoel om iets vasters in je maag te hebben te knagen. Morgen mag ik volgens het schema over op de dik-vloeibare fase, dit houdt in dat ik pap, yoghurt of kwark mag. Zelfs een kommetje gepureerde soep mag ik dan hebben. Dus van de week maar lekker verse ingrediënten (laten) halen en dan lekker een pannetje soep maken.

Ik lig hier in een deuk om die verhalen. Ik zie mezelf al uit een vliegtuig springen zonder parachute want mijn overtollige vel houdt me wel in de lucht en dan glijd ik gracieus door de lucht om dan vervolgens sierlijk te landen.

Ik heb me nog niet gewogen maar mijn joggingbroek gaat wel wijder zitten. Ik was voor de operatie 8 kg afgevallen en op zondag (3 dagen na de operatie) werd ik gewogen in het ziekenhuis en was ik 4,2 kg. afgevallen. Dus 12 kg in totaal nu. Ik denk dat ik me zondag weer ga wegen.

Ik ben over de teleurstelling heen dat het geen gbp is geworden en zie ook alweer de voordelen van de sleeve. Bij een sleeve heb je bijvoorbeeld geen last van dumping als je te snel of te zoet gegeten hebt. Verder kan ik straks alles weer eten zonder rare bijwerkingen.

Ik vind het wel vreemd dat er geen eenduidigheid is in bariatrie-land. Ik mag morgen volgens het gbp-schema van het obesitas-centrum, waar ik onder behandeling ben, al over op dik-vloeibaar. Iemand die ik in het ziekenhuis heb leren kennen en die wel een gbp heeft moet minimaal 2 weken op helder vloeibaar. Da's toch vreemd!

Ik heb binnenkort mijn 1e vervolgafspraak en als mijn wondjes dan mooi genezen zijn ben ik van plan om aan aquarobic te gaan doen. Lekker bewegen in het water. Ik heb gisteren 2x 10 minuten gelopen, lekker gekuierd door de wijk en het park. Vandaag is niet zo mooi maar ik ga over een uurtje toch maar even wandelen. Goed voor de doorbloeding.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Hoi Danielle

Gaat lekker zo met afvallen.Ik ben maandag bij de dieetiste geweest en die zei ook inderdaad dat ik na mijn GBP operatie alleen 14 dagen helder vloeibaar mag drinken,er word toch meer gesneden dan bij een sleeve dus daar zal het verschil in zitten denk ik.Feskens zei ook ik heb een goede reputatie en die wil ik graag zo houden.Daar doe ik graag aan mee.Het lijkt me alleen ZO LANG twee weken.Beh,daar zie ik nog meer tegenop dan tegen mijn pre dieet,daar moet ik zondag mee starten,oh oh het komt nu toch echt wel heel dichtbij.

@Patries,wat een galante opmerking van die mw.Ik heb me ook eens rot gezocht achter maillots(dikke panty)had ik ze gevonden.waren ze binnen 2 dagen kapot omdat mijn benen steeds tegen elkaar schuurden,ei ei en ik was zo blij.

Volgende winter kan ik ws gewoon hemamaillots aan,yeeha.

Nou meiden ik ga weer,ga zo een dutje doen in mijn lekkere warme bedje,huh zullen jullie denken maar ik heb nachtdienst dus effe slapie doen vantevoren,dan blijven de luikjes 's nachts iets gemakkleijker open.
Ha, ik heb ook nachtienst. K....slapen overdag: als ik géén nachdienst heb gaat dat prima, maar owee als ik wel 's nachts moet werken. Slaap ik 4 uur en dan is het klaar... BAH!!!

Maar ik ga dus vanavond nog een keer naar mijn mandje, om nog even iets bij te slapen....

Limburger: Ik vind dat nog best veel, wat je kunt eten? Ik heb maar steeds visioenen van een kwart van een kinderportie? En heb je dan tussendoor gewoon geen honger meer?

Maak je zelf bouillon, of is dat van Cup a Soup? En als zelfgemaakt: doe je er dan ook wat groentes in?

Hoe doen jullie het trouwens met extra vitamines? Een speciaal soort, via aptotheek, of gewoon regulier spul?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven